Gå til innhold

Dell 3007WFP - Noen som har den her på forumet?


Freddy-

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I høst kjøpte jeg en Dell 2405 og har fortsatt samme gliset hver gang jeg setter meg foran den, mye skjerm for pengene med andre ord :D

 

Men nå er oppholdsrommet hvor pc'n og resten datautstyret står blitt pusset opp. Det er også nye møbler osv. For å spare plass fikk den jeg lure planen, hehe:

 

Tanken min er da å flytte ut den gamle CRT TV'n og selge 24" for å så kjøpe Dell sin 30" å bruke den som kombinert PC/TV skjerm (tvkort i pc'n).

 

Noen som har kloke innspill om min plan? høres den fornuftig ut?

Vil skjermen fungere med Ati x800 pro?

Bør jeg vente med å kjøpe den i håp om at den synker i pris?

Har noen her testet den personlig?

 

 

Forskjellen på Dell 2405 og Dell 3007

IMG0015733.jpg

 

Tester:

 

http://www.hardware.no/tester/skjerm/dell_...p_3007fpw/23298

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1907756,00.asp

http://www.behardware.com/articles/609-1/t...fp-30-inch.html

 

Håper det ikke ble for mange spørsmål, men får ikke tanken av å ha en 30" pcskjerm ut av hodet :dribble:

 

 

MVH

Fredrik

 

Oppdatering med bilder på side 2

Endret av Freddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det jo slik at du må sitte nærme ved Windows-bruk, og at du heller flytter deg en meter eller to bakover når du fyrer opp TV/Film.

 

16:5?

 

Legg sammen to høyder og de blir en del lenger enn bredden på skjermen. Med andre ord så skal det være rimelig lett å se at det ihvertfall ikke er 16:5.

 

Stemmer nok ganske bra det bildet der.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

En av hovedgrunnen er at jeg sparer litt plass + som Andreasfe sier, det blir nok litt tam oppløsning til desktop-bruk.

 

Men må skjermkortet ditt støtte dual link dvi for at du hele tatt skal få bilde på skjermen?

 

For meg holder 1920 x 1200 som jeg har på 24" lenge, rart om jeg ikke skal klare å kjøre 1920 x 1200 på 30" som jeg gjør nå på 24"

 

Om Dell 3007WFP

"Not every graphic card is equipped to display a resolution of 2560x1600. First of all, to display as many pixels via a standard DVI port, you have to use a card equipped with a Dual link type input. Indeed in standard mode, DVI is restricted to 1920 x 1200 and you have to couple two TDMS 165 MHz signals to generate the 2560 x 1600. This is the case of the 7800 GT, 7800 GTX, X1600, X1800, and X1900."

Endret av Freddy-
Lenke til kommentar

Du kan kjøre 1920x1200 med vanlig DVI-kort ja.

 

Men vil helt klart anbefale å kjøre i full oppløsning på den skjermen. Det er sykt deilig med 2560x1600.

 

Og i den store sammenheng så er det vel ikke så altfor ille å legge 2000-3000 kr. i et greit DVI-kort. Ihvertfall ikke med tanke på hva du får igjen for det.

 

7600GS (1200 kr.) og 7600GT (1600 kr.) har jeg sett med Dual-link. Disse vil dog komme til kort ved spilling med oppløsningen på full pupp. 7900GT (2500 kr.) vil derimot klare seg sånn nogenlunde. (mest ytelse for pengene).

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Noen som vet noe om leveringstid? Hvor lang tid tok det for dere?

 

Og forresten.... Er det ingen som har denne skjermen? Er utrolig lavmål med tanke på aktivitet her ihvertfall...

6240930[/snapback]

 

Jeg har hatt min i nesten 2 uker nå.

 

Helt fantastisk. Ingen pixel feil.

 

Angående leveringstid så tok det for min del over 1 mnd. Inkl 2 eposter om forsinkelse... For å si det slik : smør deg med tolmodighet dersom du bestiller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er bare et tidsspørsmål før jeg får meg en av denne. Så jeg håper vi kan holde denne tråden sånn halvveis i live.

 

Som sagt hadde det vært morsomt hvis noen kunne postet noen screenshot av desktopen sin og hvordan de bruker skjermen.

 

Og det kunne også vært en ide om noen kunne laget en liste over spill som støtter denne oppløsningen.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jepp, det er flere av oss her på forumet som har denne skjermen.

 

Jeg og bl.a. pertm var så heldige å få den for 12600kr. i et felleskjøp med andre på forumet. :w00t:

 

Skjermen er sykt stor og det tar noen dager før man venner seg til den. Jeg bruker også skjermen for å se en del film og selv om jeg sitter 3m unna gjør det ingenting.

 

Vet dere foresten at dell har satt ned prisen til 16500kr. i går?

Lenke til kommentar
Vet dere foresten at dell har satt ned prisen til 16500kr. i går?

6809721[/snapback]

 

 

Ja! Jeg bestilte mine i forige uke og fikk den mandag, betalte 17500kr :cry:

 

Ringte på mandagen før jeg hentet den og spurte om jeg kunne få den til samme pris som den var til på internett siden den sank så mye på bare noen dager, men det var det bare å glemme! 1000kr er faktisk litt penger og det er irriterende når han selgern (johan åberg) sa at å selge den til meg for 17500kr kontra 18050kr som prisen var sist onsdag gjorde at de tjente så si ingenting på det, yeah right!

At jeg hører lyden som kommer når noen skriver til deg på msn i bakgrunnen hele tiden mens jeg forklarte hvorfor jeg ringte gjorde at jeg fikk skikkelig dårlig inntrykk av selgern/dell, virket ikke som han brydde seg :(

 

Noen som har vært borti noe lignende? bør jeg lage sak ut av det? Vet ikke helt hvilke rettigheter jeg har siden den er bestilt til "liten bedrift"? Loven er sikkert ikke lik for vanlig forbruker og bedrift.

 

Utnom det vil jeg si at skjermen her utrolig deilig å jobbe,se film og spille med i oppløsning på 2560x1600. Du slipper å lukke f.eks IE for å svare noen på msn, bare sleng chatevinduet til en ledig plass, noe det er nok av :dribble:

 

Føles litt rart, men det er faktisk pågrunn av deg ArticOC jeg kjøpte skjermen forige uke etter å ha lest en del på forskjellige forum og spesielt her. Planen var å vente til senere i høst. Du fikk meg også til å sikle etter og kjøpe 2405 ifjor, som nå er solgt :D

Lenke til kommentar

Du kan jo sende den tilbake på angrefristen og bestille på nytt med ny pris. Du vil nok spare litt på det. Jeg forstår at en kanskje ikke vil det om en har fått en skjerm uten døde pixel. Hva de tjener på det har vel ikke så mye å si for deg. Jeg hadde særlig om det var pixelfeil på den ringt og truet med å sende den tilbake.

Lenke til kommentar
Vet dere foresten at dell har satt ned prisen til 16500kr. i går?

6809721[/snapback]

 

 

Ja! Jeg bestilte mine i forige uke og fikk den mandag, betalte 17500kr :cry:

 

Føles litt rart, men det er faktisk pågrunn av deg ArticOC jeg kjøpte skjermen forige uke etter å ha lest en del på forskjellige forum og spesielt her. Planen var å vente til senere i høst. Du fikk meg også til å sikle etter og kjøpe 2405 ifjor, som nå er solgt :D

6810492[/snapback]

Som nevnt tidligere kan du jo benytte deg av angrefristen, men som det også ble nevnt tidligere risikere du å få en med pixelfeil i retur :hmm:

 

Solgte forresten 2405`en for 6500kr. i går.

 

Syns det var rart han selgeren kunne påstå at de ikke ville tjene penger på å selge skjermen under 17500kr, jeg og pertm fikk jo nesten 5500kr. i rabatt.

Hva med å få til et nytt felleskjøp? du vet at du får pengene tilbake om du angrer.

 

Sortnivået er det eneste som skuffer meg litt med 3007`en, men størrelsen gjør at jeg ikke savner 2405`en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...