Gå til innhold

Ditt favorittspill på PC - den offisielle tråden


Anbefalte innlegg

efjjps.png

 

(Fant ikke noe forklaring på Norsk ...)

 

Calradia is a land at war, offering great riches and even greater dangers to adventurers and mercenaries that flock to shed their blood on its soil. With courage and a strong sword, an unknown stranger can make a name as a warrior. Free-form sand-box gameplay.

 

Free-form sand-box gameplay. You are free to go anywhere in a world with more than a hundred unique locations including villages, castles and towns.

Groundbreaking horseback combat.

Highly advanced and intuitive sword-fighting systems.

Fight on horseback and foot using a vast variety of medieval weapons, each with unique characteristics.

You can be anything from a lonesome adventurer to a commander of armies or an owner of villages, castles or towns.

Sophisticated AI will challenge you in combat and in your strategic plans.

Freedom to interact with hundreds of characters.

 

 

System Requirements

OS: Windows 2000/XP/Vista

Memory: 512 MB of RAM

Graphics: Graphics card with at least 64 MB memory

Hard Drive: 700 MB of hard disk space.

 

 

 

 

Selv syns jeg spillet er helt fantastisk, det har alt innen diplomati og episke kamper. Konspetet er å ta over byer eller skaffe deg allierte, kjøpe varer og selge dem dyrere i en annen by, kjempe mot banditthærer eller en konges hær.

 

Spillet har også mange flotte mods hvis man blir lei av orginalen.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=uTUVfmE2ViQ

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SpillStarCraft BroodWar 1998

 

Kategori Strategi

 

 

Starcraft Broodwar er expansion av originalen StarCraft. En intergalaktisk kamp mellom de tre rasene Zerg, Terran og Protoss. Har hørt av mange at historien i seg elv er bra, men det har aldri vært det som har fascinert meg. Starcraft er først og fremst et en mot en spill, selv om mange spiller ums-maps(egen lagde scenarios), som det har helt frem til idag blitt spilt turnerninger i sør-korea med egne tv-kanaler, sceneshow, og livestreams, med millioner av seere. Grunnen til at jeg liker dette spillet så godt er at det er meget balansert, mange strategier man kan velge mellom, og det er mye å forstå.

post-198310-1288834253,0929_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spilltittel: Minecraft

Kategori: Sandbox, Adventure

Omtale: Minecraft er et sanbox PC-spill, som tillater at spillere bygger/konstruerer konstruksjoner av kuber i en 3D verden. Det går ut på å løpe fra zombier og andre monstre, mens man setter ut byggeklosser. Du må overleve lengst mulig, og skape et større og kraftigere hus/gjemmested. Man "crafter" ved å legge sammen ulike gjenstander til en ny ting (f.eks sverd). Mye av spillet foregår under bakken hvor man leter etter dyrebare resurser som jern og diamant, men samtidig så må man passe på å ikke bli drept av forskjellige monstre som lurer under jorda. Minecraft er utviklet av Mojang Specifications.

 

Dette er mittfavoritt spill fordi Minecraft er et utrolig kreativt spill, hvor man har millioner av muligheter til å gjøre akkurat hva man vil. Det er også flott at man kan spille sammen med venner i multiplayer, slik at man kan sammarbeide med å overleve natta (har satt opp min egen server). Det at spiller bare er i alpha modus sier også litt. Tenk hvordan spillet er når det endelig blir ferdig! Akkurat det klarer jeg nesten ikke forestille meg.

Du tenker kanskje at spiller ser dårlig ut pga grafikken, men der tar du grundig feil. Jeg syntes at grafikken er kul, og jeg tror ikke at det hadde sett så bra ut hvis grafikken var photorealistisk. Grafikken passer rett og slett til spillet!

Anbefaler alle å prøve Minecraft, spesielt hvis dere er en gruppe venner som kan spille sammen i multiplayer, fordi det ruler!

 

minecraft.png?t=1291669068

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Spilltittel:Supreme Commander 1+Forged Alliance expansion pack

Utgivelsesår:2007/2008

Utvikler:GAS POWERED GAMES

 

Omtale:Strategispill RTS som omhandler den tusenårige,galaktiske konflikten mellom 3 fraksjoner av mennesker og 1 fraksjon av en utenomjordisk rase kalt Serafim.Sistnevnte er de onde naturligvis,men ikke alle de 3 menneskefraksjonene er like snille gutter de heller.

 

Mye kan minne om de klassiske spillene i denne sjangeren,slik som Red Alert.Forskjellen er midlertidig den at her har man adgang til full zoom,fra detaljer på enheter til full oversikt over hele kartet hvor alt er små prikker.Det gir et kanonbra oversiktsbilde.Dessuten finnes det masse mods,masse enheter av forskjellig størelse.Man har luft,vann og land enheter,og ikke minst,atomvåpen i flere størelser. :devil: :devil: :devil:

 

Fraksjonene er ganske bra balansert,og det er de store enhetene(experimental units)som er de største forskjellene mellom de 4 forskjellige fraksjonene.

 

Kartstørelsene er massive de også,noe som er unikt i denne typen spill.Største kartene er 81X81 km,noe som åpner for ganske andre typer strategi en fks C&C Generals hvor det er sånn ca 100 meter mellom basene :nei:

 

Det er mange bra kart å velge imellom på "skirmish level",og man kan ganske fritt velge om man vil ha med enkelte våpen eller ikke i en kamp ved å stille inn disse valgene før kampen starter.

Eller man kan spille de de forskjellige kampanjene.Storyen er vel kanske ikke den sterkeste siden spillet har,det er de massive kampene,de massive enhetene og det at det finnes gode kontringer på de fleste angrep.Selv atomraketter kan man kontre med "antinuke"

 

Det finnes en oppfølger kalt Supreme Commander 2,men ihugga fans som meg fant ikke denne bra nok til å fortjene å bli kjøpt.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det BESTE spillet på PC akkurat nå... Bulletstorm.

 

Elsker humoren i spillet, pluss den enkle historien og 'Kill With Skills' sitatet.

 

Edit: Var litt rask med inlegget. Får redigere når jeg står opp.

Endret av ATLW
Lenke til kommentar

Tittel: Thief II The Metal Age

Kategori: Stealth action adventure/historic FPS

Kom ut: 29 februar 2000

 

Thief_II_-_The_Metal_Age_Coverart.png

 

I spillet er du mastertyven Garrett som begir seg ut på oppdrag som inkluderer å stjele loot (penger, verdifulle gjenstander m.m som du trenger for å kjøpe ustyr som piler, potions m.m), finne dokumenter, personer og annet, samtidig som mørket er din beste venn og du bør forbli usett og uhørt.

 

Grafikken må sies å være ganske bra for 2000.

Det er en herlig atmosfære i spillet som gjør at du føler pusten til Garrett og blir fort vant med å liste deg rundt i stillhet for å komme forbi vakter og annet.

Man må også ha mye tålmodighet og være forberedt på venting her og der, noe jeg elsker ved spillet.

Det å sitte i et mørkt hjørne, planlegge skuddet med buen, for så å få inn en fulltreffer slik at vakten går rett i bakken, det er en herlig følelse jeg ikke får av skytespill der man plafrer ned alt man ser. For så å løpe bortover, ta med vakten og hjemme han et sted der ingen finner han.

Man kan selvfølgelig løpe som en galning med sverdet og fekte vilt, men det er ikke særlig moro i dette spillet. Og ofte fører det til tapt oppdrag.

Å snike seg inn bakveien eller under jorden for å komme inn i en svær bygning er veldig spennende. Og med musikken og den herlige ekte atmosfæren så må du nesten spille spillet i et helt mørkt rom.

Og man må faktisk bruke hodet og tenke for å gjennomføre noe. Du løper bare ikke ut i en opplyst gang som blir patruljert. Dette liker jeg, timing og tilretteleging.

 

Takket være folk som laget fan missions (de gjør det ennå) så spilte jeg dette spillet i ca. 4-5 år etter det kom ut. Flere av fan missionene tok årevis å lage, og de var mer fantastiske enn spillet.

 

Definitivt mitt favorittspill gjennom tidene. Det var ikke mange år siden jeg sluttet å spille fan missions.

 

 

thief2007_640w.jpg

thief2_790screen003.jpgthief2-4.jpgFM_T2_T2G_First_City_College_-_Bulgarian_Taffer_screenshot001.jpg

 

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar
Minner om trådens retningslinjer. Eitt innlegg som ikkje fulgte desse er fjerna.

Denne tråden opprettes for å ha én stor tråd hvor folk kan skrive litt om verdens beste spill, sett fra deres øyne.

Det opprettes støtt og stadig "hva er ditt favorittspill"-tråder, men svært mange av disse er sørgelig kjedelige å lese gjennom, da de stort sett bare består av en oppramsing av spilltitler, og null informasjon om hvorfor det er deres favorittspill.

For at dette skal bli en informativ og fjong tråd, kommer jeg derfor med følgende regler:


* Ett spill per bruker. Skriv om det beste spillet i hele verden, ikke de tre beste, eller de fem beste. Om du ikke klarer å bestemme deg for hvilket, finn ut av det.

* Beskriv hva spillet handler om, og forklar hvorfor det er ditt favorittspill.

* Legg gjerne ved et bilde av coveret og/eller ingame-bilder. Begrens både størrelse og antall av disse, det er teksten som skal være hovedfokuset i innlegget. Søk på Google image search for å finne bilder.

* Følgende innlegg ønskes ikke:
- kommentarer på andres innlegg
- innlegg som bare består av et eller flere spillnavn


Følgende mal kan gjerne benyttes:

Bilde. 
[b]Spilltittel[/b]: Blabla
[b]Kategori[/b]: Blabla
[b]Omtale[/b]: Blabla
[b]Kan lastes ned[/b]: Blabla (om spillet er freeware eller abandonware)



Håper å se mange finfine og informative innlegg. Innlegg trenger ikke nødvendigvis å være like utfyllende som de første åtte, men en kjapp oppsummering og et bilde eller to bør man kunne forvente. Det er tross alt verdens beste spill vi snakker om her. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

shot_028.jpg

 

Spilltittel:

World of Tanks

 

Kategori:

FPS - Tanks - Free-to-play!

 

Kan lastes ned:

World of Tanks (EU server)

 

Omtale:

Jeg har alltid vært en fan av FPS spill, men da min bror fikk meg til å prøve World of Tanks ble jeg nærmest frelst. ENDELIG et FPS spill som ikke er som alle andre, og som krever taktikk!

Her nytter det ikke å bare kjøre på og skyte så fort du klarer trykke på musa, med reload etter et utall skudd, her må du ta deg tid til å planlegge, du har bare et skudd om gangen, så du må la det telle. I tillegg skal du overleve, så du må finne ut hvordan du skal ta dine motstandere uten at de tar deg, skudd for skudd.

Og ikke minst må du jobbe deg oppover! Eneste mulighet for å oppgradere din tanks, og få neste, er å spille, og desto bedre du spiller, desto fortere går det.

 

Du får velge mellom tre tanks-typer; SPG, Tank Destroyer og "vanlig tanks" (Delt opp i Light Tank, Medium Tank og Heavy Tank). Maximum level (i spillet; Tier) er 10.

 

Du får også velge mellom nasjonene Russland, Tyskland og USA, som har sine tanks. Spillet ble hovedsaklig laget ut fra tanks som ble brukt eller utviklet under 2. verdenskrig, men blir stadig utvidet, og det vil komme flere nasjoner i nyere versjoner.

 

Spillet har flere måter å spille på; "Singelplayer" (Random Battle), Multiplayer (Platoon og Tank Company, Clan Wars)

 

Random Battle;

Du blir satt sammen med et lag på 14 andre spillere, (15 vs 15), uten at noen har noe kommando over andre, da bør du satse på din egen taktikk som passer til Random Battles.

 

Platoon;

Per dags dato får du lov til å ha med 1 annen spiller i din Platoon, da blir dere satt ut i en Random Battle sammen. Og kan gjøre litt mer taktikk ut av det.

Dersom du har en premium konto kan du få ta med deg 2 spillere.

(I fremtiden har de lovet at man skal kunne ha 5 spillere i Platoon.

 

Tank Company;

Du velger deg et lag å bli med, og du spiller mot andre lag som er satt opp på samme måten. Her kan det være alt fra 7-15 spillere på hvert lag. Det kommer an på "Tier" (level) på hver enkelt spiller kombinert med hva den som "leder" (startet) kompaniet mener er nok. Minimum total level er 70, mens maximum er 90.

 

Clan Wars;

I det ordet Clan kom opp, så forstår en at det er fullt mulig å bli med i en klan i spillet. Hver klan kan ha opptil 100 medlemmer. (Mange klaner lager også "underklaner" med *klannavn*2,3 osv.)

I Clan Wars kjemper klanen turneringer mot andre klaner, for å oppnå å eie provinser i Europa, og deretter beskytte provinsen mot vinner av daglige turneringer mot den provinsen du startet med. Men du kan også bevege deg videre på kartet, og kjempe mot eiere av andre provinser. Klanen får "gull" som kan fordeles i klanen, eller på diverse spionasje og lignende. Gull kan i spillet brukes på Premium konto, og spesiell ammunisjon, samt noen spesielle tankser.

 

Jeg har spilt spillet i et halvt år, og forsøkte meg i en klan kort tid inn i spillet, men der ble det mye tull, og etter det startet jeg min egen klan, etter det har det bare blitt enda gøyere å spille!

 

Spillet må absolutt prøves!

 

Video fra en bekjent spiller; (Gameplay)

http://www.youtube.com/watch?v=CZZwoMDHcHg

 

Gameplay - SPG

 

shot_006.jpg

 

Gameplay - Taktisk linjeformasjon

 

shot_005.jpg

Endret av DJ_Hidden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tittel: The Elder Scrolls IV: Oblivion + Oscuro's Oblivion Overhaul

Sjanger: RPG

Utgitt: 2006

 

Omtale: TES IV: Oblivion er oppfølgeren til TES III: Morrowind omtalt tidligere i denne tråden. Spillet er et open-world RPG og handlingen er satt til Cyrodiil, hovedprovinsen i keiserdømmet Tamriel (Morrowind og Skyrim er to andre provinser). Historien starter i et fangehull i hovedstaden Imperial City, hvor spilleren involveres på keiserdømmets side i en kamp mot en kult kalt Mythic Dawn. Spilleren former sin egen karakter, herunder utseende, rase og klasse. Man kan spille på mange ulike måter og velger selv hvilke ferdigheter man vil benytte og utvikle, herunder bruk av ulike former for magi; tung, lett eller ingen rustning; ulike typer våpen, osv. Man har i tillegg en rekke andre ferdigheter som taleferdigheter, reparasjon av utstyr, dirking, alkemy, o.l. som man kan bruke for å løse oppdrag eller bare gjøre en generelt bedre rustet til å møte farene Cyrodiil byr på. Landskapet er variert med alt fra sumpområder, skog og fjell, til ulike byer, og man står fritt frem til å utforske hele området. Grafisk var Oblivion en pærle når det kom, og det henger fortsatt med etter min mening. Og det finnes også et utall mods som gjør grafikken bedre. Byenes arkitektur bærer preg av hvike folkeslag som dominerer befolkningen. Man står fritt til å velge å følge hovedoppdraget, løse div. sideoppdrag eller bli medlem av ulike fraksjoner og løse de oppdragene disse byr på. Personlig synes jeg oppdragene til fraksjonene var langt mer interessante enn selve hovedoppdraget, og jeg vil nok beskrive hovedoppdraget som litt middelmådig.

 

Oblivion er faktisk i seg selv et litt middelmådig spill, i hvert fall med de av oss som har vært igjennom Morrowind og liknende RPGer tidligere. Mange har kanskje hørt ordet level-scaling i forbindelse med spillet, og dette er nok Oblivions akilleshæl. I Oblivion blir ens karakter stadig bedre etter som man bruker ferdigheter og man går opp i level. Problemet er at også alle skapninger i verden rundt en gjør dette. Dvs. at spillet aldri hverken er spesielt vanskelig eller spesielt lett. Noe av hovedpoenget for min del når jeg spiller RPG er at jeg vil føle at karakteren min blir mektigere, men i Oblivion skjer ikke dette fordi man stort sett alltid vil ha en mulighet til å vinne over de fiendene man møter, nærmest likegyldig hvor mektig denne er og hvor svak en selv er, fordi fiendenes nivå tilpasses ens eget. På samme måte skaleres de tingene "loot" man kan finne i huler o.l. til ens nivå, så det å utforske fritt blir litt meningsløst da man aldri finner noen veldig enestående ting. Det blir også merkelig å se at banditter man møter etter hvert blir ikledd dyre rustninger og våpen, og det går rett og slett inflasjon i disse tingene. I tilegg er huler, ruiner o.l. veldig like alle sammen.

 

Men det er her Oscuro's Oblivion Overhaul (OOO) kommer inn og redder Oblivion og gjør det til det spillet det burde ha vært. Level-scalingen er fjernet (eller i det minste så godt som), og i tillegg har man lagt til div. unike items man må gjennom ild og vann for å få tak i. Konsekvensen er at Cyrodiil blir langt mer utfordrende og farlig for en karakter med lav level. Man skal ikke langt bort fra veiene før man møter div. skapninger som tar livet av en med ett slag. Selv på høy level er det enkelte steder man kan møte skapninger som gir en grisebank og man kun har valget om å ta bena fatt. Vanskelig og frustrerende ja, men tilfredsstillelsen er dertil større når man ti levler mektigere vender tilbake og kvester de samme skapningene.

 

Det OOO ikke løser er at huler og ruiner er vel ensformige i utførelse og utseende, men med mye variert innhold blir ikke dette lenger et så stort problem. Nå vet man i det minste aldri hva man møter der inne og om man kommer levende ut derfra, noe som tilfører adskillelige spenningspoeng til potten.

 

Så Oblivion "vanilla" (uten OOO): Terningkast 3

Oblivion med OOO: Terningkast 5

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...