Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye er din bil "kjørt"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitsubitshi colt 96 mod, 142 000km. Jeg har selv kjørt 25 000 og har ikke hatt noen særlig problemer, eneste som har skjedd mens jeg har hatt den er at batteriet var flatt en gang ved start, men det er nok min egen feil mtp stereo, ellers har det ikke vært annet en at den holderen rundt + polen løsnet en gang og et pungtert hjul. ^^

Lenke til kommentar

Fiat Punto: 311 000 km

Svært driftssikker, lettskrudd, billige deler, billig forsikring, under 0,5l/mil på langkjøring... ja, du har sikkert tatt poenget nå. Problemer utover normale slitedeler har vært dynamo og viskermotor til bakrute. Alt annet har vært kosmetisk flikking og frivillige morodeler (alt nytt i understell, Bilstein dempere, Eibach fjærer og stab.stag, polyforinger, +++). Står på bukker as we speak og får litt TLC mens det vurderes nye motoralternativer. Selge den? Aldri.

 

Fiat Brava: 181 000 km

Kjøpte den billig og har brukt litt småpenger på service (olje, filter, plugger og denslags) samt litt kosmetisk plukk. Uansett en veldig rimelig bil jeg er godt fornøyd med. Betalte £5 for to kliss nye, originale bakre støtdempere. :!:

 

Lancia Delta HF Integrale: 175 000 km (solgt i fjor) :cry:

200 hk og 4WD. DRITTmoro! Hadde vel kun to problemer med den i løpet av tia jeg eide den; et klips på vindusviskermekanismen hoppet av noen ganger og dårlig kontakt i en kobling førte til fusking. Utrolig morsom pendlerbil når det var 6 mil hver vei til jobb :love: Ulempene var vel at deler og trim var noe dyrere i forhold til f.eks. populære japsebiler, og at de som regel måtte bestilles fra utlandet. Men jeg savner den fremdeles som bare pokker!

Endret av epifant
Lenke til kommentar

'86 Ford Sierra 2.0is, 7000km(iallefall det som står på tellern(rulla rundt tre ganger))

 

Bilen lekker olje som en sil, har to bærearmer med kule som må byttes, den er uberhøy foran og sigen bak(skikkeleg sigen).

Mens jeg har hatt den(fra 285k) har jeg bytta batteri, girkasse, hjulager foran høyre, bærearm venstre(tok fra delebil, gikk igjennom kontroll, men varte bare et par måneder)

Rust er det i massevis, og mere blir det nå som vi har begynt å salte veiene her nordpå også(insert random rant).

 

Så lenge jeg passer på at motoren har nok olje så varer nok den lengere enn bilen er jeg redd, får se hvor mange mil den har igjen etterhvert.

Lenke til kommentar
Toyota er kvalitet.

 

Har en Toyota Carina E 2.0D, 93 modell, kjørt 516.000 km. Bilen går helt perfekt, veldig stille motor, ikke noe oljeforbruk heller. Bilen har blitt tatt veldig godt vare på. :) Skal prøve å rulle den opp mot 1 million. Kjører veldig mye daglig (2-3 tanker i uka).

 

 

Naboen min har en Opel Astra 1,4 tror jeg og 1999mod som har rulla 450 000 km. Mens min astraen har rulla 200 000 og den er fra 2000

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Fiat Punto: 311 000 km

Svært driftssikker, lettskrudd, billige deler, billig forsikring, under 0,5l/mil på langkjøring... ja, du har sikkert tatt poenget nå. Problemer utover normale slitedeler har vært dynamo og viskermotor til bakrute. Alt annet har vært kosmetisk flikking og frivillige morodeler (alt nytt i understell, Bilstein dempere, Eibach fjærer og stab.stag, polyforinger, +++). Står på bukker as we speak og får litt TLC mens det vurderes nye motoralternativer. Selge den? Aldri.

 

Fiat Brava: 181 000 km

Kjøpte den billig og har brukt litt småpenger på service (olje, filter, plugger og denslags) samt litt kosmetisk plukk. Uansett en veldig rimelig bil jeg er godt fornøyd med. Betalte £5 for to kliss nye, originale bakre støtdempere. :!:

 

Lancia Delta HF Integrale: 175 000 km (solgt i fjor) :cry:

200 hk og 4WD. DRITTmoro! Hadde vel kun to problemer med den i løpet av tia jeg eide den; et klips på vindusviskermekanismen hoppet av noen ganger og dårlig kontakt i en kobling førte til fusking. Utrolig morsom pendlerbil når det var 6 mil hver vei til jobb :love: Ulempene var vel at deler og trim var noe dyrere i forhold til f.eks. populære japsebiler, og at de som regel måtte bestilles fra utlandet. Men jeg savner den fremdeles som bare pokker!

Litt av en samling du har :thumbup: Creds for at du har turt å ha en Lancia delta HF, er så mange skrekkhistorier som er ute å går, så ingen tør jo å kjøpe en ordentlig bil lenger.

 

Har selv en

Alfa romeo 147 2.0TS selespeed: 145 000 km

Ikke et eneste problem hittil med unntak av CD-veksleren som produseres av blaudpunkt. Skal skifte skiver og klosser rundt baut i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Chrysler Voager 97, gått 287000 nå. Er vel en av de få heldige hvor motoren fortsatt holder, så vil ikke anbefale denne bilen for noen. (ca 26k mil i året.)

 

 

Sålenge det ikke er en 2,5 td så er jo ikke motorene ille, men er det en 2,5 td så har du hatt flaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...