Gå til innhold

EU vurderer skatt på e-post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se for meg at dette vil ramme spammere effektivt. Ikke bare ser jeg en rekke måter å omgås skatten på, men beløpet er også så lavt at spammere trolig tjener mer per epost de sender enn "straffen" og dermed tjener på å fortsette.

 

Jeg tror de eneste som kommer til å rammes er vanlige folk som ikke vet hvordan man omgår avgiften. EU gnir seg sikkert i henda over muligheten for en ekstra melkeku. (i stedet for å bli flinkere med å begrense unødvendige utgifter)

Lenke til kommentar
Og hvordan skal de stoppe en person som setter opp en maskin, og sender en milion mail (evt finne ut hvem det er), og hvordan skal de hindre at zombi-PCer blir brukt?

AtW

6193345[/snapback]

Jeg har ikke tatt for meg det tekniske ved siden. Det jeg mente, var at om det er/hadde vært teknisk mulig, så hadde det vært en grei mulighet for å stoppe en del av spammen. Ikke skyt meg om det ikke er mulig :)

6193436[/snapback]

 

Poenget mitt er at det er så lett å komme seg utenom en slik avgift, at jeg har vansklig for å tro at det hindrer spam nevneverdig, og da er det bare en fordel igjen, nemlig å tjene penger, og det må da være mer fornuftig måter å gjøre det på en dette? Virker som en lite gjennomtenkt måte å ta inn penger på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis det kommer så langt som at man må dra kortet hver gang man skal sende en e-post har man får det første ekskludert alle under 18 år og de som er redd for å bruke kort på nettet og får det andre gjort det håpløst tungvindt å sende e-post. Dette var et særdeles dårlig forslag som den franskmannen kan putte dit sola aldri skinner.

Lenke til kommentar

De går en snikskytter løs i Brusel :devil:

 

Hvordan skal de kunne skatte min mailserver. Selv spammere bruker den, Sjekket loggen.

 

Er jo bare å bruke en prozy eller send gjennom sin egen mailserver. Og dette forslaget kommer til å koste EU mer en de vil tjene.

 

EU burde respektere UNIX sitt gamle mailsystem og all tiden sendmail, qmail og postfix har brukt for å lage en åpen mailtjener. Blir forslaget gjennomført saksøker jeg EU!

Lenke til kommentar
Forlag?

 

Det er lov å se skogen for mere en tre tror jeg et ordtak heter...uansett, hvis dette innføres skal jeg dedikere noe av min fritid til å lansere gratis tjeneste for e-post på en server som står i et ikke EU land, hey vent, stemmer det - hotmail, gmail og alt det det er jo ikke EU?.

Dette fører til en gigantisk utflytting/outsourcing av mail/webservere til det store utland (non-EU) ....Go EU, Go!

 

edit: leif was here

Endret av JoKr
Lenke til kommentar
Ikke skjønner jeg hvordan EU kan ta avgift på en tjeneste de ikke eier.

6193549[/snapback]

Forbruksavgifter har vi da masser av, spesielt her i Norge. Bensinavgifter, strømavgifter, MVA, ...

 

Staten legger gladelig avgifter på alle slags ting og tjenester de "ikke eier".

 

At EU prøver seg på det samme er ikke noe rart. Forslaget var kanskje vel oppfinnsomt, men vi er så godt oppdratt til å godta beskatning at du skal nok se at denne hadde sluppet igjennom uten store protester også. Det vil si, bransjen hadde nok protestert, så lobbyistene hadde fått litt å gjøre på, men menigmann?

 

Det er bare å finne på en god og moralistisk unnskyldning. Vi godtar glatt at staten tar 100% avgift på bensinen vår, og så legger moms på toppen. Dette kommer folk bare til å reagere på første gangen regningen fra ISP blir 50 kroner høyere, og så blir man vant til det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal håndheve dette. Mail som vi kjenner det i dag er ikke lett å kontrollere fra et sentralt hold igrunn. Hva mener de f.eks. de skal gjøre med mail som kommer fra andre kontinenter og skal inn i EU? Skal de også betale? Hvis ikke; hvordan skal de da stoppe folk innad i EU i å sende eposten sin gjennom servere på andre kontinenter?

Lenke til kommentar
Dette er bare tull. Hvis det skjer at vi skal betale for e-post, slutter jeg med det. Dette er patetisk.

6193990[/snapback]

Det tillater jeg meg å tvile på at du gjør. Folk slutter ikke å kjøre bil når bensinavgiftene går opp, de slutter ikke å spise når momsen går opp. E-post er på samme måte blitt en livsnødvendighet for folk flest, og da er tiden inne til å beskatte det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
regningen fra ISP blir 50 kroner høyere,
Hvem sender over 8 millioner mail i måneden? Siden 31.03.2000 har jeg sendt i overkant av 12.000 mail.

 

0,0006 øre=0,000006 kroner. 50 kroner delt på 0,000006 kroner=8.333.333 mail pr. 50 kroner? Eller har jeg regnet helt feil nå?

 

Tror ikke prisen går opp. Hvis noen setter opp prisen, så er det kun for å tjene penger på et lovforslag som egentlig ikke betyr noe som helst for de.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...