Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Hmm! Nå er min N80 på reparasjon. 2 dager etter kjøp, så må den inn på grunn av slark. Det er synd assa. Jeg får håpe at de får fikset det. Slik at det blir sånn slark hele tiden.. Nå var jeg egentlig veldig glad for å få N80'en min i hus. Men neida. N80'er varer kun 2 døgn. syns kansje Nokia bør lære litt av samsung ang. skyve mekanismen.. Men men, håper Nokia fikser problemet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne koden fungerer på alle Nokia-telefoner med Symbian, altså 6600, 6630, 6680, osv samt hele N-serien. Man blir spurt om sikkerhetskode, som er 12345 med mindre man endrer den.

 

Alt som ikke er standard, blir slettet. Programmer som Kodak Picture og de andre region-baserte programmene også blir borte, men disse kan lastes ned fra Nokia sine hjemmesider. I tillegg blir alt du har gjort siden du tok telefonen ut av esken, slettet.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Når jeg synkroniserer telefonen min med Microsoft Outlook så blir kalender notat/avtalene mine forsyvet en time fram i tid. Altså når jeg på Outlook har laget en avtale fra 10:45- 17:45 dukker den helt lik opp i telefonen foruten at den står oppført fra 09:45-16:45, noen som vet hvordan jeg kan få fikset på dette? Klokka på pcen og på telefonen viser riktig og d samme.

 

Edit: jeg fiksa d, d sto på tidsone london istede for Norge :p

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Trodde de fleste nettbutikkene og butikkene hadde fått inn telefonen. Da kan d være utsolgt igjen. De fleste butikkene jeg har vært innom (rl) har hatt telefonen på lager no, men ikke alle i svar slik de fleste ønsker.

 

Så til det jeg vil ha hjelp til, noe som har irritert meg en stund. Kontaktlista mi er synkronisert med microsoft outlook, det har jeg alltid bruk, når jeg la dem inn på telefonen viste d Etternavn, Fornavn noe jeg ikke ønsket. Dette kunne jeg lett endre på, så når jeg blar gjennom telefonlista mi no står d Fornavn, Etternavn, når jeg sender en tekst melding kommer d også opp Fornanv Etternavn på motakeren MEN når jeg motar en tekstmeld kommer d Etternavn, Fornavn. Et annet problem som oppstå er at jeg måtte ha binnestrek mellom Fornavn-Mellomnavn vist ikke vises bare fornavn og etternavn. Noen som har en fiks løsning på dette?

Lenke til kommentar
Har lest en plass her hvordan man slår av det blinkende blå lyset, men finner det ikke igjen.

 

er det noen her som kan fortelle meg om det er mulig å slå av dette lyset? Og evt hvordan igjen?

6365550[/snapback]

 

Akkurat dette lurer jeg på også. Utrolig irriterende med det blå lyset om natten. Tror det har noe med at telefonen går over i slumremodus, kanskje det kan de aktiveres?

Lenke til kommentar
Trodde de fleste nettbutikkene og butikkene hadde fått inn telefonen. Da kan d være utsolgt igjen. De fleste butikkene jeg har vært innom (rl) har hatt telefonen på lager no, men ikke alle i svar slik de fleste ønsker.

 

Så til det jeg vil ha hjelp til, noe som har irritert meg en stund. Kontaktlista mi er synkronisert med microsoft outlook, det har jeg alltid bruk, når jeg la dem inn på telefonen viste d Etternavn, Fornavn noe jeg ikke ønsket. Dette kunne jeg lett endre på, så når jeg blar gjennom telefonlista mi no står d Fornavn, Etternavn, når jeg sender en tekst melding kommer d også opp Fornanv Etternavn på motakeren MEN når jeg motar en tekstmeld kommer d Etternavn, Fornavn. Et annet problem som oppstå er at jeg måtte ha binnestrek mellom Fornavn-Mellomnavn vist ikke vises bare fornavn og etternavn. Noen som har en fiks løsning på dette?

6364836[/snapback]

 

Neon som har fått Gmail oppe å gå på mobiltelefonen? Får ikke hentet inn noen epost, men sende går greit. Virker merkelig...

Lenke til kommentar
Har lest en plass her hvordan man slår av det blinkende blå lyset, men finner det ikke igjen.

 

er det noen her som kan fortelle meg om det er mulig å slå av dette lyset? Og evt hvordan igjen?

6365550[/snapback]

Hei

 

Hvis du deaktiverer slumremodus så skal det bli borte,har jeg lest.

 

Verktøy>innstillinger>telefon>display>slumremodus>av

Endret av smoker2
Lenke til kommentar
Hei

Hvis du deaktiverer slumremodus så skal det bli borte,har jeg lest.

 

Verktøy>innstillinger>telefon>display>slumremodus>av

 

Hva skjer egentlig i praksis hvis slumremodus er av? Bruker den bare mer strøm, eller er andrfe funksjoner aktivert/ikke aktivert?

 

Til daglig bruk er jo ikke slumremodus på regner jeg med?

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Nettopp fått min N80 nå, og jeg lurer på en ting angående klokke og tid.

 

Når jeg er inne på innstilliger og dato og tid, så står det tidssone: GMT +2:00 Oslo. Jeg trodde Oslo var GMT +1:00 jeg...

 

Og angående alarmer...

Er det ikke mulig å sette gjentatt alarm? Slik at den ringer kl. 06.30 (f.eks.) fra mandag til fredag, eller hver dag?

Lenke til kommentar
...

Når jeg er inne på innstilliger og dato og tid, så står det tidssone: GMT +2:00 Oslo. Jeg trodde Oslo var GMT +1:00 jeg...

 

Og angående alarmer...

Er det ikke mulig å sette gjentatt alarm? Slik at den ringer kl. 06.30 (f.eks.) fra mandag til fredag, eller hver dag?

6369105[/snapback]

 

Norge er GMT +1 (eller UTC +1 som det heter nå), men pga justering for sommertid i Norge blir det + 1 time til. Altså en total tidsforskjell på: +2 timer.

 

Jeg har forstått det slik at man ikke kan sette alarmen på faste dager dessverre. Synd for det hadde vært OK. Kanskje på en nyere FW ?

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Nettopp fått min N80 og er nokså ny, men slik er ståa nå:

 

Når jeg fikk telefonen min hadde den ikke SIM kort, men kunne fint bruke WLAN i frakoblet modus.

 

Nå fikke jeg SIM kortet, og da ville den kun bruke WAP eller 3G, og ikke WLAN. Deretter la jeg inn et nytt WLAN tilgangspunt og nå vil den kun bruke WLAN.

 

Mao, når jeg besøker en nettside som f.eks. amobil.no, kommer det opp spørmål om å koble til, deretter søke etter WLAN. Hvis jeg er hjemme er det greit, men hvis jeg ikke finner noe WLAN kommer jeg ikke på nettet!

 

Hvordan kan jeg definere når jeg vil bruke WLAN og når jeg vil surfe med 3G? Er det mulig å stille inn mobilen til først å søke etter WLAN, og hvis ikke noe treff, så kobler den opp med 3G?

 

Mye spørsmål her, men jeg håper at noen vil sette av litt tid til å forklare litt om dette. På forhånd takk!

 

Edit: Sorry, mente å poste i N80 tråden. Kan moderator flytte?

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
noen som har et slikt program der den som ringer vises hele bilde på skjermen?

 

altså caller id stort bilde...

 

og kansje link til et program du er veldig fornøyd med også?

6368528[/snapback]

 

Mulig jeg misforstår deg, men du kan jo knytte bilde til kontaktene dine, da vises vel bilde når de ringer?

Lenke til kommentar
noen som har et slikt program der den som ringer vises hele bilde på skjermen?

 

altså caller id stort bilde...

 

og kansje link til et program du er veldig fornøyd med også?

6368528[/snapback]

 

Mulig jeg misforstår deg, men du kan jo knytte bilde til kontaktene dine, da vises vel bilde når de ringer?

6369250[/snapback]

Ja, men tror hun er ute etter å se bilde på hele skjermen. Det vises nemlig bare et veldig lite bilde når noen ringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...