texaco Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 hehe joa, og i 1998 skulle vi bo på mars i store bobler og kjøre rundt i flygende biler. Blir nok ganske bra grafikk men ekke heeelt der ennå
.patrick Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 ser drit rått ut.. gleder meg virkelig til Pc'ene blir så konge at de kjører den råe grafikken.
Dragon Hunter Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Om 5 år kommer det også spill som "nesten" er foto-realistiske, da vil vi se tilbake på Crysis, og UT2007 og forundre oss over at vi i det hele tatt lot oss imponere av dette. Wolfenstein 3D ble kritisert for at det var så ekstremt realistisk, og at det nesten var en kopi av den virkelige verden. I dag er vi forbauset over at vi lot oss imponere av Ray Cast (må ikke forveksles med Ray Trace), og VGA. Endret 8. juni 2006 av superseven
Deadringer Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Grafikken er penere på Crysis enn i real life ^^ Nesten :/
Dotten Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 3 innlegg fjernet. Vennligst hold et visst nivå på innleggene
Svein_Jarle Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Åh, det blir skjønt å sette seg ned med crysis og bli "blown-away" en gang. Få samme følelsen som da man starta Far Cry for første gang.. Det var kjærlighet ved første blikk...
Bear^ Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Nå blir jeg sikkert jakta ned med store kniver av grafikkhorene her på forumet, men jeg synes nå det var et plastikakktig skjær over grafikken. Nesten som om utviklerne hadde nynna på Aqua lene's Life in plastic. Er det slik grafikken skal bli i fremtiden da, plastikk aktig?
MrLee Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 nei, det er ikke bare deg. er det bare meg eller er det overraskende harde skygger?
Dragon Hunter Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 nei, det er ikke bare deg. er det bare meg eller er det overraskende harde skygger? 6268299[/snapback] Å lage fine skygger er umulig uten Ray Trace (med mindre lyskilden er VELDIG nærme objektet) ...
Manx Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Gleder meg til dagen vi får den grafikken der, kan bli moro, unnskyld vil bli moro...
O.J Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 så vakkert ut. står igjen og se om grafikken er så gjennomført gjennom hele spillet.
ttt Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 ser drit rått ut.. gleder meg virkelig til Pc'ene blir så konge at de kjører den råe grafikken. 6266021[/snapback] Du kan spele Crysis med dagens hardware.
Novocaine Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Synes selv det er litt interessant hvordan HDR, som flere sier er neste steg mot virkeligheten, brukes på dette bildet. Sammeligner du real life med Crysis er jo overbright-effekten ekstremt mye større på Crysis-bildet enn det virkelige. Sistnevnte har jo nesten ikke noe ovebright HDR-ish effekter i det hele tatt. Med andre ord; Crysis (og HDR) utdaterer virkeligheten.. Eller? Endret 8. juni 2006 av Zlimy
Dragon Hunter Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 (endret) hva er ray trace ? 6270066[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Raytrace Kortere forklart enn Wikipedia-artikkelen: Ray Trace er et system som gjør det mulig å kaste skygger på gjennomsiktige overflater, skyggene blir ikke unøyaktige uansett hvor langt borte lyskilden er, skyggene blir mer avanserte, refleksjonene blir like klare uansett hvor fjern lyskilden er. Edit: Ray Trace gjør også at man kan lage realistisk glass som faktisk ligner på glass, og ikke plastikk. Pga. at dette krever noe forjævlig av PC-en og konsollen, vil vi ikke se 100% Ray Trace i Realtime før om minst 10-15 år. Teoretisk sett vil det kreve mer av PC-en jo lengre borte lyskilden er. Endret 8. juni 2006 av superseven
O.J Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 tror uansett ikke vi kan kalle spillet "fotorealistisk". Blir en overdrivelse, selv for Crysis. Menneskene rundt deg og alt vil ikke kunne se helt identiske ut med hva man ser på et bilde. Tenk på Animatrix - last flight of the osiris. så kan man tenke seg hva det kreves å skape fotorealisme på skjermen.
MrLee Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 og det er heller ikke fotorealisme uansett. jeg tror uttrykket "immersion breaker" vil bli ganske markant i nyere spill.. enkelte ting ser himla realistiske ut, mens andre ting bryter med inntrykket totalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå