Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen andre som har ville leveringstider på 2007wfp skjermen?

 

Mer informasjon

Bestillingsdato: 09/10/2006

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 09/25/2006

 

Jeg fikk min etter en uke(på estimert leveringsdato), men hvis du bor i osloområdet går det sikkert fortere.

 

Var forresten i kontakt med Dell teknisk support idag angående de døde pixlene på skjermen min. Fikk beskjed om at alt under 6 pixler var akseptabelt under deres produksjonsstandard. Men jeg kan fortsatt benytte meg av 14 dager returrett også kjent som agrefrist ved fjernkjøp (innebefatter kjøp på nett) og har bestemt meg for å sende skjermen tilbake på tross av at jeg da må betale frakt selv. Vet ikke hvordan det blir med toll, men håper jeg slipper å betale det. Etter å ha sett en film merket jeg at det var alt for plagsomt med den grønne pixeln midt på skjermen som lyste mot meg, hadde den vært på et annet sted på skjermen ville jeg nok ha vurdert å beholde den...

Lenke til kommentar
Fikk mail fra dem i dag ang skjermen den lød slik.

Grunnet mangel på enkelte deler er deres ordre utsatt og vil bli forsinket  :hmm:

Ser med andre ord ut som de er fri for skjermer.

6856433[/snapback]

 

hehe, de er visst ikke fri for skjermer, men kabler?!? Ringte inn tidligere og da sa de at skjermen manglet en kabel. De visste ikke hvilken kabel det var og det var ikke mulig å få den sendt uten kabelen.

Lenke til kommentar

Jeg bifaller 0-dødpiksel toleranse og kommer til å returnere min om dette blir aktuelt for meg. Min ble bestilt 5/9, skulle komme 15/9 før den ble utsatt til 21/9. Igår fikk jeg mail om at skjermen ble sendt med Schenker. Syns jeg fortjener en feilfri skjerm nå etter å ha hatt en Eizo L550K med en blå åiksel lysende når skjermen var mørk. Jeg ble da vant til den og den plaget meg egentlig ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

Har samme regelen når det gjelder døde pixler. 1 død pixel=retur. Hvis jeg først legger ut 3750 for en skjerm (som tidligere kostet 4900,-) så vil jeg ha skjermen uten feil. Uansett om pixelen sitter i et hjørne for seg selv. Bestilte min 9/11, forsendelses datoen er 13/11, og estimert leveringsdato er den 25. Gleder meg nå! (krysser fingra for en skjerm uten døde pixler) :D

Lenke til kommentar

Da har jeg lest det som er av anmeldelser av Dell 2007 wfp på nettet...

Nesten alle sammen er svært så positive - det viktigste ankepumktet er litt dårlig svart-nivå, og at den skjelner dårlig mellom de mørkeste grå-tonene. Men dette er et vanlig problem med S-IPS skjermer - her er faktisk TN skjermer noe bedre. Og at menyen er noe tungrodd.

Ellers ser det ut som problemene med den forrige (2005) er forbedret - lite ghosting problemer, jevnere baklys osv.

Ser nesten ut som det blir en Dell på meg også da.

Det ser ut som den er en direkte konkurrent til NEC sin 20' wgx skjerm - i praksis oppleves ikke Dell'ens responstid som noe problem, selv ikke i forhold til NEC. Og når NEC'en i skrivende stund er 1000-lappen dyrerer, så...

I tillegg er den jo mye mer justerbar, pivot og høyde og sånn. Og så har den en aspekt-funksjon som gjør at du kan kjøre 4:3 programmer i sin beste oppløsning (hvis man ikke har denne funksjonen i skjermkortet allerede)

Ligger an til Dell ja ;-)

Endret av thomit
Lenke til kommentar
dette er sikkert et dumt spørsmål, siden alle ignorerer det helt... jeg spiller en del, vil ikke 16ms ha noe å si på de nyeste fps spillene?  :ermm:

Skal ikke ha noe betydning. En ting er hvordan skjermen er i rent praksis, og en annen ting er det som står på papiret. Skal se om jeg finner igjen det HW.no skriver om dette.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min 2007wfp noen få dager før de kjørte tilbud på denne :mad:

.. gikk derfor glipp av 1250 kr (sånn ca) i rabatt... Vurderer å bestille en ny mens tilbudet gjelder ennå og bruke angreretten på den jeg nå har fått...

 

Noen som har erfaringer med retur til DELL?

 

Må jeg betale frakt selv og henter de skjermen hjemme hos meg? (som det ser ut som når jeg leser angrerett betingelsene)

 

Og hvor lang bruker DELL i snitt på å refundere pengene jeg betalte for varen?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen tidligere erfaring med Dell, men jeg var i kontakt med en av selgerne der, og spurte om akkurat det du spør om. Ved returnering skal produktet bli hentet på døra. (Og når du kjøper den blir den også levert på døra - prisen er inkludert frakt) - Dette gir bonuspoeng til Dell fra min side, i hvertfall.

Frakten ved returnering må du betale selv. Ifølge mannen fra Dell, kommer det på kr 76,- med denne skjermen. (ca)

Hvor lang tid det tar før du får refundert pengene, vet jeg ikke - men jeg har lest meg til brukererfaringer på nettet som tilsier at det nok vil ta sin tid - innen 30 dager står det i papirene jeg har fått, og jeg blir ikke overrasket om du må vente så lenge ... renter, vet du - Dell tjener på å drøye så lenge som mulig. Minuspoeng til Dell, i så fall. OBS! Jeg går jo selvfølgelig ikke god for noe av dette, men det ser ut som angrefristen fungerer på samme måte som hos andre nettleverandører - med unntak av du får service på døra, uten ekstra omkostninger.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen tidligere erfaring med Dell, men jeg var i kontakt med en av selgerne der, og spurte om akkurat det du spør om. Ved returnering skal produktet bli hentet på døra. (Og når du kjøper den blir den også levert på døra - prisen er inkludert frakt) - Dette gir bonuspoeng til Dell fra min side, i hvertfall.

Frakten ved returnering må du betale selv. Ifølge mannen fra Dell, kommer det på kr 76,- med denne skjermen. (ca)

Hvor lang tid det tar før du får refundert pengene, vet jeg ikke - men jeg har lest meg til brukererfaringer på nettet som tilsier at det nok vil ta sin tid - innen 30 dager står det i papirene jeg har fått, og jeg blir ikke overrasket om du må vente så lenge ... renter, vet du - Dell tjener på å drøye så lenge som mulig. Minuspoeng til Dell, i så fall. OBS! Jeg går jo selvfølgelig ikke god for noe av dette, men det ser ut som angrefristen fungerer på samme måte som hos andre nettleverandører - med unntak av du får service på døra, uten ekstra omkostninger.

6866199[/snapback]

 

Høres bra ut... Jeg kan klare å vente en måneds tid for å få pengene refundert, så lenge jeg ikke må purre og krangle på det (regner ikke med det for et stort selskap som DELL)

 

Og de 76 kronene kan jeg da spandere på frakt når jeg sparer 1250kr på å gjøre det her :p

 

Og dessuten... Jeg fant akkurat en død pixel som stirret grønt mot meg... Da blir det hvertfall retur..

Lenke til kommentar

Det såkalte colour banding-problemet som den første utgaven av 2007wfp hadde (i hvert fall de første i amerika), skriver seg fra denne "Faroudja"-chip'en som sitter i skjermen. Dette er en sånn "bilde-forsterker-chip" som mange produsenter har i skjermene sine nå.

Etter mye klager kom Dell med en revisjon av firmware'n, og de fiksa det slik at de rett og slett kobla ut denne chipen som standard - i "Desktop" modus. Vips var banding-problemet borte, Denne chipen vil fremdeles være innkoblet i de andre modusene, så her vil det fremdeles være litt banding-problemer.

Jeg har egentlig ald

ri vært begeistret for sånne chiper uansett - en godt kalibrert skjerm er en godt kalibrert skjerm - det vil gi det mest korrekte bildet uansett hva du driver med - spilling, sørfing, film eller annet.

Så jeg kommer neppe til å bruke game/film modus uansett, og da slipper jeg jo colour banding problemet.

Men det er jo litt trist da, at man faktisk får en skjerm som ikke er 100% som den skal være - og det kan godt tenkes at Dell kommer med en revisjon 3, for å bli fullstendig kvitt problemet. Eller at denne chipen blir oppgradert.

Så, for dere som fremdeles er opptatt av dette colour banding-problemet: Det skal være borte hvis dere bruker desktop modus, det er IKKE borte i game eller film modus.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke helt ferdig...

 

Sånne bildeforsterkende chip'er er å sammenligne med f.eks. såkalt "loudness" på steroanlegg - dette er noe jeg aldri vil finne på å bruke på stereo'n min - anlegget kostet for mye penger til at jeg vil kjøre søppel-lyd på det. Heller ikke mp3 eller annen komprimert lyd forsåvidt. Forresten har jeg ikke loudness-knapp en gang ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...