Gå til innhold

Hvilken lånemobil får man?


Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting jeg, ser d er snakk om Tale og SMS som hovedfunksjoner i telefon. Så vist min 3G telefon blir ødelagt har jeg ikke krav på en telefon som har 3G? Og er ikke MMS og vertfall GPRS om ikke EDGE og 3G en basisfunksjon i telefonen? Forstår at en mobiltelefon ikke er en mp3 spiller lr kamera, men tale, SMS MMS GPRS EDGE og 3G må da være basisfunksjoner til en mobil i 2006.

6062559[/snapback]

Herregud, gidder du ikke å lese tråden :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare lurer på en ting jeg, ser d er snakk om Tale og SMS som hovedfunksjoner i telefon. Så vist min 3G telefon blir ødelagt har jeg ikke krav på en telefon som har 3G? Og er ikke MMS og vertfall GPRS om ikke EDGE og 3G en basisfunksjon i telefonen? Forstår at en mobiltelefon ikke er en mp3 spiller lr kamera, men tale, SMS MMS GPRS EDGE og 3G må da være basisfunksjoner til en mobil i 2006.

6062559[/snapback]

Basisfunksjoner er det alle mobiler i dag har... er vel fåtall som har det enda?

Er jo flere mobiler som har kamera og mp3-spiller en det du nevner også...

6062571[/snapback]

 

Mulig d, men de aller fleste telefoner har vel MMS og GPRS vertfall.. Ikke sikker, men ganske mange telefoner siden jeg ikke hadde d på min telefon vertfall. EDGE begynner vel også å bli ganske vanlig.

Lenke til kommentar
EDGE er på ca 20% av telefonene som selges i norge i dag.

 

En ting må være på ALLE telefonene som selges for at det skal kunne kalles en "basis-funksjon" for mobiltelefoner.

6066421[/snapback]

 

Men da er d bare tale som er basisfunksjon, fordi sms finnes ikke på (som du sier ALLE) telefoner som selges i dag, og de fleste telefonene med SMS har også GPRS.

Lenke til kommentar
EDGE er på ca 20% av telefonene som selges i norge i dag.

 

En ting må være på ALLE telefonene som selges for at det skal kunne kalles en "basis-funksjon" for mobiltelefoner.

6066421[/snapback]

 

Men da er d bare tale som er basisfunksjon, fordi sms finnes ikke på (som du sier ALLE) telefoner som selges i dag, og de fleste telefonene med SMS har også GPRS.

6068439[/snapback]

Det er sms på 99% av alle telefoner som lages nå. Er ikke vits i å være firkanta. Du skjønner hva han mener.

Lenke til kommentar
EDGE er på ca 20% av telefonene som selges i norge i dag.

 

En ting må være på ALLE telefonene som selges for at det skal kunne kalles en "basis-funksjon" for mobiltelefoner.

6066421[/snapback]

 

Men da er d bare tale som er basisfunksjon, fordi sms finnes ikke på (som du sier ALLE) telefoner som selges i dag, og de fleste telefonene med SMS har også GPRS.

6068439[/snapback]

Det er sms på 99% av alle telefoner som lages nå. Er ikke vits i å være firkanta. Du skjønner hva han mener.

6068673[/snapback]

 

Joda jeg skjønner hva han mener :p Men d er vel bort i mot 99% av telefonene i dag som har GPRS også, samme som at d lages få telefoner i dag uten MMS f.eks

Lenke til kommentar

Jeg synes at på en 3g mobil, så er 3g en av basis funksjonene til den mobilen.

 

Men jeg synes ikke at vi burde ha noe rett til å låne en med samme funksjoner.

 

Vet ikke med dere, men jeg vill helst låne en enkel telefon, for jeg vill ikke gå med en svindyr 3g mobil i lomma som ikke er min og hele tiden observere den for å ikke legge den igjen noe sted, el. eventuelt skade den ;) .

Lenke til kommentar
Jeg synes at på en 3g mobil, så er 3g en av basis funksjonene til den mobilen.

 

Men jeg synes ikke at vi burde ha noe rett til å låne en med samme funksjoner.

 

Vet ikke med dere, men jeg vill helst låne en enkel telefon, for jeg vill ikke gå med en svindyr 3g mobil i lomma som ikke er min og hele tiden observere den for å ikke legge den igjen noe sted, el. eventuelt skade den  ;) .

6094144[/snapback]

Har ingenting å si da utlånstelefonen ikke skal være til vesentlig kostnad for butikken :). Noe vi har argumentert for gjennom hele tråden

Lenke til kommentar
Jeg synes at på en 3g mobil, så er 3g en av basis funksjonene til den mobilen.

 

Men jeg synes ikke at vi burde ha noe rett til å låne en med samme funksjoner.

 

Vet ikke med dere, men jeg vill helst låne en enkel telefon, for jeg vill ikke gå med en svindyr 3g mobil i lomma som ikke er min og hele tiden observere den for å ikke legge den igjen noe sted, el. eventuelt skade den  ;) .

6094144[/snapback]

Har ingenting å si da utlånstelefonen ikke skal være til vesentlig kostnad for butikken :). Noe vi har argumentert for gjennom hele tråden

6094386[/snapback]

 

Alt er jo rellativt, jeg mener d ikke er en vesentlig kostnad og annskaffe et par av di billigste 3g telefonen på markedet for å låne de ut til de som lever inn en 3g telefon. De billigste 3g telefonene er ikke en vestentlig kostnadd sett i fårhånd til inntekt, alt er relativt

Lenke til kommentar
Alt er jo rellativt, jeg mener d ikke er en vesentlig kostnad og annskaffe et par av di billigste 3g telefonen på markedet for å låne de ut til de som lever inn en 3g telefon. De billigste 3g telefonene er ikke en vestentlig kostnadd sett i fårhånd til inntekt, alt er relativt

6096371[/snapback]

 

Vesentlig kostnad kan for eksempel måles i forhold til hva butikken ellers tjener på salg av samme type vare og hvilke kostnader det blir ved å ha lånegjenstander i forhold til inntjeningen ved salg av samme type vare. Et typisk mobiltelefonsalg gir en fortjeneste på 2-300 kroner, det er sjokkerende lite. Hvis butikken da skal ha lånetelefoner til en verdi av 3000 kr per stk så sier det seg selv at dette ikke står i stil til fortjenesten på salget til kunden som nå leverer inn sin telefon til reparasjon.

 

Generelt skal ikke reparasjon være en utgift for selger, det er produsenten som skal dekke dette. At selger da bruker tid (=penger) på kunden og lånetelefon (=penger) i tillegg, gjør raskt at den lille fortjenesten på det opprinnelige salget blir helt borte. Dette er en av årsakene til at flere butikker velger å la være å selge enkelte "problem-modeller" som f.eks. første leveranse av nye Nokia-telefoner.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg synes at på en 3g mobil, så er 3g en av basis funksjonene til den mobilen.

 

Men jeg synes ikke at vi burde ha noe rett til å låne en med samme funksjoner.

 

Vet ikke med dere, men jeg vill helst låne en enkel telefon, for jeg vill ikke gå med en svindyr 3g mobil i lomma som ikke er min og hele tiden observere den for å ikke legge den igjen noe sted, el. eventuelt skade den  ;) .

6094144[/snapback]

Har ingenting å si da utlånstelefonen ikke skal være til vesentlig kostnad for butikken :). Noe vi har argumentert for gjennom hele tråden

6094386[/snapback]

 

Alt er jo rellativt, jeg mener d ikke er en vesentlig kostnad og annskaffe et par av di billigste 3g telefonen på markedet for å låne de ut til de som lever inn en 3g telefon. De billigste 3g telefonene er ikke en vestentlig kostnadd sett i fårhånd til inntekt, alt er relativt

6096371[/snapback]

Kan du finne en billig 3g-telefon til meg? Jeg ser nemlig ingen :).

Lenke til kommentar
k600i / 6630 ? (bare forslag)

 

Sett at K600i koster 2000 inkl mva i innkjøp... så blir dette vesentlig mer enn en billig Siemens til 400 inkl mva. 5 stk Siemens-telefoner per K600i. Hos oss velger vi kvantitet framfor kvalitet for å være sikre på at alle som trenger lånetelefon, får det. De enkeltkundene som f.eks leverer inn en Qtek 9100 til service, får låne noe helt annet.

snubbel; hvorfor kunne forhandleren min ha lært seg det samme som deg....undres hvor mye kostnader den telefoner har gitt den bedriften nå :p

6096927[/snapback]

 

Hehe... virker som om du har vært uheldig med valg av forhandler. I dine tilfeller ville jeg (som forhandler) gått rett på produsent fra første stund og krevet ny salgspakning for å kunne gi deg tilbake pengene. Men nå vet jeg kanskje litt for mye om hvor uheldig du er da :tease: Du er uansett velkommen som kunde hos meg any time :thumbup:

 

-snubbel

Lenke til kommentar
folkens. når man leverer en telefon til service så har man krav på en Telefon som har samme funksjonene som den du hadde. har jobbet i EL bransjen en stund og kan dette!

6097084[/snapback]

 

Bullshit. Denne diskusjonen er egentlig helt ferdig. Hvis du har jobbet i EL-bransjen en stund så vet du at dette ikke stemmer.

 

Mod: På tide å legge ned denne?

 

-snubbel

Lenke til kommentar
folkens. når man leverer en telefon til service så har man krav på en Telefon som har samme funksjonene som den du hadde. har jobbet i EL bransjen en stund og kan dette!

6097084[/snapback]

Fint.

 

Fint om du kan bevise påstanden din med sitater fra forbukerkjøpsloven.

 

Fint om du også kan LESE tråden.

 

Fint om du også ser at 5-6 av oss som mener noe helt annet enn deg også har jobbet i el-bransjen. noen av oss litt lengre enn en stund og :).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...