Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Blir så provosert av folk som sier "Tar man aktiv dødshjelp er man bare FEIG"

 

Hvor er det feigheten ligger her? Den som er feig eller egoistisk er vel de som nekter. La en person lide pga andres bekostning? Da snakker jeg om folk som ikke har no fremtid o.l.

 

Ikke EMo's nei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er farlig med aktiv dødshjelp er at hvis man praktiserer det i et samfunn kan personer som er svake eller føler at de bare er til bry for samfunnet og ikke klarer å bidra, kan gå å få aktiv dødshjelp selv om de kanskje ikke ønsker det. Hvis man sier at det er ok å drepe folk som er svake eller er til bry på f.eks. et gamlehjem får man mest sannsynlig dette problemet. Dette er et problem i andre land som praktiserer dette. Et samfunn som ikke tar vare på de svake og gamle, er det det vi vil ha?

Lenke til kommentar
Det som er farlig med aktiv dødshjelp er at hvis man praktiserer det i et samfunn kan personer som er svake eller føler at de bare er til bry for samfunnet og ikke klarer å bidra, kan gå å få aktiv dødshjelp selv om de kanskje ikke ønsker det. Hvis man sier at det er ok å drepe folk som er svake eller er til bry på f.eks. et gamlehjem får man mest sannsynlig dette problemet. Dette er et problem i andre land som praktiserer dette. Et samfunn som ikke tar vare på de svake og gamle, er det det vi vil ha?

 

Om de ikke ønsker å motta dødshjelp, gjør de kanskje ikke det heller? Og det har jo ingenting å gjøre med å ikke ta vare på de svake og gamle. Enkelte gamle/svake kan være i en slik situasjon at det ikke er noe håp om at de blir bedre. Kanskje har de ligget en lang,lang stund i en seng uten å være i stand til å gjøre noe som helst selv. Delvis grønnsak kanskje, og intet håp om at det blir bedre.

 

Jeg vet at JEG ikke hadde orka å bli holdt kunstig i live i en seng i flere år. Skal man ligge der i smerter ute av stand til å gjøre noe som helst i flere år, bare til "glede" for de som kanskje kommer på sykebesøk en eller to ganger i måneden? Tror nesten alle hadde ønska en slutt på sin lidelse da.

Lenke til kommentar
Det som er farlig med aktiv dødshjelp er at hvis man praktiserer det i et samfunn kan personer som er svake eller føler at de bare er til bry for samfunnet og ikke klarer å bidra, kan gå å få aktiv dødshjelp selv om de kanskje ikke ønsker det. Hvis man sier at det er ok å drepe folk som er svake eller er til bry på f.eks. et gamlehjem får man mest sannsynlig dette problemet. Dette er et problem i andre land som praktiserer dette. Et samfunn som ikke tar vare på de svake og gamle, er det det vi vil ha?

 

Om de ikke ønsker å motta dødshjelp, gjør de kanskje ikke det heller? Og det har jo ingenting å gjøre med å ikke ta vare på de svake og gamle. Enkelte gamle/svake kan være i en slik situasjon at det ikke er noe håp om at de blir bedre. Kanskje har de ligget en lang,lang stund i en seng uten å være i stand til å gjøre noe som helst selv. Delvis grønnsak kanskje, og intet håp om at det blir bedre.

 

Jeg vet at JEG ikke hadde orka å bli holdt kunstig i live i en seng i flere år. Skal man ligge der i smerter ute av stand til å gjøre noe som helst i flere år, bare til "glede" for de som kanskje kommer på sykebesøk en eller to ganger i måneden? Tror nesten alle hadde ønska en slutt på sin lidelse da.

 

Når det er så enkelt at man bare kan ringe et nummer og så kommer det en sykepleier med en sprøyte tror jeg selvmordstallene hadde gått litt opp :)

Endret av Addan
Lenke til kommentar
Når det er så enkelt at man bare kan ringe et nummer og så kommer det en sykepleier med en sprøyte tror jeg selvmordstallene hadde gått litt opp :)

Kilde på at det ville vært sånn, takk.

 

HERREGUD DET GJØR MEG SÅ FORBANNA at folk som ikke har peiling på hvordan det fungerer skal uttale seg om dødshjelp. Som feks ved at "de ville drept alle som var syke og svake blabla."

 

Holdt på å drepe to sterkt kristne i en diskusjon på VGS da vi hadde debatt om det, snakk om ignorante idioter.

Lenke til kommentar
Religiøse folk sin staheit gjer meg irritert. ''Gud er med oss alle, det er berre å tru!'' osv. Eg har berre så lyst å slå dei ned og ropa i trynet deira; ''Kor er Guden din nå!?''.

haha.

 

Irriterende med sta mennesker generellt

 

sta jenter er jo søtt da :love: .. Men seffølgelig, ikke for sta.

Lenke til kommentar
sta jenter er jo søtt da :love: .. Men seffølgelig, ikke for sta.

 

NEI det er IKKE søtt! Finnes intet mer irriterende enn woman-power jenter som tror de er så usannsynlig smarte og står på sitt uansett hva. Har møtt og diskutert med en god del slike. Og midt oppi diskusjonen prøver de å drite meg ut med sin "overlegne" intelligens. Noe som selvsagt ikke går helt slik de har planlagt.

 

Ahh, den tilfredsstillelsen veier neeesten opp for den ekstreme irritasjonen man føler underveis.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...