Gå til innhold

Hvilken lånemobil får man?


Anbefalte innlegg

Skal levere inn mobilen min på service etterpå. Og jeg skulle få låne en telefon mens min var borte. Så lurer jeg på om jeg får låne samme modell som jeg har (w800i), eller en liten drittmobil. Glemte å spørre han i stad.

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har rett på en mobil med di samme egenskapene som den du leverer inn. Dette syns jeg er helt rett. Har opplevd at forhandlere gir oss en dritt mobil i forhold til den jeg leverte inn.

6040063[/snapback]

Hva du synes er rett har ingenting i forhold til det som står i forbrukerkjøpsloven. Men, om du mener det du sier er den rette tolkningen av loven, kan gjerne finne det som backer opp påstandene dine i selve loven, her:

 

http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

Lenke til kommentar
du har rett på en mobil med di samme egenskapene som den du leverer inn. Dette syns jeg er helt rett. Har opplevd at forhandlere gir oss en dritt mobil i forhold til den jeg leverte inn.

6040063[/snapback]

Det er vel heller slik at du har rett på ein tilsvarande mobil i retur mot garantien, eller at du sender den tre gonger eller meir for same feil. Meinar eg å hugse.

Lenke til kommentar
du har rett på en mobil med di samme egenskapene som den du leverer inn. Dette syns jeg er helt rett. Har opplevd at forhandlere gir oss en dritt mobil i forhold til den jeg leverte inn.

6040063[/snapback]

Det er vel heller slik at du har rett på ein tilsvarande mobil i retur mot garantien, eller at du sender den tre gonger eller meir for same feil. Meinar eg å hugse.

6041806[/snapback]

 

hu?

 

1. garantien regulerer ikke dette

2. du har krav på lånegjenstand. Funksjonene vil avhenge av behov og hvordan kravet er i forholdet til dette

3. 2 ganger samme feil, deretter adgang til heving

Lenke til kommentar
du har rett på en mobil med di samme egenskapene som den du leverer inn. Dette syns jeg er helt rett. Har opplevd at forhandlere gir oss en dritt mobil i forhold til den jeg leverte inn.

6040063[/snapback]

Det er vel heller slik at du har rett på ein tilsvarande mobil i retur mot garantien, eller at du sender den tre gonger eller meir for same feil. Meinar eg å hugse.

6041806[/snapback]

Du husker nok feil, det er iallefall slik christian86 sier som er det riktige. Ikke bland garanti og reklamasjonsrett :). Og låneprodukt er ikke det samme som omlevering og heving.

Lenke til kommentar

1. Du får låne en crappy telefon som kan ringe og sende meldinger. Det er det eneste du har krav på.

2. Du har faktisk bare krav på lånetelefon hvis du blir uten telefon i over 7 dager. Noen forhandlere velger da å gi deg lånetelefon først etter 7 dager. De vil da mene at de ikke visste at reparasjonen ville ta mer enn 7 dager og i mange tilfeller er dette faktisk helt riktig. De fleste forhandlere velger heldigvis å gi deg en lånetelefon fra første dag, "just in case".

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Ok takker for svar. Men vet noen om nummer, bilder etc blir borte etter service?

6041670[/snapback]

 

Med mindre feilen er veldig alvorlig, og de bytter ut innmaten, skjer det neppe. Jeg ville tatt backup, regner med at det fulgte med en datakabel, og skulle være en smal sak å sikkerhetskopiere det du har kjært.

Det følger nok med noe programvare for overføring regner jeg med.

Men du trenger neppe bekymre deg, skal de bytte tastene gjør de nok ikke en fullflash i samme slengen.

Lenke til kommentar

Nummer, meldinger, bilder osv blir nesten alltid slettet når man leverer inn en mobiltelefon til service. Verkstedene pleier som regel å oppgradere SW når de først har telefonen inne. Dette er selvsagt litt avhengig av hva som er feil og hvilken telefon det dreier seg om, men jeg ville tatt backup hvis jeg var deg. Ca 7 av 10 telefoner som er inne tilservice hos oss kommer tilbake med tømt minne.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Basisfunksjonene til w800i er vel kamera og mp3spiller? Er ihvertfall det jeg bruker telefonen mest til.

6043040[/snapback]

 

Nope, basisfunksjonene er tale og SMS. Musikk og kamera er tilleggsfunksjoner.

 

-snubbel

6043046[/snapback]

Yes! Butikken kan ikke ha 100 lånetelefoner for å dekke alle sine "ekstra behov"...

Lenke til kommentar
Det kan jo diskuteres om det er musikk eller som telefon som er basisfunksjonene, når du faktisk kan høre musikk uavhengig av telefondelen..

6043057[/snapback]

 

W800i er en mobiltelefon med kamera og MP3-spiller. Det er det ingen diskusjon om. Hovedfunksjonen er da tale og SMS.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Men om man kjøper en W800i så er det ofte/som regel pga musikkdelen, og da det reklameres heftig på akkurat det område vil det være en selvfølge at musikk/mp3/radio er en av basisfunksjonene. Samme med k750 som var kameratelefonen.

 

Da har man krav på basisfunksjonene som man kjøpte produktet med. Det står ikke ordrett i lovteksten at en lånetelefon skal kun brukes til å ringe og skrive sms med, men den er åpen for tolkningen. Og derav er det et definisjonsspørsmål.

Lenke til kommentar
Men om man kjøper en W800i så er det ofte/som regel pga musikkdelen, og da det reklameres heftig på akkurat det område vil det være en selvfølge at musikk/mp3/radio er en av basisfunksjonene. Samme med k750 som var kameratelefonen.

 

Da har man krav på basisfunksjonene som man kjøpte produktet med. Det står ikke ordrett i lovteksten at en lånetelefon skal kun brukes til å ringe og skrive sms med, men den er åpen for tolkningen. Og derav er det et definisjonsspørsmål.

6043090[/snapback]

Og det står også at bedriften også ikke skal ha for stor kostnad her... det vil de ha med å ha 100 lånetelefoner for å dekke alles "behov"....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...