Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye er din bil "kjørt"


Anbefalte innlegg

Det var da lite egentlig? :p Bilen min har blitt kjørt 7500 på under 2 mnd, og jeg kjører egentlig ikke noe mye :p

EDIT: Til carisma 03 ;)

 

Ja det er kanskje det? Men bruker bilen hver dag. Hender jeg lar den stå

en hel dag noen ganger, men det er ikke mer enn maks en gang i uka.

 

Til skolen er det 1 mil, og bare 3,5 km til jobb. Også bruker jeg den til å besøke diverse

folk, men de fleste bor jo i nærheten. Det blir en del småkjøring, men kjører

skånsomt så det ikke slites så mye på motoren... Synes rundt 1500 km i

måneden er passe jeg, blir jo 18000 i året. Siste langturen var i romjula,

tur/retur Kristiansand (fra Skedsmo). Men prøver å spare litt da.

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Opel Astra F, 1995: Rundet 250 000, går fint utenom at elnettet roter litt.

 

Så forleden pappas gamle bil som vi solgte. VW Passat, '96 som rundet 556 000 km da vi solgte den, et år senere ser jeg eieren fortsatt kjøre rundt med den! Den må jo anbefales!

Lenke til kommentar

Aner strengt tatt ikke. For det første er det bare femsifret teller, så når den når 100.000 går den rundt. Jeg antar den har gått rundt minst én gang, nå står den på 57-og-noe-tusen. For det andre, så funker ikke speedometeret, og dermed ikke telleren heller, så den er litt "stuck". Den kan med andre ord ha gjort alt fra 57-og-noe-tusen til fem-hundre-og-noe-tusen, haha.

Lenke til kommentar

Aner strengt tatt ikke. For det første er det bare femsifret teller, så når den når 100.000 går den rundt. Jeg antar den har gått rundt minst én gang, nå står den på 57-og-noe-tusen. For det andre, så funker ikke speedometeret, og dermed ikke telleren heller, så den er litt "stuck". Den kan med andre ord ha gjort alt fra 57-og-noe-tusen til fem-hundre-og-noe-tusen, haha.

 

Kjekt med tanke på forsikring da, bare sette 8000 km per år  :cool:

Lenke til kommentar

Honda Civic ESi 1,6 VTEC, 92 mod. 135'000 km. Null rust, motor 100% fin, 100% komplett servicehefte frem til i år! Ikke byttet ut noe på bilen med untak av fordeleren, + noen lyspærer og ting som olje, tennplugger osv på servicer.

 

Volvo 460 GL 1,7, 92 mod. 240'000 km. Liten eksoslekkasje, litt rust i hjulbuer, men ellers veldig god og fortsatt EU-ok. Ganske komplett servicehefte frem til for et par år siden. Anslår rundt 50'000 km siden sist service, men olje er byttet i mellomtiden. Skal selges slutten av mai, om noen tilfeldigvis er interesserte;) Prisanslag på rundt ti lapper.

Lenke til kommentar

Audi A6 1.9TDI, 2002mod. importert fra Tyskland i 2004 (gått som demobil på merkeforhandler i Tyskland og så og si kun stått inne, hadde da gått 9000km) med komplett servicehefte og det skal den fortsette å ha har jeg bestemt så godt det lar seg gjøre.

Den har i dag gått ca. 78 500km.

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar

BMW 520i '91. Karosseriet har nylig rundet 380000, mens motoren har gått rundt 260000. Nå de siste åra har rusten derimot tatt over helt, til et punkt det ikke lønner seg å fikse lenger. Om få måneder skal jeg plukke ut og selge det som selges kan.

 

Den har gått langt da, så jeg har jo ingenting å klage på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...