Gå til innhold

EU vurderer skatt på e-post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

grådige jævler ass

 

ble plutselig glad vi i hvertfal ikke er medlem der..

problemet er at en diskre plan ble lagt mellom visse politikere og eu om og innføre flere og flere lover og avgifter som eu har..selv om norge stemte nei..

...og her ser man jo og grådige dem er

foresten vet dere hvor mye medlemsagift er for ett land på størrelse me norge har for og være medlem ett år..?

det er flere hundre millioner...i avgift...hei og hå...og nå vil dem ha avgift på e-mail..>_<

Lenke til kommentar
Nå blir jeg litt nysgjerrig på disse tallene, for at det skal være noe vits i det hele tatt med denne avgiften, så man tjene minst 100k per dag(?), og selv det er jo rimlig lite for hele EU. Og med en sånn pris må være EU-borger i snitt få 55 mail om dagen om amn regner med at det er 300 millioner av de(?). Eller 20 000 i året, og det tror jeg er endel over det reelle snittet. Ikke nok med at dette er en ting som er meningsløst omstendelig å kontrollere og få til, men det vil jo ikke ta inn så mye penger heller.

 

AtW

6194205[/snapback]

Jeg tror helt ærlig ikke på dette, i hvert fall ikke på beløpet.

 

I tillegg har Hardware "mistet" en null på veien. Til gjengjeld opererer de fleste andre kilder jeg fant med med 0,00001 Euro, ikke cent, så da blir det allikevel litt mer. Nå er Euroen litt mer verd enn 6 kroner (der tenkte vel Hardware på amerikanske cent), så beløpet blir 0,00008 kroner, altså 80 milliontedels krone. Med 300 millioner innbyggere, får de med andre ord inn 24 000 kroner hvis hver av dem sender en mail om dagen, hvis de sender 40 blir det en million kroner. Ta med business mail etc, så er vi kanskje oppe i to millioner per dag, eller 700 millioner kroner per år.

 

Det er jo fortsatt peanuts, og ikke den "immense income" som forslagsstilleren snakker om. Til sammenligning er det privare forbruket i Norge alene på 842 milliarder kroner i året i følge statsbudsjettet, 700 millioner er altså ikke mer enn vi nordmenn bruker på sånn rundt regnet 7 timer...

 

Jeg tror den godeste Alain Lamassoure ikke helt vet hva han snakker om. Nå ble forslaget vistnok reist en belgisk avis, det er altså ikke snakk om noe offisielt forslag i EU (så langt.) Desverre er alle kildene jeg fant betalingstjenester, så lenger kom jeg ikke...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Må vel snart betalte skatt, for å sende meldinger via MSN snart  :whistle:

6194307[/snapback]

 

Hysj! Ikke gi dem ideér! Det kan jo godt hende at EU har folk som sitter og overvåker Diskusjon.no og andre forum. Og når jeg først er inne på forum; skulle jaggu ikke forundre meg om de kom med et forslag om å gjøre foruminnlegg skattepliktig eller noe annet tull. :ermm:

 

Jeg tror det er på tide at Osama retter øyne (og våpen) mot EU i stedet for USA. Er det noen som har numret (eller e-postadressen) til Osama? :p

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar
Hvis det kommer så langt som at man må dra kortet hver gang man skal sende en  e-post har man får det første ekskludert alle under 18 år og de som er redd for å bruke kort på nettet og får det andre gjort det håpløst tungvindt å sende e-post. Dette var et særdeles dårlig forslag som den franskmannen kan putte dit sola aldri skinner.

6193696[/snapback]

 

For ikke å snakke om at det koster kr 5 i gebyr for hver gang man bruker VISA, sånn at den faktiske kostnaden pr e-postmelding vil bli kr 5,00008... Hmm, lurer på om det er kredittkortselskapene som står bak dette! Konspirasjon! :p

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Dette må være en seriøst dårlig spøk, Hvis ikke; Noen ord til Toskene bak denne stupide ideèn: Måtte de BRENNE. (Ok, De leser ikke dette, måtte bare få det ut :-) )

 

Kanskje det sitter NOEN glupe folk i EU-systemet som ser eksakt hvor dumt dette er, er jo som å si at du skal betale noen 100-dels øre hver gang du tok ett nytt skritt.

 

Oh well, verden er full av idiotiske mennesker, og den siste er ennå ikke født.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...