Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Du leverer den inn til et Nokia servicesenter, de flasher den for deg. Snakk med nærmeste Nokia forhandler, så forteller de deg hvem som gjør dette.

FW oppgradering er gratis :)

6272342[/snapback]

 

Vet noen hvor dette er i Oslo-regionen?

6272960[/snapback]

 

 

 

Zodiac på Storo fikser det for deg!

6273223[/snapback]

Storosenteret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du leverer den inn til et Nokia servicesenter, de flasher den for deg. Snakk med nærmeste Nokia forhandler, så forteller de deg hvem som gjør dette.

FW oppgradering er gratis :)

6272342[/snapback]

 

Vet noen hvor dette er i Oslo-regionen?

6272960[/snapback]

 

 

 

Zodiac på Storo fikser det for deg!

6273223[/snapback]

Storosenteret?

6287365[/snapback]

 

 

 

Zodiac Norge AS

Gunnar Schjelderupsvei 9

0485 OSLO

 

Tlf: 22 79 68 00

Fax: 22 79 68 01

 

[email protected]

Lenke til kommentar

Kjøpte Nokia N80 i går, og jeg tror jeg har problemer med den allerede :thumbdown: Lyden som kommer når jeg bruker tastene skifter mellom å være "god og rund" slik den er på alle mobiler fra Nokia, til å bli fryktelig lys og skjærende :no: Samme gjelder med summetonen når en ringer... :thumbdown: Også når jeg ringer telefonbanker og andre diverse tjenester som er automatiske telefonsvarere så kan jeg ikke ha volumet i samtalen høyere enn to streker fra minimum fordi ellers høres det ut som når en spiller musikk i en sprengt høyttaler... Er dere med? Det jeg mener er at selv om en skruer volumet i samtalen opp, så blir lyden høy og skjærende, i stedet for at den liksom bare blir høyere og kraftigere! Vanskelig å forklare :blush: Noen andre som har lignende problemer? Eneste som irritere meg med mobilen, det at tastelyden av og til får en skjærende tone - samme med samtaler når en skruer volumet opp der, ellers er den perfekt! :dribble:

Lenke til kommentar
Flere som har problemer med mp3avspilling? eg har siste firmware og alt. Får spillt av 2-3 min av en sang så henger mobilen seg. så går d 1-2 min så kan eg trykke på play igjen og den spiller videre.

mp3`ene ligger på minnekorte mitt

6298100[/snapback]

 

Så posten din, og har prøvd å se om jeg har problemer med det samme, noe jeg ikke har... Mobilen har nyeste firmware, og jeg har også plassert musikkfilene på minnekortet.

 

Ser du skriver mp3-avspilling,- har du konvertert filer fra mp3(andre formater) til AAC, eller har du flyttet mp3 filene direkte over? Ikke at det er noen problemløsning siden det fungerer med begge deler hos meg, men det kunne vært forsøket verdt å prøve å konvertere filene hvis du ikke allerede har gjort det.

 

Ellers kan det jo være at filene du overfører er skadede, noe du oppdager hvis du prøver å spille dem i windows media player.

Lenke til kommentar
Noen her som vet om Nokia N80 støtter Bluetooth SIM Access Profile?

6287468[/snapback]

Er d ingen som vet?

6300217[/snapback]

Ja, det gjør den. I likhet med N71, N91 og N92, samt 3250 + bilsettet Nokia 616.

6300643[/snapback]

 

Ok, d va d jeg trodde, men fant ikke noe i spess på nokia.no så ble litt usikker, har brukt å stå der på de eldre modellene.

Lenke til kommentar
Noen her som vet om Nokia N80 støtter Bluetooth SIM Access Profile?

6287468[/snapback]

Er d ingen som vet?

6300217[/snapback]

Ja, det gjør den. I likhet med N71, N91 og N92, samt 3250 + bilsettet Nokia 616.

6300643[/snapback]

 

Ok, d va d jeg trodde, men fant ikke noe i spess på nokia.no så ble litt usikker, har brukt å stå der på de eldre modellene.

6300796[/snapback]

 

Hei

Hva er Bluetooth Sim Acces Profile?

Lenke til kommentar
Kjøpte Nokia N80 i går, og jeg tror jeg har problemer med den allerede  :thumbdown:  Lyden som kommer når jeg bruker tastene skifter mellom å være "god og rund" slik den er på alle mobiler fra Nokia, til å bli fryktelig lys og skjærende  :no:  Samme gjelder med summetonen når en ringer...  :thumbdown:  Også når jeg ringer telefonbanker og andre diverse tjenester som er automatiske telefonsvarere så kan jeg ikke ha volumet i samtalen høyere enn to streker fra minimum fordi ellers høres det ut som når en spiller musikk i en sprengt høyttaler... Er dere med? Det jeg mener er at selv om en skruer volumet i samtalen opp, så blir lyden høy og skjærende, i stedet for at den liksom bare blir høyere og kraftigere! Vanskelig å forklare  :blush:  Noen andre som har lignende problemer? Eneste som irritere meg med mobilen, det at tastelyden av og til får en skjærende tone - samme med samtaler når en skruer volumet opp der, ellers er den perfekt!  :dribble:

6299942[/snapback]

Har ingen av de problemene. Høres ut som høytaleren din er kaput. Ta med telefonen tilbake til butikken for å få byttet den.

Lenke til kommentar
Noen her som vet om Nokia N80 støtter Bluetooth SIM Access Profile?

6287468[/snapback]

Er d ingen som vet?

6300217[/snapback]

Ja, det gjør den. I likhet med N71, N91 og N92, samt 3250 + bilsettet Nokia 616.

6300643[/snapback]

 

Ok, d va d jeg trodde, men fant ikke noe i spess på nokia.no så ble litt usikker, har brukt å stå der på de eldre modellene.

6300796[/snapback]

 

Hei

Hva er Bluetooth Sim Acces Profile?

6301489[/snapback]

 

Bluetooth profil som gjør d mulig for f.eks et bil handsfree sett å få tilgang til simkortet via bluetooth

Lenke til kommentar

Har kommet frem til at den lille mikrofonen i toppen av N80'en muligen er ødlagt, men kan det virkelig være tilfellet? At en mobil er/blir ødelagt etter 2 dagers bruk? Har jo nesten ikke tatt i mobilen :cry: Kan jeg kreve omlevering av mobilen, eller tar de den inn og reparerer den...? :( Kjøpt på Elkjøp hvis det skulle bety noe... :hmm:

Lenke til kommentar
Har kommet frem til at den lille mikrofonen i toppen av N80'en muligen er ødlagt, men kan det virkelig være tilfellet? At en mobil er/blir ødelagt etter 2 dagers bruk? Har jo nesten ikke tatt i mobilen  :cry:  Kan jeg kreve omlevering av mobilen, eller tar de den inn og reparerer den...?  :(  Kjøpt på Elkjøp hvis det skulle bety noe...  :hmm:

6307628[/snapback]

 

 

Denne behandles som DOA, Death on arrival, dvs du kan få pengene tilbake, ny salgspakke eller ny tlf :yes:

Lenke til kommentar
Flere som har problemer med mp3avspilling? eg har siste firmware og alt. Får spillt av 2-3 min av en sang så henger mobilen seg. så går d 1-2 min så kan eg trykke på play igjen og den spiller videre.

mp3`ene ligger på minnekorte mitt

6298100[/snapback]

 

Så posten din, og har prøvd å se om jeg har problemer med det samme, noe jeg ikke har... Mobilen har nyeste firmware, og jeg har også plassert musikkfilene på minnekortet.

 

Ser du skriver mp3-avspilling,- har du konvertert filer fra mp3(andre formater) til AAC, eller har du flyttet mp3 filene direkte over? Ikke at det er noen problemløsning siden det fungerer med begge deler hos meg, men det kunne vært forsøket verdt å prøve å konvertere filene hvis du ikke allerede har gjort det.

 

Ellers kan det jo være at filene du overfører er skadede, noe du oppdager hvis du prøver å spille dem i windows media player.

6300054[/snapback]

 

 

Filene fungerer fint da di ligger på pcen. eg bruker filoverføring for å få filene over på telefonen. har ikkje prøvd med ACC filer. Betyr dette at eg må konvertere alle filene til ACC? Tungvindt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...