Gå til innhold

Litt umodent gjordt men...Skal eg skulke?


Wildman

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Står foran ein mattetentamen i mora, og som vanlig, har eg ikkje lest noke spesielt til den.

 

Eg har allerede ein 4'ar og eg er ganske sikker på at eg ikkje kjem til å få høgare enn maks 3 på denne tentamenen. Har såvidt bladd igjennom boka og sett ka eg ikkje kan og det e masse!

 

Burde eg skulke? Dersom eg gjer dette har jo ikkje læraren noken "grunn" til å sette karakteren ned, berre eit grunnlag til å ikkje gi karakter dersom eg ikkje har hatt noken prøvar før...

 

Og ein ting til, kan lærar sette ned karakter uten at du får varsel på forhånd? Meina det var noke sånn på ungdomsskulen at du måtte få advarsel før dei satte ned karakteren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med skole burde du ikke tenke samvittighet, men taktikk. Om du har muligheten til å få flere poeng ved å skulke en tentamen, gjør det. Men skulking bør absolutt ikke forekomme ofte, og bare om nødvendig. Selvsagt hadde det beste vært om du hadde forberedt deg, men det har du alltså ikke, så du bør gjøre det beste ut av situasjonen.

Lenke til kommentar
Med skole burde du ikke tenke samvittighet, men taktikk. Om du har muligheten til å få flere poeng ved å skulke en tentamen, gjør det. Men skulking bør absolutt ikke forekomme ofte, og bare om nødvendig. Selvsagt hadde det beste vært om du hadde forberedt deg, men det har du alltså ikke, så du bør gjøre det beste ut av situasjonen.

5982694[/snapback]

 

Nettopp! Akkuratt det eg også tenkte, dersom eg seie til mattelæraren min at eg var sjuk, og om eg kunne fått brukt kanskje eit par tima etter ein skuledag til å ta ein nedstrippa versjon av prøven, sånn at han kunne sett ka eg faktisk kunne så... Trur faktisk det er mulig sia mattelæraren ikkje er av den tørre-pugge typen, men ein som faktisk forstår folk så... Vi får se!

 

Men inntil videre så står det til skulk i mora ja...la oss berre håpe at han ikkje lese her innpå :p

Lenke til kommentar
Vi ses vel i kassa på bensinstasjonen en dag (jeg fylle bensin, du jobbe). Eller kanskje i kassa på Rema hvis du er heldig. Er du litt stor, kan du jo forsøke deg som dørvakt.

5982727[/snapback]

 

Unødvendig post, hjalp ikkje meg stort så... Vil heller tru det er omvendt, ettersom at eg tør å tenke alternativt, tør å tenke andre løysninga på eit problem... Faktisk, så trur eg du jobba i kassa på Rema allerede idag, der kjem du til å sitte dei kommande 10 åra får du blir forfremma til lagersjef eller noke i den dur!

Lenke til kommentar
Vi ses vel i kassa på bensinstasjonen en dag (jeg fylle bensin, du jobbe). Eller kanskje i kassa på Rema hvis du er heldig. Er du litt stor, kan du jo forsøke deg som dørvakt.

5982727[/snapback]

 

Unødvendig post, hjalp ikkje meg stort så... Vil heller tru det er omvendt, ettersom at eg tør å tenke alternativt, tør å tenke andre løysninga på eit problem... Faktisk, så trur eg du jobba i kassa på Rema allerede idag, der kjem du til å sitte dei kommande 10 åra får du blir forfremma til lagersjef eller noke i den dur!

5982736[/snapback]

Haha :D

Lenke til kommentar

Haha!

Du løser jo ingenting ved å ikke gjøre noen ting.

Skjønner du ikke det?

"Kreativ"-blabla. La oss si at du får en oppgave på jobben, du skal f.eks lage en forside til et blad, men du velger å "glemme" dette, eller "bli syk" så noen andre må gjøre det. Har du da vært flink til å løse oppgaven din?

Lenke til kommentar
Vi ses vel i kassa på bensinstasjonen en dag (jeg fylle bensin, du jobbe). Eller kanskje i kassa på Rema hvis du er heldig. Er du litt stor, kan du jo forsøke deg som dørvakt.

5982727[/snapback]

 

Unødvendig post, hjalp ikkje meg stort så... Vil heller tru det er omvendt, ettersom at eg tør å tenke alternativt, tør å tenke andre løysninga på eit problem... Faktisk, så trur eg du jobba i kassa på Rema allerede idag, der kjem du til å sitte dei kommande 10 åra får du blir forfremma til lagersjef eller noke i den dur!

5982736[/snapback]

 

Eventuelt vil folk se på deg som en som alltid tar minste motstands vei, ikke kvier seg for å lyve til overordnede, en som ikke møter opp, og ikke evner å stirre et problem i øynene. Bare sånn, som en mulighet :roll:

Lenke til kommentar

Aldri pugget til en matteprøve i hele mitt liv. Matte er slik du lærer på skolen, ved å gjøre lekser og innleveringer. Bare til å følge med i timene, så slipper du dette.

 

Hadde jeg uansett vært stilt der du er i dag, så hadde jeg skulket og brukt dagen til å gjøre oppgaver i de kapitlene tentamenen går på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...