Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang tid det tok fra lansering av denne xps generasjonen til det feteste skjermkortet 7950 GTX ble puttet inn?

 

XPS M1710 ble lansert i april i fjor med 7900 gs og gtx som alternative grafikkort. 7950gtx ble lansert i fjor høst en gang. Husker ikke måned eksakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, takker for svar. Jeg er nemlig litt spent på om dell og nvidia i samarbeid får utviklet øverste kortet i serien på samme tidspunkt som lansering av ny xps modell. Det ser kanskje ut som det kan gå noen måneder i mellom ut fra tidligere hendelser. Jeg antar imidlertid at xps leveres med et 8xxx skjermkort som yter vel så bra som 7950 når de først skal tilby ett nytt skjermkort i maskinen. Det går an å vente seg ihjel på ny teknologi mht ytelse ;) Nytt design er viktigst tross alt, håper stort på numerisk tastatur og webcam og mic integrert.

Lenke til kommentar
jeg satser på at vi som har 7950 gtx kort nå får bytta til 8xxx kort hvis vi vill:P:D

8619928[/snapback]

 

Det går nok ikke. Da må du bytte brikkesett i tillegg. Den du har Intel 945PM Express. Mens det nye brikkesettet (Santa Rosa) er 965PM.

Lenke til kommentar
jeg satser på at vi som har 7950 gtx kort nå får bytta til 8xxx kort hvis vi vill:P:D

8619928[/snapback]

 

Det går nok ikke. Da må du bytte brikkesett i tillegg. Den du har Intel 945PM Express. Mens det nye brikkesettet (Santa Rosa) er 965PM.

8623920[/snapback]

 

var bare en spøk egentlg da:)

Lenke til kommentar
:) da har jeg fått bestilt min XPS m1710 ^^ på firmakjøp, uten moms.. 16600,-

 

da venter jeg bare på å få'n :D

 

T7400, 2gb ram, nVidia 7950 GTX, bluetooth og wireless N o.l. :)

8620171[/snapback]

 

Fikk du pruta noe eller? :dontgetit:

 

Fortell

8631935[/snapback]

 

 

Du ser at det står uten moms??

Lenke til kommentar

Har et irriterende problem. Dvd drevet fungerer dårlig under vista (tsstcorp ts-l632d) Det forsvinner fra device manager etter eller under brenning. uansett program som brukes.

 

Flere har rapportert dette, men at den fungerer normalt under xp.

 

men nec 5540A fungerer normalt under vista.

 

Dell teknisk vil ikke hjelpe siden det er software feil-

 

Men hva kan dell software hjelpe med? Det finnes ingen driver til dette?

 

Enkleste er å bytte med nec drive, men nå går en rundgangen mellom teknisk software.

 

noen som finner nummer til denne software supporten?

Fikk et nummer men der er det ikke noe svar

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Eg har en T7600 med 7950GTX 2GB RAM og Vista, eg har et snodig problem. Når eg spiller med kontakten i, så går spillene helt glatt, men drar eg ut kontakten og kjører på batteri, så hakker spillet... Noen som har opplevd det samme? Har satt ytelse til maks, men nytter ikke.

 

 

Mvh

Sten Elias

Lenke til kommentar
Eg har en T7600 med 7950GTX 2GB RAM og Vista, eg har et snodig problem. Når eg spiller med kontakten i, så går spillene helt glatt, men drar eg ut kontakten og kjører på batteri, så hakker spillet... Noen som har opplevd det samme? Har satt ytelse til maks, men nytter ikke.

 

Det samme gjør min.

Tror deler av maskinen - kanskje skjermkort og/eller CPU - går i ett spesiellt modus

for å spare strøm når du bruker batteri. Jeg vet ikke om du kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Quote

 

Så hvis pappa bestiller M1710 til meg, fra jobben (Han er selvstendignæringsdrivende)

Også bruker jeg den.. kan jeg 25%rabatt da?

 

Han må drive et selskap, altså "AS" og være merverdiavgiftspliktig for å få fradrag. Samt må han kunne gjøre rede for kjøpet overfor revisor ved forespørsel (Sannynsliggjøre egen bruk av maskinen, ikke vanskelig!)

 

Og hvis dette går i orden kan du forhandle om skattefradraget han får, ved å be om enda et avslag :)

 

Cheers

Lenke til kommentar

Da ble jeg den lykkelig eier av en M1710 idag:)

Ganske så flott maskin ja..ingen feil eller mangler etter noen timers kjøring.

Stillegående og relativt kjølig.

 

Intel Core 2 cpu T7400 2,16Ghz

2 Gb ram

Go 7950 GTX

160Gb 7200rpm disk

++

 

Må bare bli vant til Vista nå

Lenke til kommentar
Hei. Fikk for en ukes tid siden min XPS M1710 med gf 7950 gtx. Jeg har lagt merke til en ting som irriterer meg litt. Når jeg spiller eller lignende 3d-aktiviteter er det en slags tåke rundt lyse farger. Det kan sammenlignes med "Full screen glow" settingen i WoW, for de som er kjent med den. Er det på noen måte mulig å skru dette av?

8590924[/snapback]

 

Har du lagt inn den siste driveren?

8616404[/snapback]

 

Mener å ha lest og hørt at man burde bruke Dells drivere; stemmer ikke dette altså? Får prøve å legge inn Nvidia sine da :)

 

Har fått høre i senere tid at dette kan også skyldes skjermen pga. "Truelife"-tingen (eller hva det het)... -?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...