Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Tror ikke det er noen her som har noe mot staffer...? Vi liker ikke torturapparatene som blir brukt på bildene. Ta det med ro!

Tortur? har du sett en hund som drar i båndet? kan garantere det er 100x mer "plagsomt" for en hund, ennå gjør den det helt frivillig.

 

Min hund når tipser har løpe tid drar så mye i båndet ut av ren kåthet at han nesten ikke får puste, uff jeg må jo være en torturist..

 

At folk pakker hunder i bur å kjører 20timer, får så å dra dem rundt i en ring på samme måte som bilde kan jeg skjønne er tortur, men hallo dra huet litt opp for å vise definisjonen på skallen/hodet? ta en reality check, greit at det ser kjipt ut men tortur, du må ha sett lite jævlig ting i livet..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DEG kommer jeg i hvertfall ikke til å gidde å argumentere med. Ikke bare argumenterer du FOR tortur av hunder, men du vurderer å importere en ulovlig rase til landet.

du er jo blind så argumentere med deg blir jo rett ut dumt, skrev at de ikke kan tas inn i min originale post men at jeg får valpesyken av å se de nusselige valpene.

 

Noe galt med det? drev selv et amstaff forum med mange hundre medlemmer så ta inn en hund av denne rasen er jeg totalt imot da det ødelegger for arbeidet vi som jobber imot raseforbudet gjør..

 

Du er kan kalle det tortur å holde en hund slik i par min for å ta noen bilder, det er din mening å den skal du få ha :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har framleis ikkje noko i mot Amstaff, derimot byrjer eg å få noko i mot eigarene deira om du er eit standardeksempel.

 

Hva har jeg gjort som gjør meg uegnet som hundeier? er jo du som er helt bak mål som henger deg oppi i noe så lite, spesielt når du ikke ser ut til å kunne noe om hunde oppdrett..Jeg har besøkt ca 70-80 kenneler og hos alle er det HELT NORMALT gjøre det som er på bildet over når man skal ta profil bilde av hodet, da snakker vi alle typer raser.

 

Som sagt: jeg har heller ingenting mot amstaff, men det er en grunn til at den er ulovlig å importere; og det er ikke fordi de er søte valper :)

Hvorfor er de ulovlig? Gi meg en gyldig grunn og la løgnene som ble servert på stortinget ligge de er grundig avslørt som tull..

Fortell meg gjerne logikken bak et forbud på amstaff når man har hunder som de under lovlig

 

Cane Corso

Pero de presa

Doberman

Rottweiler

Am.Bulldog

Bullterrier

Kan fortsette men er for latt nå.

Lenke til kommentar
Hva har jeg gjort som gjør meg uegnet som hundeier? er jo du som er helt bak mål som henger deg oppi i noe så lite, spesielt når du ikke ser ut til å kunne noe om hunde oppdrett..Jeg har besøkt ca 70-80 kenneler og hos alle er det HELT NORMALT gjøre det som er på bildet over når man skal ta profil bilde av hodet, da snakker vi alle typer raser.
Eg sa inkje om dine ferdigheitar som hundeeigar, eg sa noko om deg som menneske. Ikkje spesielt likbar heller, sida du kjem inn og ... no pun intended, bit hovudet av folka i tråden. Du verker til å veire meir enn litt defensiv. Er det fordi at du er vant til å måtte forsvare hunderasa du foretrekk, eller?
Lenke til kommentar

Har framleis ikkje noko i mot Amstaff, derimot byrjer eg å få noko i mot eigarene deira om du er eit standardeksempel.

 

Hva har jeg gjort som gjør meg uegnet som hundeier? er jo du som er helt bak mål som henger deg oppi i noe så lite, spesielt når du ikke ser ut til å kunne noe om hunde oppdrett..Jeg har besøkt ca 70-80 kenneler og hos alle er det HELT NORMALT gjøre det som er på bildet over når man skal ta profil bilde av hodet, da snakker vi alle typer raser.

 

Som sagt: jeg har heller ingenting mot amstaff, men det er en grunn til at den er ulovlig å importere; og det er ikke fordi de er søte valper :)

Hvorfor er de ulovlig? Gi meg en gyldig grunn og la løgnene som ble servert på stortinget ligge de er grundig avslørt som tull..

Fortell meg gjerne logikken bak et forbud på amstaff når man har hunder som de under lovlig

 

Cane Corso

Pero de presa

Doberman

Rottweiler

Am.Bulldog

Bullterrier

Kan fortsette men er for latt nå.

 

Fordi de blir brukt som kamphunder i enkelte miljøer. I disse miljøene er det status å ha en amstaff, og derfor så ikke mattilsynet andre muligheter enn å gjøre hunden ulovlig, siden praktisk talt alle importhunder ble brukt til ulovlige formål.

Dette ble gjort for å beskytte amstaffen, ikke for å straffe folk som er glad i hunden. Men det er tydelig at du ikke har lest noe om saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva har jeg gjort som gjør meg uegnet som hundeier? er jo du som er helt bak mål som henger deg oppi i noe så lite, spesielt når du ikke ser ut til å kunne noe om hunde oppdrett..Jeg har besøkt ca 70-80 kenneler og hos alle er det HELT NORMALT gjøre det som er på bildet over når man skal ta profil bilde av hodet, da snakker vi alle typer raser.
Eg sa inkje om dine ferdigheitar som hundeeigar, eg sa noko om deg som menneske. Ikkje spesielt likbar heller, sida du kjem inn og ... no pun intended, bit hovudet av folka i tråden. Du verker til å veire meir enn litt defensiv. Er det fordi at du er vant til å måtte forsvare hunderasa du foretrekk, eller?

Når det kommer til å utfolde meg skriftlig er jeg ikke flink i det hele tatt det skal jeg innrømme, men som person er jeg meget godt likt blant folk :)..Blir noe annet diskutere på nett man tar ikke så mye hensyn til ting, jeg gidder ikke bruke masse tid på tenke ut hva som er politisk korrekt svar osv..Men ja skjønner at du kan oppfatter meg som du gjør, jeg oppfatter jo deg på en måte, men dømmer ikke deg som menneske før jeg møter deg, dømme noen utifra noe skitt på nett blir bak mål for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har framleis ikkje noko i mot Amstaff, derimot byrjer eg å få noko i mot eigarene deira om du er eit standardeksempel.

 

Hva har jeg gjort som gjør meg uegnet som hundeier? er jo du som er helt bak mål som henger deg oppi i noe så lite, spesielt når du ikke ser ut til å kunne noe om hunde oppdrett..Jeg har besøkt ca 70-80 kenneler og hos alle er det HELT NORMALT gjøre det som er på bildet over når man skal ta profil bilde av hodet, da snakker vi alle typer raser.

 

Som sagt: jeg har heller ingenting mot amstaff, men det er en grunn til at den er ulovlig å importere; og det er ikke fordi de er søte valper :)

Hvorfor er de ulovlig? Gi meg en gyldig grunn og la løgnene som ble servert på stortinget ligge de er grundig avslørt som tull..

Fortell meg gjerne logikken bak et forbud på amstaff når man har hunder som de under lovlig

 

Cane Corso

Pero de presa

Doberman

Rottweiler

Am.Bulldog

Bullterrier

Kan fortsette men er for latt nå.

 

Fordi de blir brukt som kamphunder i enkelte miljøer. I disse miljøene er det status å ha en amstaff, og derfor så ikke mattilsynet andre muligheter enn å gjøre hunden ulovlig, siden praktisk talt alle importhunder ble brukt til ulovlige formål.

Dette ble gjort for å beskytte amstaffen, ikke for å straffe folk som er glad i hunden. Men det er tydelig at du ikke har lest noe om saken.

 

Jeg har drevet et av Norges største forum for rasen, jeg kjenner alle representanter for rasen siden 2001..Og alle kenneler som var seriøse..

 

Har aktivt jobbet imot loven siden 2002, navnet mitt er nevnt som æres medlem av Pitbull rescue central i USA..

 

Hvem er du? hva har du lest om saken? har du korrespondert med stortingsrepresentanter om loven når de jobbet med hundeloven? Nei det har du ikke, men det har jeg..

 

Men du har riktig på at det er miljøer som ikke burde ha hund i Oslo som var en av grunnen til at endring av loven ble tatt opp i stortinget av SV og vedtatt, første avstemning gikk imot forby men SV klaget det inn som ugyldig avstemming og den ble da vedtatt ved neste..SV var også pådriver for forbudene som kom i 1991..

 

KRF har i ettertid sagt de ville stemt imot forbud med kunnskapen de fikk etter loven var vedtatt, hadde de sittet med kunnskapen før avstemming hadde loven ikke godt igjennom..

 

Dani46, legg det dødt, du starten en heftig diskusjon (hovedsaklig med deg selv) på et grunnlag som ikke var der(drittsnakking om amstaff).

 

På tide å trekke årene inn.

enig.

Må bare poste denne ;)

29204724314307034351181.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...