Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konferansetimer! :realmad::realmad:

Må sitte i et rom med læreren din og en/to foreldre og få høre alt det negative om året og liste opp at "du trenger et lite push" blablabla...

Det var så jeg kokte ved et par anledninger!

 

Og så topper min far det hele ved å gjenta det læreren min har sagt! og sier " ----- " går det an?

Du får motsetninger og løfter du MÅ samtykke på fordi ellers blir det bråk og fandenskap opptil halsen, man er rett og slett tvunget opp i hjørnet som et dyr uten valgmuligheter eller tid til å tenke!

 

Edit: Noen som kjenner seg igjen?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Konferansetimer! :realmad::realmad:

Må sitte i et rom med læreren din og en/to foreldre og få høre alt det negative om året og liste opp at "du trenger et lite push" blablabla...

Det var så jeg kokte ved et par anledninger!

 

Og så topper min far det hele ved å gjenta det læreren min har sagt! og sier " ----- " går det an?

Du får motsetninger og løfter du MÅ samtykke på fordi ellers blir det bråk og fandenskap opptil halsen, man er rett og slett tvunget opp i hjørnet som et dyr uten valgmuligheter eller tid til å tenke!

 

Edit: Noen som kjenner seg igjen?

 

OMG, du beskriver det så bra, ja, nå kommer alle de fæle minnene opp igjen, jeg hadde nok fortrengt det der. Tror nok alle har vært i den situasjonen der en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Søringer som ikke kan si "kj"-lyden. "SKAL VI SJØRE PÅ SJOSKEN Å SJØPE SJØTTDEIG?". Var ei dame idag som hadde et foredrag til oss, og ho klarte ikke si kj-lyden.

 

"Vannsjildene er forsøpla" :nei:

Jeg irriterer meg over at jeg bor på Sørlandet her hvor folk sier sj istedet for kj, det er så helt forjævli missbruk av språket, og høres forferdelig ut :realmad:

Nei, den dagen jeg også begynner å si sj, den dagen skyter jeg megselv...

Lenke til kommentar

ja i dag da jeg satte meg på bussen... hva skjedde? jo headsette ledniga til mp3 spillere satte seg fast i en stol på bussen og koss portapro gikk i stygger :wallbash::realmad: så da måtte jeg sitte i 45 min på bussen og høre på fjortisene som sa masse tull! at det er mulig.. han ene plaprer jo mere enn enn alt annet på jorda... han sa at ps3 maskina har kommet med ny pris.. den nye prisen er 4000 kr.. men han sa at den nye prisen var 2000, at det er MULIG! så begynte han å snakke om biler.. hahaha at det er mulig! han sa at han vet om en kar som eier en volvo 240 og den går i 300 km/t og når den går over 200 km/t så står det error i speedometret, en volvo 240 som går fortere enn 300 km/t er nokk ingen volvo 240 lenger! kanse en blanding av masse annet piss... så var det en 10.klassing som sa at sånne folk som purken skulle ikke ha finnis! da sa det poff åppi hue mitt... er det mulig? får det første så heter det POLETI ikke purk.. purk er det fjortiser eller folk som hater poletiet.. hvorfor hater dere poletiet? hva har dem gjort? får det andre, uten poleti hadde norges land vert full av dritt! tenk dere selv a.. hvem skal oppretholde di norske låvene vis ingen strafer deg vis du gjør noe galt?

 

nei 1 time uten headsett har ødelakt en hel dag! pluss atjeg må ut med 350 kr får nytt :( æsj! ikke min dag!

Lenke til kommentar

 

ja i dag da jeg satte meg på bussen... hva skjedde? jo headsette ledniga til mp3 spillere satte seg fast i en stol på bussen og koss portapro gikk i stygger :wallbash::realmad: så da måtte jeg sitte i 45 min på bussen og høre på fjortisene som sa masse tull! at det er mulig.. han ene plaprer jo mere enn enn alt annet på jorda... han sa at ps3 maskina har kommet med ny pris.. den nye prisen er 4000 kr.. men han sa at den nye prisen var 2000, at det er MULIG! så begynte han å snakke om biler.. hahaha at det er mulig! han sa at han vet om en kar som eier en volvo 240 og den går i 300 km/t og når den går over 200 km/t så står det error i speedometret, en volvo 240 som går fortere enn 300 km/t er nokk ingen volvo 240 lenger! kanse en blanding av masse annet piss... så var det en 10.klassing som sa at sånne folk som purken skulle ikke ha finnis! da sa det poff åppi hue mitt... er det mulig? får det første så heter det POLETI ikke purk.. purk er det fjortiser eller folk som hater poletiet.. hvorfor hater dere poletiet? hva har dem gjort? får det andre, uten poleti hadde norges land vert full av dritt! tenk dere selv a.. hvem skal oppretholde di norske låvene vis ingen strafer deg vis du gjør noe galt?

 

nei 1 time uten headsett har ødelakt en hel dag! pluss atjeg må ut med 350 kr får nytt :( æsj! ikke min dag!

 

 

Skjønner hva du mener, har selv hatt mange slike turer, og de er uutoldelige. Men bare for å pirke litt, det skrives politiet. :thumbup:

 

Edit: Svarte og, Märtha på vg i dag også. Er det bare jeg som får fnatt av hun snart eller? Jeg synes hun er der støtt og stadig, og alltid er det noe meningsløst pjatt hun kommer med.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Søringer som ikke kan si "kj"-lyden. "SKAL VI SJØRE PÅ SJOSKEN Å SJØPE SJØTTDEIG?". Var ei dame idag som hadde et foredrag til oss, og ho klarte ikke si kj-lyden.

 

"Vannsjildene er forsøpla" :nei:

Jeg irriterer meg over at jeg bor på Sørlandet her hvor folk sier sj istedet for kj, det er så helt forjævli missbruk av språket, og høres forferdelig ut :realmad:

Nei, den dagen jeg også begynner å si sj, den dagen skyter jeg megselv...

 

Kan ikke si det irriterer meg. Bor selv i Arendal, det er en del av dialekta, virker sikkert rart for utenforstående, men at en som bor på sørlandet irriterer seg over det virker rart. Med mindre det er en innflytter da :p

 

Vel og merker er sørlandet stort, med mange variasjoner i dialektene.

Tvedestrandsdialekta og Arendalsdialekta er ikke like selv om det bare er ett par mil imellom. Eller for den slags skyld Vegårshei, som ligger midt i mellom og opp i gokk.

 

 

Uansett. Irriterer meg mye mer med "korrekt østlandsk". Blir helt kvalm av det. Bokmål virker som skrivtspråk, ikke talespråk. In my opinion da.

 

 

EDIT: Ang. Sj og Kj. Enkelte har en tendens til å smøre ganske tykt på alt etter som situasjon. Firesky, det du sier om "klarte ikke" tror jeg lite på. Ville ikke tenker jeg. Kjenner på meg selv at når jeg er utenbys har jeg en vane for å ta ekstra hardt i.

 

IMO. er ett mye større problem "hvem" / "hva" misbruken. Har hørt dette unnskyldt med at det er dialekt. Men det er bare tøv. Fins ikke dialekter i Norsk Bokmål.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Opplever nå ising i tennene! Smerte! Mest irriterende er at det har vart en liten stund og aner ikke hvilke tenner det gjelder. Tannlegen fant heller ingenting. Apropos tannlege, irriterer meg også over at jeg hadde et par hull, blir borrings til onsdagen. Men hurra for bedøvelse.

Lenke til kommentar
ja i dag da jeg satte meg på bussen... hva skjedde? jo headsette ledniga til mp3 spillere satte seg fast i en stol på bussen og koss portapro gikk i stygger :wallbash::realmad: så da måtte jeg sitte i 45 min på bussen og høre på fjortisene som sa masse tull! at det er mulig.. han ene plaprer jo mere enn enn alt annet på jorda... han sa at ps3 maskina har kommet med ny pris.. den nye prisen er 4000 kr.. men han sa at den nye prisen var 2000, at det er MULIG! så begynte han å snakke om biler.. hahaha at det er mulig! han sa at han vet om en kar som eier en volvo 240 og den går i 300 km/t og når den går over 200 km/t så står det error i speedometret, en volvo 240 som går fortere enn 300 km/t er nokk ingen volvo 240 lenger! kanse en blanding av masse annet piss... så var det en 10.klassing som sa at sånne folk som purken skulle ikke ha finnis! da sa det poff åppi hue mitt... er det mulig? får det første så heter det POLETI ikke purk.. purk er det fjortiser eller folk som hater poletiet.. hvorfor hater dere poletiet? hva har dem gjort? får det andre, uten poleti hadde norges land vert full av dritt! tenk dere selv a.. hvem skal oppretholde di norske låvene vis ingen strafer deg vis du gjør noe galt?

 

nei 1 time uten headsett har ødelakt en hel dag! pluss atjeg må ut med 350 kr får nytt :( æsj! ikke min dag!

 

Jeg, og sikkert mange andre som leser poster i denne tråden, hadde satt svært stor pris på om du hadde brukt stavekontroll i word (evnt. annen stavekontroll). Avsnitt innimellom er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
ja i dag da jeg satte meg på bussen... hva skjedde? jo headsette ledniga til mp3 spillere satte seg fast i en stol på bussen og koss portapro gikk i stygger :wallbash::realmad: så da måtte jeg sitte i 45 min på bussen og høre på fjortisene som sa masse tull! at det er mulig.. han ene plaprer jo mere enn enn alt annet på jorda... han sa at ps3 maskina har kommet med ny pris.. den nye prisen er 4000 kr.. men han sa at den nye prisen var 2000, at det er MULIG! så begynte han å snakke om biler.. hahaha at det er mulig! han sa at han vet om en kar som eier en volvo 240 og den går i 300 km/t og når den går over 200 km/t så står det error i speedometret, en volvo 240 som går fortere enn 300 km/t er nokk ingen volvo 240 lenger! kanse en blanding av masse annet piss... så var det en 10.klassing som sa at sånne folk som purken skulle ikke ha finnis! da sa det poff åppi hue mitt... er det mulig? får det første så heter det POLETI ikke purk.. purk er det fjortiser eller folk som hater poletiet.. hvorfor hater dere poletiet? hva har dem gjort? får det andre, uten poleti hadde norges land vert full av dritt! tenk dere selv a.. hvem skal oppretholde di norske låvene vis ingen strafer deg vis du gjør noe galt?

 

nei 1 time uten headsett har ødelakt en hel dag! pluss atjeg må ut med 350 kr får nytt :( æsj! ikke min dag!

 

Jeg, og sikkert mange andre som leser poster i denne tråden, hadde satt svært stor pris på om du hadde brukt stavekontroll i word (evnt. annen stavekontroll). Avsnitt innimellom er heller ikke å forakte.

 

 

haha :D sorry er dyselektiker og skriver på skolens tastatur.. som er MONGO!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...