Gå til innhold

Kutaragi: PS3 er en datamaskin (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, artig å lese TheInquirer sin artikkel. Klassisk eksempel på noen som er skeptisk til noe/favoriserer konkurrenten, får tak i noen tall som de feiltolker - kanskje ikke med vilje en gang! Og driter seg ut.

 

Vel, vi kan jo ikke vite noe sikkert. Men det virker svært usannsynlig at en gigant som Sony driter seg ut på noe sånt. Dessuten hadde artikkelen på TheINQ en dårlig og usaklig oppbygning, som helt klart var bare 'synsing'. Som sagt, artig ^^

 

Angående "ååneeei, jeg må oppgradere PS3'en min som en vanlig PC!"... Det er fullstendig tull, og minner om BS fra MS-tilhengere. Mener ikke å starte krig her nå, ta det med ro... Men det Kutaragi mener er nok at Harddisk kan oppgraderes(kult!), man kan kanskje få se BluRay-drives med høyere hastighet/brenning? + at PS3 støtter alle komponenter som en vanlig PC (bl.a. linux...så man kan bruke den som en PC...).

 

Man trenger mest sannsynlig ikke å oppgradere en dr*tt. Men det er absolutt en fordel å HA MULIGHET til å koble til hva-som-helst av de PC-tingene man allerede har(webcam, mikrofon, tastatur, mus, usb-sticks, ++..)

 

Kanskje denne konsollen egentlig er verdt den høye prisen (-prisen som forøvrig ikke finnes enda :hmm: )

Lenke til kommentar
det er negativt for viss eg vil gjøre det så kjøper eg en datamaskin..

 

en spillkonsoll skal en...ja spille på..

 

det vet microsoft med 360..den er først og fremst en spillkonsoll..

 

 

ps3 har litt identitets problemer trur eg...eller vil få det..

6266985[/snapback]

 

Du kødder nå ikke sant? 360 er jo heeeelt lik :) Den skal jo etterhvert kunne samkjøres med hele m$ familien og er like fullt en datamaskin som ps3 vil være.

 

Og det eeeeneste jeg tror en skal kunne skifte ut er hardisken. Kanskje blu-ray drevet, men har mine tvil.

Lenke til kommentar
Hvor går grensen mellom 'konsoll' og 'datamaskin'? Den er da ganske flytende spør du meg.

PS2 hadde også USB-plugg, altså standardkomponenter. XBOX var vel mer eller mindre bygget opp av standard pc-komponenter. Dette er neppe noe nytt. Sony vil sikkert også kunne spare litt penger på å bruke standardutstyr fremfor å utvikle alt selv.

6267723[/snapback]

 

Litt merkelig at alle hisser opp over dette nå ja, konsoller og PCer har jo blitt stadig mer like ihvertfall de 10 siste årene. For min del gjør det ingenting, snarere ser jeg det bare som en fordel, er man heldig så kan man i framtiden enkelt kjøre konsoll-spill på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Hvis en konsoll beveger seg i retning oppgraderingsmuligheter får man til slutt en PC. Det folk foretrekker med en konsoll framfor en PC er nettopp at de slipper å oppgradere noe som helst. Får håpe de begrenser seg til HD.

 

Gleder meg til de første kompatibilitetsproblemene begynner å dukke opp på disse nye konsollene!

Lenke til kommentar

Nå kastes det bensin på bålet her gitt.

 

Her er det snakk om oppgraderinger lignende større harddisk og ekstra tilkoblinger. Ikke ny CPU,Minne eller GPU. Komponentene som står i PS3 er designet spesifikt for maskinen og er deler utenom det vanlige. Ergo de vil aldri kunne byttes ut. Det er ikke så enkelt som å nappe ut ett skjermkort og sette inn ett nytt ett, det tenkte jeg folk måtte fatte selv men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Nå kastes det bensin på bålet her gitt.

 

Her er det snakk om oppgraderinger lignende større harddisk og ekstra tilkoblinger. Ikke ny CPU,Minne eller GPU. Komponentene som står i PS3 er designet spesifikt for maskinen og er deler utenom det vanlige. Ergo de vil aldri kunne byttes ut. Det er ikke så enkelt som å nappe ut ett skjermkort og sette inn ett nytt ett, det tenkte jeg folk måtte fatte selv men tydeligvis ikke.

6272245[/snapback]

 

Hvem her er det egentlig som har sagt at man kan bytte skjermkort på PS3? De aller fleste snakker da om oppgraderinger av HD, og andre "småting", eller diskuterer trenden med at konsoller og PCer blir stadig likere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Konsoll er konsoll. Ikke pc. Da må det gå ann å spille med mus og tastatur på ps3 da  :hmm:  :(

6300039[/snapback]

En pc definerers av tilgang til mus og tastatur? Så vidt meg bekjent får en vel USB keybords til både ps2 og xbox/360 ... Noe som dog er essensielt ved spill av MMORPG

Lenke til kommentar
En PC for meg er en boks med harware som jeg kan bytte samtlige enkelt komponenter hver for seg, og som ikke er begrenset til EN aktivitet (feks spill, skriving, musikk).

 

Spørsmålet videre, ser jeg på mac som en pc? Er mac en Pc?  :hmm:

6303327[/snapback]

Så hva med en bærbar PC? Du kan ikke bytte alle enkeltkomponenetene på den. Skal vi bruke din definisjon blir altså 'Bærbar PC' ikke gyldig. ;)

Lenke til kommentar

En pc er for meg en maskin man kan kjøre all slags programmer på, være det nettlesere, mailprogrammer, filmredigering, spill, musikkavspillere, ymse filbehandlere, brennerprogrammer, tekstbehandling, 3D-modellering, you name it. En forutsetning for å bruke mange av disse programmene er mus og tastatur. Hvis Ken klarer å åpne OS'et i PS3'en slik at vi kan få et slikt vell av tredjeparts programmer, pluss at det må komme mus og tastatur også, så ja, da er den en PC i mine øyne...

 

Men jeg tror egentlig ikke det er dette han snakker om i det hele tatt. Denne artikkelen fins det mange varianter av på internett, og alle har litt forskjellig tolkning av det som ble sagt. Jeg tror det dreier seg om at PS3'en skal kunne utkonkurrere mediasentere og ta deres plass som stuas midtpunkt for underholdning, ikke nødvendigvis at man skal skrive julebrevene sine på den. Om de klarer dette, er det vel vanskelig å si noe om, siden Ken er en mester i smoke and mirrors og ikke kommer med noe særlig konkret informasjon i det hele tatt.

 

Men akkurat hvordan han forestiller seg å erstatte opptakerfunksjonen på media-pc'er, det er jeg ikke sikker på... :wallbash:

Lenke til kommentar
En PC for meg er en boks med harware som jeg kan bytte samtlige enkelt komponenter hver for seg, og som ikke er begrenset til EN aktivitet (feks spill, skriving, musikk).

 

Spørsmålet videre, ser jeg på mac som en pc? Er mac en Pc?  :hmm:

6303327[/snapback]

Så hva med en bærbar PC? Du kan ikke bytte alle enkeltkomponenetene på den. Skal vi bruke din definisjon blir altså 'Bærbar PC' ikke gyldig. ;)

6304869[/snapback]

Heh, der sier du noe. Men en kan jo skifte litt her også.. HD og RAM og DvDrom og andre ting en måtte ha lett tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...