Gå til innhold

Ubuntu 6.06 kommer i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må jeg ha to partisjoner ledig for å installere Ubuntu? Går det an å kjøre dette samtidig med Vista?

6221912[/snapback]

Kjøre samtidig? Du kan ha så mange operativsystem du nesten ønsker på en pc, men for å kjøre de samtidig må du ha støtte for virtualiséring. Men om du mener å ha Ubuntu og Vista samtidig lagt inn på samme pc så skal det gå fint.
Lenke til kommentar
Er det 2.6.16.19-kernelen som er med i denne versjonen?

6220636[/snapback]

 

Nupe.

 

jorgis@jorgis:~$ uname -r

2.6.15-23-386

 

 

Ubuntu Linux er ifølge DistroWatch verdens mest populære Linux-distribusjon.

 

Nei, den er mest sannsynlig IKKE verdens mest populære distro, det mistenker jeg RHEL eller SLES for å være. Derimot har Ubuntu linux flest sidevisninger på sin dedikerte distro-side hos distrowatch. Tallene sier absolutt ingenting om hvor mange som faktisk bruker det, siden man kan besøke distro-siden uten å ha installert distroen. Det sier litt om almenn interesse, men har ingenting med hvor mange som bruker den å gjøre. :ermm:

Lenke til kommentar

Dette var en gledelig nyhet. Har tidligere prøvd 5.10 live-cd. Vurderer sterkt å installere denne. Hvis det er sånn at den ordner partisjoner og alt selv? Jeg har bare en disk som heter C:. Vil det gå greit fordi?

 

Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på om det går an å kjøre dette på en ekstern harddisk?

Lenke til kommentar
quakie: det må være litt ledig plass på den hardisken. Altså upartisjonert. Dette kan fikses med Partition Magic eller lignende. Når du har litt (2-3GB) ledig harddisk er det bare å boote med cden og installasjonen fikser resten selv :)

6222341[/snapback]

? Hva mener du? Hvis jeg f.eks har 10 GB ledig på den ene C: disken trenger jeg ikke gjøre noe mer? Disken er jo ikke partisjonert når jeg bare har en C:-disk? Jeg trenger vel ikke PM da? Jeg må uansett frigjøre litt plass på disken :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...