Gå til innhold

Demo av Prey (PC/X360)


Anbefalte innlegg

At ikke et glupt hode kommer opp med en story som bærer et snev av realisme i den bransjen snart :mad:

6364944[/snapback]

 

I kva slags dimensjon lever du i? Dei siste åra har det vore minimalt med science fiction FPS spel. Det kryr jo av WW2 kloner eller Tactial ditt og datt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At ikke et glupt hode kommer opp med en story som bærer et snev av realisme i den bransjen snart :mad:

6364944[/snapback]

 

I kva slags dimensjon lever du i? Dei siste åra har det vore minimalt med science fiction FPS spel. Det kryr jo av WW2 kloner eller Tactial ditt og datt.

6365207[/snapback]

 

Både sant og ikke sant. Vi har jo sett en del fra "doom kanten"... Doom3 Quake4 Og nå Prey... begynner å mistenke at det er aliens og romskip som doom3 enginen klarer best, dog FEAR var kult det også.

 

Har nå runna demoen for 3. gang (dama ville se den) og synes fortsatt den er kul. Og til de som blir litt forvirra av platformene... det blir lettere etterhvert. Dog det er enda litt desorienterende, men det er jo litt av pointet. *Lete franticly etter fienden som står på veggen*

 

Og fra det jeg har sett av videoer, er det mere morro enn bare dette opp ned tullet i vente, mange finurlige puzzles og effekter, og enda mere inviklet portallek. (Portal "teknologien" var grunntanken til Pray når de begynnte å jobbe med ideen så smått i 1995, (for mere info se wikipedia, de har en flott historikk på spillet)

Lenke til kommentar
Både sant og ikke sant. Vi har jo sett en del fra "doom kanten"... Doom3 Quake4 Og nå Prey... begynner å mistenke at det er aliens og romskip som doom3 enginen klarer best, dog FEAR var kult det også.

 

FEAR bruker en egen engine med navn Jupiter Ex, basert på Jupiter enginen som drev NOLF blant annet.

 

Men nå kommer jo Quake Wars som bruker Doom 3 enginen og det ser jo fenomenalt ut, ikke at Doom 3 og de andre gjør det, men her snakker vi BF-store områder.

 

Og uansett tror jeg ikke developers er så dumme at de først velger engine og så finner ut hva de skal gjøre. Prey har jo vært planlagt lenge og nå som de visste akkurat hva de ville ha var det bare å velge en engine som gjorde det bra. Bare tenk hvor grisestøgt spillet ville blitt med f.eks en fåreengine som source.

 

-TwiiK

Lenke til kommentar

Synes demoen var utrolig rå, fikk absolutt mersmak. Synes historien var tøff, redde en kjæreste i nød, det er tingen. Kult når man døde og fant tilbake til røttene sine. Dette skal absolutt skaffes. Jeg har spilt gjennom Doom 3 og tillegspakka, dette spillet er på ingen måte likt Doom, etter min mening. Du er ikke en macho type som får servert horder med monstre i hvert eneste rom.

 

Må si jeg ble imponert Wallwalk funka i spillet, utviklerne sa at siden dette funka så bra, har de satt det overalt i spillet, og det er ingen stiger osv.

Deathwalk, var også ganske kult.

 

Hva heter den sangen som blir spilt helt på slutten av spillet, den de monstrene bytter til? den synes jeg var kul!

 

PS: Genialt spill! :thumbup:

Lenke til kommentar
Både sant og ikke sant. Vi har jo sett en del fra "doom kanten"... Doom3 Quake4 Og nå Prey... begynner å mistenke at det er aliens og romskip som doom3 enginen klarer best, dog FEAR var kult det også.

 

FEAR bruker en egen engine med navn Jupiter Ex, basert på Jupiter enginen som drev NOLF blant annet.

 

-TwiiK

6367195[/snapback]

 

Ok, jeg trodde det var d3 enginen jeg, rendringa og fysikken var veldig lik. :)

 

Ja, quakewars blir en liten prøve på hva d3 enginen virkelig kan tror jeg.

 

Jeg mener at en skikkelig god engine er allsidig, og kan klare mange forskjellige settings.

 

Tror nok det ikke hadde sett like godt ut i source, men det hadde vert morro å sett noen prøve :) største problemet blir vel at alle de organiske formene i Pray måtte blitt laget med meshes/props istedet for samme geometri som resten av verdenen.

 

Føler litt at doom3 spill ofte blir litt tykkere og mere chuncky enn source spill, source er litt slankere, heh, doom3 er en tung vektløfter, mens source er mer en friidretts utøver elns. hihi

 

Tror uansett at enginen for framtiden blir unreal engine 3. Det jeg har sett av den er rett og slett ekstremt imponerende, og den virker alsidig nokk til å takle de fleste gametypes og settings.

 

men nå ble det ekstremt off topic her. :tease:

 

PREY ruler! gleder meg til det kommer ut! :w00t:

Lenke til kommentar
Både sant og ikke sant. Vi har jo sett en del fra "doom kanten"... Doom3 Quake4 Og nå Prey... begynner å mistenke at det er aliens og romskip som doom3 enginen klarer best, dog FEAR var kult det også.

 

FEAR bruker en egen engine med navn Jupiter Ex, basert på Jupiter enginen som drev NOLF blant annet.

 

-TwiiK

6367195[/snapback]

 

Føler litt at doom3 spill ofte blir litt tykkere og mere chuncky enn source spill, source er litt slankere, heh, doom3 er en tung vektløfter, mens source er mer en friidretts utøver elns. hihi

 

 

 

 

6368350[/snapback]

 

Haha,faktisk AKKURAT samme tankegangen eg har :wee:

Lenke til kommentar
Hva heter den sangen som blir spilt helt på slutten av spillet, den de monstrene bytter til? den synes jeg var kul!

6368132[/snapback]

 

Blue Oyster Cult - Don't Fear The Reaper er nok låta du leter etter (hvis du mener rett før du drar til skipet, det er ikke på slutten av spillet). :)

 

EDIT: Den på slutten er av Judas Priest. You've Got Another Thing Coming, heter vel den. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Tror nok det ikke hadde sett like godt ut i source, men det hadde vert morro å sett noen prøve smile.gif største problemet blir vel at alle de organiske formene i Pray måtte blitt laget med meshes/props istedet for samme geometri som resten av verdenen.

 

Derfor jeg synes enginen er så griseteit og last gen. Skal man ha en brettdesign som er bittelitt avansert må man ut i et annet program og lage det. Og displacements i source er jo milevis bak andre engines og så tungvint man kan få det når det gjelder terrenggenerering.

 

Dersom Cryengine 2 har en god nettkode ser jeg ingen grunn til at den ikke skal bli bestest ever. :) Synes det var det eneste som holdt tilbake multiplayermods og meg selv fra Cryengine.

 

Synes demoen spiller som en interaktiv film (dette har jeg sagt på et annet forum og fikk balla hengt for det :dontgetit: ). Synes ikke shooteraspektet av spillet er bra i det hele tatt, men som en pakke er det veldig underholdene. Vil hele tiden se hva som skjer i neste rom, hvordan det hele ender og om vi får noen konge tvister som den i Quake 4 (Dere vet hvilken).

 

- TwiiK

Lenke til kommentar
Derfor jeg synes enginen er så griseteit og last gen. Skal man ha en brettdesign som er bittelitt avansert må man ut i et annet program og lage det. Og displacements i source er jo milevis bak andre engines og så tungvint man kan få det når det gjelder terrenggenerering.

Dette er jeg helt enig i. Syntes det var veldig lettvint å lage gode baner til det originale Half-Life, men hvis man skal lage noe som ser bra ut i Source så må man bruke forskjellige props og bla gjennom mangfoldige modellfoldre. Meget tungvint, og samtidig blir detaljene man kan putte inn veldig begrenset.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...