Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung 204B er vel 4:3, så om man ønsker en 4:3 skjerm tror jeg ikke Samsung'en er noe dårlig valg. Ikke når Dell sin 2007FP ligger på 5k i skrivende stund i allefall.

 

At jeg har fått en død pixel på denne er ikke noe krise, ser ikke at den er der om jeg ikke leter etter den, selv om det er litt irriterende at jeg vet den er der >.< Angrefrist fungerer jo evt :)

 

Det følger med DVI og VGA kabler til skjermen til den som lurte på det.

Lenke til kommentar
Følger det med kabler til 2007WFP'en?

-er det umulig å få bilde fra booten med DVI? -hvordan re-installere/sjekke BIOS da?  :dontgetit:

6835480[/snapback]

 

Jeg fikk ALDRI boot bilde med dvi kabelen de første ukene, før alt bare plutselig virket UTEN noen grunn.. så nå har jeg alltid bootbilde med dvi. så det burde vel virke vanligvis..

Lenke til kommentar
Samsung 204B er vel 4:3, så om man ønsker en 4:3 skjerm tror jeg ikke Samsung'en er noe dårlig valg. Ikke når Dell sin 2007FP ligger på 5k i skrivende stund i allefall.

 

At jeg har fått en død pixel på denne er ikke noe krise, ser ikke at den er der om jeg ikke leter etter den, selv om det er litt irriterende at jeg vet den er der >.< Angrefrist fungerer jo evt :)

 

Det følger med DVI og VGA kabler til skjermen til den som lurte på det.

6838134[/snapback]

 

Den ligger vel på 3750 pr i dag.

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...odhs1&sku=59237

Lenke til kommentar
Fikk min denne uken, ikke noe å lure på sier jeg. Er VELDIG imponert, hadde virkelig ikke forventet at den var så bra. En død pixel dog og synes jeg kan skimte rødskjær på svart tekst?

Det du nevner der, kan være ''color banding problem''. Så kan du se her at Dell har fikset problemet med en firmware-oppdatering. Firmwaren skal være av versjonen A02, og kan ikke oppdateres hjemme. Den må da sendes til Dell for en oppdatering. I følge Dell så skal skjermer produsert etter Juli i år, ikke ha denne symptomen.

 

Du kan vel godt ringe de å høre om din har skjerm har A02-firmware.

 

Personlig så vil jeg slå til på denne skjermen.

Lenke til kommentar

Neida, er ikke color banding problemet.

 

Har sjekka den etter alle kunstents regler på dette, har helt fin gradient i Desktop mode som A02 skulle fikse og color banding i Multimedia og Game mode som det fortsatt er i denne revisjonen. Kan hende det bare er øya mine som spiller meg et puss, det er veldig svakt dette rødskjæret.

 

Kan trygt anbefale å slå til på denne skjermen onyX, kan umulig tenke meg at du blir skuffet.

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke særlig klok av betalingsmåten til Dell. Jeg velger å betale som forskuddsbetaling. Og så har jeg fått oppgitt et såkalt IR-nummer som jeg kan betale og finne ordren min med. Konto nr. er også gitt til meg.

 

Men skal jeg da bruke IR-nummeret som KID i betalingen da? Eller som en melding? Det stod at jeg skulle bruke IR-nummeret under betaling, men i hvilket område er jeg usikker på.

 

Håper på hjelp fra dere. :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Jeg fikk min 2007WFP for noen dager siden og er veldig fornøyd, veldig skarpt og rent bilde, fine farger. det følger med kabler; både DVI og VGA. har ikke hatt noen problemer color banding i det hele tatt, skjermen min er revisjon A02. er veldig bra kjøp synes jeg i alle fall :love:

 

Edit: er så fornøyd at jeg bestiller en til :dribble:

Endret av Computerwolf
Lenke til kommentar

Jeg har også motatt min 2007wfp og førsteinntrykket er godt. Det er en helt annen verden i forhold til min ca 8 år gamle Dell 17" ingen tvil om det. Ikke bare er skjermen stoooor, men bildet er sylskarpt og klart.

 

Eneste som plager meg litt er at jeg nå har oppdaget en "stuck" pixel. Den er ca. midt på skjermen og lyser konstant grønt. Jeg ser den bare når skjermen er svart og bare hvis jeg sitter helt inntil skjermen, men bare å vite at den er der plager meg. Jeg vurderer faktisk å benytte meg av angrefristen ved kjøp på nett for så å bestille en ny skjerm, men for det første vil jeg bli uten skjerm en god stund og for det andre er det jo ingen garanti for at jeg skal få en skjerm som er noe bedre neste gang. Synd at Dell ikke opererer med dead pixel guarantee som flere produsenter har begynt med nå i det siste for dette virker som et utbredt problem blant skjermene deres. Hva tror dere, er det verdt det å bytte?

 

Noen som vet om skjermen går glatt på et Radeon 9200 kort? Kan ikke finne den rette oppløsninga 1680x1050, under "instillilnger" i "egenskaper for skjerm". Men det endrer seg kanskje når jeg kobler til Dell skjermen?

 

Ja.

 

EDIT: Ved nærmere ettersyn er det faktisk 2 pixler som er "stuck" fant også en som lyser konstant blått. Jeg har nå prøvd "every trick in the book" for å fjerne de inkludert massering og kjøring av anti dead pixel program i over 5 timer, men ser ikke ut til at noe fungerer...noen som vet hvor mange døde pixler som skal til før dette dekkes av garantien? har hørt snakk om at man tillater opp til 5 stk. under produskjonsstandarden til Dell, kan dette stemme?

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar
Noen andre som har ville leveringstider på 2007wfp skjermen?

 

Mer informasjon

Bestillingsdato:                                                09/10/2006

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen):  09/25/2006

6855677[/snapback]

Hvis jeg forstår problemet ditt, så vil jeg tro at datoen er skrevet på denne måten: måned/dag/år. På "norsk" blir dette, bestilt 10. sept og levering 25 sept.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...