Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seven Samurai. Dette er visst nok en legendarisk film og jeg hadde høye forventninger. I stedet endte jeg opp med å pines i 3 uendelige timer. Det må jo være noe kvalitet i den siden den er så høyt ranket og ansett, men det er absolutt ikke min kopp te.

 

Kanskje forventet du noe annet før du så filmen Akira Kurosawa sine filmer er svært annerkjent, men filmen er laget for et kunstfilm publikum. Det vil da være naturlig å sammenligne dem med andre kunstfilmer, og ikke minst at filmene bedømmes av slike som liker sånne filmer. Man kan jo med det samme spørre hva du synes om Ingmar Bergman, Godard og Tarkovsky, synes du ikke det sjuende inseglet er litt oppskrytt i grunn?

Endret av modin
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt gleden (?) å ha sett det sjuende inseglet enda. Men det der kan du si om absolutt alle filmer og det bryr meg mitt i ræva. Det eneste jeg vet er at jeg ikke likte Seven Samurai. Kanskje jeg ser den på nytt en eller annen gang, i fengsel muligens, og får et annet syn på den.

Lenke til kommentar

Jeg hadde sannsynligvis satt mer pris på Seven Samurai hadde det ikke vært for at jeg misliker:

a. Filmer med svært dårlig lyd

b. Japansk skuespill

c. Historisk drama

d. Filmer om folk med sverd

 

Problemet mitt var aldri at den var for arty, noe jeg synes er en småurettferdig påstand. Den er elsket av for mange, alle fra ungdommer som digger samuraifilmer til eldre fotoentusiaster som også liker Tarkovsky, til at å mislike den vil komme av at den er for lite kommersiell. Den er i like stor grad en actionfilm som en kunstfilm, så den kan appellere til alle - noe den gjør.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Tropic Thunder - Robert Downey Jr. var den eneste jeg lo av og Tom C. sin dans var litt morsom , thats it. Ser ikke den igjen.

 

The Cable Guy - Jim Carrey har sine høydepunkt, men ikke denne filmen. Blir for mye pskykotisk(om det er et ord) Carrey.

 

En Folkefiende (2004) - NEI!!

Lenke til kommentar
The Cable Guy - Jim Carrey har sine høydepunkt, men ikke denne filmen. Blir for mye pskykotisk(om det er et ord) Carrey.

 

Den er jo så flott. :ohmy:

 

Hver vår smak ;)

 

Edit: Kautokeino opprøret er jo en fin film det, men at de skulle utsette den i x antall uker fordi de måtte fikse på noen digitale ulver ikke så troverdige ut, forstår jeg ikke.

Endret av Sunset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...