Gå til innhold

Nintendo DS Fakta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Moderator-hatten på: Bruk "rediger"-knappen for å unngå å poste to små poster etter hverandre. Det er dessuten ingen grunn til å gjenta samme spørsmål så ofte som du gjør her.

 

Til spørsmålene dine:

 

Ja, det følger med bærereim til DS Lite.

 

Grafikken på DS varierer veldig. Noen spill, slik som Mario & Luigi: Partners in Time, Yoshi Touch & Go, Phoenix Wright: Ace Attorney og Castlevania: Dawn of Sorrow presenteres i nydelig tegnet 2D. Andre kommer i flott 3D, slik som f.eks. Metroid Prime Hunters, Nintendogs, Super Mario 64 DS, Tony Hawk's American Sk8land eller Animal Crossing: Wild World.

 

Likevel er det slik at selv de vakreste 3D-spilene på DS ganske enkelt må forholde seg til den lave oppløsningen, og det begrensede minnet. I praksis betyr det at DS-spill sjelden ser bedre ut enn det beste på Nintendo 64, og dermed betyr det også at vi er langt, langt bak hva man får ut av en PS2 eller en GameCube.

 

PSP ligger også langt bak hva man får ut av en PS2 eller en GameCube, selv om den er mye nærmere enn DS. Grafikken har høyere oppløsning og er ofte langt flottere, og mer detaljert enn på DS (Ridge Racer og Wipeout Pure er gode eksempler) -- men ofte føles maskinen likevel for svak for sine egne ambisjoner. Å spille GTA på PSP er for eksempel å be om hodepine, siden spillet har markant etterslep og bildet oppdateres enda tregere enn på PS2.

 

Når man derimot lager spill spesifikt for PSP, slik som det kommende Loco Roco, eller for den del Lumines, Ridge Racer eller Wipeout Pure, er den et fantastisk stykke maskinvare. Jeg prøvde Loco Roco litt på E3, og det er ingen tvil om at det virker like spennende som alt det flotte som kommer på DS framover.

 

I korthet er det spillene det handler om. For sport og bilspill er PSP det beste valget, mens for de fleste andre typer spill er det mer spennende som skjer på DS.

6320079[/snapback]

 

Ville ikke sammenlignet American Sk8land med Nintendogs. Nintendogs er et perfekt eksempel på god optimalisering, og selv på såpass dårlig HW som DS har, ser spillet flott ut. American Sk8land, derimot, ser ut som et GBA-spill. :) Vi kommer aldri til å se spill på visuelt nivå med de nyeste N64-spillene på DS, bl.a. fordi N64 kunne utføre anti-aliasing i 3D, og fordi den klarte teksturfiltrering.

 

__________________________

 

DS er mest velegnet til 2D-spill, hvor den bl.a. er i stand til å utføre anti-aliasing, og bildene gir ikke inntrykk av for lite farger, eller andre tekniske begrensninger.

 

De første PSP-spillene ser så langt bedre ut enn de første PS2-spillene.

 

DS er en suveren vinner på arkade-spill (hovedsakelig pga. et mye bredere utvalg i denne sjangeren), selv om også PSP har sine perler innenfor denne sjangeren. PSP, derimot, vinner suverent på action- og sport/racing-spill. :)

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Ja, jeg vet ikke hva hardware er for noe?

Er ikke en nerd heller!

6322291[/snapback]

På norsk maskinvare. CPU (prosessor), skjermkort, harddisk, RAM (minne), osv.

6322355[/snapback]

 

Du trenger da ikke være nerd for å kunne bruke ordbok :whistle: eller eks. wikipedia.. Jeeeezess!! :p

Lenke til kommentar

Visst du er ute etter best graffik så er det nok Psp.. menne visst du er ute etter morsomt og fantastiske spill så er det nok DS.. Personelig hadde jeg godt for Ds :D

fleste spill på psp kan man få på Pc eller Xbox, 360 Gamecube lns :D og siden du har noe i pod video så hadde jeg godt for DS,

Need for speed er ikke så bra at du må kjøpe det syns jeg :) greit nok i førsten .... ;D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...