Gå til innhold

Pc vs Konsoll, hva er best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne PC-en fra 2003 klarte ikke Driv3r, og ikke Far Cry på noen innstillinger. Den klarte HL2 på laveste innstilling, men da var det sjelden brukbar frame-rate. HL2 på laveste innstilling, har så vidt bedre grafikk enn HL1.

nå er det mer enn grafikk som gjør hl2 mer tungdrevent. samme pcen hadde garantert dratt hl1. jeg bynte å spille cs med en 166mmx og et voodoo2 12mb

Lenke til kommentar
(GTA spillene er et unntak).
Jeg mener nå det er motsatt jeg. Mye fetere å sikte med musa. Høyere oppløsning, høyere FPS(Vice City var et mareritt på PS2) og nærmest uendelig modde-muligheter. GTA3 spillte jeg hver dag fra det kom ut til VC kom, og jeg kjeda meg ikke en eneste gang eg spillte det pga. jeg installerte minst en ting hver dag.

PC FTW! :p

Lenke til kommentar
(GTA spillene er et unntak).
Jeg mener nå det er motsatt jeg. Mye fetere å sikte med musa. Høyere oppløsning, høyere FPS(Vice City var et mareritt på PS2) og nærmest uendelig modde-muligheter. GTA3 spillte jeg hver dag fra det kom ut til VC kom, og jeg kjeda meg ikke en eneste gang eg spillte det pga. jeg installerte minst en ting hver dag.

PC FTW! :p

7142638[/snapback]

 

PS2-utgaven av VC kjørte 30 FPS, slik som GTA3 – SA kjørte derimot 25 FPS. Som en ekstra gimmick kjører faktisk LCS (både på PS2 og PSP) 60 FPS. GTA 3 og Vice City hadde også bedre grafikk på XBOX enn på PC.

Lenke til kommentar
Jeg antar alle la inn disse inleggene vha konsollen deres ;)

 

edit : For å komme med et lite poeng som jeg ikke vet om er blitt adressert før. Når en oppgraderer en pc, så oppgraderer en ikke bare for spill, en får da også en raskere pc til programmer, multitasking etc. etc..

7075820[/snapback]

 

Diskusjonen går hvilken platform som er best til spilling, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
(GTA spillene er et unntak).
Jeg mener nå det er motsatt jeg. Mye fetere å sikte med musa. Høyere oppløsning, høyere FPS(Vice City var et mareritt på PS2) og nærmest uendelig modde-muligheter. GTA3 spillte jeg hver dag fra det kom ut til VC kom, og jeg kjeda meg ikke en eneste gang eg spillte det pga. jeg installerte minst en ting hver dag.

PC FTW! :p

7142638[/snapback]

 

PS2-utgaven av VC kjørte 30 FPS, slik som GTA3 – SA kjørte derimot 25 FPS. Som en ekstra gimmick kjører faktisk LCS (både på PS2 og PSP) 60 FPS. GTA 3 og Vice City hadde også bedre grafikk på XBOX enn på PC.

7142790[/snapback]

 

Definer bedre grafikk er du snill.

 

EDIT: Ja for jeg er ikke sikker på om du har skjønt det ;)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Siterer fra gtagaming.com:

 

Grand Theft Auto: Vice City

 

The PC Version is packing with exclusive features including:

 

Optimized Graphics

Pushed to the limit to take advantage of the latest PC hardware. With massive viewable distances, texture resolutions bumped up from 32-colors to 32-bit color with billions of shades and game resolution to scale as high as your monitor can support.

 

Skulle tro det betydde at pc-versjonen hadde potensielt best grafikk, men tolk det dithen dere vil. :D

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Siterer fra gtagaming.com:

 

Grand Theft Auto: Vice City

 

The PC Version is packing with exclusive features including:

 

Optimized Graphics

Pushed to the limit to take advantage of the latest PC hardware. With massive viewable distances, texture resolutions bumped up from 32-colors to 32-bit color with billions of shades and game resolution to scale as high as your monitor can support.

 

Skulle tro det betydde at pc-versjonen hadde potensielt best grafikk, men tolk det dithen dere vil.  :D

7143323[/snapback]

 

Så vidt jeg vet hadde ikke PC-versjonen reflection mapping på bilene, og hadde lavere teksturoppløsning. Hadde Vice City tidligere på PC-en, og der var grafikken helt lik PS2-grafikken.

 

Edit: Vice City på XBOX hadde også høyere poly count, bedre view range, og real time-skygger.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Skal man ha alt på maksimal instilling, kommer PC-en til å ha overtaket først om 3-4 år, og konsollene vil klare de nye spillene i minst 5-6 år.

 

Når det gjelder spilleglede, er konsoll best på alt untatt business-simulatorer, RTS, og flysimulatorer.

6010992[/snapback]

Synes det er gøyere å spille FPS på PC enn konsoller.

 

Konsoll for meg er "arcade", bilspill, adventure, drekkaspill (singstar, quiz osv.) og slåsspill.

Lenke til kommentar
Christian,15/10-2006 : 19:10]Jeg antar alle la inn disse inleggene vha konsollen deres ;)

 

edit : For å komme med et lite poeng som jeg ikke vet om er blitt adressert før. Når en oppgraderer en pc, så oppgraderer en ikke bare for spill, en får da også en raskere pc til programmer, multitasking etc. etc..

7075820[/snapback]

 

Diskusjonen går hvilken platform som er best til spilling, ikke noe annet.

7143073[/snapback]

 

Men da kan en vel ikke dra in at det er dyrere å oppgradere og å kjøpe pc :) ?

 

Edit : hvis ikke blir det som å sammenligne kjøreegenskapene til f.eks en sportsbil og en traktor for å sette det på spissen..

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Christian,15/10-2006 : 19:10]Jeg antar alle la inn disse inleggene vha konsollen deres ;)

 

edit : For å komme med et lite poeng som jeg ikke vet om er blitt adressert før. Når en oppgraderer en pc, så oppgraderer en ikke bare for spill, en får da også en raskere pc til programmer, multitasking etc. etc..

7075820[/snapback]

 

Diskusjonen går hvilken platform som er best til spilling, ikke noe annet.

7143073[/snapback]

I såfall blir vell PC en vinner, om man ikke tar med prisen...

 

Det kan vell alt det en konsol kan. (bare mer)

(har du den nyeste og beste PCen, så "gruser" den en konsoll, selv om den er ny på ytelse, i oppløsning og i grafikk)

Nå Xbox 360 kom, så hadde du jo allerede 7800GTX512, og setter du det i SLI, så klarer det med letthet å danke ut Xboxen i alle/de fleste tilfeller.

 

Du får også kontroller til PC, om dette er et argument.

Lenke til kommentar

For hardcore gamere som er villig til å bruke mye penger i lang tid fremover på HW og spill har jo PC en overlegen grafikk, men dog kanskje ikke så gode spill som konsollene (kommer helt an på hvilke spill man liker såklart!)

 

På konsoller er man jo liksom garantert at spillet vil se bra ut, uten og oppgradere noe som helst på konsollen. Og folk flest kan nøye seg med denne grafikken i flere år, til man kjøper en ny konsoll.

 

Liker man FPS spill som CS og BF2 er det best å gå for PC mener jeg, pga mus og tastatur (kanskje Wii om et par år kan måle seg med disse?)

 

Liker man spill som Mario, Zelda, og andre spill som er utviklet for konsoller, som det faktisk er bedre å spille på konsoll velger man jo selvfølgelig det.

I tillegg har konsollene en fordel i gjennomførelighet (if that is a word) tenk på kompitabilitetet til de fleste X360 spill, som har mulighet til å laste ned ting gjennom markedplace. Og selve markedplace er jo enormt! Demoer og styr, rett inn på konsollen. + ting som Virtual Consol og Live Arcade. Kjøper man en konsoll får man hele pakka, rett i fanget!

 

Men som sagt, det kommer helt an på hva man foretrekker!

 

William :)

Lenke til kommentar
For hardcore gamere som er villig til å bruke mye penger i lang tid fremover på HW og spill har jo PC en overlegen grafikk, men dog kanskje ikke så gode spill som konsollene (kommer helt an på hvilke spill man liker såklart!)

 

På konsoller er man jo liksom garantert at spillet vil se bra ut, uten og oppgradere noe som helst på konsollen. Og folk flest kan nøye seg med denne grafikken i flere år, til man kjøper en ny konsoll.

 

Liker man FPS spill som CS og BF2 er det best å gå for PC mener jeg, pga mus og tastatur (kanskje Wii om et par år kan måle seg med disse?)

 

Liker man spill som Mario, Zelda, og andre spill som er utviklet for konsoller, som det faktisk er bedre å spille på konsoll velger man jo selvfølgelig det.

I tillegg har konsollene en fordel i gjennomførelighet (if that is a word) tenk på kompitabilitetet til de fleste X360 spill, som har mulighet til å laste ned ting gjennom markedplace. Og selve markedplace er jo enormt! Demoer og styr, rett inn på konsollen. + ting som Virtual Consol og Live Arcade. Kjøper man en konsoll får man hele pakka, rett i fanget!

 

Men som sagt, det kommer helt an på hva man foretrekker!

 

William :)

7147127[/snapback]

 

endelig et fornuftig innlegg!

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg lest alle postene siden det var en trillion av dem, men jeg er under den oppfatning at enkelte spill passer seg bedre på visse platformer. F.eks. fighting/bil er jo utmerket på en stor plasma skjerm, men strategi og fps funker best til en litt mindre skjerm og mus/tastatur komboen;) Har selv spilt mye starcraft/warcraft/quake og kunne aldri tenkt meg å spilt disse på konsoll. Det ville blitt for hemmende. Men og sette seg ned i godstole å fyre opp Gran tourismo eller pgr er DEILIG! Spesielt deilig er det etter jeg fikk meg x360, og du kan skru på konsollen uten å måtte gå frem til den ;P DIGG spørr du meg ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...