Gå til innhold

Ditt favorittspill på PC - den offisielle tråden


Anbefalte innlegg

ff7lo9.jpg

 

Final Fantasy VII

 

Eventyr/Strategi

 

Dette er tidenes spill fordi det har med alt som fanger deg som spiller. Jeg hadde aldri spilt noe slikt før den gang, men ble oppslukt av all reklamen og hypen i forkant. Bildene og klippene så veldig interessante ut. Jeg måtte jo bare ha det, og det måtte jeg...

 

Jeg tar for meg minuset med dette spillet først som sist, hvilket jeg ser på som et pluss faktisk. For de av dere som har spilt dette, så husker dere kanskje at dere til tider ble litt, eller veldig, irritert over at man veldig veldig ofte ble kastet inn i kamper. Enkelte ganger prøvde man bare å komme seg fra et sted til et annet og var vel ikke helt interessert i å havne i kamper. ja, man kunne skippe seg forbi, men det tok likevel tid ettersom kampene kom hyppig.

 

Vel, jeg skal skrive om det positive her. Spillets story går jo ut på å redde verden, sakte men sikkert. Man får raskt følelsen av at man er en liten brikke i spillet, men som kan gjøre stort. Man må bygge seg opp gradvis, sakte men sikkert. Kampene har sin intensjon. Bygge opp potions, elixir osv osv. Om man bare rushet igjennom til tider, så kom man til steder, hvor man rett og slett måtte snu, og ta opp kamper for så å bygge seg opp til et nivå, hvor man kunne kaste seg inn i ilden for å komme videre.

Man måtte være beredt til enhver tid, derfor disse hyppige kampene.

Chocobo races, noen som husker det hehe ;)

 

Kjørte en del snowboard i den spilleautomaten også for å si det sånn hehe.

 

Variasjon. Dette spillet hadde usedvanlig stor variasjon, og tilfeldigheter gjorde til tider at du fant det du trengte, og ga hele veien lysten til å spille videre. Det var hele tiden noe man higet etter å få til, måtte oppnå, bare måtte gjøre.

Man ble hekta, jeg ble hekta, og det ble sikkert flere andre også. Storyline har mye å si i slike spill, og disse naila den helt overlegent.

 

Spillet hadde i tillegg aspektet at spillet kunne ta forskjellig vendinger avhengig av dine valg + mye mer.

Ja 3D spill hadde kommet ut før dette, men ikke slik som FF VII. Dette var som noe helt nyskapende, enestående. Forut for sin tid.

 

For meg starter óg sluttet Final Fantasy serien med dette spillet. Kjøpte VIII med én gang det kom ut kun basert på min tidligere opplevelse, men det ble aldri det samme. Så kom allle de andre på løpende bånd.

Prøvde nyeste hos en kompis på PS3 her i sommer, og ble bare frustrert og skuffet.

 

Nei, totalopplevelsen av FF VII kan etter mitt syn ikke gjenskapes.

Tidløst... Priceless... FF VII :w00t:

 

Forøvrig sier vel pollen her hvilket FF som var det beste også.

Endret av PrayingMantis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ps1%20Metal%20Gear%20Solid.jpgmgs_screen026.jpg

 

 

Metal Gear Solid

 

 

 

Plattform: PS1

Kategori: Action / Eventyr

Utgitt: 1998

Utgiver: Konami

 

 

Info:

 

Regnet som banebrytende innenfor gameplay og grafikk. Spillet som ble gitt ut i 1998 på PSX solgte over 6 millioner på verdensbasis og gjorde dataindustrien mer profitert en noensinne.

 

I spillet følger du helten fra de to foregående spillene Solid Snake. Etter 20 år i pensjon i Alaska blir han hentet inn av spesialstyrker og plassert på en ubåt. Der får han i oppgave å redde verden igjen.

 

En øy utenfor den Alaskakysten som ble brukt som lagringsted for atomvåpen er blitt tatt over av terrorister. I ledelsen for overtakingen står en gruppe soldater med spesielle evner, med navn FOX-HOUND. På basen er det også en eksprimintell stridsvogn med navn Metal Gear Rex, som har muligheter til å skyte atomvåpen.

 

Solid Snake får to oppgaver:

 

* Redde to VIP

* Stoppe terroristene i å klare å få kontroll av Metal Gear Rex.

 

 

 

- Spillet har en enorm historie, actionscener i MSG-stil og lange filmsekvenser som er utrolig spennende.

 

10/10

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

bf2.jpg

 

Kategori: FPS

Utgitt: 24. juni 2005

Utvikler: Digital Illusions CE (DICE)

Utgiver: EA Games

Online: Ja

 

Omtale: Finnes bare ett spill jeg alltid plukker ut av skapet etter jeg har formatert PC'en. Første spill inn, og også mitt første PC spill ever.

 

Hadde en forferdelig dårlig PC helt til jeg hadde spart opp til en veldig brukbar en. Kjøpte spillet på utslippsdatoen, ca 1 måned før jeg kjøpte PC'en faktisk :p

Fra introen var jeg hektet, og jeg var umulig å dra ned fra rommet til middag. En god gammel traver som bare gir og gir av spillglede, selv om grafikken kan være noe utdatert osv. så er det fortsatt mitt topp 1 spill. Har spilt omtrent alt av nyere og en del eldre FPS spill (fordelen av å jobbe i spillbutikk) og klarer fortsatt ikke å bli like hekta på noen av de på samme måte som Battlefield serien.

 

Det skal sies at BF 1942 og spesielt BF Vietnam kommer tett oppunder BF 2, mens BF 2142 var en veldig stor skuffelse, så får håpe at BF 1943 blir bra.

 

Spillet er da et FPS spill, som kun egner seg online og multiplayer. Det finnes en singleplayer del hvor du kan spille mot botter, men det er ikke noe trening engang. Man velger seg en av spillets 7 klasser. Spec Ops, Sniper, Assault, Support, Medic, Engineer og Anti-tank som alle har sine svakheter og spesialiteter.

 

Spillets "handling" foregår i midt-østen og kina hovedsakelig med faksjonene United States Marine Corps, Middle Eastern Coalition og People's Liberation Army.

 

Spillet fikk etterhvert 3 utvidelser: Special Forces som introduserte US Navy SEALs, British SAS, Russian Spetsnaz, MEC Special Forces, Rebels og Insurgents. Denne brakte inn litt taktiske greier til BF2 serien med bl.a Flashbangs, tau og kroker, tåregass og nattkamper. Man kom litt mer innpå de andre spillerne enn i BF2 som hadde stort fokus på kjøretøy og spesielt fly. Special Forces fungerte dermed som spill med kun infanterister, hvor den vanlige BF2 slet litt mer pga store baner.

 

Euro Forces kom som den første boosterpakken, og var på den tiden kun tilgjengelig som nedlastbart materiale fra EA. Denne tok inn noen nye fly, helikoptere, kjøretøy og den nye faksjonen European Union. Denne var igjen lagt opp med stort fokus på kjøretøy.

 

Armored Fury kom som den andre og siste boosterpakken til BF2 og tok kampen inn på amerikansk jord for første gang. Det ble introdusert noen nye kjøretøy, fly og helikoptere denne gangen også, og denne ble også lagt veldig opp for kjøretøy som tittelen tilsier.

 

Man kan velge å gå alene, eller gå som del av et lag. Begge deler fungerer, men det skal sies at lagarbeid vinner dagen. Man kan også sette seg inn i Commander rollen, hvor din primæroppgave er å sette ut UAV'er, sende supplies og skanne etter fiender og markere disse for dine lagkamerater. Det er mye man kan gjøre etter hva man foretrekker å spille og spillet varmer også hjertet litt til de som er kjent med de eldre versjonene av spillserien.

 

Det er for tiden også en masse mods man kan laste ned overalt som gir spillet en liten eller stor vri, og i mange varianter. Den mest kjente og spilte er vel Project Reality.

 

Terningkast: 6

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Navn: Grand theft auto san andreas

Kategori: Action

Utgiver: Take 2

Utvikler: Rockstar north

Online: Bare med mods

Link i prisguide her!

 

Jeg liker dette spillet best på pc selv om det er på ps2 og xbox og.

Grafikken er ikke så verst og synest at spillet er bedre enn Gta iv.

Det krever ikke mye ut av pcen heller(skjermkort,cpu, ram.....).

På Gta 4 kan du ikke hoppe i fallskjerm, sykle, svømme under vann og mange andre småting.

Men på gta san andreas kan du det derimot selv om det er eldre enn gta 4.

Det er et stort utvalg av cheats.

På gatene finner du de råeste bilene, du kan style de i egen garasje når du kommer videre via oppdrag.

Stor by er det også, Los Santos.

Det er et anbefalt spill om du har testet andre gta spill og vil teste noe nytt.

 

Terningkast 6/6

Lenke til kommentar

Halo - Combat Evolved:

Kategori: First Person Shooter

 

2re1qnp.jpg

 

Etter og ha tenkt en del shuffla frem og tilbake husker jeg plutselig julen jeg fikk Halo (det første) til jul. Far hadde kjøpt det for Farmor og Farfar til meg som en "kul" gave siden de ikke viste hva jeg likte. greit det tenkte jeg. så kullt ut, jeg husker jeg var skeptiskt men installerte og prøvde, leverer aldri tilbake gaver, alt har sin verdi!

 

Den romjula ble det enormt mye spilling, spillet var jo bare kanon! hadde aldrig hørt om det før, jeg gikk rett fra og spille CS, D2, Heroes 3 og 2 over til dette nye jeg aldri hadde hørt om, kul skyting, grafikk fra fremtiden og bra story line i min mening.

levde meg skikkelig inn. tok meg ca 2-3 måneder og komme igjennom single player, da jeg fant ut at jeg skulle prøve meg litt i multiplayer!

 

Etter og ha spillt det i Singleplayer og elsket det var det duket for online. Det var i halo jeg fikk min første skikkelige FPS Online erfaring. som en "Fjortizz" med andre "fjortizzer" angry german kid way når vi ble drept! Gode dager.

 

Det var utrolig morsomt. følte at jeg startet ganske likt som andre online, og ble fort flink og god. noen claner spurte om jeg ville være med dem, men jeg fant om mitt eget clan navn og durte av gårde. mine spesialiteter var Rocket Launcher og tanks som jeg var virkelig ekstremt dødelig med, ikke en eneste banshee overlevde lenge i lufta i Blood Gulch når jeg var der. skyte og drepe på andre siden av banen. min spesialitet.

 

det var etter mange måneders spilling online og singleplayer dabba litt av. ingeting varer evig. da jeg plutselig lette etter servers og spille på kom det "stun" opp på noen server navn. "stunt..?" tenkte jeg. husker ikke helt banen sitt navn med det er en slags øy. her spillte jeg og de andre som udødelige, kastet sticky grenades under fronten av Warthogen for og fly himmelhøyt. Mange av oss husker sikkert hvordan det var og bruke den metoden for og komme seg på toppen av mapet og finne nye plaser og steder.

 

Dette er det spillet jeg husker og ha svært gode minner fra. sette finget på "et" spill er vanskelig. derfor har jeg bare en spill liste som er top 1. der er alle spill jeg liker hehe.

 

Omtale: Stjerneklart 10\10

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

tmnf002.jpg

 

 

Spilltittel: TrackMania Nations Forever

 

 

 

Kategori: Enkelt å greit, bil.... Racing/Stunt/Puzzle

 

 

Omtale: Det er veldig lett å bli hektet - løpene er som regel ganske korte, og selv det å spille mot sin egen skygge i kampen om å presse noen ekstra hundredeler ut av hver sving er svært engasjerende. Dog er det først og fremst å spille mot andre over Internett som gir de største svetteringene under armene. Det er til og med mulig å kjempe mot andre som et lag.

Men det stopper ikke der - med spillet får du også et verktøy for å lage nye baner, som du også ta med deg på nett og utfordre andre på, et videoredigeringsverktøy for å lage TrackMania-videoer og et verktøy for å designe bilen din slik du vil ha den.

 

PS! Trackmania Nations er gratisversjonen av Trackmania United, og hvis du har kjøpt Trackmania United tidligere, bør du heller gå for Trackmania United Forever-oppgraderingen, siden den inneholder alt du finner i Nations forever og mer til.

 

Prøv det!

 

Nedlastingen er på rundt 500MB, fullstendig gratis og tilgjengelig fra denne siden:

http://www.trackmania.com/en/index.php?lan...p;rub=downloads

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Cave Story (Doukutsu Monogatari)

 

http://www.miraigamer.net/cavestory/

 

Utgitt i 2004 er Cave Story kjent som et av de beste freeware spillene noensinne. Cave Story er utviklet av Daisuke Amaya(aka PIXEL), han lagde spillet på egenhånd og brukte 5 år på det.

 

Cave Story er et mesterstykke av et spill. Det inneholder mange klassiske elementer og er gjennomført til minste detalj. Spillet er en blanding av platform, eventyr og skytespill. Grafikken er 2 dimensionell og selv om grafikken ikke gir et så voldsomt førsteinntrykk, oppdager man etter hvert at den virkelig passer til spillet og er såpass bearbeidet at den fortjener topp karakter. Musikken er chiptune aktig, velkomponert og passer perfekt inn i spillet. Musikken har også fått mange remixer på nettet, noe som sier litt. Kontrollen er behagelig og spillet har flust med gjenstander, fiender og bosser. Spillet har også en veldig god gjennspillingsverdi.

 

Pågrunn av at Cave Story er et spill som har en såpass hemmelighetsfyllt og spennende historie som man bør oppdage selv som spiller, vil jeg ikke beskrive historien i spillet her.

 

Spillet har en stor fanskare, kom på førsteplass i svenske superPLAY's liste over freeware spill og anbefales på det sterkeste.

En versjon er nå også på vei til Wiiware ( http://www.cavestory.com/ ).

 

Cave story er et vidunderlig spill som ingen spillentusiast burde gå glipp av.

 

10/10

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Left 4 Dead

 

 

Liker den mørke stemningen, zombielydene du hører rundt deg hele tiden, du kan f.eks. gå inn i en dør, snu deg og så ansikt til ansikt med en zombie og da skvetter du, tro du meg!. Det er bare 7 våpen, pistol, sniper, shotgun, uzi og autorifle + tiltrekkende zombie bombe (Pipebomb) noe som er nyttig når man ikke vet hvor zombiene er :p og flamme bombe men det blir ikke tamt fordet :) Du har mulighet til å heale kameratene dine med piller, healpack osv. Du kan velge hvilken person du vil spille som. Etter å ha gjennomført single-player delen kan du velge deathmatch, multiplayer online + noen andre spill moduser.

 

Fiendene er zombier, boomer, hunter, smoker, en svær skapning som jeg ikke er helt sikker på hva heter og den creepye witchen (heks). Witchen høres ut som en unge som skriker som du skal redde men nei, såfort du når den flyr den opp og angriper deg vilt! Da må en av team kameratene redde deg og det er ikke alltid det går like bra. Boomeren er heller ikke noe smart å få etter seg, for om den spyr på deg, vil du tiltrekke zombiene! Hunteren flyr overalt, i taket, veggene, gulvet og den kan være vanskelig å få has på. Smokeren setter ut skadelig røyk om du ikke skyter den på lang avstand. Den svære skapningen jeg nevnte kaster stein etter deg og kommer seg frem overalt så har du ikke ammo igjen så er det bare å løpe!

 

Spillet har som sagt en dyp og mørk stemning som et slikt spill skal ha, en kul klassisk graffik som også gjør at det ikke blir tamt og ensformig. Noe som også skal nevnes er at dette spillet ikke er for mindreårige og for de som ikke tåler så veldig mye blod :p Du kan skyte lemmene av zombiene i to med shotgunnen, splatte hodet av de med autorifla om du treffer godt nok, smekke til zombiene i trynet så de flyr tilbake og skyte de etterpå. Så ja, spillet er brutalt og blodig.

 

 

image_43492.jpg

 

1210722132_left4dead_1.jpg

 

27850_normal.jpg

 

Tittel: Left 4 Dead

Utgiver: Valve

Katerogi: Horror/Action/FPS

Pris: 29,99€ men kan variere på Steam

Aldersgrense: 18+

 

(Oppdatert) PC krav:

 

Minimum

 

Microsoft Windows XP / Vista / Vista64

Pentium 4 3.0GHz

1 GB

128 MB, Shader model 2.0, ATI 9600, NVIDIA 6600 or better

At least 7.5 GB of free space

DirectX 9.0c compatible sound card

 

Recommended

 

Microsoft Windows XP / Vista / Vista64

Intel core 2 duo 2.4GHz

1 GB

Shader model 3.0, NVIDIA 7600, ATI X1600 or better

Endret av w0o0t
Lenke til kommentar

51KCSZBX8RL._AA280_.jpg

 

Tittel: The Settlers II: Veni Vidi Vici

 

Kategori: Strategi

 

Omtale:

 

The Settlers II er et real-time strategi spill, sluppet av Blue Byte i 1996. Gameplayen er veldig lik forgjengeren, The Settlers, bare med bedre grafikk og litt mer ting og gjøre. Mange fans synes dette er det beste spillet av hele Settlers serien, mest på grunn av nyere spill i serien endret transport systemet betydelig. De kuttet ut de klassiske veiene, der det stod en arbeider for hver vei mellom flaggene. Populariteten av Settlers II blei oppdaga av Blue Byte, så de bestemte seg for og publisere en remake av spillet, nemlig The Settlers II 10th Anniversary.

 

 

Spillet går ut på og bygge en by, for og utslette andre sivilisasjoner. Her gjelder det og stabilisere seg for og få best mulig nytte av byen. Alle bygninger er avhengig av hverandre. Det begynner f.eks som korn som du får fra en bondegår med masse åkrer. Kornet fraktes til en mølle via veiene som du bygger. Her blir kornet malt til mel. Melet fraktes til bakeriet, hvor bakeren blander melet og vann han får fra en brønn. Bakeren lager brød som videre går til gruver. Her blir det hentet kull, jern, gull, eller granitt fra fjell. Alle gruvene trenger mat regelmessig. Variert kosthold gjør at gruve arbeiderene trives bedre. Jernet blir så fraktet til en jernsmelter, hvor det så blir smeltet til jernbarer som videre går til våpensmeden. Smeden lager våpen som igjen blir til soldater.

 

 

Jeg spiller forsatt Settlers II, og har vel regna meg frem til at på den tiden så har jeg nesten klokket 2000 timer i settlers II, noe som vil tilsi nærmere 4 måneder sammenhengende spilling. :)

 

11555ss_sm2.jpg

 

setshot.gif

 

pichu0.jpg

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword

 

civ4bts_box_art_final.jpg

 

Spilltittel: Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword

 

Utgitt: 20. juli 2007

 

Utvikler: Firaxis

 

Utgiver: 2K Games

 

Kategori: Strategi

 

Omtale: Jeg kjøpte Civilization IV: Beyond the Sword i oktober 2008, men jeg begynte ikke å spille det aktivt før etter julen 2008. Jeg ble helt besatt på dette spillet! Det ble flere netter uten søvn, og bare Civilization. Jeg måtte slutte med alle andre spill det ikke gikk ann å ta pauser i fra. :)

 

Spillet handler om å lede et land i gjennom verdenshistorien. Man starter i 4000 BC, og om man ikke vinner før, så er man ferdig i 2050 AD. Man har et stort teknologitre i spillet, som er kanskje det største og mest omfattende noen gang. Det som fascinerer meg mest er at man ligger i en viss tidsalder avhengig av hvilke teknologier man har og ikke årstallet. Det er også et rimelig varierende strategispill, siden man starter med noen klubbemenn, og man vokser seg opp til stealthbombere, moderne tankser og ubåter.

 

Spillet har mange forskjellige styreformer som kalles for Civics i spillet. Bonusene på de forskjellige styreformene føles realistiske ut, bortsett fra at man har fortsatt full makt på Representation og Universal Suffrage. Man lærer også av statsvitenskap i dette spillet.

 

Etter at man har forsket på Corporation, kan man grunnlegge firmaer. De gir bonuser til byene dine, når du sprer dem inn i landet ditt. Du kan også spre dem til motstandere, slik at du tjener penger. Jeg synes at det er morsomt at Sid Meier & Co. har blandet litt kapitalisme i et taktisk strategispill. :)

 

Religion har mye å si i spillet. Man kan grunnlegge religioner og bestemme hvilken religion man skal falle under. Man kan bygge store katedraler, templer og klostre, og få store bonuser av religionene. Man kan også bygge pilegrimsmål i helligbyene dine, slik at man tjener penger. Religion i et strategispill er kanskje ikke så særegent, men det er framstilt på en helt ny måte i dette spillet.

 

Krigene foregår på en litt annen måte en på andre strategispill. Man kriger med "units", som en en mengde soldater. Dette er rimelig morsomt. Tiden i spillet foregår på turer, så man slipper å sette spillet på pause.

 

Spionasje i spillet er rimelig morsomt. Man har en viss mengde spionasjepoeng som man fordeler på forskjellige spillere. Dette får krigene til å ligne mere på den kalde krig enn de ligner på andre verdenskrig.

 

Spillet har også en hel haug med flere særegne ting i seg, men nå har jeg ramset nok om det. Spillet har mange suverene flerspillermuligheter, for eksempel Lan, Internett, Hotseat eller Play-by-email. Spillet har også masse scenarioer. Final Frontier er en romverden som går ut på det omtrent samme som et vanlig spill, men har andre ledere, og mye mere fantasi. Age og Ice er en verden hvor man møter på forskjellige magiske vesener, magi og slikt. Beyond the Sword har også et spennende scenario om andre verdenskrig, der man kan blant annet være Norge, og erobre Sverige før tyskerne kommer.

 

Grafikken i spillet er nydelig. Den er en 3D-grafikk som passer perfekt til et strategispill som dette. Man møter også på motstandere som er styrt av datamaskinen. Bevegelsene dems når man diskuterer med dem føles realistiske ut, og er veldig bra laget. Motstanderne lager flere units en i forgjengerne, og motstanderne er utrolig intelligente og føles ofte menneskelige ut. Det er helt konge!

 

Musikken i spillet kan ofte føles litt grumsom ut, men heldigvis kan man skru på en spesifik musikk, eller rett og slett bare skru av musikken.

 

Civilization er nødvendigvis ikke et spill som alle folk liker like mye. Det som alle vet er jo at det er en hel haug med folk som liker dette, men det finnes også mindre strategiske personer som ikke skjønner så mye av spillet like mye. Det kan også føles nokså ensformig i lengden, men er det strengt tatt minst ensformige Civ-spillet hittil.

 

Firaxis har gjort en kjempejobb, spesielt ildsjelen Sid Meier. Jeg synes dette spillet er det beste spillet noen gang, fordi det er et strategispill, som har med absolutt alt det trenger. Det har veldig få svakheter og ulemper, og scorer utrolig sterkt alle steder.

 

Kan lastes ned: Spillet må kjøpes. Her er det noen eksempler på nettsteder hvor den kan kjøpes, eller så kan det kjøpes i butikker i hele Norge.

 

Lenker til mere informasjon: http://www.2kgames.com/civ4/beyondthesword/

 

Karakter: 10/10

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Baldur

Tittlel: Baldur's Gate

Utgitt: 30 November 1998

Utvikler: Black Isle/TSR/Bioware

Utgiver: Interplay

Kategori: Fantasy RPG/Adventure

Omtale: Baldur's Gate som er navnet på dette spillet er hentet fra Forgotten Realms og er en by i et land kalt Faerûn. Forgotten Realms er et univers brukt i Dungeons and Dragons spill. Spillet, som er et fantasy RPG utspiller seg i fugleperspektiv og du ser verden fra oven. Du velger selv hva slags person du er før du starter spillet, hvor man kan velge kjønn, klasse, egenskaper, utseende osv. Når det er unnagjort begynner en veldig lang historie. En veldig fasinerende historie. En spennende reise.

 

Teaser:

Du starter som en ung person i en liten landsby ved navn Candlekeep. Landsbyen ligger helt ute ved kysten av The Sword Coast et stykke sør for den store byen Baldur's Gate. Stefaren din ved navn Gorion er fast bestemt at Candlekeep ikke lenger er en trygg plass for deg å være, og har bedt deg pakke tingene dine og gjøre deg klar for å reise. Senere ut på kvelden tar Gorion deg med ut av landsbyen, og kommer ikke langt før du og Gorion blir angrepet av en kraftig mann i rustning og hans menn. Gorion som er en gammel magiker tar seg av de som angriper og ber deg løpe, men mens du løper fra stedet så ser du din stefar blir drept til slutt.

 

Veien tilbake til Candlekeep er inget alternativ for deg uten din stefar. I den dystre stund kommer din søster etter deg, og hun vil bli med deg på reisen...

 

Konklusjon:

Jeg har gjort unna dette spillet mange ganger, og det er like morsomt hver gang, for hver gang jeg starter på nytt så blir historien aldri den helt samme, og jeg finner alltid nye ting. Spillet har en veldig fasinerende historie og den blir ikke noe dårligere med etterfølgerene (som jeg ikke kommer til å omtale her), og jeg vil bare si at hvis ikke grafikk betyr alt i verden og du er en eventyrer av natur, så burde du prøve Baldur's Gate, med etterfølgere (Historien forsetter).

 

Nye ting jeg opplevde ved Baldur's Gate første gang var den store friheten til å bevege deg rundt i spillet. Grafikken var meget god og ikke gjentagende (sånn som for eks Diablo 2 og Neverwinter Nights). Dette spillet har vært en favoritt siden jeg spilte det første gangen.

 

Kjøpe: Fåes som 5CD set, 3CD set, DVD, og som del av komplett Baldur's Gate Box som jeg varmt kan anbefale. Jeg kjøpte den komplette (Baldur's Gate, Baldur's Gate Tales of the Sword Coast, Baldur's Gate II - Shadows of Amn og Baldur's Gate II - Throne of Bhaal) på Gamestop for 99kr.

 

bgscreens_1_7_small.jpg

bgscreens_1_8_small.jpg

bgscreens_1_4_small.jpg

 

Et lite tips for deg som vil prøve: Baldur's Gate er et gammelt spill og har litt vanskligheter på spesifik harware, og hvis du har problemer med for eksempel grafikk eller lignende så finnes det en mod som gjør det mulig å spille Baldur's Gate igjennom motoren til Baldur's Gate II. Du må ha Baldur's Gate og Baldur's Gate II installert. Navnet på modden er BG1Tutu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Fallout3_Cover_Art_PC.jpg

Spilltittel: Fallout 3

Kategori: Post apokalyptisk

Omtale:

 

Jeg har nylig begynt å spille dette spillet, og finner det utrolig fasinerende, og kan nok kalle dette mitt "favoritt-spill", i allefall nå for tiden.

 

Man starter sin karakter i Washington D.C`s atomherjede ødeland i året 2277, med stort sett ingenting annet en hva du står og går i, på jakt etter din Far. Utrolig stor frihet i dette spillet, og det har ingen bestemt kjøreplan. Spillet virker utrolig realistisk og fengende. På veien i spillet må du ta mange sjebnesvangre valg, som kan gjøre deg glad, gi deg en klump i magen eller bare fryktelig dårlig samvittighet, og det er jo utrolig artig og kunne velge om man skal være goodguy eller badguy ;)

 

Spillet har en "drivende" main quest, men man har et stort utvalg i side-quests og ting man kan gjøre/utforske. I tillegg har spillet 5 tileggspakker som forlenger spillet ganske mye. Utvalget av våpen og armor er stort, og det blir enda større med tileggspakkene.

 

Jeg holder fortsatt på med spillet til Dags dato, men jeg kommer helt sikkert til å spille dette om igjen og om igjen :)

 

Kan lastes ned: JA, Gamesforwindows.com

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

shadow_of_memories_front.jpg

Spilltittel: Shadow of Memories

Kategori: Adventure

Plattform: PC, PS2, PSP og XBOX

Omtale: Fyr som blir sendt frem og tilbake i tid for å finne en diamant, unngå sin morder, i tillegg til å prøve å finne ut hvem morderen er. Det perfekte plot med masse tvister. Så må du bare digge de søte japansk animerte europiske damene.

ShadowMemories.jpg

ggn_shadow_of_destiny_opening.jpg

Endret av Lange
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GlobalAgenda_BoxCover_Promo_Teen_Thumb.jpg

Spilltittel: GLOBAL AGENDA

Kategori: MMO FPS

Plattform: PC

Omtale: Perfekt miks mellom FPS og MMO. Fin balanse mellom PvP/PVE, lvling system som funker bra, systemet med equips, upgrades, "instance" system, pvp-"queues" er helt greit, funker rettogslett bra! ;)Dratt med seg de beste MMO Sidene og FPS sidene, mener jeg.

4 Forskjellige Classes, der alle er på samme side. (PvP = Battle Grounds med forskjellige modes, "Free for all Arena " )

 

Spillet kan kjøpes på Steam for 40Euro.

 

Gamepagescreen_PvE_Hunter.png

Endret av Crayzi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

41JZYC0FD6L._SL500_AA280_.jpg

 

Spilltittel: Jedi Knight 2: Jedi Outcast

Kategori: Sci-Fi First-Person Shooter

Omtale: Beste Star Wars spillet noensinne!! Ingen spill har fått meg så hekta før, det er en utrolig spilleopplevelse som ingen burde gå glipp av.

Du styrer Kyle Katarn, en leiesoldat for rebel alliansen. I begynnelsen får du spille med mye forskjellige våpen og du kan skifte til 3rd person view eller spille i first person view, det er opp til deg.

Du treffer på en rekke star wars karakterer ifra filmene.

Senere i spillet for du en lyssabel og force krefter, som f.eks force push, speed, mind trick osv.

Jeg kan enno huske første gang jeg sto ifront med en Reborn med en rød lyssabel.. kampene var så brae og realistiske som i filmene og grafikken var bare helt utrolig!

 

Jeg har spilt det siden det kom ut i butikkhyllene, og spiller det ennå :love: altså multiplayer delen. Det er utrolig etter så mange år så er det ganske mang folk som spiller det.

Her har vi en video for de som er interessert

JK2 v1.02 CTF

Du kan patche spillet opp til v1.04 men jeg foretrekker 1.02.. det er opp til deg og avgjøre hva du foretrekker, de versjonene er ganske forskjellige ifra hverandre.

starwars_jediknight2_profilelarge.jpg

4lor0j6.jpg

jediknightiioutcast.jpg

Endret av smekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilltittel: Counter-Strike 1.6

Kategori: First-person shooter

Omtale: Counter-Strike 1.6 er et av verdens mest spilte online spill innenfor FPS-sjangeren. Spillets hovedfokus er lagbasert spill hvor anti-terrorister (CT) spiller mot terrorister (T). Ts objekt er å enten eliminere alle CTs eller plante bomben på et designert "bomb-spot" og sørge for at den går av. CTs objekt er også enten å eliminere alle på motstanderlaget, eller å desarmere bomben. Hvis de dreper alle etter at bomben er plantet, må den fortsatt desarmeres for å vinne runden. Det finnes også objekter hvor CTs skal redde gisler samtidig som Ts holder dem. Spillet er ikke bare skyting og dreping. Spesielle baner (maps) er laget for å komme seg igjennom lange, krevende løyper. Noen er også laget for såkalt "surfing". Akkurat hva det er er litt vanskelig å forklare, men et søk på YouTube kan gi deg svar. Den største delen av spillet vil jeg påstå er å spille kamp (match). Det vil si at CTs spiller mot Ts på et bombemap. Hvert lag har 5 spillere og sitter på Ventrilo eller Skype for å kommuniserer med lagkameraten ved for eksempel å foreslå taktikker eller gi info. Counter-Strike 1.6 har mye morsomt å by på for enhver, og selv om det er over ti år gammelt er det et spill man ikke går lei av etter første dag.

Kan lastes ned: steampowered.com (50kr)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spilltittel Grand Theft Auto: San Andreas

Kategori: Tja, sandkasse kanskje

Omtale:

 

I GTA San Andreas styrer man smågangsteren Carl Johnson, som returnerer til sin hjemby Los Santos etter at moren blir drept. Her finner han nabolaget og sine gamle venner på god vei til helvete, og må hjelpe til med å få gjengen tilbake på topp, og på sin ferd må han gjennom den fiktive staten San Andreas og dens tre store byer, San Fierro, Los Santos og Las Venturas. Spillet er enormt og stemningen er fantastisk. Grafikken er ikke like bra, men spillet kan moddes og kodes og det som er. Dette er mitt mest spilte dataspill noensinne. Kjempemoro.

 

260530-los_santos_super.jpg

8aeio1l.jpg

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Spilltittel Grand Theft Auto: San Andreas

Kategori: Action/Adventure/Sandkasse

Omtale: Trenger kanskje ikke forklare handlingen når han over meg allerede har fortalt endel. Men jeg må si at det finnes veldig mange bra spill. MW2, MW, Fallout, BF, Half Life, Operation Flashpoint osv. Men ingen av dem har sjangs til å hamle opp med GTA: San Andreas. Det er bare det beste spillet noen sinne, jeg spilte det hver dag fra det kom ut i 2005 til gta iv kom. Men gta iv klarer ikke leve opp til forgjengeren, ikke i det hele tatt. Men jeg ville jidd det en 6'er på et terningkast.

 

Så hva skulle jeg da jidd gta:sa, det aner jeg ikke. Men det er et utrolig stort spill, San Fierro er en etterligning av San Fransisco.

Los Santos, Los Angeles. Las Venturas, Las Vegas.

 

Det er veldig mye å fordrive tiden med utenom å gjøre oppdrag. Man kan fks. style biler, kjøpe klær og fikse på håret. Man kan kjøre tog, bil, fly, motorsykkel, trø sykkel og helikopter. På radioen i spillet har man også BRA musikk, spillet utspiller seg på 90'tallet. Så det er vel for det meste 90'talls musikk. Man har rap, country, rock og noen flere. Alle disse har egne radio kanaler.

 

Å utforske hele spillet vill ta sin tid, det eneste minuset med hele spillet er grafikken. I og med at det er såpass gammelt er grafikken dårlig, skulle ønske rockstar kunne lage en remake av det med gta iv grafikk.

 

Så om du ikke bryr deg om grafikk, vil du få mange mange timer med gta san andreas, som du aldrig glemmer.

 

Karakter: 1000/10

 

 

EDIT: Her står det en del om spillet om du ikke har spillt det før og er nysjerrig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto:_San_Andreas

Endret av S-Immy
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

593614-13.jpg

 

Navn: Divine Divinity

Kategori: Action-RPG

 

Omtale:

The land of Rivellon ts about to collapse – dark, evil powers stared a war with the people of the Seven Races. But there is still hope – the ancient prophecy about the chosen one may come true with your help, dear player.

Divine Divinity is a role-playing game featuring a gameplay experience somewhere between Sacred and the Ultima series. You can choose from 3 typical character archetypes – Fighter, Mage and Survivor (Rogue-like class). Each one has a unique special skill. The rest of your character development its up to you imagination – you can even learn skills from other classes and make a very unique character build.

The game is long, challenging and very addictive. You will encounter many different enemies and a very big variety of quests and story missions.

When you add great music and not-so-dated graphics you will get a full RPG experience!

 

Kan lastes ned: www.gog.com (5.99$)

 

Egen erfaring:

Dette er ett av mine favorittspill gjennom tidene. Jeg har ikke tall på hvor mange timer jeg har brukt på dette spillet.

Historien er utrolig gjennomtenkt og godt gjennomført. Verdenen føles troverdig og alt er slik en venter at det skal være.

For de av dere som har spilt Divinity 2: Ego Draconis kan det være lurt å spille gjennom dette spillet, da dette faktisk er eneren.

 

01_charcreation.jpg

 

divine_divinity-1b.jpg

 

ddinven.jpg

Endret av MogensAlfonse
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Arma2 + Operation Arrowhead

Min favoritt "of all time", har spillt PC spill siden DOOM(ca 1992/93), C64 og Amiga før det. Aldri opplevd noe slikt som Arma før - Community og spillet i seg selv inviterer seg selv rett inn på første plass. Ulinjært og fritt, helt åpent for modding og editors, vanvittig community og player basert. Faktisk så oppfordrer Bohemia spillerne til å lage og modde og gir premier til de beste :) Fortsatt en uoppdaget pærle for mange

 

Arma_2__Combined_4c21e80addadd.jpg

 

 

Omtale: Arma2 Combined Operations er orginalspillet + expansion (Operation Arrowhead). Arma2 foregår i et fiktivt Russland og OA i fiktivt Afganistan, vel og merke så er begge områdene gigantiske i forhold til hva man er vant til i andre skytespill og bygget fra virkelige satelitt foto og områder som finnes i virkeligheten. Spillerene kan boltre seg i 50x 50 kv.km, så man kan si at de oppdragene man drar ut på i spillet er alt annet en linjært. Spillet inneholder også en editor del som gjør det enkelt å lage egene missions som man kan dele med venner eller publisere, deles enkelt fra egen maskin eller en dedikert server. Mission filene (appropos hvor komplisert man lager dem) er som regel mellom 30kb og 1 mb, man kan til og med lage ett mission mens man sitter i lobby sammen med venner og spille det på direkten. Arma2 er en kommersiellt spill som egentlig startet som VBS2 (Virtual Battle Space) og brukes i militæret, blant annet i norske forsvaret. Fordi spillet er såpass åpent for alle spillere så finnes det utallige modifikasjoner og missions laget av spillere, med andre ord så vil man ikke gå tomt for innhold, eller måter å spillet det. (MMO style, politi og røver, strategi..tja..fantasien er det som setter grensene)..dessuten er mesteparten gratis og finner man ikke det man leter etter så kan man jo bare lage det selv :)

 

Kjøp: Last ned på Sprocket, Steam ||| div online butikker med post forsendelse

 

De 3 videoene du ser under er ingame fotage så dette er hva du kan forvente å se i spillet, første er Chernarus (Arma2) og andre er Takistan (Operation Arrowhead), siste hvordan editor fungerer. Dette er ekte krigføring, uten støttehjul......kos deg ! (følg gjerne det norske/skandinaviske Arma2 community på http://www.battle.no og TV2 servere)

 

 

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=6gyVO7BZIss&feature=player_embedded

Endret av Cri
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...