Gå til innhold

Hvor mye minne trenger folket?


Anbefalte innlegg

I disse tider med stadig økende minnekapasitet på mp3 spillere skulle det vært moro å høre hvor mye minne folk synes er nødvendig på en mp3 spiller. Noen får aldri nok minne, men hvor mye trenger man for å være fornøyd?

 

Jeg får være først ute, og vil si at jeg synes 1GB som jeg har på spilleren min er tilstrekkelig. Jeg bruker den mest til lydbøker og litt musikk. Spileren har også radio, og når jeg er ute og går bruker jeg radioen mye.

 

Jeg har mange GB med mp3 filer på datamaskinen, men synes ikke det er noe stort problem at jeg ikke kan ha alt med meg i lomma. Om jeg har lyst til å høre en spesiell CD på øret en dag tar det meg to minutter å kopiere den over på mp3 spilleren.

 

Hva synes folket er nødvendig kapasitet på en moderne mp3 spiller før det blir knapt med plass? Jeg synes 1GB er helt greit å leve med. Mindre blir litt plundrete, og mer er luksus imho.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 5GB på den jeg har nå (M:Robe MR-100), og det er forsåvidt tilstrekkelig. Men det gjør at jeg må tenke på hvilke sanger jeg velger ut, så jeg tenker jeg går for en 30GB neste gang, men da er det med video og.

Ikke umulig at den brukes som flyttbar disk heller da.

Lenke til kommentar

Hadde først 128 mb. Det ble fort litt beskjedent. Så hadde jeg 256 mb ganske lenge. Den var stor nok en god stund, når jeg bare hadde favoritter på den og brukte den sjelden.

 

Nå har jeg 2 mb, og det er nok når jeg har den på random.

 

Jeg har en stor en, men den bruker jeg aldri. Harddisk er god på bil, buss og togreiser, foruten på kontoret. Men risikabel for løping, og tung (min er stor og tung) for å ha med seg overalt.

Lenke til kommentar

Jeg har en hd spiller på 20 GB. Denne er stort sett koblet opp mot anlegget i stua. Holder i massevis til mitt bruk. Ellers så har jeg en flash spiller på 512 MB. Denne brukes på småturer, trening og til jobb. Bruker ikke hele minnet på denne, men greit å ha såpass. Trenger ikke noe større. Skifter i stedenfor det som ligger på den med jevne mellomrom. Disse to spillerene er perfekt for mitt bruk :)

Endret av GEman
Lenke til kommentar

For å få hele samlinga inn trenger jeg rundt 25, og da er best alternativ 30, det er veldig greit siden da har jeg plass til noe video da de fleste spillere med 30gb har dette også. Men er ikke nødvendig, klarer meg fint med 5gb i grunn. Men da blir det litt skifting av sanger, som er litt kjedelig om overføringen er treig, så vi sier 30gb.

Lenke til kommentar

Jeg har en Zen Micro Photo (8gb). Det er nok for meg, selv om den begynner og bi full nå. Så det er bare og håpe på at jeg ikke finner flere band som snekrer bra musikk.

 

Men neste spiller blir vell noe med minst 30gb og video mulighet..

 

btw: Hva med en undersøkelse... med diagram?

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar

I-poden på 20 gb var grei nok. Desverre fungerer ikke den nå, og skal inn til reklamasjon. Nå må jeg må klare meg med 256 mb. Holder ikke i det hele tatt, og har laget 5 forskjellige mapper med de beste sange jeg har, som jeg bytter på med og kopierer over annenhver dag. Er eneste måten jeg får litt forskjellig å høre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...