Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Da har det dukket opp et problem hos meg. Hver gang jeg starter opp maskinen på nytt må jeg re-installere lyd drveren for at jeg skal få lyd (Hvis ikke får jeg melding om at det ikke er noen tilgjengelige mikserenheter). Det trådløse nettet sliter med å koble opp, og det er feil med program listen (Windows lista) nederst, da den skifter fasong. Det siste problemet går ikke utover ytelsen på noen måte. Alle tingene dukket opp på samme tid da jeg skulle restarte pcen.

 

Er dette symptomer på Spyware/Virus? Har søkt pcen opp og ned med SD-aware og Avast anti virus, men uten hell.

 

Hva kan rådet være her? Noen spesielle ting jeg burde sjekke?

 

André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke opplevd det enda.

 

men opplevd bytte av ny skjerm

bluetooth vil ikke reinnstallere hvis en skrur det av (løst, nevnt tidligere)

dvd brenning med nero\ashamppo er elendig. dvd drevet forsvinner, og en må restarte maskinen.

 

Eneste løsning hvis en står fast er å lage et acronis etc bilde av hd, og reinnstallere. se om det løser det.

 

acronis har fungert gretit så langt

Lenke til kommentar

Hei. Fikk for en ukes tid siden min XPS M1710 med gf 7950 gtx. Jeg har lagt merke til en ting som irriterer meg litt. Når jeg spiller eller lignende 3d-aktiviteter er det en slags tåke rundt lyse farger. Det kan sammenlignes med "Full screen glow" settingen i WoW, for de som er kjent med den. Er det på noen måte mulig å skru dette av?

Endret av ProoZ
Lenke til kommentar

Hei, jeg har kjøpt meg en 3.5 mm minijack til phono kabel for å bruke spdif utgangen på M1710 til mitt Logitech 5500 anlegg. Spdif er i bruk, men det kommer ingen lyd ut i det hele tatt. Har Vista btw. Hørte det var noe crap med spdif her.... Får det rett og slett ikke til å fungere..

Lenke til kommentar
Hei, jeg har kjøpt meg en 3.5 mm minijack til phono kabel for å bruke spdif utgangen på M1710 til mitt Logitech 5500 anlegg. Spdif er i bruk, men det kommer ingen lyd ut i det hele tatt. Har Vista btw. Hørte det var noe crap med spdif her.... Får det rett og slett ikke til å fungere..

8590994[/snapback]

 

Ah, jeg brukte ikke denne s-video ut saken, der er visst spdif ut. Fikk man med en slik "dongle" i pakken? Kan ikke huske jeg fikk en slik. Finner den iallfall ikke.

Lenke til kommentar

Hei,

 

den lyddongelen må kjøpes, letteste og billigst er å kjøpe en dongle på ebay.

Dell tar seg vel godt betalt for den lille dongelen.

Husk å kjøpe riktig versjon av dongelen, tror det skal være informasjon om det i et tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
tenker på å kjøpe en dell xps m1710 i løpet av neste uke, er det verdt det? :) siden det har kommet skjermkort som støtter dx10..?

8591961[/snapback]

 

jeg synes det er verdt det men nå kan du jo likegodt kjøpe deg en maskin med dx10 uansett? ellers kommer det jo en slags dings fra asus man putter et skjermkort inni feks dx10 skjermkort også vips har man dx10:) les denne HER

Lenke til kommentar

kommer alltid noe nytt. Enten kan du beregne kjøpene til disse punktene, eller gi faen.

 

Etter min erfaring er det viktigste hvilke specs en vil ha. som i xps 1710

wuxga skjerm, 4 år på stedet service standard etc

 

kommer ikke til å merke santa rosa, hvis en ikke er av typen som teller fps % vis av 100 forsøk.

 

og ved bærbart kjøp er bruktsalg likegyldig ang. verdi.

 

Selg til familie eller bruk som mediesenter

Lenke til kommentar

Det er sikkert blitt spurt før, men spør likevell. Jeg skal installere Vista, og ha det på maskinen sammen med XP. Hva er den beste måten å utføre dette på? Jeg vet jeg må lage en egen partisjon på c disken. Men det er også alt jeg vet. Lages foreksempel denne partisjonen innenfor Administrative verktøy / datamaskinbehandling / diskbehandling, eller lager jeg den når jeg er i BIOS og har satt inn Vista cden?

 

Og er det evt andre ting jeg burde gjøre?

 

André

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Boot fra Windows cd. Underveis i installasjonsprosessen får du spørsmål om hvor du skal installere OS. Her fjerner du alle partisjoner og oppretter f.eks. 2 stk på 25 GB (en partisjon til hvert OS), og en lagringspartisjon på 50. Eller bare to på 50 GB. (Tallene er forutsatt at du har 100GB disk, ellers regner du bare om, seff. )

 

Deretter installerer du som normalt, først den ene, deretter det andre (på hver sin partisjon, altså).

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Boot fra Windows cd. Underveis i installasjonsprosessen får du spørsmål om hvor du skal installere OS. Her fjerner du alle partisjoner og oppretter f.eks. 2 stk på 25 GB (en partisjon til hvert OS), og en lagringspartisjon på 50. Eller bare to på 50 GB.

 

Deretter installerer du som normalt, først den ene, deretter det andre (på hver sin partisjon, altså).

8605373[/snapback]

 

Ok, men nå har jeg allerede lagt inn XP. Jeg har ikke laget noen partisjoner selv og alt er derfor det samme som da det kom fra dell fabrikken (Lokal disk c og Recovery)...

 

Så det er da ikke mulig å installere Vista i tillegg uten å reinstallere XP også?

Lenke til kommentar

Ok, men nå har jeg allerede lagt inn XP. Jeg har ikke laget noen partisjoner selv og alt er derfor det samme som da det kom fra dell fabrikken (Lokal disk c og Recovery)...

 

Så det er da ikke mulig å installere Vista i tillegg uten å reinstallere XP også?

8605438[/snapback]

 

Da trenger du et 3.-partsprogram for å endre størrelsen på partisjonene. Norton PartitionMagic er ett, men det koster noen kroner.

Andre her kan sikkert tipse om noen som er gratis og som funker.

Lenke til kommentar

Ok, men nå har jeg allerede lagt inn XP. Jeg har ikke laget noen partisjoner selv og alt er derfor det samme som da det kom fra dell fabrikken (Lokal disk c og Recovery)...

 

Så det er da ikke mulig å installere Vista i tillegg uten å reinstallere XP også?

8605438[/snapback]

 

Da trenger du et 3.-partsprogram for å endre størrelsen på partisjonene. Norton PartitionMagic er ett, men det koster noen kroner.

Andre her kan sikkert tipse om noen som er gratis og som funker.

8605526[/snapback]

 

Ok. Takker for godt svar!

Lenke til kommentar

og tror ikke mediadirect 3 vil fungere med dualboot winxp\vista.

 

Men en kan innstallere mediadirect 2, finnes noen tråder på notebookforums.com hvor en kan laste det ned.

 

Hvorfor ikke bare ta et "acronis" bilde av disken, og innstallere kun vista.

 

Kan alltids gå tilbake

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lang tid det tok fra lansering av denne xps generasjonen til det feteste skjermkortet 7950 GTX ble puttet inn? Jeg tenker på når vi kan forvente feteste skjermkort i 8xxx serien i neste generasjons xps. samtidig ved lansering av ny modellen eller lenge etterpå?

Endret av Sly82
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe XPS, den med 7950GTX.

Lønner det seg å putte mye penger i et veldig bra skjermkort, eller klarer jeg meg fint med det andre skjermkortet, (tror det er 7900GS elns), for å kjøre krevende spill?

Følger det med videokabel, slik at jeg kan koble den til tven og til hjemmekinoanlegg?

Hvis ikke, hva må jeg gjøre?

 

Hvordan er holdbarheten på XPS (tenker ikke på ytelse, men driftsikkerheten... oppi mot 4 år)

Lenke til kommentar

følger ikke med noen kabler for å koble skjerm til tv, da må man kjøpe vga kabel eller dvi kabel selv, er ikke så dyrt, spørs hva du må ha, finnes også dvi til hdmi kabel.

 

7950 gtx skjermkortet er jo det beste bærebare skjermkortet man får idag, men så straks dx10 kortene er ute på markedet vil det være det beste, så du må velge selv.

Lenke til kommentar
Hei. Fikk for en ukes tid siden min XPS M1710 med gf 7950 gtx. Jeg har lagt merke til en ting som irriterer meg litt. Når jeg spiller eller lignende 3d-aktiviteter er det en slags tåke rundt lyse farger. Det kan sammenlignes med "Full screen glow" settingen i WoW, for de som er kjent med den. Er det på noen måte mulig å skru dette av?

8590924[/snapback]

 

Har du lagt inn den siste driveren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...