Gå til innhold

Nintendo DS Fakta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IKKE KJØP PSP!, du komer til angre. brukte 3000 kr på den etter konfirmasjonen

og angre veldig, du liker den dei første veka so blir den lagt på hyla for trekke støv + du har en ipod som kan spille video og ds spilla virka mye fristane en psp spilla.

Lenke til kommentar
IKKE KJØP PSP!, du komer til angre. brukte 3000 kr på den etter konfirmasjonen

og angre veldig, du liker den dei første veka so blir den lagt på hyla for trekke støv + du har en ipod som kan spille video og ds spilla virka mye fristane en psp spilla.

6331080[/snapback]

 

Noe i mot å begrunne litt bedre?

 

PSP har flere konge spill, bl.a.:

 

- GTA: LCS

- Ridge Racer

- Burnout Legends

- Pursuit Force

 

Har hørt mye bra om Daxter, og Lumines. Det kommer også en PSP-versjon av GT4.

Lenke til kommentar
Ville ikke sammenlignet American Sk8land med Nintendogs. Nintendogs er et perfekt eksempel på god optimalisering, og selv på såpass dårlig HW som DS har, ser spillet flott ut. American Sk8land, derimot, ser ut som et GBA-spill.  :) Vi kommer aldri til å se spill på visuelt nivå med de nyeste N64-spillene på DS, bl.a. fordi N64 kunne utføre anti-aliasing i 3D, og fordi den klarte teksturfiltrering.

6321546[/snapback]

For det første så gjør faktisk DS-en begrenset kantutjevning, men det er tydelig at teknologien er noe av en hack, siden den ikke fungerer konsistent overalt. Men prøv ut Mario Kart DS eller Splinter Cell: Chaos Theory, og det er tydelig at det pågår mye lekker kantutjevning i hvert fall.

 

Det er vel også av interesse at Mario Kart DS ser ganske mye bedre ut enn Mario Kart 64. Blant annet er figurene i sann 3D, i motsetning til på N64 (hvor de besto av en rekke enkeltbilder). Tilsvarende er det mer detaljer i Super Mario 64 DS enn hva som er tilfellet i originalen. En del av dette kan sikkert krediteres den lavere oppløsninga, men generelt har jeg ikke inntrykk av at DS-en er så mye svakere enn N64 i det hele tatt. Bilderaten på samme spill er for eksempel også mye bedre, hvis jeg husker rett.

 

Og Metroid Prime Hunters vs. GoldenEye 007? Jeg tror jeg oppfatter Hunters som overmann der også, gitt. :/

 

At N64-en hadde innebygget teksturfiltrering er nok på sett og vis en fordel, dog. Det fikk mange av spillene til å se utvaskede ut, men DS-en har det motsatte problemet: de rå teksturdataene konspirerer ofte med den lave oppløsninga og gjør alt til pikselgrøt. Akkurat det er selvsagt ikke positivt.

Lenke til kommentar

anbefaler DS Lite da denne for det første har mindre problemer med gjennskinn i skjermen, lengre batteri og et generelt bedre utvalg av spill (for øyeblikket). Grafikken er vel egentlig ikke noe stort ankepunkt da spillutviklere som regel lager spill som passer til den konsollen de utvikler spillet til. Den er også lettere og få med seg, så jeg ville gått for DS Lite. Men nå er det jo ikke jeg som bestemmer da ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...