Gå til innhold

Child controll åsen hacke det?


Anbefalte innlegg

Bruk SIW - Secrets for å hente frem passord til programmer som kanskje blokkerer...?

6262758[/snapback]

 

Takk for tipset :-) Men jeg har egentlig nok av verktøy for å hente passord om jeg ønsker :-)

 

Dette skal jo ikke bli en krig mellom oss da, han er jo i huset, og det er ikke sååå vanskelig å plukke ut en kabel som gjør maskinen "funksjonsudyktig" for en god periode selv om det ikke er noe mål. Det er forresten ikke værre enn å skru av strømbryteren til kjelleren, eller montere inn en timer i kassa eller.... jaja :whistle:

6262924[/snapback]

 

Superlim på kontaktene :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser "ungen" ikke skriver mer i tråden her, timeren har vel gått ut :!:

 

 

men ikke for å være frekk, bra at faren viser ansvar.

 

husker internetten min forsvant halv elleve hver kveld for noen år siden. stefaren min hadde installert en fiffig timer som var kobla på strømkontakten til den trådløse routeren. var sikkert veldig fornøyd med det.

jeg og broren min tura jo helt når det skjedde. kjedelig å bli avbrutt midt i en cs kamp fordi internetten plutselig forsvant.

først trudde jeg det var noe program han hadde installert på routeren, fant senere den lille boksen ved strømkontakten, tok ikke lang tid før jeg satt mine "egne innstillinger" på den lille timeren. etter det fikk den aldri stå i fred, så til slutt gav han opp og kasta den.

for meg og brodern var det en stor seier for internettfriheten.

 

det er ingenting som får folk til å ture mer enn når det blir lagt begrensninger på dem når det kommer til internett og pc.

Endret av O.J
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg godt jeg TRL. Jeg er selv fra BBS generasjonen.

Du burde sette ham på et 14.4 modem en uke for å få litt følelse av hvordan det var i 'gamle' dager ;)

 

Jeg støtter deg fullt på det med begrenset PCtid, til hyggebruk. Skal PCen brukes til skolearbeid er det kanskje en annen sak?

 

Hvis poden klarer å komme seg forbi er vel forsåvidt det nesten en god ting. Altid gøy når avkommet viser ferdigheter. Første ord, første skritt, første sykkeltur, første hack ;)

Lenke til kommentar
Er litt nyskjerrig på hva program som brukes.

 

Holder akkuratt på å sette opp utstyr som mine to nieser skal bruke,

 

De er 10 og 5 år. Og har ikke godt av fri tilgang....

 

Er på jakt etter program som sperrer sider oxo

6262934[/snapback]

Jeg er også nysgjerrig på dette, man har da yngre medlemmer i familien som kunne trenge litt kontroll...

Lenke til kommentar
såvidt jeg vet så er det en innebygget funksjon i Norton internet Security som gjør dette, men har aldri brukt den så vet ikke hvor bra den er...

6263986[/snapback]

Holder meg langt unna den. Den lager en utrolig diger base med lenker eller noe som gjør maskinen din MYE tregere. Slutta å innstallere den funksjonen for lenge siden (Den går å velges bort)

 

Trond

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skjønner deg godt jeg TRL. Jeg er selv fra BBS generasjonen.

Du burde sette ham på et 14.4 modem en uke for å få litt følelse av hvordan det var i 'gamle' dager ;)

 

Jeg støtter deg fullt på det med begrenset PCtid, til hyggebruk. Skal PCen brukes til skolearbeid er det kanskje en annen sak?

 

Hvis poden klarer å komme seg forbi er vel forsåvidt det nesten en god ting. Altid gøy når avkommet viser ferdigheter. Første ord, første skritt, første sykkeltur, første hack ;)

6263425[/snapback]

 

Hehe, ja det var tider. Hadde en 14,4 Courier i de dager. Overgangen til 28.8 på Sportsteren var STOR :-)

Begrensningen går nok i at det er mye spilling det går i ja. Oblivion har tatt helt av... Har jo testa spillet selv og er enig i at det er engasjerende... Skolearbeid er aldri noe problem, trenger han data til det får han det. I tillegg har jeg også gjort det slik at tjenester, godt arbeide eller andre ting belønnes med ekstra tid hvis forsvarlig. Da kan jeg enten legge inn tiden selv, eller han kan få en 1.gangs kode som gir en forhåndsdefinert mengde tid.

Det er mye fornuft i det andre du sier også :-)

Lenke til kommentar
Synes det er artig å se at det finnes foreldre som er såpass oppegående angående internettbruk. Tror trådstarter ikke finner så mye brukbar informasjon i denne tråden, virker som "pappa" er et steg foran (enda ihvertfall :))

6263868[/snapback]

Jo, enda er nok jeg foran en god stund. Det er jo ingen som begrenser MIN tid.... selv om kona prøver :-)

Lenke til kommentar
Er litt nyskjerrig på hva program som brukes.

 

Holder akkuratt på å sette opp utstyr som mine to nieser skal bruke,

 

De er 10 og 5 år. Og har ikke godt av fri tilgang....

 

Er på jakt etter program som sperrer sider oxo

6262934[/snapback]

Jeg er også nysgjerrig på dette, man har da yngre medlemmer i familien som kunne trenge litt kontroll...

6263969[/snapback]

 

Sjekk ut www.salfeld.com for å se om Child Control. Det er det beste jeg har sett så langt.

Begrenser tid i timer og minutter pr dag, uke og måned. Begrenser tid etter klokkeslett. Dvs ikke noe spilling etter 21:30. Begrenser nettsider etter ord. Begrenser Internett separat som beskrevet tidligere. Dvs mindre tid på nettet en på Pc f.eks.

Kan ha whitelist programmer som får kjøre på tross av tidsbegrensning. (skolearbeid etc)

Begrenser tilgang til kontrollpanel og annet . Forskjellig begrensninger pr. bruker. Kan lage TAN koder som kan legges inn for å få ekstra tid. Mer også, men les det selv på nettsiden deres.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen fan av å skru av ditt og begrense datt, iallefall ikke før man har prøvd å lære poden litt om hvordan livet fungerer. Jeg har aldri hatt slike begrensninger, og greit nok, jeg hadde vel ett år der jeg konstant brukte tiden foran boksen, men jeg lærte mye om hvor mye det opptar av livet ditt, både når det gjelder det sosiale livet og de fysiske aktivitetene (selv om jeg ikke akkurat er så veldig fysisk aktiv av meg). Klarer han å rote seg bort i det svarte gaming-hullet og bruker litt tid på å komme opp? Så la ham, det er ikke verdens undergang. Det er mye bedre å la ham kjenne det litt på kroppen (så han faktisk vet hva du argumenterer for), enn å sette begrensninger på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahhh... den gode gamle Amiga og BBS-tiden. Husker jeg brukte timesvis på dataspill, masse nedlasting og diskusjoner på BBS'er. Måtte selvsagt ha en offline reader.

 

Til poenget. Jeg satt foran maskinen i timesvis i min barndom. Få begrensninger fra opphavet, utover at jeg av og til ble kastet ut i sola. Allikevel er jeg verken blitt feit slask eller asosial skrulling.

 

Trenger man egentlig å kontrollere bruken så strikt? Er det egentlig ønskelig å ha et forhandlingsforhold i hjemmet, der man kjøper seg tjenester, bruk av PC osv. Høres litt kjipt ut for meg. (Kanskje jeg endrer meg når jeg selv får barn.)

 

Personlig er jeg av den oppfatning av at man har leggetid (av hensyn til skolen etc.), noe husarbeide, poden bør oppfordres til noe organiserte aktiviteter og bortsett fra det bør poden selv få ta ansvar for sine egne prioriteringer. Men det er min mening. Hvis andre synes det er riktigere med mer kontroll, så skal ikke jeg diktere noen.

 

Også kan man jo minne på at far sitter på routeren, og ser hva maskina brukes til og hvor man surfer. Så pr0n bør best lastes ned fra kompiser, og da gjerne innzip'et i filer med navn alá hjemmelekzer.zip eller noe sånt.

Lenke til kommentar

hehe, morsom tråd :) Er enig med det TRL man bør ha litt begrensninger, spesielt visst det kun går på spill. Har 2 småbrødre som er 15år, de sitter foran pc'en fra klokken 14.30 el. når de er ferdig på skolen, til ca. klokken 22.30, med et lite avbrudd av middag. :/ og de spiller... Jeg brukte også å sitte en del med pc'en før, sitter fortsatt ganske mye selv om dama har satt en stopper for mye av spillingen :) . Men forskjellen må være at de spiller, mens jeg spilte en del. Når jeg var 15år kunne jeg installere programmer, bruke/finnefram cracker, kunne med litt antivirus, visste om en del programmer som jeg kunne bruke til ditt og datt, kunne sette opp PC'er, installere windows, hadde generelt litt peil. på PC. Dem kan å starte opp WC3 og CS... thats it... de burde lært seg noe... Samme er det kanskje med sønnen din? hva med å vise han noen småtriks? lurt å lære han opp i data, det kan man alltids få bruk for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

på en måte er jeg veldig glad jeg ikke har en pappa som er så datakyndig, ikke at det er noe stress nå da jeg ikke bor hjemme lengre. men hadde ikke vært meg imot om han hadde vist litt mere interesse den tiden Nintendo 8bit'n var ny. gøy å ha noen å spille sammen med.

 

Epz.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...