Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne tyggis i setet :/


Anbefalte innlegg

Var så snill at jeg kjørte noen bekjente hjem i dag. De hadde vært en tur på byen, og taxi på helligdager koster. "Ikkeno' prob", tenkte jeg, og det var det forsåvidt ikke heller... men når jeg kommer hjem til opplyst garasje, ser jeg at det henger en fin klump med tyggis igjen i passasjersetet. Tydeligvis noen som ikke sjekka stolen før de satte seg på *insert fastfood-chain*. Surt at folk må bli så sultne når de drikker...

 

Selvsagt var dette kjedelig, men tyggisen forsvinner jo ikke om jeg banner og steiker til de som satt på. Jeg er ute etter en bedre løsning, og håper noen har et godt tips eller to til hvordan man fjerner slikt. Det er svarte seter i stoff. Fikk skrapt bort mesteparten slik at det ikke er fare for å ødelegge klær hvis man sitter på, men hvite tyggisrester i svarte seter ser jo ikke pent ut :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta et Stanley-knivblad (barberblad om du vil) og skrap forsiktig så mye du klarer uten å ødelegge stoffet. Krever bare litt tålmodighet, gjør dette nesten til daglig på jobb. :)

 

Deretter spruter du på noe såpe som du lar virke bittelitt, og bruk en oppvaskbørste el. lignende og skur på flekken. Fukt et pusseskinn og tørk over flekken slik at du får dratt ut såpa. (Dersom du ikke har, eller kjenner noen som har, tilgang på en rensemaskin)

Lenke til kommentar
Ta et Stanley-knivblad (barberblad om du vil) og skrap forsiktig så mye du klarer uten å ødelegge stoffet. Krever bare litt tålmodighet, gjør dette nesten til daglig på jobb.  :)

6181690[/snapback]

Hva du jobber med? :p

Edit: nei vent, la meg gjette, notodden bilpleie? hehe

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Ta et Stanley-knivblad (barberblad om du vil) og skrap forsiktig så mye du klarer uten å ødelegge stoffet. Krever bare litt tålmodighet, gjør dette nesten til daglig på jobb.  :)

 

Deretter spruter du på noe såpe som du lar virke bittelitt, og bruk en oppvaskbørste el. lignende og skur på flekken. Fukt et pusseskinn og tørk over flekken slik at du får dratt ut såpa. (Dersom du ikke har, eller kjenner noen som har, tilgang på en rensemaskin)

6181690[/snapback]

 

Da var mye av den skrapt bort, og det er ikke seigt å ta på e.l., men det er fortsatt en hvit flekk. Jeg tør ikke å skrape så mye (for mye, rettelse), men hvor mye får jeg bort med såpe og kost? Funker zalo?

 

Bilen er en corolla, under ei uke gammel og gått totalt 653km. Litt ekstra surt med den tyggisen når bilen er så ny :/

 

Funker det med lufttrykk og å kjøle den ned når det bare er litt som sitter igjen i stoffet? Blir den lettere å skrape ut eller vaske bort?

Lenke til kommentar

Aldri prøvd Zalo, så der skal jeg ikke uttale meg, men et eller annet tekstilrens er å foretrekke. Bare pass på at du får ut såpa igjen, ellers kan det fort danne seg skjolder i setet.

 

Hva du jobber med?  :p

Edit: nei vent, la meg gjette, notodden bilpleie? hehe

6181896[/snapback]

 

Jepp! :)

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Det du trenger er Turtle Wax Extreme Textile Clean. Denne herligheten fikser det meste. På boxen er det en børste som du bruker til å gni inn skummen og derreter så fjernes alt som måtte sitte fast på setene. Dette er kunn for seter vel og merke. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...