Gå til innhold

Ditt favorittspill på PC - den offisielle tråden


Anbefalte innlegg

Spilltittel: Guild Wars

post-156390-1206113587_thumb.jpg

Kategori: MMORPG

Omtale: Guild Wars er et online spill i Fantasy RPG genren. Men det er ganske ulikt de fleste andre spill i genren. Og det er mye mer stemning. Spillet kom ut våren 2005.

 

Du bygger din spiller som vanlig, etterhvert som du utfører oppgaver og dreper monstre får du Erfaringspoeng og kan gå opp "Levler". Du får flere poeng å fordele på et satt antall atributter, og slik blir dyktigere. Du vil også etterhvert lære deg flere evner, spesielle angrep, trylleformularer osv (skills). Disse vil være avhengige av hvilket yrke/type spiller du har valgt, f.eks. Fighter eller Mage. Grafikken er meget god og det er en nytelse å se. Verden består av mange soner som er adskilt. Det er tre typer soner Byer, utforskbare soner og ett sett med utforskbare soner som har et plot(en slags plot-drevne gruppe soner), oppgaver å utføre som bidrar til historien. De siste er det ofte fordel å være flere spillere i. Det er kun du og din gruppe som er i den samme sonen utenom byene.

 

Det er et element av strategi i spillet. I tillegg til yrket du valgte ved spillets begynnelse, kan du velge en av de andre yrkene som en slags bi-yrke. Du kan velge Skills fra begge yrkene, men du vil ikke bli like god i bi-yrket som hoved yrket. Til enhver tid kan du bare ha 8 skills aktive. Du kan kun forandre Skills, finne gruppemedlemmer, handle osv i byer (noen av byene er bare små leire med et telt el). Der kan du også forandre bi-yrke eller forandre atributtene. Så ingenting annet enn hovedyrket er fastlåst. Og du må planlegge ut fra hvilken sone du skal til eller oppdrag du skal utføre.

Når du kommer til en ny by får du en dott på kartet ditt og du kan fritt bevege del mellom disse dottene bare ved å trykke på dottene på kartet, tar bare noen sekunder. Ingen langtekkelig reising, såfremt du har vært der før.

 

Og fortvil ikke, har du ingen venner, og ingen vil leke med deg akkurat i dag er det datastyrte gruppemedlemmer du kan ta med deg. Det finnes et stort utvalg av dem.

 

Høres det innviklet ut? Ikke i det hele tatt. Spillet er utrolig spillbart, det er enkelt å spille tilfredsstillende. Men vil du bli god krever det mer av deg.

 

Plottet i spillet er bra, jeg følte at jeg hadde både mål og mening. Ikke at jeg kun utførte oppgaver for å tjene penger eller gå opp levler. Du får ganske lite erfaring fra å drepe monstre, så Grinding er poengløst. De plot-drevne gruppe sonene med jevne mellomrom er laget slik at en historie utfolder seg mens du er i sonen, og er noe av det som gjøre PVE delen i GW så utrolig bra. Spillet har et ordentlig Plot med en begynnelse og slutt, og disse sonene er deler av historien.

 

Spillet har også en meget god PVP del, med et høyt tempo. Du kan være i tilfeldige grupper eller ha faste lag du spiller med. Personlig er jeg ikke så intressert i PVP delen, men det er det mange andre som er. Og det er her du nok vil finne de mer erfarne spillerne. Det går også an å lage en PVP spiller på høyeste level, kjøpe (i virkelig liv) det su skulle trenge av Skills osv. Så slipper du PVE delen helt hvis du ønsker det. Du kan også kjøpe kun PVP spillet.

 

Kan lastes ned: Spillet kan lastes ned på http://eu.plaync.com/eu/store/ . Du må betale for å kjøpe spillet, men i motsetning til konkurrentene (WoW, Eq2 osv) er det gratis å spille.

 

Spillet oppdateres jevnlig og blir bare bedre og bedre. Det har kommet 2 andre spill i serien Nightfall og Factions. De kan spilles som separate spill eller som utvidelse av samme spillet ( og du kan lett reise mellom de forskjellige byene i de forskjellige spillene med den samme spilleren). Det har også kommet en ren utvidelsesdel Som heter Eye of the North, og da må du ha en av de andre spillene. De forskjellige spillene og utvidelse er laget slik at de bidrar med nye tanker og spillemåter, det blir aldri kjedelig, aldri akkurat slik som forrige spillet, bare nye kart.

 

Guild Wars er så absolutt et spill jeg vil anbefale. Det er spillbart, vakker, underholdende. Noen av de aller beste spilløyeblikkene jeg har hatt er i Guild Wars.

Endret av aurorahome
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittel: Football Manager 2008

Genre:Sport

Om spillet: Football manager 2008 handler om å være manager for et fotball lag. Du får kontroll over et lag(i mange tilfeller favoritt laget) og skal styre dette på best mulig måte gjennom sesongen. Det er ikke bare å styre som du vil, du må forholde deg både til dine trofaste fans og dressgutta i styrerommet. Før kamp må du velge hvilke 11 spillere som skal starte, hvilken taktikk du vil ha, og hvordan du vil spillerne skal oppføre seg i denne taktikken. Hvis du velger feil taktikk resulterer dette ofte i sviende nederlag. Også hvis du bruker samme taktikken over flere kamper kan denne bli gjennomskuet og du har et problem som er vanskelig å løse.

 

Man kan også gå til innkjøp av spillere. Dette avhenger selvfølgelig av tykkelsen på lommeboka. Synes du lommeboka er for tynn, kan du alltids spøøre sjefene om mer, men disse er (dessverre)ofte gjerrige og mener du klarer deg på det du allerede har.

 

Football Manager 2008 er et spill som holder deg opptatt time etter time over lengre perioder. Jeg har ofte sittet og spilt og plutselig har 10-12 timer gått uten at jeg egentlig har enset det. Football Manager 2008 får en lett 6 i min bok, men liker gamer sin skala bedre siden det er høyere tall og gir det en 10'er.

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar

Favorittspillet mitt er: The Sims 2, fordi det er et morsomt spill med mange utfordringer. Spillet handler om å styre en sim (en menneskelignende figur) fra vogge til grav. Jeg har spilt The Sims siden den nest siste tilleggspakken til The sims 1 kom ut. I spillet kan du også spille med Will Wrights yndlingsfigur Bella Goth, men i denne pakken er hun borte! Oppdraget ditt er å finne Bella og bringe henne til Mortimer og barna: Alexander og Cassandra.

 

Dette er min mening om spillet: Det er en genial oppfinnelse, og grafikken har endret seg utrolig mye fra The Sims 1.

 

Genre: Simulasjon

Kom ut: 2004

Aldersgrense: Grunnspillet 7+ (de andre 12 +)

Kan lastes nei: Nei, spillet kan ikke lastes ned (i hvertfall ikke lovlig)

Hvor får man kjøpt spillet: Man får kjøpt spillet i de fleste el butikker og på endel nettbutikker.

post-90028-1206886365_thumb.jpg

post-90028-1206888906_thumb.jpg

Endret av anna1992
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

banner_01.jpg

 

Spilltittel: Ultima V: Lazarus (2005)

 

Kategori: Rollespill

 

Omtale: Det har blitt trukket fram mange gode rollespill i denne tråden, men etter min mening er denne gjenskapningen av Ultima V det aller beste. For den som aldri har spilt Ultima V (som vel begynner å bli fler og fler) så kan det sies at det er et rollespill fra 1988 som var banebrytende i sin sjanger da det kom. Du spiller en person fra vår egen verden som igjen har blitt tilkalt til landet Britannia. Den gode kongen Lord British har blitt borte etter en ekspedisjon i underverdenen og den onde Lord Blackthorn har tatt makten ved hjelp av sine tre shadowlords (eller er det motsatt?). Rammehistorien er altså en temmelig stor klisje, men til gjengjeld er det den eneste klisjeen du møter i spillet.

 

Spillet er så godt som fullstendig ulinjært, og mesteparten av Britannia er åpent og tilgjengelig fra du starter. Britannia er et enormt land, med åtte store byer, en rekke mindre landsbyer, og fem større borger, i tillegg til en rekke andre ting du vil oppdage etter hvert. I det opprinnelige spillet kunne dette være temmelig overveldende, men i gjenskapningen gir dine følgesvenner deg gode råd for hvor du bør reise for å drive historien videre, som du selvsagt står helt fritt til å følge.

 

Det originale spillet inneholdt godt over 100 velskrevne karakterer med hver sin historie. Spillet brukte en svært grundig tidssyklus, om morgenen står de fleste opp, går et sted for frokost, drar på jobb, drar på et vertshus og slapper av om kvelden osv. Dette ga et inntrykk av en levende og realistisk verden, og ga dessuten en hel del spennende muligheter i spillet. Flere karakterer bedriver mer eller mindre mystiske ting, og å følge etter dem på det rette tidspunktet kan føre til ganske store oppdagelser.

 

Denne fantastiske verdenen ble altså gjenskapt for snaue tre år siden som en mod til Dungeon Siege. Og det med glans. Alle karakterer og flere til er med, med kanskje den beste dialogen som noen gang er skrevet for et spill. Dette er ikke bare et spill som underholder, det får deg til å tenke. Hver av byene representerer en dyd (medfølelse, beskjedenhet, ære osv), og du vil møte mange dilammer knyttet til hver av dydene i hver enkelt by. Kanskje spesielt beskjedenhetens by, New Magincia (en øy omtrent midt på kartet), har karakterer som virkelig får en til å tenke, og kanskje til og med få en til å forstå mer om seg selv. Og det er ikke lite for et dataspill.

 

Dungeon Siege var opprinnelig et hack&slash spill blottet for dybde. Dette er snudd fullstendig på hodet, og med unntak av deler av grafikken er Dungeon Siege fullstendig ugjenkjennelig. Samtidig har det beholdt noe av det som også gjorde Dungeon Siege brukbart, nemlig et svært godt kampsystem. Jeg tror jeg spilte de første 20 timene av spillet med å bare tasse fra by til by uten å trekke sverdet en eneste gang, men når jeg omsider beveget meg ned i en av de mange hulene var det også en strålende opplevelse. Ikke bare er det gøy å sloss, men hulene er svært detaljerte og gir i stor grad mening. Noen er gamle fengsler, andre er gruver eller bare naturlige huler. Det både ser imponerende ut (på tross av at Dungeon Siege begynner å dra på årene) og er særdeles forseggjort med enorme mengder variasjon.

 

Dette ble temmelig langt, og jeg har bare fått skrevet om noen brøkdeler av spillet. Det finnes heldigvis en hel del mer informasjon på spillets hjemmesider. Spillet er gratis, men du må kjøpe Dungeon Siege, som vel ikke burde koste mye mer enn 100-lappen (og det er det forsåvidt verdt i seg selv).

 

Kan lastes ned: http://lazarus.planetdungeonsiege.gamespy.com/

Lenke til kommentar

Civilization%202.gif

 

Spilltittel: Civilization II

Kategori: Strategispill

 

Om jeg hadde fått ti øre for hver time jeg har brukt på dette spillet hadde jeg hatt mer penger enn jeg har nå. Jeg har vel egentlig aldri møtt noen aldri har prøvd et Civilization eller Colonization spill, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Civilization (Civ) er et "turn based strategy game", dvs at hver spiller (menneske eller datastyrt) gjør sine gjerninger etter tur. Enten det er å flytte tropper, bygge veier eller justere litt skatter her og der. Om man velger å starte et nytt spill (i motsetning til å spille et scenario) så starter man med en vogn med nybyggere og en speider i noen tilfeller, om jeg husker riktig. Og derfra er det bare å sette i gang å erobre verden, enten via diplomati, rå militærmakt eller teknologisk framgang.

Det som gjør dette spillet så bra i mine øyne er at det aldri er det samme, selv om du velger å spille på et verdenskart du har spilt før mot motstandere du har spilt mot før.

Og det er vel heller lite som kan måle seg med å plassere åtte panserbataljoner rundt fiendes hovedstad og begynne å hamre løs til kuene kommer hjem... i et spill selvsagt.

 

Kan lastes ned: Ikke lovlig, men tviler på at det er veldig dyrt om du skulle være så heldig å finne et eksemplar i butikk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Diablo II

 

Diablo II er et hack and slash spill som ble utviklet av Blizzard North.

Spillet er fantastisk og gammelt, men alderen dreper ikke følelsen.

 

Under så er det et ingame bildet av hvordan Diablo II ser ut.

diablo2.jpg

Endret av utryddet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

buy-final-fantasy-vii.jpg

 

Spilltittel: Final Fantasy VII

Kategori: Konsoll RPG

 

Omtale: Å velge det desidert beste spillet jeg vet om er ikke lett. Det er artig å lese hva andre mener, og spesiellt på spill, som er ekstremt subjektivt. Mitt valg er basert på den totale spillopplevelsen jeg har fått gjennom spilling fra Super Mario Bros. på NES, til World of Warcraft på dagens PC. Det var i grunn 2 spill som utmerket seg spesiellt hos meg; Super Metroid på SNES, som ga meg mange timer med flott spilling. Valget var ikke lett, men Final Fantasy VII gikk til slutt av med seieren over det spillet som har fenget meg mest.

 

Spillet starter med action, hvor du kontrollerer en av hovedpersonene, Cloud Strife i ett attentat mot Shinra Company, utført av AVALANCHE, en form for en terroristgruppe. Spillet lar deg etter hvert styre 9 forskjellige karakterer, i en gruppe på 3 av gangen, hvor alle har sine styrker og svakheter, og du får favoritter og forhold til hver eneste en av dem.

Ved starten av spillet har du ingen anelse om vilken høyder spillet kommer til å ta, hvem du sloss mot, og hvorfor. Jeg kunne legge ut i det vide og det brede om historien i spillet, men jeg anbefaler heller at folk spiller det for å få opplevelsen av å spille det.

 

Spillet inneholder også en rekke mini-games inni selve spillet, som alene kan underholde deg i mange timer. Utfordringene i spillet er mange, og å gjennomføre spillet 100% med alle alternative bosser, samt samle alt av materie (spillets magi), vil du ha masse å gjøre i lang tid. Personlig husker jeg veldig godt de timene jeg brukte på å skaffe meg en Gold Chocobo som utrolig underholdende.

 

Alt i alt er dette ett spill som kan fenge deg lenge. Med sin historie, sidehistorie, og alle karakterene er dette ett spill som er verdt å spille.

 

 

Kan lastes ned: Må kjøpes, fåes til PC og Playstation

Lenke til kommentar

mafia_20041122232542.jpg

MAFIA.jpgNavn: Mafia

Utgivelsesår: 2002

 

 

 

Det er allerede sagt så mye om Mafia i denne tråden og jeg er så enig i alt sagt. Mafia er det spillet jeg fikk mest ut av etter jeg var ferdig med det. GLIMRENDE historie der du blir følelsesmessig engasjert. Personen du styrer og følger heter Tommy Angelo(nummer 4 fra venstre, han med pistolen). Han var en helt vanlig taxisjåfør som ble dratt inn i mafia miljøet av en tilfeldighet. Historien starter med at du prater med en etterforsker og forteller om hva du har vært med på sammen med Don Salieri, som er din sjef (midet av bildet) og hans gjeng. Igjenom spillet møter Tommy mange vanskelige valg som han må ta, og det å være med i en mafia familie er ikke alltid lett. For hvem kan man stole på? Her er det mange overraskende og sjokkerene vendinger igjennom spillet som gjør at du bare vil spille videre for å se hva som skjer. Man merker at Mafia er inspirert av filmen Gudfaren. Musikk og stemning er meget god, akkurat som i Gudfaren.

 

For å fullføre oppdragene du får av Don Salieri, så må du kjøre masse bil (i tillegg til et billøp), skyte og drepe en haug av fiender, "fjerne" personer som står i veien for Don Salieri og unngå å bli drept eller tatt av politiet. Noen av oppdragene kan være litt vanskelige. Ha lite ammo kunne være et problem.

 

Ellers så vil jeg si at avsluttningen er verdt å vente på. Man sitter igjen med den samme følelsen som man har etter man har sett en veldig god film. Dette spillet er i mine øyne det beste spillet, og jeg gleder meg til Mafia 2 som kommer en gang til neste år.

TERNINGKAST: 6

 

Trailer finner du her:

(Hører litt av den stemningsfulle musikken)

Trailer til Mafia 2: http://www.gametrailers.com/player/24387.html

 

mafia5.jpg

Tommy snakker med etterforskeren.

 

 

mafia_screen018.jpg

mafia02579.jpg

mafia_screen004.jpg

gffx-mafia-bug1-2-af8.jpg

1907275_6ze7K.jpeg

Hard type han Tommy.

Mafia.bmp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spill:Counter-Strike:Source

Uvikler:Valve

Pris: internett: 100kr(20 dollar) akkuratt nå, dollaren er så lav. 150 i butikken

8047b736448e13783e50444d7472db13.jpg

Hva gjør spillet så bra:Det er altså et FPS spill som kom ut 1 November 2004 med den nye SOURCE motoren som stadig utvikler seg. Det er bl.a portal, half life 2 , team fortress 2 etc. i source motoren

 

Grafikken har blitt mye bedre i forhold til counter strike 1.6 / counter strike condition zero. Banene man spiller på har ganske gode effekter som litt røyk i gangene der det passer med røyk. Det er det som gjør grafikken og gamet veldig kult! Våpena har mye bedre 3D effekt nå. På 1.6 syntes jeg det var dårlig pixel på weapons etc.

Hva spillet går ut på:Det er altså to lag, counter terrorist og terrorist. Det gjelder å drepe det motsatte laget , men laget ditt må da overleve.

Valve sine game mods ( det du skal gjøre ) er enten de_ maps, der skal terroristene plante en bombe som counetr terroristene må defuse(stoppe)

 

på cs_ maps skal counter-terroristene redde hostages(gissel) fra der som Terorristene begynner, de skal hindre at det skjer. Counter terroristene skal bringe alle hostagene til sin start zone, som er litt ute av mapen/sonen

 

Det er ikke for lett og treffe fienden, du trenger ferdigheter som du kan få når du øver med bot's ( går an å stille vanskelighetsgrad )

 

Dreper/Vinner du så får du penger, klarer du å redde hostages får du penger, og hvis du greier og la bomben eksplodere(når du er t) eller defuse den(som ct) får du penger.

Du trenger penger til å kjøpe våpen

Det er mange våpen å velge mellom. ca 40

 

Hvorfor blir du ikke lei av spillet etter hvert:Fordi det ikke går ann, fordi:

Du stadig finner nye aim(sikte) muligheter til å drepe raskere på forskjellige våpen.

Er kjekt å snike seg runt!

Forskjellige baner( går også ann å lage baner til dette spillet )

 

 

 

Folk lager mods til spillet. Surf/GunGame/Deathmatch/ZombieMod/xc(Climbing) er noen av de som jeg kommer på nå.

De fleste spiller forskjellige mods, da blir du aldri lei av spillet.

 

ZombieMod som jeg spiller mye, da starter alle på lag, en random player blir plukket ut som zombie. Han får en kniv som tar 999999 damage(menneskene har 100 hp). For å ungå å bli zombie må du enten finne en bra spots(er egne zombie maps) som gjør det vanskelig for zombiene og ta deg, du kan lage en barricade ( en slags mur , du skyter sofa'er og brusmaskiner ved åpningen til et rom som da stenger døra. Zombiene kan presse E får å dra dem ut.

Surf:

surf_leet_xl_beta7z_BIG.jpg

Du surfer liksom på brushes, faller du ned kommer du i jail eller dør.

I jail er det ingenting å gjøre, utenom å skyte hverandre.

Folk som surfer hele banen kommer tilslutt til en teleport til utsiden av jail , der du f.eks kan skyte dem uten dem kan skyte deg. Åpne jail porten til dem osv. Ganske morsomt

 

Gungamegår ut på:

Du begynner med det dårligeste våpenet. Dreper du en fiende, får du den våpene som er nest best osv , det går liksom oppover til det vanskeligste. Når du har drept med det får du bare knife å he grenade, da skal du greie å sprenge en fyr som er ganske vanskelig. Greier du det vinner du gamet. Dette ganske populært

 

Deathmatcher bare at du kommer i livet med en gang istede for å vente ut hele ronden. Funker fett sammen med surf/gungame

 

But through it all / konklusjon

Har altså spillet dette spillet i mange år. Spiller det ganske ofte enda.

Anbefales til alle!

Terningkast: 6

 

System Requirements: Minimum: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Bilder av spillet

 

THE NEXT INSTALLMENT OF THE WORLD'S # 1 ONLINE ACTION GAME

Counter-Strike: Source blends Counter-Strike's award-winning teamplay action with the advanced technology of Source™ technology. Featuring state of the art graphics, all new sounds, and introducing physics, Counter-Strike: Source is a must-have for every action gamer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gothic II (Med The Night of the Raven Expansion)

Gothic_II_-_Night_of_the_Raven_box.jpg

 

Tredje gangen dette 5 år gamle spillet er nevnt i tråden. Det har en litt utdatert grafikk. Noe som nesten alltid får meg til å trekke meg unna. Alikevel spillte jeg Gothic II lenge etter det kom ut. Akkurat hva som fikk meg til å snu kinnet til i denne sammenhengen vet jeg ikke helt. Kanskje det var fordi historien er ufattelig viktig for min spillopplevelse. Ikke bare har Gothic II en av de beste historiene i spillverdenen, men kanskje den beste måten å fortelle og la oss oppleve historien og med skikkelig gode karakterer.

 

Man blir sugt inn i en skitten, mørk, realistisk og ekstremt atmosfærisk fantasy middelalderverden. Selv om grafikken er litt gammel, så vil jeg fremdeles framheve det visuelle, fordi det er så fantastisk designet og stemningen er utmerket. Et annet ekstremt viktig element er kampsystemet. De første timene føles det rart og dårlig ut. Men når man venner seg til det, er det også det beste og mest spennende jeg har vært borti. Mye fordi blokkeelementet fungerer så godt. Lærer man seg rytmen på når man skal blokke, og slå, da kan man overvinne fiender mange leveler høyrere. At spillet gir oss en så godt som perfekt kombinasjon med historieutvikling, slossing og random questing hjelper også svært godt på. Vær forberedt på å sitte mange mange timer i strekk med dette lange og vanedannene spillet.

post-38731-1213468248_thumb.jpg

post-38731-1213468264_thumb.jpg

post-38731-1213468282_thumb.jpg

post-38731-1213468296_thumb.jpg

Endret av LunarPoet
  • Liker 4
Lenke til kommentar

post-141209-1213975980.jpg

Spilltittel: Zork I

Kategori: Text Adventure

Omtale: Zork I: The Great Underground Empire is an interactive fiction computer game written by Marc Blank, Dave Lebling, Bruce Daniels and Tim Anderson and published by Infocom in 1980. It was the first game in the popular Zork trilogy and was released for a wide range of computer systems, followed by Zork II and Zork III. It is Infocom's first game. Les mer

Kan lastes ned: Gratis her

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

post-166372-1216558861_thumb.jpg

 

Spill: Counter-Strike: Source /CS:S

 

Utvikler:Valve

 

Kategori: Action/Krig

 

Hvorfor Spillet Er Så Bra? :Counter-Strike:Source er den nye Utgaven Av Counter-Strike 1.6

Med Ny Source Motor Med Forbedret Grafikk og Lyd.

 

Omtale:Counter-Strike er et lagspill der du kan velge mellom to lag counter-terrorist eller

Terrorist og du skal prøve og drepe hele det andre laget før tiden er ute

det finnes flere alternativer for hvordan Type Spill du vil Spille: cs_ baner er baner Der hvor terroristene har tatt gisler til fange og du må prøve og redde så mange som mulig før tiden Er ute og få gislene til et sted som heter Safety zone

 

 

Det er Vanskelig og Drepe noen Gode fiender når du er på nettet det finns Flere måter og drepe dem på b.l.a ''Headshot''

 

 

 

Spillere har også laget Mods eller Spillemoduser Til Spillet Som heter Surf/Deathmatch/ZombieMod/Gungame

 

 

 

Surf:

 

Surf Går ut på at Du skal surfe på Brushes og du Skal kjøre rundt lange baner hvis Du faller av Havner Du i Fengsel/Jail Eller Dør Hvis Du Klarer Hele Banen Kommer Du til En Teleport Som Du Havner Uten For Jail av Der Kan Du Skyte Andre Som er I Fengsel Eller Slippe Dem Fri.

 

 

Gungame:

 

Gungame Går Ut På at Du Starter Med En Kniv Og En Dårlig Pistol Og Hvis Du Dreper En Fiende

får du bedre og bedre våpen ettervert Den Som Kommer Til Det Siste Våpenet Først Vinner.

 

 

Deathmatch:Deathmatch Er At Med En Gang Du Dør Kommer Du Til Live / Spawner Med En Gang

 

Har Spilt CS i Lang Tid Og Det Er Topp

 

Terningkast 6 :D

 

Obs!: Du må ha Steam instalert på pc'en for og ''Kjøre''counter-strike

Endret av RedBull77
Lenke til kommentar

post-167033-1216817360_thumb.jpg

Spilltittel: Assassin's Creed

Kategori: Action

Utvikler: Ubisoft Montreal

Utgiver: Ubisoft

Modus: Single Player

Aldersgrense: 18+

 

Omtale: Jeg fikk hjertebank da jeg så de første scenene av Assassin's Creed på Youtube. Noe så spennende og en så genial idé hadde jeg aldri i mitt liv sett før. Grafikken er utmerket, styringen er genial og hjertet mitt går nesten i taket når man er i "Fight Mode".

 

Handlingen foregår under Det Tredje Korstoget, i år 1191. Kristne riddere kommer for å ta over de muslimske rikene som hadde kontroll over Palestina. Du spiller Altair, en fryktet snikmorder og har som mål å stoppe krigføringen.

 

Historien starter med at du, Altaïr er en mester i sitt arbeid og er på den høyeste graden. Etter å ha tapt et oppdrag hvor du skulle drepe tempelridderen Robert de Sable og hente en stor skatt, blir du degradert til den laveste graden i broderskapet. Sinan, lederen av broderskapet, gir deg sjansen til å arbeide seg tilbake til sin grad i broderskapet. Altaïr må reise igjennom Det hellige land for å drepe ni kjente personer som startet det tredje korstoget.

Handlingen foregår i tre byer, Damascus, Acre og Jerusalem.

 

En annen ting som jeg elsker med spillet, er klatringen! Alle, og da mener jeg ALLE bygningene i de tre byene kan klatres på og gå på. Det er så vavittig befriende! Det er litt som Spiderman 2 bare en del hakk bedre!

 

 

Spillet er nyest og best på PC:)

post-167033-1216818903_thumb.jpg

post-167033-1216819007_thumb.jpg

post-167033-1216819082_thumb.jpg

post-167033-1216819193_thumb.jpg

post-167033-1216819198_thumb.jpg

post-167033-1216819237_thumb.jpg

Endret av AssassinsCreed
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

post-136322-1219004827_thumb.png

 

post-136322-1219004890_thumb.png

 

Jets'n'Guns

 

av Rake in Grass.

 

Kategori: Horisontalt rullende romskytespill(?)

 

Omtale: På en rom- bar i et avsindig univers sitter en avdanket leiesoldat og venter på neste oppdrag. Oppdraget kommer - en "øko- fascist" beordrer deg til å "rense" en av deres hellige romsektorer for mutanter og annet avskum. Og det er vel alt det går an å forklare om plottet i Jets'n'Guns, hvis en skal unngå å høres fullstendig gal ut. Før avlusingen av rom- sektoren starter, kan man kjøpe diverse raketter, bomber, laser- våpen, svarte hull- generatorer ("som sett på TV"), osv. Samt oppgradere skipet med for eksempel bedre skjold, eller utstyre det med en direktelink til en tv- kanal som kjøper film av riktig underholdende massakrer. På et skilt på veien til romsektoren kan man lese: "ingen atomvåpensprengninger mellom 08.00 og 16.00". Det er vel å håpe på for mye.

 

Grafikken og tegningen generellt holder samme usannsynlige nivå som plottet hele veien, fra slides som "forklarer" oppdraget, til skipene man skyter i filler og sjefsfiendene på slutten av brettet. Ikke er det noe å utsette på lydeffektene heller, som er en variasjon av temaene "dødsskrik fra hele galaksen" til "lynnedslag i TNT- fabrikken", i konsistent god kvalitet.

 

Musikken til spillet er skrevet av "Machinae Supremacy", en blanding av heavy metal og alternativ elektronisk rock (med effekter som minner om en commodore 64?), som passer perfekt til spillet.

 

Her ser en brått også hvor gjennomført Jets'n'Guns egentlig er - oppdragene har minimalt med repetisjon, og er regissert slik at de passer til lengden, intensiteten og overgangene på soundtracket. (Machinae Supremacy fra Luleå har også en hånd i soundtrackene til World of Warcraft og Battlefield 2). Lengden på brettene er forskjellige, fiendene og alle skip og våpen er fantasifullt tegnet, en kan velge spillestil ut i fra oppgraderingene man velger - og bakgrunnene og lyseffektene er klare uten å gi folk epilepsianfall med en gang.

 

Mange pluss i margen, med andre ord. Skjermbildene på toppen er plukket fra "Gold"- versjonen, som her kjører under Wine på Gentoo- linux.

 

 

Kan lastes ned: Demo fra Rake in Grass sine hjemmesider. Spillet kan kjøpes over internett, og bestilles på CD (Windows og Mac).

Lenke til kommentar

i1092_TF2.jpg

 

Spilltittel: Team Fortress 2

 

Kategori: Online FPS

 

Omtale: Team Fortress 2 er satt til år 1968, hvor to rivaliserende lag forsøker å skaffe seg et overtak på motstanderen ved å ta strategiske punkter (Capture the Point), stjele fiendtlige dokumenter (Capture The Flag), frakte en bombe til motstanderens base (Push Load) eller en deathmatch i en arena. That's it. Ikke mye til story, men mer enn nok til griseengasjerende gameplay!

 

Du velger blant ni klasser, underordnet tre grupper.

Offensive: Kjappe Scout, rakettskytende Soldier eller den hysteriske Pyro.

Defensive: "Mine"-leggende Demoman, minigun-baserte Heavy Weapons Guy eller Engineer, som bygger det meste.

Support: Sniper (self-explanatory), Medic (self-explanatory), eller Spy, men forkledninger, kniv og el-zappers.

 

Disse klassene er svært så balanserte, en Spy er foreksempel null match for en Pyro, men Engineerens DESIDERT værste mareritt. Så er spillet igang, med konstant analysering av motstanderens lagsammensetning, for så å prøve å finne det perfekt motstykket. Lagene er (bør være) veldig dynamiske, og spillestilen din påvirkes hele tiden av de rundt deg. Eksempel: en Pyro og en Heavy jobber sammen, og de vil satse offensivt, for så å holde fienden tilbake. En Pyro og en Engineer, på den annen side, vil kanskje benytte seg av Pyroen til å drive frem/lure med seg fiender tilbake til den helautomatiske turreten Engineeren har bygd.

 

Grafikken er noe helt eget; svært så tilpasningsdyktig nedover (integrert grafikkort, ikke noe problem), men selv med svakere maskinvare er det som å delta i en Pixar-film. Hver klasse har en svært lett gjenkjennelig kontur, fargekodingen er klar og tydelig, og det skal mye til å ta feil av fiendens våpen.

 

Lyden er også noe for seg selv, med lystig 60-talls intromusikk, og alle mulige slags kommentarer fra karakterene. Disse utsagnene bygger også opp under hver karakters personlighet, noe som overrasket meg i et spill med så lite bakhistorie. Man får også med seg en god del av karakterenes personlighet gjennom 'Meet The Team'-videoene Valve gir ut med jevne mellomrom. Heavy Weapons Guy, er, som antatt, en muskelmann med morsomme innfall av snusfornuft. Sniper, på den annen side er en profesjonell, høflig leiemorder med et sårt forhold til sine egne foreldre (!).

 

Where to get: Last ned via Steam 19,99$ (110,-), eller kjøp i butikk (149,-).

 

Karakter: 6m.gif

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Warcraft III - Reign of Chaos

10062.jpg

 

Plattform: Windows/PC

Kategori: Strategi

Utgiver: Blizzard Entertainment

Aldersgrense: 12+

Online støtte: Ja

Pris: 99,00kr

 

Info:

Enda en gang blåser det opp til krig, Orkene har organisert seg og verden kommer atter en gang til å brenne… Warcraft 3 tar den individuelle striden og det interaktive miljøet videre og blander med rollespill og strategi.

 

Du styrer mindre partier med helter og tropper. Eventyr og slagfelt i en dynamisk verden av levende byer, monstre, fantastiske karakterer, alver osv.

 

Her finner du fire raser utrustet med spesielle tropper, magiske kunnskaper og våpen.

 

Det er 15 år siden krigen mellom orker og mennesker tok slutt. En slags fred senket seg over landet mens krigstrommene var stille. Men, de beseirede orkene bygde seg langsomt opp under kommandoen til en ny visjonær leder.

 

Warcraft III - The Frozen Throne

10079.jpg

 

Plattform: Windows/PC

Kategori: Strategi

Utgiver: Blizzard Entertainment

Aldersgrense: 12+

Online støtte: Ja

Pris: 99,00kr

 

Info:

Expansion til Reign og Chaos.

I den store sekken finner du en hel del matnyttig som f.eks. en ny helt per rase, nylagde enheter og kart samt en hel rekke med kraftfulle egenskaper for dine tropper.

 

Du får også muligheter til å skape dine egne spennende eventyr på en ny måte der du kan spille inn både lyd og legge til tøffe mellomscener.

 

I tro tradisjon med tidligere tilleggspakker fra Blizzard, så gir også Warcraft III: The Frozen Throne spilleren et stort nytt kapittel i den episke Warcraft sagaen. I singleplayer kampanjen vender du tilbake til krigsherjede Azeroth. Måneder har gått siden Archimonde og Burning Legion ble beseiret i slaget ved Mount Hyjal, likevel er en ny trussel i emning.

 

 

Jeg elsker Warcraft III pågrunn av den kjempe bra historien, og synes selv det er det aller beste RTS.

Endret av Jimmarn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette var en tøff oppgave, velge et spill, og da må jeg nesten si alpha centauri,firaxis og en av sid meiers mesterverk.

 

For dem som ikke veit hva det er for noe så tenk civilisation in space,tur basert,på grafisk nivå med det første civ( det er to set med textures for spillet,et "high res" man kan installere etterpå).

 

Man velger en av koloniserings-fraktionene etter hva man ønsker å fokusere på,de har alle sine sider som de og spiller ut i selve spillet,krigerske osv,litt som her på jorda..

 

Det fengslende her(som i civ) er den balansen mellom teknologiutvikkling,resurser og expansion,og hvis du gjør det for dårlig på et felt kommer de andre og banker deg.

 

Den berømte AI funker til tider rimelig bra avhengig av instillinger.

I tillegg til menneskene er det og en sorts "native" lifsformer som du kan aliere deg med hvis du utvikkler teknologien for det,og her er det frustrerende,velg feil i en av de første rundene og du har tapt,du veit det bare ikke ennå.

 

Uansett så har dette spillet berget meg genom småkjedelige julefeiringer der det kun var tilgang på en p133 og dette fungerte på den pc´n og!

post-160376-1222351582_thumb.jpg

post-160376-1222352548_thumb.jpg

post-160376-1222352566_thumb.jpg

post-160376-1222352578_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jagged-alliance-gp.jpg

 

Jagged Alliance 2 (Gold pack)

 

Real-time/turn-based strategispill

 

Wall of tekst og mindre humoristiske spoilere følger.

 

Den lille nasjonen Arulco har blitt tatt over av en særdeles ondsinnet diktator i Queen Deidranna og den egentlig arvingen som rømte landet har rekruttert deg til å ta tilbake nasjonen. Spillet åpner med muligheten for å skape seg en karakter gjennom en prosess via en nettside der du svarer på mange spørsmål basert på hypotetiske situasjoner. Noe som vil skape en karakter, både personlighet, spesielle egenskaper og også attributter, som kan bli alt fra en som stortrives i mørket og glir som en skygge gjennom natten, der fiendene risikerer å få en kampkniv kjørt i nakken før de i det hele tatt vet du er der. Eller en noe ustabil psykopat som elsker automatvåpen og kan til tross for dine instrukser om å fyre av ett skudd sette på full automat, skrike "YIIIIHAAAW" og skyte vilt og være noe ustabil i ett par runder.

 

Med deg må du selvfølgelig rekruttere flere leiesoldater, AIM (Association of International Mercenaries) står selvfølgelig til disposisjon, med en advarsel om at du må være over 18 kan du logge inn på websiden og rekruttere etter ønske. Alt fra den noe småsterke oksen med kallenavnet Steroid til den tidligere Swat-sniperen Raven som stortrives i mørket, gjerne plassert på ett tak. Alle har individuelle personligheter, kommer med kjappe kommentarer. Noen er tøffe, noen er pysete, noen risikerer å sprenge av seg fingrene hvis de tar i dynamitt, andre kan treffe folk på en avstand som andre kunne bare drømme om. Noen hater også gutsene på hverandre, andre er småforelsket og takler ikke tanken på å miste bekjente i kamp. Livsforsikring er greit, men mister du for mange leiesoldater begynner de andre å miste moralen og selvfølgelig, dør en god venn kan du regne med att noen forsvinner. Du blir også assistert av den lille rebellgruppa som holder til i den lille startbyen Omerta, og etterhvert som du tar over større og større del av landet vil disse assistere deg.

 

Nok om karakterintroduksjonen. Spillet er delt inn i to deler, den ene er scenario-delen der du har oversikt over lagene dine, setter folkene dine til å trene evner eller trene militser som skal passe på byer og også bevege deg rundt i landet for å ta over andre soner. For det er nettopp det spillet går ut på, det er delt inn i soner, med flere byer som er gjerne fordelt utover 2-5 zonedeler og ditt oppdrag er selvfølgelig å ta disse tilbake, de er godt voktet av Deidrannas menn, men med en liten elitestyrke skal dette gå ganske greit. Samtidig må du også selvfølgelig få råd til å vedlikeholde leiesoldatene og trene militser, derfor det i flere byer er gruvedrift, og disse er mer enn villig til å assistere deg fremfor diktatoren, ihvertfall sålenge du kontrollerer byen og de stoler på deg. På veien møter du flere karakterer, både som du kan rekruttere og andre du må kjempe mot eller hjelpe.

 

Når du kommer i kampmodus har du såkalt turn-based-system når du møter fiender. Du har da ett visst antall action points basert på fysikk og formen din, som du må bruke til å bevege deg, gjemme deg, skyte eller assistere venner som har blitt slått ut av tåregass, de skulle nok valgt gassmaske fremfor solbriller. Der finner du selvfølgelig også mesteparten av våpen og items. Da karakterene dine må utstyres med våpen og beskyttelse, samt en hel haug med andre objekter som kan brukes til diverse formål, enten å klippe deg gjennom gjerder eller å overbevise en lokal homofil kvinne til å forlate en butikk ved å gi henne Pant Suit Loretta 5: The men are away, slik at du kan slippe inn på det smått shady bakrommet der en litt stor kar kan gi deg ett pent utvalg av våpen og tilbehør (måtte det være stativ til gevær, kikkertsikte eller lyddempere)

 

Spillet er stappfullt av humor, det er utfordrende og svært engasjerende og absolutt ett av de spillene som har blitt spilt gjennom ett mangfold av ganger. Hva kan jeg si, første gangen jeg oppdaget en LAW (en form for engang RPG) og brukte den mot en fiende som nødløsning etter å bli overrumplet i det mine to mann hoppet fra fra ett tak, kommer jeg aldri til å glemme, fienden ble blåst i fillebiter og det jeg ikke var klar over var att Ice som stod rett bak meg fikk selvfølgelig afterburnen av LAW-en rett i ansiktet og havnet på bakken ganske skadet. Jeg knakk selvfølgelig sammen og takket være ett first-aid kit og en annen som kunne være doktor for ett par dager. Kom han seg heldigvis på beina, og jeg hadde fått kapret en ny sone. Samtidig risikerer du å møte på tidligere leiesoldater som man kunne rekruttere i første spill, som har funnet seg nye hobbyer eller andre arbeidsgivere.

 

Ett absolutt must for alle strategifans.

 

Kampanjekartet, ser ut som spilleren ønsker sin karakter fusty å få litt bedre medical:

6.jpg

 

En av de dyreste og mest rutinerte leiesoldatene får seg en liten overraskelse da han åpner dørene, det ser også ut til å være motstanderens tur, så shadow burde være god til å dodge kuler, for armoren hans har allerede fått juling, og er den tredje svakeste på spillet:

jagged2_screen006.jpg

Lenke til kommentar

Jeg synes at Sims er en av de beste spillene som fins.

post-124446-1226760451_thumb.jpg

 

Grunn: Blant annet fordi det er så utrolig mange muligheter og nye ting å oppdage. Det er alltid plass for nye ideer, og det spiller ingen rolle hvor lenge man har spilt det, man kan alltid bli overrasket. Det er et veldig fint spill som ikke tyr til vold eller noe slags brutalitet. ALLE kan spille det. Både lillebror og bestefar kan nyte dette spillet. Det er utrolig kreativt, og kan være veldig morsomt.

 

Beskrivelse: Spillet går ut på å leve i en virtuell verden hvor man kan kreere nye familier, spille med de eksisterende familiene, bygge hus, eller lage nabolag. I denne verdenen kan man leve nesten som i vår verden. Man kan gjøre alt som vi kan, man kan flytte inn i nye hus, få seg jobb, stifte familie tjene penge, ha husdyr, og så mye mer. Man har også en del kreative ideer som for eksempel karriere-belønninger eller aspirasjonspoeng, hvor man når man har nok kan kjøpe seg aspirasjonsbelønninger. Små (dyre) ting som gjør en sims liv litt lettere.

Utvidelsespakker

Livets skole - hvor man kan gå på college

Uteliv - her får man nye funksjoner i nabolaget som for eksempel "downtown"

Forretningsliv - man kan åpne go drive sin egen forretning

Dyreliv - man kan ha husdyr

Årstider - nå kan man ha all slags vær, og man har en ny funksjon i lag-en-sim modus

Bon Voyage - nå kan man reise rundt, oppdage ferie-hemmeligheter og kjøpe suvenirer

Fritid - Simmene har nå nye aktiviteter og hobbyer

Byliv - her kan man bo i leilighet og leie ut. Nå kan man også besøke naboen, og dundre i veggen hvis naboen bråker for mye

 

Omtale: «The Sims 2» er et fascinerende og meget underholdende spill som kan anbefales til alle aldre.For her kan du herske over livet til disse finurlige skapningene så mye du vil. I likhet med det første spillet, styrer du simmene dine gjennom hverdagen på jakt etter berømmelse, penger eller kanskje en partner. Men denne gangen er mulighetene så mange flere.

 

For å ta noen eksempler. Du kan blande genene. Det vil si at barna ligner på foreldrene sine. Noe som igjen vil si at en fort finner ut hvem som er faren dersom en sim har vært utro.

 

En annen ting er at man følger simmen fra krybben til graven. Hele tiden skal du sørge for å hjelpe dem gjennom det de er bekymret for, og oppfylle drømmene deres. Dette gjør du ved å sjekke behovene, ambisjonen og bekymringene til simmene dine.

 

Det er også nye byggealternativer, nye ting å kjøpe og den nye kamerafunksjonen i spillet gjør at du kan lage hjemmevideo av simmene. Av den skikkelige sorten, vel og merke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

audiosurf2small1.jpg

 

Spilltittel: Audiosurf

 

Kategori: Rytme/Puzzle hybrid spill

 

Omtale: Audiosurf er et musikkbasert racingspill der du bruker din egen musikk for å skape racingbaner. Hver bane har en form, hastighet og stemning som bestemmes av sangen du velger. Du får poeng for å samle blokker med samme farge etter hverandre på motorveien, eller du kan velge Mono Mode som gjør at man bare skal treffe de fargede klossene og ungå de gråe klossene (min favoritt versjon av spillet), og du kan konkurrere med andre på Internett om å oppnå høyeste poengsum for favorittsangene dine.

 

Denne omtalen er ikke veldig beskrivende, men legger ved denne youtube filmen som viser litt hvordan spillet foregår.

 

Kan lastes ned: Dette spillet får man tak i via Steam, koster kun $9,99 (70 NOK +-), men dersom du er usikker på om dette er spillet for deg når det kommer til å slå ihjæl tid kan du ta å laste ned Demoen på Stream som lar deg spille 5 sanger uten å først betale for spillet.

 

Satser på at dere får det like artig som meg på musikkens motorvei! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...