Gå til innhold

Ubuntu 6.06 kommer i dag


Anbefalte innlegg

webradio? Du mener avspillingsprogram? AmaroK er vel en av de beste avspillere ute der.

6276886[/snapback]

Hvis det er radio det er snakk om så finnes det ikke noe som er bedre enn Streamtuner tror jeg... den kan spille stasjoner fra Shoutcast (som Winamp bruker), Live365, Google Stations, basic.sh, punkcast.com og xiph... kan legge inn egne bookmarks også videre... til musikk så er nok Amarok det kuleste...

6277220[/snapback]

 

Jeg kan ikke finne streamtuner.. Har forsøkt: sudo apt-get install streamtuner og Kubuntu finner ingenting.. :hmm:

6277300[/snapback]

Hmm, i Synaptic (eller Kynaptic om det er det du bruker) har du åpnet opp de andre repositoriene? Det er bare de offesielle som er åpne som default tror jeg, må legge til iallefall community-mentaind og gjærne ogsånon-free.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nydelig... nå krasja Ubuntu og vil bare starte i sånn commandline modus.

Noe gale med grafikken, hvordan kan jeg laste den delen på nytt da det gikk gale under installasjonen av en nvidia driver?

6279024[/snapback]

 

Det er sikkert en "riktigere" måte og gjøre det på, men jeg hadde samme trøbbelet, fikk aldri den offisielle nVidia-driveren til å funke.

Gå i console, logg inn, og fiks på config-fila til X: vi /etc/X11/xorg.conf

inni der en plass så står det (antakeligvis) 'Driver "nvidia"', og bare endre den til 'Driver "nv"'

I tillegg, kommenter ut (med en # ) LoadModule glx

så bare restarter du X, og alt er (kanskje) i orden :p

(sitter ikke med det systemet nå, så det kan godt hende at jeg husker feil når det kommer til pathen til xorg.conf, Driver og LoadModule. Men det finner du sikkert ut av.)

Lenke til kommentar
Nydelig... nå krasja Ubuntu og vil bare starte i sånn commandline modus.

Noe gale med grafikken, hvordan kan jeg laste den delen på nytt da det gikk gale under installasjonen av en nvidia driver?

6279024[/snapback]

Det der klarte jeg å få til også, jeg orket ikke streve med det så jeg reinnstallerte bare jeg da, lat skjønner du.

Lenke til kommentar
Nydelig... nå krasja Ubuntu og vil bare starte i sånn commandline modus.

Noe gale med grafikken, hvordan kan jeg laste den delen på nytt da det gikk gale under installasjonen av en nvidia driver?

6279024[/snapback]

Jeg kræsja den på samme måte just istad. Bare skriv:

 

sudo vi /etc/X11/xorg.conf

 

Og bytt driveren tilbake fra nvidia til nv. Det skal funke hvis du ikke har gjort mye annet rart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hva er kommandoen for å fjerne programmer i Ubuntu / Kubuntu 6.06? Jeg har lastet ned FF og hvis jeg nå skulle velge å avinstallere programmet eller endre tredjeparts programmer, hvordan gjør jeg dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Hva er kommandoen for å fjerne programmer i Ubuntu / Kubuntu 6.06? Jeg har lastet ned FF og hvis jeg nå skulle velge å avinstallere programmet eller endre tredjeparts programmer, hvordan gjør jeg dette?  :hmm:

6284876[/snapback]

Mulighet 1: Bruke sudo apt-get(aptitude) remove firefox

 

Mulighet 2: Bruke Synaptic som Tinker sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Finnes det "must have" programmer, eller programpakker med flere gode program? Husk: Jeg har 64 bits versjonen.. Noen som vet hvor jeg kan finne norsk utgave av FF, da jeg installerte FF så fikk jeg den i engelsk utgave.. Vil gjerne ha en norsk en altså..

Lenke til kommentar
Nydelig... nå krasja Ubuntu og vil bare starte i sånn commandline modus.

Noe gale med grafikken, hvordan kan jeg laste den delen på nytt da det gikk gale under installasjonen av en nvidia driver?

6279024[/snapback]

Jeg kræsja den på samme måte just istad. Bare skriv:

 

sudo vi /etc/X11/xorg.conf

 

Og bytt driveren tilbake fra nvidia til nv. Det skal funke hvis du ikke har gjort mye annet rart.

6281552[/snapback]

 

Jeg skriver akkurat det som står der og det funker ikke. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Noen som vet hvor jeg kan finne norsk utgave av FF, da jeg installerte FF så fikk jeg den i engelsk utgave.. Vil gjerne ha en norsk en altså..

6286941[/snapback]

installer pakken "mozilla-firefox-locale-nb-no" så får du norsk språk i firefox

6286992[/snapback]

 

Takker for svar, nå har jeg en norsk versjon av FF. Ett spørsmål til: Når jeg bruker kaffeine eller amaroK så får jeg ikke noe lyd! Altså når jeg setter inn en cd så spiller den, men det kommer ikke noe lyd.

 

Jeg har systemlyd (lydsnutter o.l) så lydkortet virker nok altså, så hvordan få lyd, blir spørsmålet her.. :hmm:

 

Edit: edit

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...