Gå til innhold

Ditt favorittspill på PC - den offisielle tråden


Anbefalte innlegg

Spilltittel: Day of the Tentacle

 

Utvikler/Utgiver: Lucas Arts

 

År: 1993

 

Genre: Pek-og-klikk adventure

 

250px-Day-of-the-tentacle-cover-art.jpg

 

200px-Dott-screenshot.png

 

Av alle LucasArts klassiske adventurespill er det dette som står sterkest hos meg, og som jeg stadig tar frem for å spille. Dette er det mange grunner til, selvfølgelig blandt annet nostalgi, men også den geniale humoren, og det orginale konseptet får meg til stadig å vende tilbake til dette.

 

Du styrer 3 ungdommer i (overraskelse!) deres kamp for å redde verden. Denne gangen er det fordi en lilla tentakkel har drukket noe usunn grønn gugge og blitt ond. I tillegg har den gale vitenskapsmannen Dr. Fred en tidsmaskin som skaper litt forvirring.

 

Det ender opp med at du styrer de tre hovedpersonene i henholdsvis nåtid, fortid og fremtid og ting du gjør i fortiden har selvfølgelig betydning for fremtiden.

 

Hysterisk morsomt eventyr som er fantastisk gøy hver gang :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

half-life2_mask.jpg

 

Spilltittel: Half Life 2

 

Kategori: Action FPS

 

Utgitt November 2004

 

Omtale: Du ankommer City 17 i form av Gordon Freeman, som tidligere har vært ansatt i forskningsprosjektet Black Mesa. Black Mesa var et hemmelig prosjekt som gikk ut på å skape en portal til en annen dimensjon ved navn Xen. Men en dag gikk alt veldig galt, og Xen gikk utenfor sine egne dimensjoner, og forskjellige skapninger ifra Xen kom til vår verdne gjennom ukontrollerbare portaler. Gordon Freeman blir tvunget til å kjempe mot både skapningene og soldater som er ute etter å ta han. Når alt virker tapt viser karakteren G-Man seg, og gir Gordon valget mellom å jobbe for han, eller dø.

 

Half Life 2 handler om Gordon Freemans kamp mot skapningene ifra Xen, og de onde aliens som er godt i gang med å ta over jorda. Gordon får gjennom spillet hjelp av forskjellige karakterer.

 

Grunnen til at Half Life 2 er favoritten i Half Life serien, er vel at jeg synes storyen er mer omfattende og mystisk, i sammenligning til sin forgjenger. Grafikken og fysikken er også med på å styrke gameplayet en hel del. I og med at serien fortsetter og vokse, med Episode 1 og de kommende to episodene, kan ikke spillet bli noe annet en bedre.

 

Dette spillet fortjener absolutt mine 10/10!

 

Kan lastes ned: Via Steam, for en billig penge..

Lenke til kommentar

Spill: Diablo 2 - LOD

Kategori: Action/Adeventure

 

Anmeldese:

Grunnen til at Diablo 2 - LOD er verdens beste spill er enkel. Det er bygget på et veldig bra gameplay, har en utrolig bra historie (mellom sekvensene er bra helt fantastiske), grafikk på topp (i hvertfall da det kom ut, og jeg liker den fortsatt), og et bra kamp system....

 

Du starter med og velge en char og vere. Valget står mellom, Amazon, Druid, Barbarian, Necromancer, Scoress, Assasian og Paladin.. alle har hver sine egenskaper og spesialliteter...

Så er det bare og begynne og spille deg gjennom de 5 forskellige byene, som byr på masse forskjellige utfordringer...

 

Da du tar monster for du exp og går opp i lvl som et vanlig RPG spill... men det er bare måten det er designet på som er så bra. Alt fra lvlinga til måten du oppgraderer og bruker de nye skillsa dine. Det er forsåvet veldig enkelt, men gjort på en så utrolig bra måte..

 

Skal du spille deg gjennom alle 3 stadiene på singelplayer delen så har du en del og gjøre..

Og da du er lei eller ferdig med den delen, så er det bare og hoppe over på Battle.net og forsette der... da blir spillet som et villket som helst annet online spill, bare et veldig bra et.. man ser at det er Blizzard som har laget både Diablo og WOW, de er veldig like...

 

Så jeg håper på en Diablo 3 jeg da.. Blizzard har 2 spill på gang, men vil ikke si hva slags spill det er... eller det ene har de røpet at er et strategi spill, sikkert da WC4 eller StarCraft 2... det andre har de ikke sakt en døyt om...

Men selvom de gamle gutta fra Blizzard North som jobbet med Diablo 2, nå jobber i Flagship Studios, så kan spillet bli bra for det... Blizzard viser fortsatt at de kan lage spill meg WOW...

Så hvis det ikke kommer noe Diablo 3, så for jeg se ossen Hellgate London blir, som jeg tror blir veldig bra... og spillet det da det kommer ut...

 

Så da sier jeg bra, spill Diablo 2, nyt det og spill det igjen. :!:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

B00005EBF8.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Spilltittel: Operation Flashpoint

 

Kategori: FPS - Krigs-simulator

 

Omtale: Spillet er det beste fra mange verdener, men det er først og fremst en utmerket krigs-simulator. Spillet ble til i 2001 og etter en oppdatering med tilleggspakken Resistance ble alt så meget bedre at det i dag ikke finnes maken. Snart slippes 2-ern "Armed Assault" 16.feb 2007, men dette er framdeles det beste.

 

Editoren i spillet er noe av det beste med spillet. Du kan enkelt lage dine egne brett, som er enorme, med mengder av forskjellige våpen og utstyr. Har selv lastet ned over 1000 tillegg til spillet, inkl. div mods, som gjør hele spillet om til noe nytt. Er det noe du har lyst til å skyte med, kjøre eller fly....det kan lastes ned...f.eks UH1B helicopter i 20-talls oppsett. Ferarri 360 eller ?, F-?? fighter "no problem". Lyst til å teste ut en T-90 mot en tysk Tiger tank...no problem. Hva med en spitfire mot en Ah60 Longbow...no problem...

Listen blir uendelig lang med tilleg...defor har dette spillet alltid vært installert på min PC. Jeg greier rett og slett ikke la det ligge. Må innimellom alle "nye" spill teste ut nye brett og våpen/utstyr.

 

Her noen bilder:

051021_operationflashpoint2.jpg

 

operationflashpoint.jpg

 

lojack2_5_full.jpg

 

post-49-1148409642.jpg

Endret av Sinnor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

start.jpg

 

Developer: Cyparade

Homepage: http://www.ballance.org

Publisher: Atari

Designer: Klaus Riech

Release date: 2004

Genre: Puzzle game

Mode: Single player

 

Ballance er et 3D data-pussle-spill. Målet er å komme fra A til B før tiden renner ut. På veien møter du på hindringer som løses på diverse måter slik at ballen, som du styrer, kan rulle videre. Av og til har du valget mellom å skifte til to andre typer baller, det er altså tre i alt: Tre, papir og stein. Disse kan du bare bytte til når du kommer til transformasjons-stasjonene. Tre er den du starter først med i spillet, denne brukes mest igjennom spillet. Papir er den letteste, og den som er lettest å få til å unngå å dette ut av spillet. Denne kan ikke dytte noe som helst, men kan fly der det finnes vifter. Stein er den tyngste, og er det noe tungt som må flyttes så brukes denne. Har du fått stor fart med denne og plutselig trenger bråbremsing så har du ikke nubbesjangs så sant ikke en vegg står like ved der du er i ferd med å dette ned. Av og til kreves det at man må ha fått tatt en titt på det brettet man er i ferd med å spille for å ha en plan klar. Det kan bare gjøres med å utforske, ingen forhåndsvisning med andre ord.

 

Lyd, grafikk, animasjon, musikk og atmosfære gjør dette spillet til en ren behagelig meditasjon. Man føler indre ro og fred selv om det kan by på frustrasjoner når ikke alltid fingerferdighetene henger med, men det går fort over bare man lærer av feilene sine. Jeg spilte dette spillet to ganger og runnet det begge gangene. Første gangen da det kom ut, og andre gangen ett par år etterpå. Dette spillet er ikke ett spill man vil spille igjen og igjen, men når man har runnet det sitter man med bare gode inntrykk igjen. Man kan nesten si at spillet har ført sjelen din til ett høyere spirituelt eksistensielt nivå. Kun genren eventyr-spill kan måle seg med samme opplevelse.

 

Jeg måtte tenke litt om før jeg fant frem til ett spill jeg uten tvil vil hevde, for meg personlig, er det beste spillet. Da var jeg innom alle store titler og gamle klassikere som er gitt ut. Både innen skyte- og rollespill genren online er det spill jeg har brukt år på, og likevel er dette spillet som jeg bare har brukt noen dager på er det klart beste jeg har vært borti. Det eneste negative jeg har å si om spillet er at det var så kort. Kun 12 levler ble laget. På ett level kan det være 10 stages, det husker jeg ikke helt hvor mange. Hver stage tar noen minutter å fullføre. Det ble laget et level 13 som man kan laste ned. Muligens det var uoffisielt, men meget bra og krevende brett som jeg aldri fikk prøvd.

 

shots_07.jpgshots_03.jpgshots_08.jpgshots_04.jpg

 

One Level Demo

Download 1: Gamers Hell

Download 2: Adrenaline Vault

 

Level 13

Download: Adrenaline Vault

 

Videoer

Se videoer av in-game brett runna

 

Reviews:

Wikipedia

Neoseeker

Gamespot

Endret av Rollespilleren
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spillet: Neverwinter nigths 2

 

Kategori: 3. person fantasy-RPG med D&D-regler.

 

Omtale:

Du skal skape din egen figur og slås mot the king of shadow

spillet gjør at du siter klistra til skjermen i mange uker. Det er først og fremst historien som er fasinerende med NWN2.

Spillet starter midt i et angrep på west harbour (Hjembyen din)

ogvidere slås du mot alt fra dwerger til kjemper,undead og lizzards.

Det har kommet nye klasser siden NWN Drow (elf)

 

Jeg gir terningkast 6 :thumbup:

Lenke til kommentar

EVE-ONLINE

 

For den komplette MMORPG opplevelsen der gjennomsnitsalderen er godt over 20..

 

09n.jpg

 

Om eve:

 

EVE takes place in a cluster of stars far from mankind’s original habitat, planet Earth. How far away, and whether or not that cradle of civilization still exists, is a mystery. Humans arrived through a natural wormhole and, gazing up upon an alien sky they had never seen, were completely unable to determine where this new world was located. From the New Eden solar system, where the gate of EVE once led to the old world, humans expanded in all directions at a furious pace, exploring and colonizing rapidly.

 

Then, unexpectedly and seemingly unprovoked, the EVE gate collapsed in an apocalyptic catastrophe of a scale never before witnessed by the human race, ruining the New Eden system in the process. Thousands of small colonies were left in complete isolation to fend for themselves, cut off from the old world. For millennia they endured, clinging to the brink of extinction, and only a handful managed to survive.

 

Of those that lasted, five were to rise up and become the major empires that, between them, hold the balance of power in the world of EVE. Today, they are known as the Amarr Empire, the Gallente Federation, the Caldari State, the Minmatar Republic, and the Jovian Empire. Additionally, the world is full of several small, independent factions and states.

 

For more than a century, the five empires have lived together in relative peace. They’ve continually strived to maintain this peace, as each faction realizes only too well the grave consequences of a massive inter-stellar war. Recent technological breakthroughs in FTL travel, and the ensuing increase in space travelers, have shaken, but not broken, the fragile peace... at least not yet.

 

Awards:

 

MMORPG.COM Readers Choice Awards 2005: 'Best PVP'

 

MMORPG.COM Readers Choice Awards 2005: 'Best Graphics'

 

MMORPG.COM Readers Choice Awards 2005: 'Favorite Company'

 

World of Roleplayers Radio: 'Best In-Game Econonmy'

 

Dette er få av mange meritter som EVE har fått..

 

www.eve-online.com

 

EVE trailer og last ned EVE Never Fades XL

 

Over 33.000 spillere på en og samme server..

 

For deg som foretrekker å spille med eldre folk og et pvp system der du faktisk kan bli økonomisk ruinert, gjør ting litt mer spennende... Selv har jeg spilt eve siden 2004 og er enda ikke lei :D

Endret av Peterm
Lenke til kommentar

 

Spilltittel: Live For Speed S2 Alpha versjon V2

Kategori: Racing Simulator

Omtale: LFS S2 er en særiøs racing-simulator. Ingen arcade-modus, ingen steering aids - DU må ta deg av kjøringa. Derfor er det anbefalt at du bruker ratt(jeg bruker PS1 Gamepad) fordi, for selv om det er "mulig" å¨bruke tastatur eller mus, er det en selvfølge at kjører du simulator er andre løsninger enn ratt alt for upresist.

 

I S2 kan du kjøre alene eller mot PC'n, men den er dummere en papp så det beste er online-modusen. Racing med andre er enkelt og greit det beste med LFS. Du kan også delta i ligaer, hvis du er ute etter litt mer hard konkurranse.

 

Kan lastes ned: www.LiveForSpeed.net Demo med 3 biler, 1 bane(2 versjoner + revers). Full S2 med 19 biler, 7 baner(i forskjellige konfigurasjoner) gir deg over 700 forskjellige kobinasjoner, og heleherligheten koster bare 24$ og skal du ha S3 når det kommer(mange år til) blir det 12$ ekstra (36 totalt)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trackmania 1.

det er et bilspill. det handler vel egentlig bare om å komme seg til målstreken innen en vis tid, banene er jo såklart ganske anerledes enn fra andre billspill, med looper, gigantiske hopp, ganske overdrevne baner for å si det mildt. det er akkurat det som gjør det så bra, at det faktisk kan være ganske vanskelig til tider å komme seg til målstreken. spillet har også en del som heter stunts, der du må gjøre forskjellige "triks" og airs for å få poeng innen viss tid såklart. :)

Lenke til kommentar

Kimmag har missforstått store deler av MGS virker det som.

 

Foxhound som er den beste spesialstyrka til USA har skiftet side og blitt terrorister. De har tatt over et militært base som heter Shadow Moses og truer med å skyte atomrakettene som befinner seg på basen med mindre det får restene av "the big boss". Samtidig skal du redde to VIPs. Det viser seg senere at det er noe langt farligere en bare atomraketter på Shadow Moses.

 

Den eneste mannen som kan gjøre noe med saken er Solid Snake som har deltatt i lignende operasjoner to ganger før og drepte da the Big Boss, som er den største badassen i historia og faren til Solid Snake. Solid Snake har nylig sluttet i Foxhound og har begynt som hundefører i Alaska som Shadow Moses befinner seg i.

 

Definitivt det beste spillet i historien. Det har og ei utrolig genial historie. Eneste spillet som kan måle seg er MGS3: Snake Eater.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Caratula+Realms+of+the+Haunting.jpgimage1.jpgimage21.jpg

 

Spilltittel: Realms of the Haunting (1997)

 

Kategori: FPS/RPG

 

Omtale:

Her har man en skikkelig glem juvel. Realms of the Haunting (ofte omtalt som ROTH) går ut på at man styrer Adam Randall, en ung mann som nettopp har arvet et hus fra sin nylig avdøde far. Da Adam besøker huset blir dørene låst bak han og han har intet annet valg enn å begynne å utforske det gamle, mysiske huset. Etterhvert som han beveger seg rundt finner han ut at det er mer til farens død enn først antatt.

 

Realms of the Haunting er et massivt spill (40 timer +) som inneholder en rekke gåter, fantastiske fiender, tøffe våpen og ikke minst, noen utrolig videosekvenser. Totalt er det mange timer med video som virkelig suger deg inn i historien. Grafikken er bygd opp av sprites, noe som kanskje vil ødelegge for kidza, men ikke for oss litt eldre som trossalt vokste opp med den slags. Selv i dag synes jeg grafikken fungerer til sitt bruk.

 

Dette er et fantastisk spill som simpelthen MÅ prøves!

 

Kan lastes ned: ROTH Demo

Lenke til kommentar

little-big-adventure-2.jpg250px-Little_Big_Adventure_2_esmers_arrival.jpg

Spilltittel: Little Big Adventure 2 (1997)

Kategori: Action/Eventyr

Omtale: Husket jeg først ble introdusert for dette spillet hos en kompis for leeenge siden, jeg ble helt hekta på dette spillet og skaffet meg det selv. Spiller det fortsatt av og til, og er et typisk spill jeg aldri kommer til å gå lei. Spillet tar plass på en planet kalt Twinsun og hovedpersonen heter Twinsen. Forgjengeren (som jeg aldri har spilt) slutter med at Twinsen vinner over en ond tyrann kalt FunRock. Oppfølgeren, starter med at det er fredelig på øya Twinsen bor på, helt til en storm plutselig kommer. Man skal da få tak i en magiker og hjelpe han med å gjøre det slutt på stormen. Etter dette kommer det noen aliens til planeten. Disse virker vennlige, men de har uante hensikter.

twinsensodyssey.jpg

Noe av det jeg elsker med dette spillet er at det setter deg inn i en annen verden med en eneste gang. Dette må være et av de spillene som fikk meg vekk fra den virkelige verden og slapp meg inn i en annen. Det skal også nevnes at spillet var så fritt. Man kunne utforske så utrolig mye, og man kunne til og med kjøre rundt i diverse farkoster, noe jeg syntes var helt utrolig morsomt første gang jeg spilte det. Historien er også bra og den inneholder mye humor. Husker det spesielt var morsomt å gå inn i damegarderoben på et spa, og skyte gummikuler på småunger :D Anbefales på det varmeste :)

Kan lastes ned: Fant ikke noe freeware hvertfall, eneste må være brukt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

post-129330-1180731678_thumb.jpg

 

Speltitel: Mount and blade

 

Kategori: action/eventyr/rpg

 

Omtale: Du starter i Calradia. Krigen mellom Vegerian og Swardian raser for fult. Du starter som nøytral, men kan velgje kva side du vil slost for. Du kjem opp i intense sverdkamper, til fots og med hest. Det er ingen magi elle healing potion, så du bør passe på å blokkere alle slag mot deg. Det skal heller ikkje mykje til før du vert felt av ein pil.

 

Når du kjem til Calradia starter du aleine, men du klarer deg aldri lenge dersom du ikkje skaffer deg soldater. Du kan slost mot alt frå små grupper på 5 mann til enorme hærer.

 

Bilete: http://taleworlds.com/mb_ss.html

 

Meir info: http://taleworlds.com/

 

Kan lastes ned:http://taleworlds.com/mb_download.html

 

post-129330-1180731944_thumb.jpgpost-129330-1180731911_thumb.jpg

Endret av Painapple
Lenke til kommentar

lafootelevator.gif

Spillet : Monkey Island ( serien 1,2,3 og 4 )

Kategori: Adventure / point and Click

Omtale :Serien begynner med at wannabe piraten Guybrush Threepwood blir skyldt i land på øya Mêlëê Island i det 1687 tallets karibien. I dette spillet møter mann haugevis av sære typer, spillet er fyllt a rar humor og gode plots.

 

Under er en copy - paste fra min 8ende klasse oppgave om dette spillet ^^

 

Det første Monkey Island spillet kom ut i 1990. 1 år før jeg ble født. Og det andre kom ut året da jeg ble født. Til sammen er det 4 spill.

 

Serien er gammel, men fortsatt ganske populær. De 4 Monkey Island spillene er i sjangeren Eventyr spill. Spenning, men ikke særlig action. Kompaniet Lucasarts som har gitt ut Monkey Island spillene er kjent for mange store filmer og spill blant annet: Star wars, Tomb Rider og Indiana Jones. Mannen George Lucas har regien for de fleste av filmene, er leder for kompaniet, og har tjent seg ganske rik på det.

 

Monkey Island spillene er fulle av dialoger, og absurde personer og masse humor.

 

Spillene er mest populære i Tyskland, Frankrike, USA, Norge, Nederland og Sverige. De har til og med dubba og oversatt spillene til Fransk og Tysk.

 

Monkey Island serien er tidsfestet i hovedperioden for sjørøvertida på slutten av 1600-tallet i Karibien. Serien minner litt om filmen ”Pirates of the Caribbean”, men Monkey Island inneholder mye mer fantasi og humor.

 

Selve Monkey Island øya er hovedøya og er bebodd av apekatter. Spillet dreier seg ikke om apekatter, men på øya Monkey Island foregår det meste av handlinga. Det finnes 15 øyer totalt i serien som Guybrush er innom.

 

Hovedpersonen du styrer heter Guybrush. Hans kone Elaine sender han ut på oppdrag og denger han ned når hun blir fornermet. Kona er guvernør for mange av øyene i spillene i mens hun må passe på Guybrush.

 

Det som skjer i spillene er som regel at Guybrush tukler seg inn i noe trøbbel, eller Kona setter han ut på farlige oppdrag. I hvert av spillene må Guybrush på en eller annen måte konkurrere. For eksempel: Håndbak, kortspill, stupekonkurranser, spyttekonkurranser, fektekonkurranser, og eller drikkekonkurranser. Som regel er Guybrush elendig i alle disse konkurransene, men vinner ved å jukse eller lignende.

 

I Monkey Island spillene er det nesten ikke vold. Fordi det er i eventyr sjangeren. Man snakker med folk, plukker opp ting man har bruk for senere, og man må hele tida prøve å finne voldfrie løsninger. I dette spillet gjelder det ikke å drepe mest mulig, men å bruke hodet. Det eneste voldelige i spillet er kanskje når kona Elaine slår.

 

Slå, sparke eller skyte knapper hører ikke hjemme i Monkey Island serien.

 

Å sitte fast i dette spillet er kjedelig. Man kan aldri vite hvor logikken har gjort av seg. Man kan sitte fast med Monkey Island spillene i en ganske lang stund før man kommer videre.

 

Å spille Monkey Island uten lyd er ikke gøy. Det er nesten som å se på film uten bilde. Fordi uten lyd får man ikke hørt de rare og karakteristiske stemmene til personene du møter. Og man får heller ikke hørt den gode og passende Monkey Island musikken. Noe som gjør at Monkey Island blir kjedeligere enn tetris når man spiller uten lyd. (Her var jeg litt drøy)

 

Musikken på de 2 første spillene er akkurat som ringetonene på de første mobiltelefonene. Bare pipelyder og lignende.

 

Monkey Island 4 kom ut i år 2000, med 3D grafikk. Det var like etter 3D grafikken for pc hadde kommet. Så grafikken er ganske elendig på det fjerde spillet. Egentlig på de 2 første også, fordi de kom så tidlig ut. Det tredje spillet har derimot en mer tøff og pyntlig tegne grafikk

 

Guybrush kan ikke dø i Monkey Island spillene, men kan komme utfor noen veldige ”nær døden opplevelser” For eksempel: Bli drukna, bli dytta utfor klipper, bli levende begravet, spist hel av slanger, komme over bråkmakere og lignende. Når du er i sånne situasjoner, må du enten bruke tingene du har plukket opp, eller noe helt annet ulogisk eller logisk. Man kan aldri vite.

puertopollo.gif

 

Bilder er fra det tredje spillet

terning kast 6 :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

14.jpg

 

Navn: Vietcong

Sjanger: FPS

 

Du spiller en sersjant ved navn Steve R Hawkins som er blitt sendt til en "special forces" base nær Ho Chi Minh-stien. Du blir sendt på oppdrag i dette området med utgangspunkt i basen. Med deg har du med deg en rekke medsoldater som har vært sitt spesialfelt:

 

Le Day Nhut: Hele laget ditt går på rad og rekke. Nhut er alltid den som leder ann gruppa, oppdager feller, så å høre på han er alltid lurt. Siden han er fra Vietnam kan han snakke språket og fungerer også som oversetter.

 

P.J Defort: Radiomannen i gruppa. Ofte blir man nødt til å oppdatere basen om hva som skjer. Så og si hver gang man "ringer hjem" for å oppdatere dem på situasjonen, auto-saves det noe som er veldig kjekt hvis man spiller på harde vanskelighetsgrader noe som innebærer at man ikke kan save ellers. Radiooperatøren kan også sende koordinater for artilleriangrep.

 

Thomas Bronson: Ingeniøren i gruppa. Tar for seg eksplosiver og gir mer ammo til gruppa så lenge det er et amerikansk våpen.

 

Joe Crocker: Medic'en i laget. Er du såret er dette mannen å tilkalle.

 

C.J Hornster: Glad i skyte og drasser på et maskingevær. Spirituelt herlig å ha i gruppa

 

 

Så hvordan kan et brett i Vietcong utspille seg?

Brettene er svært varierte. Noen brett kan vare i 15min, andre i 2-3 timer. Du får før hvert brett velge hvilket utstyr du skal ha. Dvs. hovedvåpen og et backupvåpen. Et av de mest bemerkelsesverdige brettene jeg noen gang har spilt, må være brettet hvor man i utgangspunktet skal utforske et område hvor fiendtlig tanks er observert. Det viser seg at tanksene er ødelagte vrak. Man tilkaller hovedkvarteret og spør om å bli plukket opp. Man får svar tilbake om at de skal lete etter et helikopter som styrtet noen minutter før. De fleste er sårede eller døde men EN mangler. Etter å ha utryddet området for VC blir Hawkins beordret ned i tunnelsystemene som VC har bygget. Tunnellene er trange, fulle av rotter, det er mørkt der bare lyst opp av en lommelykt og ikke minst fulle av VC. Det eneste man hører er mus som piper, dine egne fotskritt, fiendens fotskritt og din tunge pust. Det er heller ingen musikk. Virkelig klaustrofobisk. Søken etter den savnede tar tid. Lange tunneler som blir avbrutt av en liten dal fyllt av godt gjemte VC'er, før man igjen kommer til et nytt tunnelsystem. Man kommer så endelig opp til overflaten igjen. Nå er målet å komme seg til et punkt ved elva hvor man kan bli plukka opp av en alliert patruljebåt. Når man da kommer seg ditt må man på seg jobben som maskingeværskytter. Klarer man den oppgaven er man trygt hjemme. Dette brettet tar rundt 2-3 om ikke mer hvis man sliter med vanskelighetsgraden. Det faktumet at brettet tar en så drøy vending fra et rutineoppdrag til at man gjør noe helt annet enn forventningene tilsier er det som gjør Vietcong så genialt. Fra de "trygge" omgivelsene med resten gruppa til de klaustrofobiske stundene hvor man er helt aleine kan ikke bli større siden de utspiller seg på samma brett. Følelsen av å gå sammen med andre "mennesker" har aldri vært større i et SP-spill. Man føler seg som en del av et team, hvor du selv ikke har alle egenskapene, som å oppdage miner f.eks. Å rope på Defort for å tilkalle hovedkvarteret er en ubetydelig handling egentlig, men noe som bidrar til autensiteten og å øke sjarmen. Karakterene blir betydningsfulle og du får et forhold til de.

 

Våpenfysikken og kontrollen på spillern er også veldig deilig. Det kan minne litt om Red Orchestra i grunn. Når man croucher og sikter med iron sights går karakteren litt "opp" slik at man sitte på huk bak en stein, poppe opp, skyte et par skudd og bøye seg ned igjen.

 

Det største minuset til spillet er at AI'en kan være litt upålitelig, men det hender heldigvis ikke hele tida.

 

Herlig tråd forøvrig. Håper virkelig folk leser den og blir inspirert til å lage egne anmeldelser her.

post-11172-1181578456_thumb.jpg

post-11172-1181578483_thumb.jpg

post-11172-1181578506_thumb.jpg

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

peggle1.jpg

 

Spilltittel: Peggle

 

Kategori: Puzzle

 

Omtale: Peggle er et 2D orientert spill hvor målet er å fjerne alle de røde ballene ved å skyte ned en og en ball. Det kan minne litt om et flipperspill, men det eneste du kontrollerer her er hvor du skal skyte ballen. Ulike variasjoner oppstår ved bruk av forskjellige characters, som hver og en har sine special shots.

 

Gameplayet er banalt enkelt, men utrolig vanedannende. Et veldig godt eksempel på hvor enkle spill kan være fantastiske. Sound effects er enkle og artige, mens musikken er avslappende. Grafikken er veldig cartoonaktig og setter en fin stemning til atmosfæren. Fysikken er realistisk og belønningen for å fullføre en level er veldig tilfredsstillende. Du får virkelig følelsen av å ha oppnådd noe.

 

Multiplayer eksisterer desverre kun lokalt, og manglende støtte for dette over nettet er det eneste negative jeg kan si om dette spillet.

 

Jeg har spilt det on and off siden jeg først fant det for noen måneder siden, og er overrasket over at ingen har snakket om dette i forumet. Det er et veldig gjennomtenkt og tilgivende spill, der mengden av detaljer som er lagt til er utrolig stor.

 

Kan lastes ned: Demoversjon fra popcapgames (14.3 MB)

 

Dette er en demo som kan spilles i 60 minutter, real-time, ikke effektiv spilletid. Så ønsker du å teste det, anbefaler jeg at du setter av en time. Fullversjonen "Peggle deluxe" kan kjøpes på samme side for 17 euro.

 

Noen videosnutter fra youtube:

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

nwn2_art_1164371244.jpg

 

Spilltittel: Neverwinter Nights 2

 

Kategori: RPG

 

Omtale:

 

Neverwinter Nights 2 (obsidian) er etterkommeren til neverwinter nights (bioware). Spillet er basert på D & D 3.5 reglene og inne holder klasser fra neverwinter nights og nye.

 

Man løper rundt i en eventyr verden og snakker med folk og slåss mot slemm, snille og neutrale monstre/raser.

 

Den offesielle campaign er veldig bra. Selv satt jeg med den i mange dager. Den er underholdende, rik historie, episk følelse, heroisk følelse og sist men ikke minst, mye kamp og action. Anbefales på det sterkeste.

 

Spillet er også mulig å spille online. Privatpersoner står for servere.

 

Online fins det flere kategorier som servere legges i. Action, RP , social, pvp o.s.v.Personlig foretrekker jeg RP servere.

 

Mange sier at spillet har sine negative sider som kameraet og styringen ved singleplayer campaignen. Jeg tror det ligger i om folk i det hele tatt har spillt neverwinter nights. Hvis man er vant med å styre i RPG så har iværtfall jeg ingen negative sider å komme med.

 

Kan lastes ned: Nei, må kjøpes.

Endret av Arath
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

command_and_conquer_generals_zero_hour.jpg

 

Spilltittel: Command & Conquer Generals Zero Hour

 

Kategori: Real Time Strategy (RTS)

 

Omtale:

 

Zero Hour er et spill i Command & Conquer-serien, og er tillegspakken til C&C Generals.

 

Ettersom det er et strategi-spill, har det ikke sammenhengende handling.

 

Poenget med spillet er å bygge opp en hær av tankser, fly, soldater osv, for å bekjempe fienden(e).

Du kan være USA, GLA (Global Liberation Army) eller Kina. Alle har sine positive, og negative sider.

Og som tittelen sier kan du også være forskjellige Generaler. Disse har sine egne ferdigheter. Hvert land har tre forskjellige generaler.

 

Hver runde kan foregå fra ca. 15 minutter, til flere timer.

 

Dette er et spill man lett blir hekta på, og som man kan spille i mange mange timer.

 

Anbefales!

 

 

command-conquer-general-zero-hour-2.JPG

 

8.jpg

Lenke til kommentar

Transport_tycoon_cover.jpg

 

Tittel: Transport Tycoon Deluxe (TTD) / Open Transport Tycoon Deluxe (OTTD)

 

Kategori: Strategispill

 

Omtale:

 

Transport Tycoon Deluxe er etterfølgeren av det første spillet som het Transport Tycoon. Det ble lansert i 1994 og har siden da blitt mod`et på helt til dags dato. De mest populære mods er TTD Patch og OpenTTD, som har videreutviklet spillet med utallige finesser og oppgraderinger.

Spillet går ut på å lage seg et transport-imperium ved hjelp av framkomstmidler som buss, båt, fly og tog. Du lager alt av infrastruktur selv og kjøper kjøretøy som du setter inn på en kjørerute du har laget. Spillet har sin meget sterke side i mengden av informasjon du får fra det som skjer i spillet. Alt fra kjøretøyenes inntekter og utgifter, til hvor mange passasjerer du har på og hvor mange som venter på stasjonene. Det er også en rekke andre informasjonsdeler om din økonomi og utviklingen av denne.

 

Den mod`en som jeg har brukt mest de siste årene heter OTTD. Det er en open source-utgave av TTD under konstant utvikling av ildsjeler. Dette er en av hovedgrunnene til at mange fortsatt spiller det; og selv om grafikken er utdatert, er det ingen andre spill av samme type som kan måle seg i dybde og spillbarhet.

 

Anbefales for folk som liker byggespill :)

 

Linker:

 

OTTD: http://www.openttd.org/

 

Forum: OTTD Forum

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

51KCSZBX8RL._AA280_.jpg

 

Tittel: The Settlers II: Veni Vidi Vici

 

Kategori: Strategi

 

Omtale:

 

The Settlers II er et real-time strategi spill, sluppet av Blue Byte i 1996. Gameplayen er veldig lik forgjengeren, The Settlers, bare med bedre grafikk og litt mer ting og gjøre. Mange fans synes dette er det beste spillet av hele Settlers serien, mest på grunn av nyere spill i serien endret transport systemet betydelig. De kuttet ut de klassiske veiene, der det stod en arbeider for hver vei mellom flaggene. Populariteten av Settlers II blei oppdaga av Blue Byte, så de bestemte seg for og publisere en remake av spillet, nemlig The Settlers II 10th Anniversary.

 

Personlig så synes jeg ikke 10th Anniversary var noe bra. Kampene var kjedeligere, ettersom de hadde ikke med de klassiske trekka til Settlers II, som f.eks to raser hadde ikke sverd til og slå med, men brukte andre triks som sparking og spytting, noe som for meg var morsomt.

 

Spillet går ut på og bygge en by, for og utslette andre sivilisasjoner. Her gjelder det og stabilisere seg for og få best mulig nytte av byen. Alle bygninger er avhengig av hverandre. Det begynner f.eks som korn som du får fra en bondegår med masse åkrer. Kornet fraktes til en mølle via veiene som du bygger. Her blir kornet malt til mel. Melet fraktes til bakeriet, hvor bakeren blander melet og vann han får fra en brønn. Bakeren lager brød som videre går til gruver. Her blir det hentet kull, jern, gull, eller granitt fra fjell. Alle gruvene trenger mat regelmessig. Variert kosthold gjør at gruve arbeiderene trives bedre. Jernet blir så fraktet til en jernsmelter, hvor det så blir smeltet til jernbarer som videre går til våpensmeden. Smeden lager våpen som igjen blir til soldater.

 

11555ss_sm2.jpg

 

setshot.gif

 

pichu0.jpg

Endret av FV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...