Gå til innhold

hva tåler mest av Silikon og gummi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hhaha, ser jo ut som en øl-pølse :p

 

Men men, vil tro gummi tåler mest, silikon er vel lite varmetålende?

6196933[/snapback]

 

Gummi smelter og stinker for et godt ord, mens man bruker silikonmatter i bakerovner i bakerier...

 

Hanyways, så vil det nok være hipp som happ hva du bruker siden det kun er snakk om lave temperaturer her. Tipper jeg hadde gått for det mest fleksible og sprettne materialet siden det sannsynligvis også ville dempet støyen mest.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Med det samme man er inne på støydemping - har en diger 120 mm vifte baki kabinettet mitt som bråker som et lite jetfly - og den er i motsettning til cpu-vifta ikke BIOS-styrt, så den går på maks hele tiden. Er det mulig å få kjøpt 120 mm kabinettvifter som er BIOS-styrt, og hvor? Har også plass til minst 2x noe mindre noe i en sidedør, pluss noe greier på den andre siden (men det blir inn mot veggen...)

Lenke til kommentar
Med det samme man er inne på støydemping - har en diger 120 mm vifte baki kabinettet mitt som bråker som et lite jetfly - og den er i motsettning til cpu-vifta ikke BIOS-styrt, så den går på maks hele tiden. Er det mulig å få kjøpt 120 mm kabinettvifter som er BIOS-styrt, og hvor? Har også plass til minst 2x noe mindre noe i en sidedør, pluss noe greier på den andre siden (men det blir inn mot veggen.

 

hva med å kjøpe noen o-ringer og legge mellom kabinettet og viften? det skal kutte mye av støyen...

Lenke til kommentar
Med det samme man er inne på støydemping - har en diger 120 mm vifte baki kabinettet mitt som bråker som et lite jetfly - og den er i motsettning til cpu-vifta ikke BIOS-styrt, så den går på maks hele tiden. Er det mulig å få kjøpt 120 mm kabinettvifter som er BIOS-styrt, og hvor? Har også plass til minst 2x noe mindre noe i en sidedør, pluss noe greier på den andre siden (men det blir inn mot veggen.

 

hva med å kjøpe noen o-ringer og legge mellom kabinettet og viften? det skal kutte mye av støyen...

6197933[/snapback]

 

Har prøvd noe ala det - bruke gummigulvknotter (sånne til å ha under ting så det ikke skal skli eller lage merker i bord, gulv etc.) mellom bakplata og selve vifta. Ikke at det hjalp noe særlig. Og jeg vet det er den vifta som bråker - har prøvd å starte uten, og da har den vært tyst som en mus... Tør bare ikke gjøre det fast... Så jeg skulle gjerne hatt en annen vifte som BIOS kan skru ned farten på, altså en som det er mulig å lese av rotasjonshastigheten på. CPU-vifta har det, og den kjører nesten alltid på "stille fart" (med unntak av når jeg har fyrt opp tyngre 3d-spill - da har det blitt varmt nok der inne til at den også har gitt lyd fra seg).

Lenke til kommentar
Med det samme man er inne på støydemping - har en diger 120 mm vifte baki kabinettet mitt som bråker som et lite jetfly - og den er i motsettning til cpu-vifta ikke BIOS-styrt, så den går på maks hele tiden. Er det mulig å få kjøpt 120 mm kabinettvifter som er BIOS-styrt, og hvor? Har også plass til minst 2x noe mindre noe i en sidedør, pluss noe greier på den andre siden (men det blir inn mot veggen...)

6197860[/snapback]

Om du kan styre kabinettviftene eller ei, kommer an på hovedkortet.

Selv om du ikke finner innstillinger i BIOS, kan det godt være at det går an å styre den. Hvis du ikke har prøvd å styre den med SpeedFan bør du absolutt prøve. Du kan bli positivt overrasket.

 

Ellers så kan du jo alltids hive inn en (variabel) motstand i serie med viften. Du er jo såpass smart at du greier å fikse det. :)

 

Edit: Det går også an å kjøpe brukervennlige viftestyringer som ikke er avhengig av hovedkortet.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Og jeg vet det er den vifta som bråker

 

hva med da å bytte til en mer stillegående vifte?

6198085[/snapback]

 

Dork. Hva er det jeg har spurt om hele tiden? Har denne vifta:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302082

 

Med det samme man er inne på støydemping - har en diger 120 mm vifte baki kabinettet mitt som bråker som et lite jetfly - og den er i motsettning til cpu-vifta ikke BIOS-styrt, så den går på maks hele tiden. Er det mulig å få kjøpt 120 mm kabinettvifter som er BIOS-styrt, og hvor? Har også plass til minst 2x noe mindre noe i en sidedør, pluss noe greier på den andre siden (men det blir inn mot veggen...)

6197860[/snapback]

Om du kan styre kabinettviftene eller ei, kommer an på hovedkortet.

Selv om du ikke finner innstillinger i BIOS, kan det godt være at det går an å styre den. Hvis du ikke har prøvd å styre den med SpeedFan bør du absolutt prøve. Du kan bli positivt overrasket.

 

Ellers så kan du jo alltids hive inn en (variabel) motstand i serie med viften. Du er jo såpass smart at du greier å fikse det. :)

6198088[/snapback]

 

Så absolutt, var også den opprinnelige planen. Men hvor får man tak i slike, gjerne med kontakter som passer slik at jeg slipper å lodde og klippe og styre :p

Lenke til kommentar

hva med da å bytte til en mer stillegående vifte?

6198085[/snapback]

 

Dork. Hva er det jeg har spurt om hele tiden? Har denne vifta:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302082

 

når det står følgende på siden du viser til så sier det vel sitt om støynivået på selve viften:

 

...men den bråker mere enn alle de andre viftene i kabinettet mitt satt sammen! Hvis du ikke bryr deg for mye om støy så kan jeg ambefale denne

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

hva med da å bytte til en mer stillegående vifte?

6198085[/snapback]

 

Dork. Hva er det jeg har spurt om hele tiden? Har denne vifta:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302082

 

når det står følgende på siden du viser til så sier det vel sitt om støynivået på selve viften:

 

...men den bråker mere enn alle de andre viftene i kabinettet mitt satt sammen! Hvis du ikke bryr deg for mye om støy så kan jeg ambefale denne

6198160[/snapback]

 

Det stod ikke det når jeg kjøpte ;) Ellers ang. ferdige viftestyringer: Ikke akutelt. Jeg gidder ikke ha en diger fancy boks bare for å sette en motstand mellom en vifte og en kontakt, når hovedkortet mitt til og med kan greie det helt automatisk (=> jeg slipper å bry meg) dersom jeg setter inn en vifte den kan lese av RPM på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...