Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er d ingen som vet hvordan man får snudd om på visning av avsender på meld? Nå kommer etternavn og så fornavn, utrolig irriterende.. I kontaktlista og når jeg sender meld så er d normalt..

 

Edit: Og er d noen som har fått Gmail til å funke skikkelig? jeg får til å sende mail men den laster ikke inn noen

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Nettopp fått min N80 og er nokså ny, men slik er ståa nå:

 

Når jeg fikk telefonen min hadde den ikke SIM kort, men kunne fint bruke WLAN i frakoblet modus.

 

Nå fikke jeg SIM kortet, og da ville den kun bruke WAP eller 3G, og ikke WLAN. Deretter la jeg inn et nytt WLAN tilgangspunt og nå vil den kun bruke WLAN.

 

Mao, når jeg besøker en nettside som f.eks. amobil.no, kommer det opp spørmål om å koble til, deretter søke etter WLAN. Hvis jeg er hjemme er det greit, men hvis jeg ikke finner noe WLAN kommer jeg ikke på nettet!

 

Hvordan kan jeg definere når jeg vil bruke WLAN og når jeg vil surfe med 3G? Er det mulig å stille inn mobilen til først å søke etter WLAN, og hvis ikke noe treff, så kobler den opp med 3G?

 

Mye spørsmål her, men jeg håper at noen vil sette av litt tid til å forklare litt om dette.  På forhånd takk!

 

Edit: Sorry, mente å poste i N80 tråden. Kan moderator flytte?

6369235[/snapback]

 

Hei

Hvis du går inn på WEB og deretter valg>innstillinger>tilgangspunkt>alltid spør.Hver gang du skal på internett så vil den spørre etter hva du vil bruke for tilgangspunkt

Lenke til kommentar
tilgangspunktgreier

Om jeg har forstått deg riktig bør dette gjøre susen:

Web - Valg - Innstillinger - Tilgangspunkt - Alltid spør

 

edit: Der var den flyttet.

6369510[/snapback]

 

Hmm, den står på "Alltid spør". ,For å forklare mer detaljert: Jeg prøver å gå inn på Amobil.no. N80 sier den må koble opp på nettet og jeg sier OK. DEn søker så etter tigj. tilgangspunkter, og finner "søk etter WLAN". Jeg kan nå enten velge "VELG" eller "AVBRYT". Velger jeg avbryt går den tilbake til menyen, og velger jeg velg så finner den WLAN-et mitt. Den finner ingen Netcom Internett, eller GPRS.

 

Men under instillinger for tilkobling, har flere tilgjengelige tilganspunkter fra Netcom (Netcom Mobil, Netcom Internett osv. osv..)

 

Nokia sine guider viser de en demo hvor man får opp et valg om man vil koble opp til WLAN eller GPRS. Det er dette jeg er på let etter ...

 

Hva er forskjellen på Ad hoc og Infrastructure?.. Jeg bruker infrastructure.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Har lest her på forumet at VG og Dagbladet ikke går ann å lese på telefonen, har derfor ikke prøvd d, før i går når jeg måtte finne ut ka som skjedde når jeg prøvde å laste opp sidene. Så jeg gikk inn på vg.no og sida lasta helt fint og jeg kunne lese alle ting på sidene, men vg-tv funka da ikke. Kan være flaks, jeg vet ikke, jeg bare nevner d..

Lenke til kommentar
Har lest her på forumet at VG og Dagbladet ikke går ann å lese på telefonen, har derfor ikke prøvd d, før i går når jeg måtte finne ut ka som skjedde når jeg prøvde å laste opp sidene. Så jeg gikk inn på vg.no og sida lasta helt fint og jeg kunne lese alle ting på sidene, men vg-tv funka da ikke. Kan være flaks, jeg vet ikke, jeg bare nevner d..

6372792[/snapback]

 

Vg og Dagladet o.l. fungerer helt fint hos meg, men jeg bruker som man kan se av mine tidligere poster WLAN.

Lenke til kommentar

Mulig dette er tatt opp i denne tråden tidligere, men jeg lurer på om det er mulig å fjerne de snarveiene som ligger på "desktop"'en? Også den gjøremål-linja? Går det ann å fjerne den også?

 

Er det mulig å få kameraet til å starte ved å trykke på den dedikerte knappen på siden av mobilen, eller går det bare ann å ta bilde med denne?

 

Takker for svar.

 

EDIT: Lurer også på om noen vet om det har blitt utgitt "IR Remote"-applikasjon til 3rd edition?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Mulig dette er tatt opp i denne tråden tidligere, men jeg lurer på om det er mulig å fjerne de snarveiene som ligger på "desktop"'en? Også den gjøremål-linja? Går det ann å fjerne den også?

 

Er det mulig å få kameraet til å starte ved å trykke på den dedikerte knappen på siden av mobilen, eller går det bare ann å ta bilde med denne?

 

Takker for svar.

 

EDIT: Lurer også på om noen vet om det har blitt utgitt "IR Remote"-applikasjon til 3rd edition?

6373343[/snapback]

 

Eneste som jeg vet er å gå på verktøy> innstillinger> telefon> ventemodus> aktiv ventemodus> av

Lenke til kommentar
Mulig dette er tatt opp i denne tråden tidligere, men jeg lurer på om det er mulig å fjerne de snarveiene som ligger på "desktop"'en? Også den gjøremål-linja? Går det ann å fjerne den også?

 

Er det mulig å få kameraet til å starte ved å trykke på den dedikerte knappen på siden av mobilen, eller går det bare ann å ta bilde med denne?

 

Takker for svar.

 

EDIT: Lurer også på om noen vet om det har blitt utgitt "IR Remote"-applikasjon til 3rd edition?

6373343[/snapback]

 

Ja den knappen på siden kan du bruke til å starte kameraet, den er vel beregnet til d. Bare holde den nede i 2 sek så starter kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...