Gå til innhold

Orkla Media selges til utlandet - følger for HW?


Anbefalte innlegg

Ser at hw-nettverkets eier, Orkla Media står i fare for å bli solgt til britiske Mecom. Diverse nettaviser og ansatte i Orkla Media virker jo svært kritiske til et evt. oppkjøp og snakker om streik og dommedag..

 

De (ansatte, meg anm.) ønsker ikke at selskapet skal gå til David Montgomerys Mecom. Investeringsselskapet har blitt stemplet som en «versting» i fagbladet Journalisten etter tidligere investeringer, blant annet i Tyskland.

 

Ryktet skal ha det til at Mecom stiller bortimot ekstreme krav til lønnsomhet - er hardware.no på trygg grunn her? Er det noen grunn til uro for oss hw-avhengige? ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yep, så det ble bekreftet ikke lenge etter at jeg skrev innlegget. Regnet forsåvidt med at hw.no er på trygg grunn. Er mer bekymret for "outsiderne" som f.eks hwb.no, i den grad det kunne blitt aktuelt å se på lønnsomheten til hvert enkelt nettsted fremfor hele nettverket som én enhet.

Lenke til kommentar
Yep, så det ble bekreftet ikke lenge etter at jeg skrev innlegget. Regnet forsåvidt med at hw.no er på trygg grunn. Er mer bekymret for "outsiderne" som f.eks hwb.no, i den grad det kunne blitt aktuelt å se på lønnsomheten til hvert enkelt nettsted fremfor hele nettverket som én enhet.

6401575[/snapback]

Nå er alle sidene i nettverket drevet av Hardware Online AS så med mindre de skal detaljstyre hvert enkelt selskap er det nok liten fare for at det skjer.

Og jeg kan ikke helt se for meg at de skulle ønske å gjøre det mtp antall selskaper som er i orkla media. Men nå vet jeg egentlig veldig lite om mecom, jeg har bare hørt det andre har hørt.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet.

 

Jeg vil i hvert fall beholde jobben min. :p

Lenke til kommentar
Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet.

6403292[/snapback]

 

Ikke merket noe?

Håper ikke de driter seg ut slik som Chess, "ingen endringer for kundene" medførte ett nytt SIM-kort hvor man etter beste evne prøvde og skjule at de ble flyttet over til Netcom sitt nett....

Lenke til kommentar
det er så teit så teit. hater at norske ting selges til utlandet. er det rart at norge kommer til å bli en taper nasjon, med som kun drives av utenlandske bedrifter.

6400715[/snapback]

 

Er du imot at Norge eier milliardverdier i utlandet da?

6401645[/snapback]

Om eit par direktørar sitter på milliardverdiar i utlandet så vil ikkje det være stor nytt for Norge. Ei bedrift med fleire hundre ansatte er derimot til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet.

6403292[/snapback]

 

Ikke merket noe?

Håper ikke de driter seg ut slik som Chess, "ingen endringer for kundene" medførte ett nytt SIM-kort hvor man etter beste evne prøvde og skjule at de ble flyttet over til Netcom sitt nett....

6404124[/snapback]

De fleste kundene var allerede på netcoms nett, og jeg oppfattet det ikke som om de prøvde å skjule nettskifte. Det nye sim-kortet var jo også nødvendig for å kunne kjøpe kontantkort og bruke 3G. Prisene har ikke gått andre veier enn nedover, heller. :)

Lenke til kommentar
Håper inderlig at dette blir et salg a la Chess-salget, hvor arbeiderne og kundene/forbrukerne ikke merket noe til eierbyttet.

6403292[/snapback]

 

Ikke merket noe?

Håper ikke de driter seg ut slik som Chess, "ingen endringer for kundene" medførte ett nytt SIM-kort hvor man etter beste evne prøvde og skjule at de ble flyttet over til Netcom sitt nett....

6404124[/snapback]

De fleste kundene var allerede på netcoms nett, og jeg oppfattet det ikke som om de prøvde å skjule nettskifte. Det nye sim-kortet var jo også nødvendig for å kunne kjøpe kontantkort og bruke 3G. Prisene har ikke gått andre veier enn nedover, heller. :)

6405226[/snapback]

 

Netcom sitt jalla-nett er en ganske stor ulempe her i trondheim ihvertfall, telenornett var grunnen til at jeg gikk over til chess, nå er det tele2 på meg.

 

Ellers vil det jo vise seg hvor mye dette har å si for hw.no om de faktisk detaljstyrer såpass, så er det jo ikke automatisk sånn at man er tryy bare fordi man har et overskudd.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Leste et interessant innlegg på bloggen til Porteføljen.no. Salget av Orkla Media er en god ting. I innlegget sammenligner nedleggelsen av Union og salget av Orkla Media.

 

Les innlegget her.

6466565[/snapback]

At Union blir nedlagt og Orkla Media solgt er ingen god ting. Men sånt skjer i en kapitalistisk verden og det er viktig at bedriftene sel kan velge hva de vil gjøre så lenge det ikke stenger/setter hindringer for konkuranse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så denne artikkelen på itpro...

 

http://itpro.no/art/9312.html

 

 

"Hardware mot usikker fremtid"

 

 

Får se hva som skjer, men tror nok ikke at hardware forsvinner med det første. Kan hende det blir bra dersom mecom har andre lignende sider som de kan få nyheter, sammarbeide om tester med osv osv.

 

blir spennende å se hva som skjer.

 

 

Logikken er vel at så lenge hardware.no tjener penger... så er i hvert fall hovedsiden og forumet i sikkerhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Totalt idiotisk og ubegrunnet "artikkel".  Overksriften er rett og slett til å le av.

 

 

Mr. Dahl.

 

Jeg er nok ikke så skråsikker som du er her altså. David Montgomery er en råtass, og han skal nå øke effektiviteten i fra 7% til nær 15% noe som er rimelig mye i denne sammenhengen..

 

Så om at HW.no "tjener" penger i dag, så kan det være så alt for lite i forhold til hva Mecom Europe mener om inntjening. De skal nå allrede begynne å "slakte" trykkerier, i inntjeningens navn.

 

Videre så måtte Orkla låne Mecom nær 1 milliard for at dette salget skulle gå i orden, og dette skal betales tilbake + ett utbytte til aksjonærene som den godeste David allerede har lovt bort..

 

Så jeg vil nok i høyeste grad påstå at denne påstanden i fra ITpro.no kan det fort gå "troll i ord" i desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...