Gå til innhold

Overratede filmer på IMDb's Top250


tjalla

Anbefalte innlegg

Etter en filmkveld gikk jeg og en kompiss gjennom IMDb's Top250-liste og diskuterte hvilke filmer som er overrated. Vi har tydeligvis forskjellig smak men av de filmene jeg har sett mener jeg disse er oppskrytt:

 

The Matrix = Artige kampscener men latterlig historie. "Oh.. så innvikla. Da er filmen bra!"

Der Untergang = Glemt dagen etter

Se7en = Grei thriller men that's it

Leon = OPPSKRYTT!

The Pianist = Schindlers Liste light

Sin City = ELSKA stilen på filmen men syns plot'et blei teit. Skulle likt å se en 40's film noir-fortelling blandet med den looken

L.A Confidential = Dørgandes kjedelig

Touch Of Evil = Åpningsscenen er rå men ellers zzz

Amadeus = *gjesp*

Batman Begins = Mista all sjarmen

Det Sjuende Inseglet = Absolutt ingen fan av Bergman

Finding Nemo = Shrek var hundre ganger bedre

Oldboy = *gjesp*

The Big Lebowski = En av de dølleste Coen-filmene. Ladykillers er verre though

The Wild Bunch = Har fått rykte på seg pga den ekstreme body count'en (for sin tid). Dårlig film ellers

Bringing Up Baby = En slitsom forviklingskomedie som aldri tar slutt. Foretrekker Harvey om vi snakker forviklingskomedie.

 

Hva mener dere? Her skal vi diskutere smak og ikke historisk viktighet av en film. En liten kommentar til hver film hadde heller ikke vært dumt. Ikke at jeg statuerer et godt eksempel på det med mine "*gjesp*" menneh.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Lenke til kommentar
Du avskriver dermed storheter som Kubrick, Hitchcock, Leone og Kurosowa som prerevolusjonært møl?

 

Den filmen som virkelig er overrated, er Gudfaren.

6292795[/snapback]

Jeg liker ikke gamle filmer i det hele tatt. Teatralsk skuespill, alltid for langsom dramaturgi, uinteressante temaer osv. Kanskje det endrer seg hvis jeg kommer inn på filmvitenskap til høsten.

Lenke til kommentar
Se7en = Grei thriller men that's it

Leon = OPPSKRYTT!

L.A Confidential = Dørgandes kjedelig

6292586[/snapback]

Jeg har ikke ord.

 

 

 

Dette er verdens beste filmer. Filmer hvor alt stemmer. Filmer hvor jeg (og ALLE jeg kjenner) sitter limt til sofaen fra begynnelse til slutt. Filmer man drømmer om, og tenker på i flere dager etter man har sett dem. Filmer man ser om igjen så mange ganger at man mister tellingen. Filmer som tar seeren med til plasser hvor guder går alene.

 

Dette er min oppriktige mening, jeg har brukt all min selvbeherskelse på å fjerne flaming, trusler og annen bannskap mot trådstarter.

Lenke til kommentar

Du beveger deg ut på noe tynn is, Tjalla :)

 

Artige kampscener men latterlig historie. "Oh.. så innvikla. Da er filmen bra!"

 

Latterlig historie? The Matrix er jo en hel teologi om verden. Og etter min mening, en mer interessant teori enn Darwins'. Mulig du syntes filmen var innviklet, men jeg er ikke sikker på at så mange andre deler din oppfatning der.

 

Det at du i det hele tatt har tatt med "Der Untergang" snakker for seg selv.

 

EDIT: Nå skal det sies at Matrix utviklet seg til å bli en actionfilm i 2'ern og 3'ern, og mistet noe av respekten.

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Se7en = Grei thriller men that's it

Leon = OPPSKRYTT!

L.A Confidential = Dørgandes kjedelig

6292586[/snapback]

Jeg har ikke ord.

 

 

 

Dette er verdens beste filmer. Filmer hvor alt stemmer. Filmer hvor jeg (og ALLE jeg kjenner) sitter limt til sofaen fra begynnelse til slutt. Filmer man drømmer om, og tenker på i flere dager etter man har sett dem. Filmer man ser om igjen så mange ganger at man mister tellingen. Filmer som tar seeren med til plasser hvor guder går alene.

 

Dette er min oppriktige mening, jeg har brukt all min selvbeherskelse på å fjerne flaming, trusler og annen bannskap mot trådstarter.

6293206[/snapback]

Legger til Oldboy, og QFT'er.
Lenke til kommentar
Artige kampscener men latterlig historie. "Oh.. så innvikla. Da er filmen bra!"

 

Latterlig historie? The Matrix er jo en hel teologi om verden. Og etter min mening, en mer interessant teori enn Darwins'. Mulig du syntes filmen var innviklet, men jeg er ikke sikker på at så mange andre deler din oppfatning der.

 

EDIT: Nå skal det sies at Matrix utviklet seg til å bli en actionfilm i 2'ern og 3'ern, og mistet noe av respekten.

6293359[/snapback]

Matrix var en film som ble laget som en motpart til alle de store "pang, bang, humpedumpe"-filmene. Det er rett og slett en filosofisk actionfilm. At teologien om at vi er i et dateprogram er bedre enn Darwins teori om at vi er utviklet fra apene syns jeg er å ta litt hardt i.

Matrix er en genial film fyllt med filosofiske sitater.

 

Å si at den er oppskrytt er å ta hardt i. Og ener'n er ikke innviklet. Den er faktisk veldig enkel.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

To som jeg ikke er enig i er :

 

Terminator 2 - Ok film men ikke så veldig mye mer, pene effekter og big budget men skuespillerprestasjonene er ikke noe og skrive hjem om.

 

Saving private Ryan - Er bra, men for min del hovedsaklig pga cinematografien ikke noe annet, selvet historien og (igjen) skuespillerprestasjonene er ikke gode nok etter min mening.

 

Sikkert en god del flere men har ikke tid og browse hele listen.

Lenke til kommentar
Du avskriver dermed storheter som Kubrick, Hitchcock, Leone og Kurosowa som prerevolusjonært møl?

 

Den filmen som virkelig er overrated, er Gudfaren.

6292795[/snapback]

Jeg liker ikke gamle filmer i det hele tatt. Teatralsk skuespill, alltid for langsom dramaturgi, uinteressante temaer osv. Kanskje det endrer seg hvis jeg kommer inn på filmvitenskap til høsten.

6292866[/snapback]

 

Hvor har du i såfall søkt? Er ferdig med årskurs i film/tv-vitenskap på høyskolen i Lillehammer, og det kan anbefales. Kanskje det åpner øya dine ;)

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke gamle filmer i det hele tatt. Teatralsk skuespill, alltid for langsom dramaturgi, uinteressante temaer osv. Kanskje det endrer seg hvis jeg kommer inn på filmvitenskap til høsten.

6292866[/snapback]

 

Teatralsk skuespill kan være riktig så fett det. Bare se på Gregory Peck & co. i John Hustons Moby Dick (1956)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...