Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff. Klarte å forsove meg, og da ble hundene ekstra ivrige når de skulle ut av hundegården. Så ivrige at Lexi klarte å hoppe seg ut av strupebåndet og springe vilt rundt. Heldigvis går det å styre det litt, siden hun er veldig flink til å holde kontakt når hun er løs.

 

Siden vi bor ved en trafikert riksvei, så sprang jeg i full fart bort ifra den, og fikk med meg Lexi. Klarte å lokke henne til å sitte pent med en barkbit(!) fra naboens vedladd, og fikk tak i henne.

 

Men det var ikke over enda, nå var Virma så vill at hun hoppet seg ut av strupebåndet, og oppdaget at katten min var ute. Fullt firsprang imot katten, 50m unna, med jeg etter, med Lexi etter bare den vanlige halsreimen. Mistet skoene gjorde jeg og. Makan til skummel situasjon. no.gif

 

Katten var selvfølgelig rett ved skogen som bare er noen meter unna veien. Etter litt runddans rundt noen grantrær klarte katten å komme seg opp i ett bjerketre og det gikk bra. Heldigvis sitter kattetreningen så godt at Virma ikke vet riktig hva hun skal gjøre når hun har tatt igjen katten. Men jaktinstinktet er så stort at hun glemmer det meste av dressur når hun er for ivrig etter katten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er det noen her som har erfaring med å adoptere en hund fra dyrebeskyttelsen eller lignende? Jeg har lyst, men vil helst ha en valp, og helst en rase som fint kan bo i en leilighet typ noe en student har råd til. Kan man f.eks be dem ta kontakt dersom det kommer inn en hund som passer?

Lenke til kommentar

Huff. Klarte å forsove meg, og da ble hundene ekstra ivrige når de skulle ut av hundegården. Så ivrige at Lexi klarte å hoppe seg ut av strupebåndet og springe vilt rundt. Heldigvis går det å styre det litt, siden hun er veldig flink til å holde kontakt når hun er løs.

 

Siden vi bor ved en trafikert riksvei, så sprang jeg i full fart bort ifra den, og fikk med meg Lexi. Klarte å lokke henne til å sitte pent med en barkbit(!) fra naboens vedladd, og fikk tak i henne.

 

Men det var ikke over enda, nå var Virma så vill at hun hoppet seg ut av strupebåndet, og oppdaget at katten min var ute. Fullt firsprang imot katten, 50m unna, med jeg etter, med Lexi etter bare den vanlige halsreimen. Mistet skoene gjorde jeg og. Makan til skummel situasjon. no.gif

 

Katten var selvfølgelig rett ved skogen som bare er noen meter unna veien. Etter litt runddans rundt noen grantrær klarte katten å komme seg opp i ett bjerketre og det gikk bra. Heldigvis sitter kattetreningen så godt at Virma ikke vet riktig hva hun skal gjøre når hun har tatt igjen katten. Men jaktinstinktet er så stort at hun glemmer det meste av dressur når hun er for ivrig etter katten.

 

Noen dager går alt galt på en gang. huff å huff...

Kattetrening... altså trene på å ikke jage katt?

hvordan foregår det?

har katt i hus her og Troya er ikke slem eller no.. men vil veldig gjerne leke med henne.. noe katta IKKE vil... og så fort katta løper så setter Troya etter og storkoser seg med det.

Men det kunne vært fint om jeg fikk henne til å slutte å jage katta uttpå vægen her :S

Går på lydighetskurs med henne nå og hu er super flink .. meget stolt av hu. imponert over hvor fort hu lærer og hvor lærevillig hu er.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med å adoptere en hund fra dyrebeskyttelsen eller lignende? Jeg har lyst, men vil helst ha en valp, og helst en rase som fint kan bo i en leilighet typ noe en student har råd til. Kan man f.eks be dem ta kontakt dersom det kommer inn en hund som passer?

 

Jeg tror alle hunder kan bo på hybel, bare man gir hunden ALT den kan drømme om av plass og turer ute i det fri. seff er det litt upraktisk å ha en leonberger på 15 kvadrat, men det sier seg jo selv. :) Jeg tok til meg en border collie på 6 år en gang og det funka dårlig da han var full av dempende signaler ovenfor min datter. :S så det gikk ikke.

Lenke til kommentar

Faren min sin border collie har fått to valper, så jeg kunne ha tatt den ene, men jeg synes ikke border collier skal bo i leiligheter eller hos noen som ikke kan gå turer med den flere timer om dagen. Jeg vil også helst ta en valp som det ellers er vanskelig å gi bort/selge.

Enig med deg, det er viktig at boarder collier blir aktivisert, så de ikke blir sykt rastløse... :p Men du kan jo evt. bare legge om livsstilen. ;)

Lenke til kommentar

Faren min sin border collie har fått to valper, så jeg kunne ha tatt den ene, men jeg synes ikke border collier skal bo i leiligheter eller hos noen som ikke kan gå turer med den flere timer om dagen. Jeg vil også helst ta en valp som det ellers er vanskelig å gi bort/selge.

Enig med deg, det er viktig at boarder collier blir aktivisert, så de ikke blir sykt rastløse... :p Men du kan jo evt. bare legge om livsstilen. ;)

 

Kunne gått, men vil veldig gjerne til utlandet for å studere om et par år, og da må hunden bli igjen hos familien, og jeg vil ikke at de skal måtte ta seg av et dyr som trenger mye daglig aktivitet. Jeg synes i det hele tatt ikke at aktive hunder skal bo på et sted der de ikke kan gå fritt, eller har eiere som har anledning til å aktivisere den flere timer om dagen. Dessutten så er pappa bonde, og kjenner derfor mange bonder som det er aktuellt å gi hunden til, og en gård er jo ideelt for en border collie.

Lenke til kommentar

Huff, var ute på tur idag og min stakkars gutt fikk seg en sikkelig sjokk. Bokstavligtalt.

 

Mens jeg drev å knutte jakken rundt livet, uten at jeg var klar over det så vandret han bort til et elektrisk gjerde og snuset på den...ZAPPP!!! Og hyll etter hyll etter hyll! Fy faen så vondt han fikk! Bare skreik og skreik! :cry:

 

Jeg er usikker om han trodde det var jeg som gjorde det fordi han ble så vannvittig redd av meg da jeg forsøkte å trøste han. Heldigvis gikk det fort over. Fikk ekstra kos og godbiter da vi kom hjem. Så nå sover han på godstolen med seng dynen min på....luksus!

 

Trodde ikke det var lovlig at bønder har strøm på gjerdet når det ikke er noe dyr som beiter.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...