Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kor lenge skal denne pollen vare forresten?

6144216[/snapback]

Til fornuften seirer, det vil si hvitost vinner.

6144226[/snapback]

Med andre ord vil avstemningen vare til helvete fryser/til fredrikrb får seg noe.

Skrevet

Ka med å bare avslutte saken no og kåre hvitost vinner? Vi vet jo at alle østlendingene kommer til å prøve å fuske for å få gulost opp på topp, tydelig at de begynner å bli desperate :p

Skrevet

Vi leder jo med 8 poeng, dette er utrolig!

Sikkert fordi alternativet hvitosdt ble endret til hvitost/kvitost :)

Skrevet (endret)

Såklart! Vi har jo tapt "Kvitost"-stemmer til "Annet"!!

Bra de fikk ordnet det nå, for nå ser det ut til at hvitosten seirer!

Nå kan vi, eller hvertfall jeg da, endelig sove godt om natta :wee:

@dotten: Jeg trodde ikke på deg til å begynne med, men ser ut til at fornuften seirer her også. :)

Endret av skag1
Skrevet

Hva er det med folket, da?!?! Alle vet det heter gulost. Brunosten er brun, og heter brunost. Gulosten er gul, og heter selvfølgelig gulost!

:wallbash:

Skrevet

Her jeg kommer fra sier alle gulost! Selv sier jeg gulost, og har nesten ikke hørt hvitost.. men vet at det er ganske mange som sier det! Sikkert noe med hvor du kommer fra osv. :)

Exici

Skrevet

De ostene som er gul eller orange er dette pga tilsetningsstoffer påført i den naturlige hvite osten.

Det er en glede å våkne opp og se at fornuften har tatt et kraftig steg i riktig retning.

Skrevet (endret)
Hvis man ikke er fargeblind burde man se at osten er gul!

6145874[/snapback]

Pinot Noir er en rød/hvitvin, men den heter Pinot NOIR (altså svart). Det har ingenting med fargen å gjøre, her kan du ikke bare bruke semantikk. Hvitosten har et navn, og det er hvitost.

Endret av SteffyBoy
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...