Gå til innhold

Nintendo DS Fakta


Anbefalte innlegg

Foretrekker faktisk DS fremfor PSP. Greit nok at PSP har flere fungsjoner som mp3spiller, videoavspiller osv. Men mange har mp3 på mobil/egen spiller og hva trenger man videospiller til? Hvis man ikke reiser mye feks.

 

Det at DS har Mario er en egen grunn til å annskaffe seg DS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å stille PS2 og NDS opp mot hverandre blir som å stille PS2 og N64 opp mot hverandre. Velg konsoll ut i fra om du foretrekker Sony eller Nintendo. Jeg personlig foretrekker PSP, men dette er mer eller mindre pga. at jeg også foretrekker Sonys konsoller framfor Nintendos konsoller. Både Sony og Nintendo har sagt at disse konsollene appelerer til et forskjellig publikum.

 

For å være litt mer presis: Foretrekker du "søte" spill, som f.eks. Nintendogs, barnslige spill som f.eks. Mario, og generelle Nintendo-eksklusive konsepter som f.eks. Golden Eye, bør du velge DS. Foretrekker du bilspill, eller actionspill som Pursuit Force, og LCS, bør du velge PSP.

 

NDS har også trykkfølsom skjerm, noe som er en fordel i f.eks. ScummVM. Selv om PSP slår knockout på DS når det gjelder homebrews, er trykkfølsom skjerm greit å ha i gamle Sierra/Lucas Arts-spill. Dette kompenseres med at PSP har styrespak, noe som er uunværlig i bilspill.

 

PSP er lettere med tanke på piratkopiering (noe som er en fordel), alle software-oppdateringene har vært forholdsvis bra, men forsvaret mot piratkopiering har kun vært halvhjertet. I 2.70 har Sony klart å stoppe homebrews, men PSP-en kan allikevel chippes, slik at både homebrews og piratkopierte spill går som smurt.

 

Edit: I følge Sony er PSP like sterk som PS2, dvs. dobbelt så sterk som en P3-prosessor på 733 MHz. All kraften i PSP vises ikke enda pga. en helt annen arkitektur enn PS2.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Edit: I følge Sony er PSP like sterk som PS2, dvs. dobbelt så sterk som en P3-prosessor på 733 MHz. All kraften i PSP vises ikke enda pga. en helt annen arkitektur enn PS2.

6316492[/snapback]

Du burde lære deg at å sammenligne forskjellige arkitekturer blir helt feil. Klokkehastigheter er ikke hovedgrunnen til en prosessors ytelse. Skulle gjerne hatt en kilde på denne mildt sagt rare utsagnet.

Lenke til kommentar

Nedverdiggende å skrive her inne igjen, men dette har utviklet seg til en ganske snodig samtale om psp eller ds lite. Virker som trådstarter enten er 9 år, eller bare ute etter å øke "counten" sin i antall inlegg ehr på forumet.

 

Derfor tror jeg du er 9 år:

 

1. Du spør om det samme om og om igjen, selv om du har fått svar på det.

 

2. Du bruker 3 poster på rappen for å spørre om ting istendefor å redigere ting inn i innlegget du allerede hadde skrevet.

 

3. Du trenger grunner til å overbevise mamma og pappa om at du trenger noe å spille på.

 

Dette var ment som et svar til deg fordi jeg føler du spammer forumet, men jeg liker deg fordet om :thumbup:

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar
Edit: I følge Sony er PSP like sterk som PS2, dvs. dobbelt så sterk som en P3-prosessor på 733 MHz. All kraften i PSP vises ikke enda pga. en helt annen arkitektur enn PS2.

6316492[/snapback]

Du burde lære deg at å sammenligne forskjellige arkitekturer blir helt feil. Klokkehastigheter er ikke hovedgrunnen til en prosessors ytelse. Skulle gjerne hatt en kilde på denne mildt sagt rare utsagnet.

6317005[/snapback]

 

Slenger meg på med TCi her, fordi å påstå at Psp og PS2 er dobbel så sterke som p3 733 mhz, er vel også å påstå at prosessoren til ps2 og psp er dobbel så sterk som den xbox har (utenom å vite så mye mer en at den er bygget opp rundt en 733 mhz p3 prosessor).

Lenke til kommentar
Edit: I følge Sony er PSP like sterk som PS2, dvs. dobbelt så sterk som en P3-prosessor på 733 MHz. All kraften i PSP vises ikke enda pga. en helt annen arkitektur enn PS2.

6316492[/snapback]

Du burde lære deg at å sammenligne forskjellige arkitekturer blir helt feil. Klokkehastigheter er ikke hovedgrunnen til en prosessors ytelse. Skulle gjerne hatt en kilde på denne mildt sagt rare utsagnet.

6317005[/snapback]

 

Slenger meg på med TCi her, fordi å påstå at Psp og PS2 er dobbel så sterke som p3 733 mhz, er vel også å påstå at prosessoren til ps2 og psp er dobbel så sterk som den xbox har (utenom å vite så mye mer en at den er bygget opp rundt en 733 mhz p3 prosessor).

6318395[/snapback]

 

XBOX har flere prosessorer. Kun hovedprosessoren i PS2 er selvfølgelig ikke dobbelt så sterk, men alle prosessorene samlet gjør PS2 dobbelt så sterk som en 733 MHz P3-prosessor. Det har alltid vært slik at Toshibas prosessorer er sterkere enn Intels.

 

Igjen: Det er mildt sagt jævla vanskelig å sammenligne to helt forskjellige prosessorer.

 

For mer info: http://blogs.guardian.co.uk/games/archives...ful_as_ps2.html

 

På enkelte andre sider står det at PSP har 90% av all kraften i PS2, men også det er mye.

 

Poenget mitt er at utviklerene ikke har lært så veldig mye om PSP's arkitektur ennå, og kan derfor ikke optimalisere spillene like bra som på PS2.

Lenke til kommentar
Gode nyheter. Pappa skal snakke med mamma om jeg kan kjøpe ds lite.

Når er det lurt å kjøpe den. Samme dag den kommer ut??

FØLGER DET MED BÆRE REIM?

6318725[/snapback]

 

 

Hvis du vil nyte den før de fleste andre bør du kjøpe den fort. Kjøpte min PSP 2 mnd. før den ble lansert, har ikke angret.

 

Et spørsmål: Hvorfor vil du har bærereim? DS får utmerket plass i en middels stor lomme.

Lenke til kommentar

Jeg vet det, men jeg synes det ser litt tøft ut.

Gidder ikkeå innportere, det blir bare surr og rør.

Skal jeg kjøpe den den dagen den kommer eller uka etter?

Kanksje jeg kjøper den der de har den, der den ikke er utsolgt eller noe?

Men må først få vite om jeg får lov til å kjøpe den :cry:

Endret av MobilFreak91
Lenke til kommentar
Jeg vet det, men jeg synes det ser litt tøft ut.

Gidder ikkeå innportere, det blir bare surr og rør.

Skal jeg kjøpe den den dagen den kommer eller uka etter?

Kanksje jeg kjøper den der de har den, der den ikke er utsolgt eller noe?

Men må først få vite om jeg får lov til å kjøpe den :cry:

6318918[/snapback]

 

Husk at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. ;)

Lenke til kommentar

Moderator-hatten på: Bruk "rediger"-knappen for å unngå å poste to små poster etter hverandre. Det er dessuten ingen grunn til å gjenta samme spørsmål så ofte som du gjør her.

 

Til spørsmålene dine:

 

Ja, det følger med bærereim til DS Lite.

 

Grafikken på DS varierer veldig. Noen spill, slik som Mario & Luigi: Partners in Time, Yoshi Touch & Go, Phoenix Wright: Ace Attorney og Castlevania: Dawn of Sorrow presenteres i nydelig tegnet 2D. Andre kommer i flott 3D, slik som f.eks. Metroid Prime Hunters, Nintendogs, Super Mario 64 DS, Tony Hawk's American Sk8land eller Animal Crossing: Wild World.

 

Likevel er det slik at selv de vakreste 3D-spilene på DS ganske enkelt må forholde seg til den lave oppløsningen, og det begrensede minnet. I praksis betyr det at DS-spill sjelden ser bedre ut enn det beste på Nintendo 64, og dermed betyr det også at vi er langt, langt bak hva man får ut av en PS2 eller en GameCube.

 

PSP ligger også langt bak hva man får ut av en PS2 eller en GameCube, selv om den er mye nærmere enn DS. Grafikken har høyere oppløsning og er ofte langt flottere, og mer detaljert enn på DS (Ridge Racer og Wipeout Pure er gode eksempler) -- men ofte føles maskinen likevel for svak for sine egne ambisjoner. Å spille GTA på PSP er for eksempel å be om hodepine, siden spillet har markant etterslep og bildet oppdateres enda tregere enn på PS2.

 

Når man derimot lager spill spesifikt for PSP, slik som det kommende Loco Roco, eller for den del Lumines, Ridge Racer eller Wipeout Pure, er den et fantastisk stykke maskinvare. Jeg prøvde Loco Roco litt på E3, og det er ingen tvil om at det virker like spennende som alt det flotte som kommer på DS framover.

 

I korthet er det spillene det handler om. For sport og bilspill er PSP det beste valget, mens for de fleste andre typer spill er det mer spennende som skjer på DS.

Lenke til kommentar

MobilFreak91, jeg tror du er den personen med minst viljestyrke i verden...Du spør om alt fra hva du skal kjøpe til hvilken farge og hvilke spill du skal ha...

 

Du må bestemme selv hva du skal kjøpe (skal selv ha begge) og hvilke spill du skal ha...Det varierer fra person til person hva man liker, du må ikke kjøpe et spill fordi alle andre liker det men fordi du liker det selv...

 

Setter også pris på om du kan slutte å dobbelposte, og i det hele tatt oppføre deg litt mere voksent...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...