Gå til innhold

Child controll åsen hacke det?


Anbefalte innlegg

hehe, morsom tråd :) Er enig med det TRL man bør ha litt begrensninger, spesielt visst det kun går på spill. Har 2 småbrødre som er 15år, de sitter foran pc'en fra klokken 14.30 el. når de er ferdig på skolen, til ca. klokken 22.30, med et lite avbrudd av middag. :/ og de spiller... Jeg brukte også å sitte en del med pc'en før, sitter fortsatt ganske mye selv om dama har satt en stopper for mye av spillingen :) . Men forskjellen må være at de spiller, mens jeg spilte en del. Når jeg var 15år kunne jeg installere programmer, bruke/finnefram cracker, kunne med litt antivirus, visste om en del programmer som jeg kunne bruke til ditt og datt, kunne sette opp PC'er, installere windows, hadde generelt litt peil. på PC. Dem kan å starte opp WC3 og CS... thats it... de burde lært seg noe... Samme er det kanskje med sønnen din? hva med å vise han noen småtriks? lurt å lære han opp i data, det kan man alltids få bruk for :)

6265017[/snapback]

Enig, tenk da litt på: Hvis han fikk spille ubegrenset, hadde han da hatt behov for å fordype seg hvordan cracke eller lure "gammern"? Har prøvd å sette han på sporet av å lære ting, men man må ønske det selv, jeg kan ikke være drivkraften. Hadde en deal med han for et par år siden. Ok til Playstation2="du er med meg på karate trening". Greit nok det, han var med, men han hadde ikke akkurat lyst og gjorde derfor heller ikke en helhjertet innsats. Etter 1 år ga jeg/vi opp, og nå kjører vi begge Trial i Hobøl i stedet (det er svinaktig morro se www.dittbilde.com/trial)

Ellers er jeg enig med de fleste her og det går jo egentlig bare på: "Alt med måte". Som jeg skrev i et tidligere innlegg, jeg er jo egentlig ikke stort bedre enn han, men jeg jobber foran maskinen. Det kommer garantert tider og anledninger for han til å bruke mer tid, når nok tid brukes på resten av "verden".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe. Herlig. =)

 

Jeg er vel en av de som er enig i at det bør settes begrensninger. Jeg kunne trengt noe sånt selv tror jeg. :p

6266292[/snapback]

Må si meg enig i det, men føler meg litt for gammel :p

6266312[/snapback]

det er ikke jeg hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
ja pappa har settet opp et program som kontrolerer pc bruket.

men jeg synnes det er litt kjipt og lurer på om noen vet om en måtte å hacke det.

har funnet noen metoder selv. men de finner han ut av.

hjelp trenges desperat.

6252136[/snapback]

 

:mad: Heisann, dette er far (ja det er faktisk faren). Synes det var litt leit å lese dette her :( , men jeg er glad for at folk har svart som de har gjort. Faren din er en større nerd en deg vettu :-)

Forresten, du kjørte bra på trialen i dag.

6257253[/snapback]

hehe... Tidi... :D

Lenke til kommentar
Ahhh... den gode gamle Amiga og BBS-tiden. Husker jeg brukte timesvis på dataspill, masse nedlasting og diskusjoner på BBS'er. Måtte selvsagt ha en offline reader.

 

Til poenget. Jeg satt foran maskinen i timesvis i min barndom. Få begrensninger fra opphavet, utover at jeg av og til ble kastet ut i sola. Allikevel er jeg verken blitt feit slask eller asosial skrulling.

 

Trenger man egentlig å kontrollere bruken så strikt? Er det egentlig ønskelig å ha et forhandlingsforhold i hjemmet, der man kjøper seg tjenester, bruk av PC osv. Høres litt kjipt ut for meg. (Kanskje jeg endrer meg når jeg selv får barn.)

 

Personlig er jeg av den oppfatning av at man har leggetid (av hensyn til skolen etc.), noe husarbeide, poden bør oppfordres til noe organiserte aktiviteter og bortsett fra det bør poden selv få ta ansvar for sine egne prioriteringer. Men det er min mening. Hvis andre synes det er riktigere med mer kontroll, så skal ikke jeg diktere noen.

 

Også kan man jo minne på at far sitter på routeren, og ser hva maskina brukes til og hvor man surfer. Så pr0n bør best lastes ned fra kompiser, og da gjerne innzip'et i filer med navn alá hjemmelekzer.zip eller noe sånt.

6264984[/snapback]

 

Ja husker du Thor? Den funka både på news og BBS'er. Helt konge, det er nesten så jeg får lyst til å ta frem gamle Vera....

 

Man kan jo se ting på flere måter. Du sier han må kjøpe seg tjenester, jeg sier at jeg belønner ting som er bra. Prøver å gjennomføre belønninger fremfor avstraffelser....

 

Er enig i at barna først må få anledning til å gjøre egne prioriteringer, men hvis det funker dårlig, hva da? Skal man gi blaffen? Jeg tror junior bør bli mer bekymret for meg hvis jeg ikke gidder bry meg i det hele tatt...

 

Ellers har jeg gjort lite sjekking av hvor han er på nettet. Jeg tror faktisk ikke han besøker så mye "farlig" der, men noe filterering kan jeg jo gjøre om det skulle bli nødvendig :-)

Lenke til kommentar
Litt OT, men hvor gammel er Thomas?

6263879[/snapback]

 

14 og det er meg som snakker.

skal ikke prøve hacke programmet mer.

det går jo bare utover meg.

og ja det er jo bare bra og være ute litt iblant.

6265853[/snapback]

 

Da jeg var 14, hadde jeg sotte framfor dataen mange timer hver dag i noen år allerede..

Vi kjøpt familiepc da jeg var 10 år gammel, og ble med en gang sittende der, og det er jeg faktisk glad for.

 

Hadde jeg ikke begynt så tidlig så hadde jeg neppe hadd de kunnskapene jeg har i dag i en alder av 16. Jeg syns du skal la Thomas holde på litt mere hvis han intreserer seg for det. Begrens spillene, og la han drive mere med webdesign og slike ting.

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Ja husker du Thor? Den funka både på news og BBS'er. Helt konge, det er nesten så jeg får lyst til å ta frem gamle Vera....

 

6266630[/snapback]

 

Hehe, jeg har Thor installert enda på 1200'n min enda, med en god del av urgamle meldinger fra forskjellige BBS'er. Tar dem fram og leser innimellom fra tid til annen.

 

Begynte for rundt 14 år siden med et crappy 2400 modem selv, da jeg langt om lenge forflyttet meg til 14.4 og etterpå 28.8 var det som himmelriket. Hehe. Ingen av mine foreldre kunne noe om data da, så jeg fikk som regel herje fritt, men i de tider var vi flinkere til å bevege oss utendørs.

Lenke til kommentar
Litt OT, men hvor gammel er Thomas?

6263879[/snapback]

 

14 og det er meg som snakker.

skal ikke prøve hacke programmet mer.

det går jo bare utover meg.

og ja det er jo bare bra og være ute litt iblant.

6265853[/snapback]

 

Da jeg var 14, hadde jeg sotte framfor dataen mange timer hver dag i noen år allerede..

Vi kjøpt familiepc da jeg var 10 år gammel, og ble med en gang sittende der, og det er jeg faktisk glad for.

 

Hadde jeg ikke begynt så tidlig så hadde jeg neppe hadd de kunnskapene jeg har i dag i en alder av 16. Jeg syns du skal la Thomas holde på litt mere hvis han intreserer seg for det. Begrens spillene, og la han drive mere med webdesign og slike ting.

6266939[/snapback]

Uenig. Støtter faren her. Datakunnskaper er sikkert vel og fint, men ved å holde på begrensingene kan han sikkert bli noe mye større enn en webdesigner.

Karakterer er mye viktigere enn noen kanskje tror. Det gikk opp for meg for ikke så lenge siden. Kastet bort mye tid ved skjermen.

Hvis jeg kunne gå 11 år tilbake i tid, til når jeg var 7, så hadde jeg knust maskinen jeg fikk i bursdagsgave, og gitt meg selv lekser. Huff.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...