Gå til innhold

Silent Twin....Misvisende tester/reklame på Microplex


Heia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg si deg hvordan du kommer inn i bios Aurstad, enten så kobler du Silent twin som kabinettvifte, og den gamle kjøleren (eller en tilfeldig kabinettvifte) som prosessorvifte, og vips så er alt bra. Har du ikke kabinettvifter eller gammel kjøler, så har du vel en venn som har det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 10:31, skrev valentin:

Hei


Har selv hatt problemer med Silent Twin, jeg hadde en Silent Viking men jeg kjøpte Silent Twin fordi den var en bedre kjøler.


 

Basert på hvilke kriterier? Den dytter mindre luft og har mindre kjøleribbe...ikke akkurat tegn på at den gir lavere temperatur...

 

Quote:


Først virket ikke biosen -svart skjerm m/blå stripe nederst jeg måtte sette strømkabelen direkte på kabel til strømforsynin ikke direkte på hovedkortet da virket biosen. Bruker Artic silver II og temp. steg rett til 80c!!! på tomgang, jeg måtte skru av pcen. Prøvde flere ganger men samme resultat, måtte sette in Silent viking igjen ligger på 63c.



 

Hva slags cpu har du? Gjør ganske stor forskjell om man har Tbird 1,4 eller XP1500+. Uansett 63 grader er ganske varmt og tyder på at noe ikke er som det skal:

- Kontakten mellom ribbe og cpu: Bruker du thermal pad eller kjølepasta? Spesielt hvis du har satt av og på forskjellige kjølere uten å rense cpu/kjøler får dette ganske stor betydning (bare spør min smelta tbird...:smile: Min Silent Viking lå på 46-8 idle (m/2xpapst 19dba kabinett-vifter, +4 uten) på en XP2000+, noe som er relavtiv mye lavere...

- Luftgjennomstrømning i kabinett: Har erfart at dette er viktig, på min Tbird 1,4 sank kabinett tempen ca 10 grader med nevnte to papstvifter.

 

Mer på topic: Når det gjelder MIST SilentTwin så er det sikkert en grei løsning for stille maskin, men når man først putter inn 400 på kjøler + 150 for frakt & gebyr hos microplex så er veien kort til Alpha PAL8045 og en stille 80mm + litt arctic alumina. Og den gir garantert lavere temperatur....lever nå fornøyd med 38 i idle :wink:

 

-spindle

 

[ Denne Melding var redigert av: spindle på 2002-10-02 18:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 18:08, skrev spindle:

Mer på topic: Når det gjelder MIST SilentTwin så er det sikkert en grei løsning for stille maskin, men når man først putter inn 400 på kjøler + 150 for frakt & gebyr hos microplex så er veien kort til Alpha PAL8045 og en stille 80mm + litt arctic alumina. Og den gir garantert lavere temperatur....lever nå fornøyd med 38 i idle :wink:


-spindle


 

Akkurat det der lurer jeg også på, er det fakta at en Alpha PAL8045 med f.eks. en 80x80 19 dB Papst vifte kjøler bedre enn en Silent Twin (også 19 dB) på f.eks. en xp 2200+ ?? Det skulle vel ikke være noen som vet svaret på det??

Lenke til kommentar

fUsiOn quote:

**** du gir deg ikke du.. slutt å syt.. ingen som sa du skulle få like bra kjøling som Alpha PAL 8045 med silent twin. Kjøleren er effektiv i forhold til støy..

----

fUsiOn...

Jeg forbeholder meg retten til å komme med klager, som jeg vil dele med andre, når jeg som kunde kjøper en vare som jeg mener ikke holder mål...

Vi lever da fortsatt i ett fritt land, med yttringsfrihet, selvom en viss svensk minister mener noe annet..Leste du innlegget mitt, vil du se at jeg henvendte meg til andre som har kjøpt Silent Twin for å høre deres erfaringer..

 

Hva du mener, bryr meg døyten..

 

Det andre oppgulpet ditt gidder jeg ikke å kommentere engang...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 18:51, skrev Heia:

Jeg forbeholder meg retten til å komme med klager, som jeg vil dele med andre, når jeg som kunde kjøper en vare som jeg mener ikke holder mål...

Vi lever da fortsatt i ett fritt land, med yttringsfrihet, selvom en viss svensk minister mener noe annet..Leste du innlegget mitt, vil du se at jeg henvendte meg til andre som har kjøpt Silent Twin for å høre deres erfaringer..


 

Atte hva for noe? Klage på et produkt som ikke holder mål? Produktet holder mål i forhold til det Microplex sier den er god for. I følge dine mål er noe helt annet. Og det kan du ikke klage på. Ville vært det samme som at jeg sa at ATI Radeon 9700 ikke holder mål etter min mening. Men alle vet jo at det er feil.

 

Ingenting galt fra Microplex sin side. Litt verre med det du har forestilt deg at den klarer. Men da har du på en annen side ikke lest hva Microplex sier om sitt eget produkt. Noe du BURDE lese. For når du gjør det, så skjønner du, eller burde du skjønne at du ikke har noe å klage på.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg lurer på:

 

(direkte spørsmål til espen i microplex)

 

Hvorfor opplyser dere ikke på hjemmesiden deres at Mist silent twin skaper problemer for eiere av Abit kt-7 hovedkort og MSI hovedkort?

 

Som jeg har forstått det fra dere så er dere klar over problemet?

 

Når jeg snakket med Abit så sa de at de ikke anbefalte sine kunder å bruke papst vifter på cpu-kjølere OVERHODET pga de dårlige signalene de ga ut.

Lenke til kommentar

er det bra kjøling og "silent" pc dere vil ha, så er jo beste løsning vannkjøling.

nærmere bestemt innovatek sitt system er meget bra og enkelt.

koster ikke så mye heller siden vannkjøling støtter all dagens (og morgendagens, sansynligvis neste års morgendags) cpu hastigheter. så derfor kjøper men ett kjølesystem som man har i ca 5 år hvor man bare bytter ut kjøleren en eller eller to ganger. for det er ikke så ofte prossesor produsentene bytter socket type, amd har vel hatt samme i tre fire år :wink:

koster relativt lite og. 2000 kr for hele pakka (som mangler chipset blokk og grafikkbrikke blokk, så det er ikke hnele pakka;) ) og tar ikke mer en 1 time og montere. forutsett at man ikke er totalt idiot når det gjelder insiden av en pc.

 

gjør som bugbear kjør vattenkyling )

 

Jeg har et virus oppkalt etter meg )

Lenke til kommentar

Vifter...PØH!!! Er jo -FY ORD- nå som man får kjøpt alt av vannkjøling i komponenter og pakker. Skal du ha no som er stille og pålitelig og takkler kraftig overklokking så få ut armene og hendene og fingra og begynn å bestille -Livets Vann(kjøling)-

 

Vet jo at men ikke slipper helt unna den forbanna vifta da men...ei Papst vifte på radiatoren kan da ikke lage så mye støy for deg - Jeg hører ihvertfall fint lite fra min PC.

 

For ekstra kjøling bruk peltier element.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 22:07, skrev aurstad:

Det er noe jeg lurer på:

(direkte spørsmål til espen i microplex)


Hei!

 

Direkte spørsmål til oss er det en fordel om du også sender direkte til oss.

 

Vi er som regel innom med jevne mellomrom og titter, men det blir fort litt tungvint om vi må lete igjennom forumet for å finne spørsmål fra kunder :smile:

Quote:


Hvorfor opplyser dere ikke på hjemmesiden deres at Mist silent twin skaper problemer for eiere av Abit kt-7 hovedkort og MSI hovedkort?


Som jeg nevnte i den forrige tråden hvor du spurte om dette venter vi på tilbakemelding fra Papst.

Quote:


Som jeg har forstått det fra dere så er dere klar over problemet?


Vi er klar over enkelte kunder har hatt problemer med korrekt avlesning av tacho-signalet, ja. Om dette skyldes selve tacho-signalet, hovedkort, chipset, bios-versjon eller andre omstendigheter vet vi ikke enda, men jeg kan love deg at vi arbeider for å finne det ut :smile:

Quote:


Når jeg snakket med Abit så sa de at de ikke anbefalte sine kunder å bruke papst vifter på cpu-kjølere OVERHODET pga de dårlige signalene de ga ut.


Jeg snakket med en ingeniør ved ABits hovedkontor i Taiwan for noen timer siden og han ville svært, svært gjerne se den mailen og vite hvem som hadde gitt deg det svaret. Kan du forwarde den mailen til meg?

 

På forhånd takk :smile:

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Quote:


Når jeg snakket med Abit så sa de at de ikke anbefalte sine kunder å bruke papst vifter på cpu-kjølere OVERHODET pga de dårlige signalene de ga ut.


Quote:


Jeg snakket med en ingeniør ved ABits hovedkontor i Taiwan for noen timer siden og han ville svært, svært gjerne se den mailen og vite hvem som hadde gitt deg det svaret. Kan du forwarde den mailen til meg?


På forhånd takk :smile:


--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS


 

Jeg skal prøve, tingen er det at etter samtalen med Abit så har jeg reinstallert xp med derav følgende formatering..... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 22:07, skrev aurstad:

Hvorfor opplyser dere ikke på hjemmesiden deres at Mist silent twin skaper problemer for eiere av Abit kt-7 hovedkort og MSI hovedkort?


 

Sett i forhold til antallet kjølere vi har solgt er andelen som har meldt fra om dette problemet 1-2%. I det ligger også at 98-99% ikke har meldt fra om dette problemet.

 

Vår partner Studiedata i Danmark, som også har solgt veldig mange Silent Twin kjølere, har ikke mottatt tilbakemeldinger om dette problemet i det hele tatt.

 

Det er mange nok som har meldt fra om dette til at vi undersøker hva årsaken kan være, men vi må ha mer fakta før vi går til det skritt og legger ut en advarsel om dette på siden vår.

 

 

--

mvh

Microplex Norge AS

Hans Petter Faale

Lenke til kommentar

Quote:


Sett i forhold til antallet kjølere vi har solgt er andelen som har meldt fra om dette problemet 1-2%. I det ligger også at 98-99% ikke har meldt fra om dette problemet.


Vår partner Studiedata i Danmark, som også har solgt veldig mange Silent Twin kjølere, har ikke mottatt tilbakemeldinger om dette problemet i det hele tatt.


Det er mange nok som har meldt fra om dette til at vi undersøker hva årsaken kan være, men vi må ha mer fakta før vi går til det skritt og legger ut en advarsel om dette på siden vår.



--

mvh

Microplex Norge AS

Hans Petter Faale


 

Jeg skjønner. Skal prøve og skaffe den omtalte mailen hvis bare abit svarer meg :sad:

 

Ellers så aner jeg et slektskap mellom hans petter og espen - er dere brødre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...