Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk den nye skjermen min i dag etter å ha sendt tilbake den gamle med pixelfeil (benyttet meg av angrerett) og gjett hva jeg fikk tilbake...En skjerm med en _ENDA_ mer irriterende pixelfeil!

Denne gangen var det ikke en grønn lysende pixel midt på skjermen som bare vises når skjermen er svart, men 2 DØDE pixler ved siden av hverandre midt på skjermen som vises HELE tiden når skjermen ikke er svart. Er ikke sikker på om dene ene er en død pixel eller en liten ripe fordi den er litt avlang i forhold til den andre som bare er en svart prikk.

 

Nå vet jeg ikke om jeg tør å sende tilbake igjen, i frykt for å få en skjerm som er enda verre enn denne. Jeg har dessuten lagt ut for denne skjermen til jeg får tilbake pengene for den gamle dvs. at jeg har brukt 7,5k på skjerm på ca. 14 dager og jeg tror dessuten ikke jeg har råd til å legge ut for enda en skjerm denne måneden, så hvis jeg ikke får igjen pengene før tilbudet er utgått blir det nok en annen skjerm.

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar
Fikk den nye skjermen min i dag etter å ha sendt tilbake den gamle med pixelfeil (benyttet meg av angrerett) og gjett hva jeg fikk tilbake...En skjerm med en _ENDA_ mer irriterende pixelfeil!

Denne gangen var det ikke en grønn lysende pixel midt på skjermen som bare vises når skjermen er svart, men 2 DØDE pixler ved siden av hverandre midt på skjermen som vises HELE tiden når skjermen ikke er svart. Er ikke sikker på om dene ene er en død pixel eller en liten ripe fordi den er litt avlang i forhold til den andre som bare er en svart prikk.

 

Nå vet jeg ikke om jeg tør å sende tilbake igjen, i frykt for å få en skjerm som er enda verre enn denne. Jeg har dessuten lagt ut for denne skjermen til jeg får tilbake pengene for den gamle dvs. at jeg har brukt 7,5k på skjerm på ca. 14 dager og jeg tror dessuten ikke jeg har råd til å legge ut for enda en skjerm denne måneden,  så hvis jeg ikke får igjen pengene før tilbudet er utgått blir det nok en annen skjerm.

6894749[/snapback]

 

Hørtes ikke bra ut,jeg venter spent på min da, den skal komme denne uken :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

For å finne døde eller låste pixler, ta vekk eventuellt wallpaper på desktopen og sett bakgrunn til henholdsvis sort, hvit, grønn, rød, blå - gå over skjermen nøye på hver farve. Har du god software for innstilling av skjermer (f.eks. DisplayMate) kan du bruke den istedet.

Vil anbefale DisplayMate uansett, gjør det enklere å kalibrere skjermen, gjør en god jobb når man ikke har tilgang til hardware kalibrerings-dingser.

Lenke til kommentar

Bestilte selv denne skjermen i dag via telefon hos Dell. Årsaken til telefonbruk var å få svar på en del spørsmål angående SW etc.

Gjelder samme angrerett ved kjøp via telefon som kjøp over nettet?

Det er jo ved kjøp over disk angreretten ikke gjelder, og Dell har jo som kjent ingen disk....

Noen som kan reglene om dette?

Endret av Chasin
Lenke til kommentar

Fikk skjermen min (2007FPW) på mandag etter å ha sittet med en Targa 19' i 8 år.

 

Var rimelig spent etter at den fikk terningkast 6 på DinSide, men må si at jeg ble litt skuffet.

 

Først og frems pga. synlig rødt baklys i hjørnene, og enda kraftigere over store deler av skjermen når jeg betraktet litt skrått inn på skjermen. Dette var kun synlig ved sort bakgrunn og lyset slått av i rommet, men sjenerer endel ved mørke filmscener.

 

Bruker digital overføring fra skjermkort til skjerm.

 

Trodde at LCD teknologien hadde kommet lenger.....hadde aldri gitt terning 6, da skal det ikke være vesentlige ting å utsette på skjermen.

 

Andre med baklysproblemer? :cry:

Lenke til kommentar

Min 2007FPW har jeg egentlig ikke noe å utsette på, men så har jeg aldri hatt LCD før, eller testet noen andre i nevneverdig grad. Merker at sort får rød/lilla skjært når jeg ser det fra vinkel, men opplever ikke noen særlig baklyslekkasje som sjenerer. Men nå har jeg bare hatt denne i knappe 24 timer, har ikke testet på film e.l.

Lenke til kommentar

nei, har heller ikke testet den med film og det er faktisk den første LCD skjermen min. Syns det er utrolig digg med så stor skjerm, spesielt med widescreen! :D Har ikke merket noe spor av ghosting eller lignende så er rett og slett glad i skjermen, MEN! Pixelen og det ene hjørnet gjør at jeg sitter igjen med en litt råtten følelse av å ha kjøpt noe som ikke er helt ordentlig så sender den nok tilbake og så kjøper jeg en ny tenker jeg.

Får se hvordan jeg gjør det. Noen som har noen erfaring med dell ang. angrefrist og om man bør bruke telefon eller epost eller no?

Lenke til kommentar

Har kun hørt positive ting om dell og retur/angrerett her på forumet, så jeg skulle tro det går greit. Personlig ville jeg ringt, men tror det er hipp som happ (?).

 

En venn av meg har en skjerm med en blå/lilla låst piksel litt nedfor midten til høyre, men den syns ikke ved mindre skjermen er helt svart. Heldigvis er skjermbildet svart såppas skjeldent at den skjenerer minimalt. Alle andre farger klarer pikselen å vise, så det går greit.

 

Er den røde pikselen du har veldig skjenerende i desktop bruk eller spill? Hvis den er det ville jeg brukt angreretten, men hvis den kun er skikkelig synlig hvis bildet er helt svart vet jeg ikke om jeg ville tatt sjangsen på å måtte vente på en ny skjerm som kanskje har en pikselfeil den også. :whistle:

 

Edit: En rød pikselfeil er vel såppas irriterende at jeg skjønner godt hvis du føler for å bytte den... :hmm:

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...