Gå til innhold

Kutaragi: "PS3 is 'too cheap'"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det er litt rart at folk blir helt sutrete over å betale 5000 for en PS3, men å kjøpe et GeForce 7900GT (som vel GPU'en i PS3 ca. vil tilsvare) for 4000 er helt greit... ;-)

6090767[/snapback]

 

Har gått over til konsoll-spill primært for å slippe akkurat det.. :)

Lenke til kommentar
Et grafikk kort til 5 lapper er det ingen som klager på men en mulitmedia maskin med neste generasjon cd format til 5 lapper det er tabuu..

6090971[/snapback]

 

Hva hvis du sammenlikner det med noe litt mer reelt som f. eks 360: Det kan se ut til at Sony kommer til å levere en maskin som bare er marginalt sterkere - ett helt år senere og til det DOBBELTE av prisen.

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony hadde tjent på å la være å bruke PS3 som en trojansk hest for Bluray-formatet.

Dersom de hadde solgt BR-spilleren separat slik som MS gjør med HD-DVD-spilleren så kunne de kanskje kommet ned til prisnivået til 360 - og da hadde jeg iallfall kjøpt PS3 i 2007.

 

PS3 kommer garantert til å selge kjapt ved launch, og jeg tror det blir vanskelig å finne en PS3 i butikken rett etter launch, men det blir spennende å se hvordan salget går når de mest ivrige fansen har skaffet seg burken.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Et grafikk kort til 5 lapper er det ingen som klager på men en mulitmedia maskin med neste generasjon cd format til 5 lapper det er tabuu..

6090971[/snapback]

 

Hva hvis du sammenlikner det med noe litt mer reelt som f. eks 360: Det kan se ut til at Sony kommer til å levere en maskin som bare er marginalt sterkere - ett helt år senere og til det DOBBELTE av prisen.

6091097[/snapback]

 

Vi får hva vi betaler for, og enda litt til.

 

På release betaler vi for produksjons-kostnadene til bluray og kanskje bittelitt av Cell. Sony gir oss resten, og håper at vi kjøper inn spill nok at dem tjener inn tapet på GPU, etc. om vi kan stole på de mest moderate Merryll-analysene.

 

HDMI er litt viktig da det vil sannsynligvis være standard på HDTV snart.

Både bluray og HD-DVD filmer kan få kopibeskyttelse som krever bruk av denne porten.

Den er ikke på 360, og heller ikke tilgjengelig på 'billig PS3'.

 

360 er billigere, men den har heller ikke like mye state-of-the-art hardware, om du ikke er intressert i det så er det sikkert ett bra kjøp.

 

MS sa tidligere at hvis Sony skulle virkelig ha bluray i PS3, ville den komme på over 1000$.

 

Jeg har bestilt PS3, med tanke på at den skal stå i stuen å bli brukt til både spill, musikk og film.

Synes folket her på forumet har tippet fullstendig over i sitt Sony-hat etter E3 i år, riktignok har Sony fjernet en HDMI port og to USB'er, men dem har også gitt oss standard harddisk, siden forrige E3, så jeg foretrekker dagens løsning om jeg ikke kan få pose i sekk, så var det ett OK bytte med tanke på spill ihvertfall.

Lenke til kommentar
lolzorz0mo.jpgHehe, nå som vi skal vise artige PS3 bilder

6090054[/snapback]

 

Viser vel egentlig noe vi alltid har visst.. Japser er små.

6091204[/snapback]

 

Og PS3'er er digre!

Japser er vel for så vidt rimelig sterke også...

Dette var ikke en photoshop...

Men det beviser sitt poeng, PS3 er det nye drapsvåpenet i Kripos sine arkiver...

Lenke til kommentar
Vi får hva vi betaler for, og enda litt til.

6091408[/snapback]

Hvordan vet du at du får det du betaler for? Du får maskina selvfølgelig. Men hva med spillene da? Og bortsett fra MGS4...hva har PS3 som gjør den bedre enn Xbox360? For det er det handler om. Om du tror du får en bra Blu-ray spiller så tar du nok feil. Du får vel mest sannsynlig det som sees på 1 år senere som det absolute bunnslevet av den typen spillere. Akkurat som med PS2.

Får du det du betaler for? Det er visse grenser for hva man betaler for bare en spill konsoll alene, den grensa går på rundt 4000, hvis en spillkonsoll skal koste mer enn det bør den smøre matpakka mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...