Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir så irritert på folk som ikke skriver korrekt norsk. Dyslektikere er unnskyldt....Folk som absolutt må sette inn store bokstaver midt i en setning, uten at det er egennavn...

Jeg er litt norsknazi, må jeg innrømme... Å BOMME på en tast er jo greit, da.

I tillegg hater jeg ordet ASS. Jeg kan ikke fordra når det sitter folk på trikken/tbanen/annet offentlig sted i nærheten av meg og gauler om ass ditt og datt... Jeg blir sprø, og skal flytte tilbake til Nord-Norge!!

 

Takk.

Lenke til kommentar
Jeg blir så irritert på folk som ikke skriver korrekt norsk. Dyslektikere er unnskyldt....Folk som absolutt må sette inn store bokstaver midt i en setning, uten at det er egennavn...

Jeg er litt norsknazi, må jeg innrømme... Å BOMME på en tast er jo greit, da.

I tillegg hater jeg ordet ASS. Jeg kan ikke fordra når det sitter folk på trikken/tbanen/annet offentlig sted i nærheten av meg og gauler om ass ditt og datt... Jeg blir sprø, og skal flytte tilbake til Nord-Norge!!

 

Takk.

 

Flytter du til Troms, får du vende deg til ordet "Snær", som er populær slang blant 11 - 30-åringer. ^_^

Lenke til kommentar
Jeg blir så irritert på folk som ikke skriver korrekt norsk. Dyslektikere er unnskyldt....Folk som absolutt må sette inn store bokstaver midt i en setning, uten at det er egennavn...

Jeg er litt norsknazi, må jeg innrømme... Å BOMME på en tast er jo greit, da.

I tillegg hater jeg ordet ASS. Jeg kan ikke fordra når det sitter folk på trikken/tbanen/annet offentlig sted i nærheten av meg og gauler om ass ditt og datt... Jeg blir sprø, og skal flytte tilbake til Nord-Norge!!

 

Takk.

 

Flytter du til Troms, får du vende deg til ordet "Snær", som er populær slang blant 11 - 30-åringer. ^_^

 

 

Jeg kommer opprinnelig fra Troms...Snær har jeg ikke hørt der på en periode, ihvertfall ikke blant mine venner og bekjente. Glad for det ;)

Lenke til kommentar
Heh, ja okei.

Er faktisk mest brukt i Tromsø, men har visst utbredt seg mer.

 

Ja, kommer fra Krååååken i Tromsø. Bodde på hybelhus med en som sa snær minst 3 ganger før han fikk fullført en (kort) setning.

Min bror prøvde seg på "snær", men da fikk han pryl ;)

 

..Og hvorfor sier folk "liksom" til alt?

 

Evt. "Holdte jeg på å si" etter at de har sagt det de "holdte på å si".

Lenke til kommentar
..Og hvorfor sier folk "liksom" til alt?

 

Evt. "Holdte jeg på å si" etter at de har sagt det de "holdte på å si".

 

"liksom", "atte", og "ass". Uff.

 

Og merkelig hvordan folk holdt på å si noe de faktisk sa... Fatter ikke hvordan det uttrykket kom med i utgangspunktet.

 

Sykdom kommer helt klart høyt opp på lista. Spesielt når du ikke er sliten, men bare fysisk hemmet, og helst skulle gjort et eller annet du ikke har sjanse til å klare

Lenke til kommentar
..Og hvorfor sier folk "liksom" til alt?

 

Evt. "Holdte jeg på å si" etter at de har sagt det de "holdte på å si".

 

"liksom", "atte", og "ass". Uff.

 

Og merkelig hvordan folk holdt på å si noe de faktisk sa... Fatter ikke hvordan det uttrykket kom med i utgangspunktet.

 

Sykdom kommer helt klart høyt opp på lista. Spesielt når du ikke er sliten, men bare fysisk hemmet, og helst skulle gjort et eller annet du ikke har sjanse til å klare

 

 

Sykdom ja! Jeg kan ikke fordra f.eks forkjølelse, for da er det umulig å trene. Gjør så svinvondt å puste at det bare er å gi opp... Og da går det jo nedover med den kondisen man har slitt sånn for!

Lenke til kommentar

Jeg er vokst opp med "I hytt og pine" som likestilt med "I hytt og vær", eventuelt brukte vi en blanding med "I hytt og pinevær".

Og først nå ser jeg hvor lite logisk det er.

 

Russisk irriterer meg, foresten. Det gnager seg inn i huet på en, og det føles som om det spiser opp hjernen ens. Ekle, ekle språket.

Lenke til kommentar
Tsh, hytt og pine funker vel det og.. Eller noe. :ermm:

Jeg sjekket nettopp ordboken, og jaggu meg fant jeg ikke et notis omhandlende akkurat den oppfatningen.

 

"hytt - hytt subst (kanskje av dial hott 'slump') i uttr i h- og vær på måfå / (vanlig, men ukorrekt: i h- og pine)"

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
"I hyt og pine" er et aktivt brukt "ordtak", spessielt av besteforeldre og morsomme onkler.

Vet ikke hvor du bor Skarstad, med tanke på dine språklige vaner.

Jeg vil heller sette spørsmålstegn ved din bosituasjon – eller alder –, som avfeier den o hellige ordboken med et heller patetisk "så teit dialekt du har, da".

 

Du har forresten prestert å skrive "hytt" feil tre ganger på rad nå.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...