Gå til innhold

Silent Twin....Misvisende tester/reklame på Microplex


Heia

Anbefalte innlegg

Hei..

Har gått til innkjøp av Microplex sin Silent Twin, etter reklamen og testrapportene på Microplex, er det ikke måte på hva en skulle forvente av denne kjøleren...Etter å ha brukt den en dag, må jeg si at jeg mildest talt er skuffet....Etter reklamen/testene skulle den kjøle så bra at cpu en nærmest skulle rime av frost, og den skulle være så lydløs at stillheten skulle være øredøvende...

Kjører denne på en TB 1.4, og idletempen ligger på ca 50C, og den bråker litt mindre enn min tidligere modda GlobalWin FOP32, som jeg kjørte på 7.5 volt og ca. 3000rpm...Er det andre her som har denne kjøleren, og vil komme med sine erfaringer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote: ocshoot.no

.....SilentTwin oppnådde et svært bra resultat, 34°C et meget bra resultat for en såpass stille kjøler.....

----------

 

quote pcworld.no.....

.....I praksis kan vi ikke si at støynivået fra kjøleren var merkbart -- lyd fra harddisk og strømforsyning overdøvet.....

-----------------

 

Ikke noe av dette stemmer i praksis...Da har de i tilfelle hatt et spesialexemplar til test..

Lenke til kommentar

Synes det står greit på siden til microplex.no jeg:

 

Denne viften er egnet for deg:

som trenger en svært støvsvak kjøler som også kan håndtere kraftigere CPUer

Denne viften er IKKE for deg:

som kun er ute etter lavest mulig temperatur og hvor støynivået er mindre viktig.

 

Noe de IKKE opplyser om er at noen Abit og MSI hovedkort ikke takler viften i det hele tatt. Med det mener jeg at du får satt den på, men etterpå kommer du ikke inn i bios! Maskinen henger seg og man ser bare en blå linje nederst på skjermen.

Dette kommer av at papst-viftene gir et spesielt dårlig signal som disse hovedkortene ikke liker.

 

Abit sier at de IKKE anbefaler at man bruker papst vifter på cpu-kjøleren i det hele tatt.

 

Forøvrig må jeg si at sålenge jeg brukte vifta så funka den bra og var veeldig stille. Eneste bakdelen er at den låste maskina når man skulle gå inn i bios :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 19:56, skrev aurstad:

Noe de IKKE opplyser om er at noen Abit og MSI hovedkort ikke takler viften i det hele tatt. Med det mener jeg at du får satt den på, men etterpå kommer du ikke inn i bios! Maskinen henger seg og man ser bare en blå linje nederst på skjermen.

Dette kommer av at papst-viftene gir et spesielt dårlig signal som disse hovedkortene ikke liker.


Hei!

 

Vi har vært i kontakt med Papst ang. dette da vi ganske korrekt har fått tilbakemeldinger fra enkelte kunder som har problemer med korrekt turtallsavlesning.

 

Vi venter på tilbakemeldinger fra Tyskland, og skulle det vise seg at noen av Papst viftene i kombinasjon med enkelte typer hovedkort kan gi litt hodepine vil vi selvsagt rydde opp i det :smile:

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

en taisol med kobberbunn og enermax 80mm skrudd til det laveste turtall (14dB) fungerer omtrent likt som silent twin, støyer mindre og koster mindre, jeg kjører naturlig nok denne løsningen selv

 

_________________

Asus A7N266-VM / XP 1600

Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB

LITE-ON CDRW LTR-40125S

 

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-10-01 21:25 ]

Lenke til kommentar

svært misfornøyd med mist silent twin jeg også....

 

 

sykt for å si det sånn

 

 

har kjøpt taisol nå da, får håpe det gjør underverker... til under kvarte prisen!

 

90 schpenn!

 

silent twin er svææært misvisende, det må jeg si meg enig i, helt på trynet med all den skryten, får websidene penger for å skryte silent twin opp i været????

skulle nesten tro det....

 

 

 

mvh alexio

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at folk som har problemer med papst viftene, har modeller som gir f.eks 4 pulser/omdreining mens 2 pulser/omdreining er det vanlige. Noen hovedkort skjønner ikke helt dette og det blir kluss... ;)

 

Burde vel ha stått i de tekniske spesifikasjonene fra papst..

 

:-)

 

Hondaen

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvorfor dere syter og temperatur? temperaturen er ikke noe problem før systemet er ustabilt.

 

Hvis dere ser på testen til overklokking.no, så tror de resultatene er ganske riktige.(har AKKURAT DET systemet dem testet på der, og i mitt kabinett ligger jeg 10°C under på idle temp men..)

 

Hvis dere først skal bruke så mye penger på en kjøler, hvorfor ikke en NC silverado? eller en STOR ribbe med en stillegående papst-ting?

 

Magnus

Lenke til kommentar

greit at silent twin ikke er noen super kjøler, microplex har selv gitt uttrykk for at dette ikke er noen kjøler til overklokking, derimot en kjøler som er effektiv i forhold til lydnivået.hvis du i dine villeste drømmer trodd du skulle komme ned mot 0c eller .no er det jo du som ikke vet hva du driver med. med din proc. får du vel ca 50c noe du skal være fornøyd med.vil du at det skal bli kaldt så koster det! 3dfxcool tar 5000,- for den nye vapochill, ikke et røverkjøp, men ganske billig sånn med tanke på hva et peltier oppsett koster.

Lenke til kommentar

Kim2004 quote:

...derimot en kjøler som er effektiv i forhold til lydnivået.hvis du i dine villeste drømmer trodd du skulle komme ned mot 0c eller .no er det jo du som ikke vet hva du driver med. med din proc.

-------------------

 

Jeg vet veldig godt hva jeg holder på med...

Det jeg ville frem til med mitt innlegg, er at:

Microlex med denne kjøleren kjører en totalt villedende reklame..De skaper forventinger om et produkt som absolutt ikke holder mål, forventninger de selv skaper ved produktomtale tester osv. på sine websider..

 

 

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-10-02 09:22 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...