Gå til innhold

Hjelp til å finne frem på Elfa.se..


Anbefalte innlegg

Skal til å bytte ut pærene i instrumentpanelet med røde lysdioer.

De selger det på dioder.no, men de tar 250,- for 10 dioder.

Da jeg handler gjennom jobber på Elfa, får jeg det MYE billigere.

MEN(!): det er jo håpløst å finne frem på nettsiden deres..

 

Noen som kan hjelpe meg å finne følgende:

1. Rød 3mm dioder med integrert motstand, slik at de kan kobles rett på 12v.

2. Rød 5mm dioder med integrert motstand, slik at de kan kobles rett på 12v.

 

mvh nikk0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For noen sinnsyke priser! 25kr per LED er jo ran, helt utrolig at folk lar seg lure av slik svindel. Elfas priser er jo også blodpris med over 5kr per stk.

 

På Futurlec koster de rundt 50 øre per stykk, noe som er resonabelt.

6175472[/snapback]

Futurlec.com er en meget dårlig side, lite info om komponentene. Man må kunne en del for å velge rette komponenter.

Greit at prisene er "ok" (mellom 0,50 og 5 kr. pr. stk.), men prisen er ca den samme som på elfa.se hvis man skal ha med formotstand + at frakten blir dyrere :)

 

Bruk elfa.se, er en meget bra side. Har brukt den mye selv, og er fornøyd.

Lenke til kommentar

Bruk elfa.se, er en meget bra side. Har brukt den mye selv, og er fornøyd.

6175623[/snapback]

your not alone ;)

litt offtopic kansje men er det noen som vet hvordan servicen er på elfa? ang. garanti osv

6175641[/snapback]

 

Min stilling til service er utrolig god. Selv kjøpte jeg et byggesett, hvor den ene ICen kom deffekt. ELFA hadde ikke den aktuelle ICen på lager, så den sendte meg hele byggesettet på nytt uten komplikasjoner. Jeg trengte heller ikke å sende inn det gamle settet. Settet hadde en verdi av 830,-

Lenke til kommentar
For noen sinnsyke priser! 25kr per LED er jo ran, helt utrolig at folk lar seg lure av slik svindel. Elfas priser er jo også blodpris med over 5kr per stk.

 

På Futurlec koster de rundt 50 øre per stykk, noe som er resonabelt.

6175472[/snapback]

Futurlec.com er en meget dårlig side, lite info om komponentene. Man må kunne en del for å velge rette komponenter.

Greit at prisene er "ok" (mellom 0,50 og 5 kr. pr. stk.), men prisen er ca den samme som på elfa.se hvis man skal ha med formotstand + at frakten blir dyrere :)

 

Bruk elfa.se, er en meget bra side. Har brukt den mye selv, og er fornøyd.

6175623[/snapback]

 

 

Det der er bare tull....

For det første koster de vanligste diodene mellom 40 øre og 1.50 kroner, for det andre koster en motstand under 10 øre, og for det tredje er frakten fra futurlec billigere enn fra elfa...

 

Eneste grunn til å handle fra elfa, må være hvis du har særdeles hastverk, da elfa kan levere raskere, naturlig nok.

 

Dessuten; hvis man har behov for mer info om komponentene enn det futurlec oppgir, finner man jo dette på masse andre steder, f.eks. Elfa....

Lenke til kommentar

nå vet jeg ikke hvordan det er med futurlec, men elfa er i alle fall flink til å pakke det de sender, og dette er nok noe av grunnen til ting blir dyrt når du skal bare ha 1 stk av noe... elfa baserer seg nok for det meste på salg i store kvanta og da synker prisene mye... dette ser en jo av pristabellen deres...

Lenke til kommentar
nå vet jeg ikke hvordan det er med futurlec, men elfa er i alle fall flink til å pakke det de sender, og dette er nok noe av grunnen til ting blir dyrt når du skal bare ha 1 stk av noe... elfa baserer seg nok for det meste på salg i store kvanta og da synker prisene mye... dette ser en jo av pristabellen deres...

6176536[/snapback]

akuratt dette med kjøp av få varer på elfa, jeg bestilte en av hver krystall fra elfa og fikk hver og en i hver sin eske, 4Mhz i en eske 8Mhz i en annen eske osv, ble en del esker siden jeg bestile en av hver nesten ;)

samme med spenningsregulatore, dvs 78xx og 79xx

men alle lysdiodene jeg bestilte kom i samme pose da, bestile 100stk da jeg først var i gang, fant ut det ikke kosta meg noe mer å like godt handle dobbelt så mye som jeg egentlig trengte.

men det var 100 av samme lysdiode

jeg har iaffall nok lysdioder for en stund :p har vel en 90-95 liggende her nå ^^

Lenke til kommentar
For noen sinnsyke priser! 25kr per LED er jo ran, helt utrolig at folk lar seg lure av slik svindel. Elfas priser er jo også blodpris med over 5kr per stk.

 

På Futurlec koster de rundt 50 øre per stykk, noe som er resonabelt.

6175472[/snapback]

Tja, nå er de prisene til Elfa.se til å ta med en klype salt..

Da jeg handler der igjennom jobb for jeg rabatter så gode,

at jeg har min tvil om at det er mange ørene de tjener..

 

Futurlec er kanskje billigere for din del, men med firma rabatter,

så blir det nok billigere å handle på Elfa. Men takk for tipset uansett. ;)

Lenke til kommentar

Hvor gode rabatter får du der? Prisforskjellene på Elfa og Futurlec kan være rimelig ekstreme. Et godt eksempel er MP3-dekoderen STA013 fra ST:

 

Elfa: 289Kr + moms = 361.25Kr

Futurlec: 6.90USD = 42.23Kr

 

Denne chipen koster med andre ord over 8,5 ganger så mye på Elfa.

Endret av Mikkel194
Lenke til kommentar
Hvor gode rabatter får du der? Prisforskjellene på Elfa og Futurlec kan være rimelig ekstreme. Et godt eksempel er MP3-dekoderen STA013 fra ST:

 

Elfa:        289Kr + moms = 361.25Kr

Futurlec:  6.90USD = 42.23Kr

 

Denne chipen koster med andre ord over 8,5 ganger så mye på Elfa.

6183500[/snapback]

Oj, dæven... har lenge vurdert å kjøpe den chipen, men syntes den var alt for dyr... for 42 kroner er det jo et greit kjøp :D

Lenke til kommentar
Hvor gode rabatter får du der? Prisforskjellene på Elfa og Futurlec kan være rimelig ekstreme. ...

6183500[/snapback]

Er ikke HELT sikker på hvilke rabattordninger vi har hos Elfa,

men jeg vet at sist jeg bestilte noe i jobb sammenheng,

så tror jeg det var snakk om rundt 90% rabatt,

men det varierer jo litt etter hva vi kjøper, og hvor mye..

 

Ett eksempel på gode rabattordninger er den vi har hos Otra (elektrogrosist),

det får vi opptil 99,5%(!) rabatter på kabler..!

 

I elektrobranjsen er det mye rabatter ute å går altså..

Lenke til kommentar
Hvor gode rabatter får du der? Prisforskjellene på Elfa og Futurlec kan være rimelig ekstreme. ...

6183500[/snapback]

Er ikke HELT sikker på hvilke rabattordninger vi har hos Elfa,

men jeg vet at sist jeg bestilte noe i jobb sammenheng,

så tror jeg det var snakk om rundt 90% rabatt,

men det varierer jo litt etter hva vi kjøper, og hvor mye..

 

Ett eksempel på gode rabattordninger er den vi har hos Otra (elektrogrosist),

det får vi opptil 99,5%(!) rabatter på kabler..!

 

I elektrobranjsen er det mye rabatter ute å går altså..

6188313[/snapback]

 

Det var da sinnsykt mye og! :ohmy:

nesten gratis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...