Gå til innhold

- Apple er arrogante


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og NÅ diskuterer vi artikkelens innhold og ting som har direkte med apple og reklamasjonsrett å gjøre. Innlegg rundt mac vs pc, rundt hvilket musikkformat som er best osv osv vil bli slettet.

6032018[/snapback]

 

Apple sin DRM-politikk har jo en direkte tilkobling til apples politikk og holdning ovenfor sine kunder vil nå jeg si.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan nevne litt på sidelinjen at jeg er noe usikker hva pris på div. iPod Nano'er skulle tilsi. Det er jo tross alt relativt lite du får i forhold til hvor mye du betaler, så kanskje... Husker ærlig talt ikke helt om jeg fikk vite hvordan de tolket pris. Kanskje det var prisen alene, eller pris i forhold til produktet, men jeg kan gjette at det er begge. Norge er et fantastisk land å leve i som forbruker! Uansett så vil jeg anbefale de som evt. måtte få problemer med sin Nano, til å ta kontakt med Forbrukerrådet! Har en ikke råd til å kaste 2-3 tusen kroner utav vinduet hvert 1-2 år, så har en masse rettigheter selv om det kan bli ganske uhyggelig hvis selgeren "slår seg vrang."

Lenke til kommentar

Ang DRM: Ja, det har mye med apples holdning og arroganse overfor kundene, men denne saken handler spesifikt om apples holdning overfor forbrukerkjøpsloven - dermed er DRM-diskusjon off topic. Man kan gjerne lage sin egen tråd dersom man ønsker diskusjon rundt apples DRM-politikk.

 

Videre diskusjon tas til meg på pm.

 

Forøvrig jobber vi moderatorer etter å stenge færrest mulig tråder, prøver så langt det lar seg gjøre å rydde innenfor selve trådene :). Så ingen grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Øreproppene til min snart 2 år gamle iPod Mini har gått istykker to ganger..

Jeg har 5 ganger fylt ut et skjema på Apple sine supportsider og noen dager senere fått nye propper levert med bud på døra.. Det vil si at jeg har fått 3 par med propper mer enn jeg egentlig skulle ha, så nå har jeg flere par om noen skulle få i stykker når jeg blir gammel.

 

Dette kaller jeg fantastisk support!

6031783[/snapback]

 

 

Hehehehehe! Så fint at du skryter av praksisen DE NETTOPP HAR KUTTET UT! :!:

Lenke til kommentar

EDIT: Dette er min personlige mening og mine personlige erfaringer!

 

Absolutt enig i at APPLE har horrible rutiner..

 

Har selv blitt avspist med at de ikke vil ta i enheter som er 13 mnd. gamle uten at man stiller et visa-kort til disposisjon.

 

Apple hever seg over loven, og hevder ordrett:

"Når det gjelder 2 års reklamasjonsrett er dette en sak mellom forhandler og kunden."

 

Apple selges helt klart med en Bi-smak i munnen, ja.

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Forøvrig jobber vi moderatorer etter å stenge færrest mulig tråder, prøver så langt det lar seg gjøre å rydde innenfor selve trådene :). Så ingen grunn til bekymring.

6032561[/snapback]

 

 

Og for å støtte litt er to innlegg fjernet. Spar tråden for syrlige kommentarer om hverandre, og svar på slike kommentarer :)

 

Og pm er stedet for reaksjon på moderering :)

Lenke til kommentar
Min iPod streiket etter 13mnd,for en knapp måned siden. Jeg kjøpte den på best-buy i usa, dermed vil ingen forhandlere i norge sjekke den. Så sitter jeg her da...

Fant forresten ut at å få den på service hos apple koster 2190kr.  :mad:

Tror jeg dropper planen min om å kjøpe iBook jeg  :roll: 

Lykke til Apple!

6018467[/snapback]

 

Hva hadde du egentlig regnet med? Synd for deg, men er spilleren kjøpt i USA så gjelder uansett ikke norsk forbrukerkjøpslov, naturlig nok.

Lykke til med å finne en leverandør som gir deg utvidede rettigheter i henhold til norske lover på utstyr som du kjøper i utlandet... :p

6022047[/snapback]

 

Jeg regnet med at Apple har World Wide Service på sine produkter, som MacPhisto nevnte i en post her tidligere. Så her har du ikke sjekket nok info, Newton. Du har ikke engang giddet å lese svarene jeg fikk på min post for du kom med ditt "spydige svar".

Lenke til kommentar
Min iPod streiket etter 13mnd,for en knapp måned siden. Jeg kjøpte den på best-buy i usa, dermed vil ingen forhandlere i norge sjekke den. Så sitter jeg her da...

Fant forresten ut at å få den på service hos apple koster 2190kr.  :mad:

Tror jeg dropper planen min om å kjøpe iBook jeg  :roll: 

Lykke til Apple!

6018467[/snapback]

 

Hva hadde du egentlig regnet med? Synd for deg, men er spilleren kjøpt i USA så gjelder uansett ikke norsk forbrukerkjøpslov, naturlig nok.

Lykke til med å finne en leverandør som gir deg utvidede rettigheter i henhold til norske lover på utstyr som du kjøper i utlandet... :p

6022047[/snapback]

 

Jeg regnet med at Apple har World Wide Service på sine produkter, som MacPhisto nevnte i en post her tidligere. Så her har du ikke sjekket nok info, Newton. Du har ikke engang giddet å lese svarene jeg fikk på min post for du kom med ditt "spydige svar".

6035116[/snapback]

 

 

WorldWide Service eller ikke, når garantitiden som gjelder i USA er gått ut, så må du betale selv. Siden du kjøpte i USA, så har du ingen rettigheter eller reklamasjonsrett utover det Apple opererer med i USA. Apple i Norge ga deg en pris, så de er tydeligvis villige til å reparere spilleren. Dyrt, ja, men det er vel det eneste du har grunn til å reagere på.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Tips til alle lesere: Saken om Apple og reklamasjon på iPod er på TV2 hjelper deg akkurat nå.

6036375[/snapback]

 

Forbrukerinspektørene regner jeg med? Så den akkurat nå, og da var det snakk om et batteri, da ble jeg litt nysgjerrig, regnes batteri som en slitedel, eller er kjørt batteri noe som dekkes av forbrukerkjøpsloven? Når man må lodde og herje for å bytte, så ville jeg kanskje tro det ble regnet som en integrert del av produktet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ble skikkelig skuffet over FBI. De kaller seg forbrukerinspektørene, men er jo helt på jordet. "Ja ja, spilleren dekkes ikke av garantien. Da går vi." Hva med å si at man REKLAMERER på produktet?!

 

De står jo i butikken, som den lille jenta har kjøper Ipoden i. Hvorfor i all verden viser de ikke forbrukerene at man kan reklamere ovenfor butikken? Virket nesten som om de hadde bedt daglig leder ikke nevne noe om reklamasjonsretten. Ti spenn på at daglig leder sa: "Vi tar den inn, og så ser vi på den for deg", og at jenta to dager seinere hadde en ny spiller. Det har hun både rett og krav på.

 

Det FBI gjør her, er kun å drite ut Apple (hvilket i dette tilfellet er bra) - men det blir skikkelig tabloid når de ikke prøver å hjelpe kunden skikkelig. Nei, ta heller kontakt med Forbrukerrådet sa de. Ja, kontakt Forbrukerrådet for hver minste detalje. Det er de sikker glade over.

 

Hadde FBI hatt et snev av integritet, så hadde de tatt det opp at du kan, og bør, reklamere ovenfor butikk.

 

Håper folk forstår at programmer som "FBI" og "TV2 Hjelper deg" ofte er like tabloid som Se&Hør. Klipping og liming, klipping og liming.

 

Edit: Siste to avsnittene..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Ble skikkelig skuffet over FBI. De kaller seg forbrukerinspektørene, men er jo helt på jordet. "Ja ja, spilleren dekkes ikke av garantien. Da går vi." Hva med å si at man REKLAMERER på produktet?!

 

De står jo i butikken, som den lille jenta har kjøper Ipoden i. Hvorfor i all verden viser de ikke forbrukerene at man kan reklamere ovenfor butikken? Virket nesten som om de hadde bedt daglig leder ikke nevne noe om reklamasjonsretten. Ti spenn på at daglig leder sa: "Vi tar den inn, og så ser vi på den for deg", og at jenta to dager seinere hadde en ny spiller. Det har hun både rett og krav på.

 

Det FBI gjør her, er kun å drite ut Apple (hvilket i dette tilfellet er bra) - men det blir skikkelig tabloid når de ikke prøver å hjelpe kunden.

 

Nei, ta heller kontakt med Forbrukerrådet sa de.

6036841[/snapback]

 

Ja, det var det jeg stusset på også, man fikk inntrykket av at batteriet ikke ble dekket av reklamansjon....

 

AtW

Lenke til kommentar
det dekkes jo, men det er grenser for hvor lenge det dekkes. Selv om spilleren dekkes i 5 år, betyr ikke det at batteriet gjør det.

Jeg har fått en del kjeft av visse personer her på forumet for å si at batterier som er innebygget på en slik måte jf. Iriver og Ipod skal ha 2 år.

6037615[/snapback]

 

Vil det ikke enten dekkes eller ikke dekkes?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...