Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passer felger med ET35 på bil som har ET45?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stiller meg litt undrende til svaret du fikk fra First Stop, da de av alle skulle vite hvilke regler som gjelder når det gjelder dekk / felg.

6192383[/snapback]

 

 

De har vel svart på hva som fysisk går, ikke hva Biltilsynet sier i en kontroll.

 

Men dekkdimensjon har vel litt å si her, på hvorvidt dette vil passe..?

6198029[/snapback]

 

Dem burde vite det ja, dem på First Stop. Og ja, de svarte på hva som fysisk går.

 

Jeg trodde at så lenge det er nok klaring rundt dekket inni skjermen og at dekket ikke stikker utenfor skjermen så var det greit. Men da er dette feil? At man kanskje må gå ned en størrelse i bredden på dekket er jo godt mulig.

Lenke til kommentar

Så lenge innpresset på felgen er "feil" +/- 15mm begge sider (7,5mm hver side), er dette ulovlig, med mindre det foreligger en TÜV-godkjenning på at dette går greit i forhold til din bil.

Det er faktisk så sært at hvis du har en Volvo 944 (sedan) men kun finner papirer på en Volvo 945 (stasjonsvogn, som er samme bilen bare med forlenget tak), vil ikke dette være gyldig. Bl.a. derfor sliter jeg med å finne godkjente senkefjærer til min bil...

 

Om hjulet er kant i kant med hjulbuer, men fortsatt feil innpress, vil dette ikke bli godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...