Gå til innhold

AMD med hememlig våpen mot Conroe


Anbefalte innlegg

Inquirer melder at AMD har inkorporert støtte for Reverse-HyperThreading i AM2, slik at software tror at de jobber med 1 kjerne. les mer her

 

Det lover jo bra det...og kan være meget interessant for folk som vurderer å bytte ut 939 med enten conroe eller AM2.

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne teknologien gjør jo faktisk klisje-forståelsen sann av at med dobbelkjerne får man dobbel ytelse, og en 2GHz dobbelkjerne er det samme som en 4GHz enkel.

 

Veldig genialt konsept, så selvom Hw.no sier det er en teknologi med begrenset levetid, kan jo dette brukes når quad-kjerner kommer, og programmene "bare" har søtte for to kjerner.

Lenke til kommentar
Denne teknologien gjør jo faktisk klisje-forståelsen sann av at med dobbelkjerne får man dobbel ytelse, og en 2GHz dobbelkjerne er det samme som en 4GHz enkel.

 

Veldig genialt konsept, så selvom Hw.no sier det er en teknologi med begrenset levetid, kan jo dette brukes når quad-kjerner kommer, og programmene "bare" har søtte for to kjerner.

6371229[/snapback]

 

 

En liten revolusjon innen flerkjerne prosessorer kanskje ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Intel har jo biosupdates osv klare som gjør akuratt det samme som dette "hemmelige våpenet" til amd. Tenk dette med X6800 CPUen eller Kentsfield =P

6372809[/snapback]

Det sier seg selv det ikke går an å gjøre noe slikt med en BIOS update om teknologien ikke ligger klar i prosessoren fra før.

Lenke til kommentar
Intel har jo biosupdates osv klare som gjør akuratt det samme som dette "hemmelige våpenet" til amd. Tenk dette med X6800 CPUen eller Kentsfield =P

6372809[/snapback]

Det sier seg selv det ikke går an å gjøre noe slikt med en BIOS update om teknologien ikke ligger klar i prosessoren fra før.

6373143[/snapback]

My thoughts exactly, høres ut som FUD for meg...

Lenke til kommentar
Intel har jo biosupdates osv klare som gjør akuratt det samme som dette "hemmelige våpenet" til amd. Tenk dette med X6800 CPUen eller Kentsfield =P

6372809[/snapback]

Det sier seg selv det ikke går an å gjøre noe slikt med en BIOS update om teknologien ikke ligger klar i prosessoren fra før.

6373143[/snapback]

My thoughts exactly, høres ut som FUD for meg...

6373274[/snapback]

 

Hele ideen om dette "hemmelige våpenet" er rykter og oppkok, som det ble avslørt i tråden det er linket til...

Lenke til kommentar
Intel har jo biosupdates osv klare som gjør akuratt det samme som dette "hemmelige våpenet" til amd. Tenk dette med X6800 CPUen eller Kentsfield =P

6372809[/snapback]

Det sier seg selv det ikke går an å gjøre noe slikt med en BIOS update om teknologien ikke ligger klar i prosessoren fra før.

6373143[/snapback]

My thoughts exactly, høres ut som FUD for meg...

6373274[/snapback]

 

Hele ideen om dette "hemmelige våpenet" er rykter og oppkok, som det ble avslørt i tråden det er linket til...

6373610[/snapback]

Det også skal jeg si meg enig i, det eneste vi har hørt er rykter...

 

Og hvordan dette skal være mulig å implentere på hardware-nivå uten å øke overhead altfor mye, og faktisk få en fantastisk ytelsesendring, er for meg en gåte. Delt cache? En egen on-chip brikke som styrer vidunderet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...